Duuri vai molli?

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Yhtye Viikate, nuo routaisten peltojen pehtoorit

Yhtye Viikate, nuo routaisten peltojen pehtoorit

Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

24.03.04 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Jälleen on tullut aika todeta se tola, joka koivuhalon kasvoihin heilauttaa"

Pakko oli (kokeilla) aloittaa topikki tästä legendaarisesta yhtyeestä, kun kerran Niskiksen uusi lättykin oman otsakkeen on ansainnut.
Uusi EP (Kuolleen miehen kupletti) putkahti tänään markkinoille, ja miniDVD:nkin rautalankahevi-iskelmän ihmemiehet ovat jo kerenneet väsäämään.
Mitäs kyseinen yhtye Teille merkitsee?
Itselleni yhtye on ehdottomasti yksi kaikkien aikojen suurista jo neljän kokopitkän kiekon ja useiden EP:iden jälkeen. Viikatteen tekstit, jos mitkä, ovat sitä kuulua kahdeksan surmanluotia-henkeä!

Ainakin Heikunkeiku ja Kaiser ovat yhtyettä (ansaitusti) kehuskelleet palstoilla, joten eiköhän joku erehdy tähän jotain vastaamaan.

arska

Ylläpitäjä
2747 viestiä

25.03.04 klo 07:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy sanoa että se ei ainakaan vielä merkitse mitään. En edes tunnistaisi bändiä jos jossain sitä kuulisin. Pitääpä ottaa ja tutkia asia. Kommentoin sitten lisää.

JarkkoK

Käyttäjä
3396 viestiä

25.03.04 klo 08:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

En muista edes nimeä kuulleeni muussa kuin heinätyöyhteydessä...

Low Rider

Käyttäjä
3321 viestiä

25.03.04 klo 10:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Mitäs kyseinen yhtye Teille merkitsee?

Minulle ei merkitse paskan vertaa.
En pidä ollenkaan tämäntyyppisestä musiikista.

Gerba

Käyttäjä
654 viestiä

25.03.04 klo 17:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Merkitsee hyvin paljon. Ensimmäinen kappele, minkä kuulin oli "Ei ole ketään kelle soittaa" ja siitä alkoi kiinnostus bändiä kohtaan. Nyt on sitten tullut hankittua kaikki levyt. Viikatteen legendaarinen joululevy oli viime joulun soitetuin levy minun soittimessa. Viikatteen ja Timo Rautiaisen yhteinen tekele "Varpunen jouluaamuna" kipaleesta on joulumusiikkia parhaimmillaan.

pommac

Käyttäjä
686 viestiä

25.03.04 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viikate tekee todella hyvää musiikkia.Laulajan lauluääni on todella mahtava.
Sylvian Juolulaulu on myös todella hyvä joululaulu (viikatteen esittämä siis).

Kaiser

Käyttäjä
1443 viestiä

25.03.04 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä, Viikate merkitsee myös minulle hyvin paljon =)

Ei ole ketään kelle soittaa oli myös minulla ensimmäinen kuulemani Viikate -kappale. Pidin siitä oitis, mutta en kuitenkaan vielä ostanut levyä.. kunnes sitten kuulin Nuori mies nimetön -biisin ja olin lopullisesti myyty. Nyt omista kaikki levyt ja kuuntelen Viikatetta säännöllisesti, jopa päivittäin.

Viikatteen musiikissa toimii yksinkertaisesti kaikki. Sanoitukset ovat upeita. Jotkut Viikatteen sanoitukset voivat olla aika vaikeaselkoisia, tekstejä voi joutua lukemaan montakin kertaa ennenkuin tajuaa kunnolla mistä on kyse. Mutta tuohan on pelkästään plussaa, ainakin minun mielestäni. Ja sitten ne sävellykset. Ne ovat kertakaikkiaan upeita, sanat eivät riitä niitä kuvailemaan.

Paras levy on Kaajärven rannat. Siinä kaikki biisit ovat täydellisiä, klassikkoalbumi. Ei ne muutkaan levyt huonoja ole, ei todellakaan. Niin ja Vuoden synkin juhla on kyllä kaikkien aikojen paras joululevy. Hienoja tulkintoja kaikki, Niskis -fanien kannattaa ostaa levy jo sen takia, että siinä on Rautiaisen laulama Varpunen jouluaamuna, kuten Gerba jo edellä mainitsi.

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

25.03.04 klo 19:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaiser kirjoitti:

Kyllä, Viikate merkitsee myös minulle hyvin paljon =)

Ei ole ketään kelle soittaa oli myös minulla ensimmäinen kuulemani Viikate -kappale. Pidin siitä oitis, mutta en kuitenkaan vielä ostanut levyä.. kunnes sitten kuulin Nuori mies nimetön -biisin ja olin lopullisesti myyty. Nyt omista kaikki levyt ja kuuntelen Viikatetta säännöllisesti, jopa päivittäin.

Viikatteen musiikissa toimii yksinkertaisesti kaikki. Sanoitukset ovat upeita. Jotkut Viikatteen sanoitukset voivat olla aika vaikeaselkoisia, tekstejä voi joutua lukemaan montakin kertaa ennenkuin tajuaa kunnolla mistä on kyse. Mutta tuohan on pelkästään plussaa, ainakin minun mielestäni. Ja sitten ne sävellykset. Ne ovat kertakaikkiaan upeita, sanat eivät riitä niitä kuvailemaan.

Paras levy on Kaajärven rannat. Siinä kaikki biisit ovat täydellisiä, klassikkoalbumi. Ei ne muutkaan levyt huonoja ole, ei todellakaan. Niin ja Vuoden synkin juhla on kyllä kaikkien aikojen paras joululevy. Hienoja tulkintoja kaikki, Niskis -fanien kannattaa ostaa levy jo sen takia, että siinä on Rautiaisen laulama Varpunen jouluaamuna, kuten Gerba jo edellä mainitsi.

Oh yeah! Samoilla linjoilla. Intissä kuulin EOKKS-legendan syksyllä 2002 ensi kertaa, ja sen jälkeen olinkin myyty. Alakulotettuja tunnelmia EP ja debyytti Vaiennut soitto puuttuvat kokoelmastani originaaleina, mutta kuulemma syksyllä on tulossa ehkä uutta erää vanhasta tuotannosta (tai kokoelmaa jopa :?: ).

Sanoitukset ovat tosiaan loistavia, ja tuntuvatpa paranevan kokoajan. Uusi EP briljeeraa sanoituspuolella, vaikka suurhittejä ei siltä varmaan poimita.

Oma suosikkini on debyyttilevy Noutajan valssi, joka on yksinkertaisesti yksi maailman parhaista tekeleistä. Hiukan kotitekoiselta paikoin kuulostavaa riffin jyrinää, ja kitaran valitusta. Sanoituspuoli iskelmää linjaileva. 8)

Joululevyä ei tule kuunneltua kuin jouluna, joten se jää "heikoimmaksi" tekeleeksi, mutta oma suosikkini siltä on Jouni Hynysen kähisemä Suojelusenkelitulkinta. Uskomatonta!

Kaajärven rannat oli aika yllättävä temmonvaihteluineen. Mutta enpä siitäkään pahaa sanottavaa keksi. Surut pois ja kukka rintaan puolestaan tarjoaa uudenlaista Viikatetta. Rokkaavammat raidat sopivat nekin tuotantoon, ja livenä toimivat täysillä. Ainoa miinus tuli Leimun singlevalinnasta ja tylsähköstä kakkosraidasta. Ehkäpä 4.5/5 tähteä kuitenkin. EP:iden loistavia raitoja, kuten vaikkapa Kaiho de Gracé, Aimon virsi tai Aamun hiljainen hetki ei sopi myöskään unohtaa.

Omat suosikkini laajasta tuotannosta ovat 1) Yönseutu 2) Alakulotettuja tunnelmia 3) EOKKS 4) Aamun hiljainen hetki 5) Suojelusenkeli 6) Karmiini Juhlasali jne...

Raato-A

Tykittäjä
5211 viestiä

25.03.04 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan jeeshän se on.

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

01.10.04 klo 18:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nostetaanpa Viikate unholasta uuden syysmasennusta aiheuttavan levyn kunniaksi! Eli lisää vaan "mikä hitto se on?", "äh teloin selkäni jo pellolla sen kanssa", "mitä nää oikein kuuntelot?" kommenttien tulvaa.

Itse omistan yhtyeeltä nyt 5 albumia, 4 EP:tä, 4+1 sinkulaa (yksi on kahteen kertaan yhtyeen nimmareilla 8) ) ja yhden DVD:n. Ja laatua piisaa!

PS. lisäksi Duuri vai molli? -osasto näyttää nyt paremmalta, kun mun aloittamia juttuja on suosituimpien joukossa hetken ajan enemmän. :lol:

graniitti

Käyttäjä
917 viestiä

12.10.04 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuuluu parhaimpiin suomalaisiin yhtyeisiin ja pidän yhtyeen musiikista paljon

IdigN1

Tähtääjä
4305 viestiä

12.10.04 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tykkää yhtyeestä tippaakaan.

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

09.12.04 klo 03:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

No nyt täytyy mainostaa: Viikate on aloittanut eilen viidennen kokopitkän levynsä äänitykset ja studiosessiot tarjotaan [color=orange]webbikameran[/color] [www.sonicimage.fi] kautta livenä!

Eilen ainakin hieman tuiterissa oli kiva katsella kun Simppa paukutteli studiossa rumpuja vielä iltayhdeksän aikoihin. Eiköhän sieltä kevääksi saada ulos taas penteleenmoinen kiekko. :twisted:

ji

Käyttäjä
3544 viestiä

10.12.04 klo 13:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lahtelaisena olen tietenkin tiennyt bändin jo suht kauan, mutta aloitin sen kuuntelemisen vasta parisen vuotta sitten. Mahtavaa musiikkia.

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

13.01.05 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viikatteen uusi sinkku Pohjoista viljaa putkahtaa kauppoihin 19.01.2005. Kaikkia varmaan jänskättää. :wink:

Ko. biisihän soi jo ratiossa, mutta meikäläisen radiokuuntelulla sitä ei ole vielä kuultu.

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

19.03.05 klo 04:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi The Viikatteen promoottorin apupojan serkun haamu iskee taas mainosta:

Eli parin viikon päästä tulee uusi sinkula, josta löydämme vierailevana taustalaulajatähtenä itse Jouni "hippi" Hynysen, prkle! :)
Ja ainakin itselleni odotetuin biisi levyltä on "Haaskalinnut saalistaa" -biisin coveri, jonka sietäisi olla silkkaa rautaa Viikateformaatissa.

Ja tulevan levyn biisilista kiusaksenne:

1. Unholan urut
2. Pohjoista viljaa
3. Nämä herrasmiehet
4. Ajakaa! (feat. Marko Annala)
(5. Vaarallista* (vain lp/mc))
6. Vesi jota pelkäät (feat. Hynynen)
7. Tie
8. Autuaat
9. Käki
10. He eivät hengitä

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

01.05.05 klo 16:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin pronssisijallehan V ampaisi tuoreella albumilistalla. Kaikki senkin kai jo huomasivat ja siksi keskustelu on tällä saralla ollut näin vilkasta. :D

Pistetääs tähdet yhtyeen massiiviselle tuotannolle:

Vaiennut soitto EP (1998) ***
Roudasta Rospuuttoon EP (1999) ***1/2
Alakulotettuja tunnelmia EP (2000) ***1/2
Noutajan valssi (2000) *****
Valkea ja kuulas EP (2001) ****
Vuoden synkin juhla (2001) ****
Kevyesti keskellä päivää EP (2002) ****1/2
Kaajärven rannat (2002) ****1/2
Iltatähden rusko EP (2003) ***1/2
Surut pois ja kukka rintaan (2003) ****1/2
Kuolleen miehen kupletti EP ****
Kuutamourakat - Riippumattomat pienjulkaisut (2004) ***
Unholan urut (2005) *****

Kokopitkä albumi
Kokoelma

Migelo

Käyttäjä
2561 viestiä

01.05.05 klo 17:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tän Arsin promokiertueen ansiosta tuli tutustuttua tuohon uuteen levyyn, ja on kyllä kova levy. Täytyy vaan ihmetellä miksi ihmeessä en aiemmin ole tutustunut bändiin, sen verran hyvää menoa tuntui olevan. Tällä hetkellä parhaimmiksi biiseiksi nostaisin Ajakaa! ja Tie, mutta tämä vasta ~2 kuuntelukerran jälkeen.

pommac

Käyttäjä
686 viestiä

02.05.05 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään hain Unholan Urut levyhyllyyni ja kyllä se mahtavalta cd:ltä tuntuu jo näin ensimmäisen kuuntelu kerran jälkeen.

Mutta mitä helvettiä toi Vaarallista kappaleen vain LP/MC tarkoittaa???

Arsi T. Elokolikko

Ylläpitäjä
3245 viestiä

03.05.05 klo 15:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

pommac kirjoitti:

Mutta mitä helvettiä toi Vaarallista kappaleen vain LP/MC tarkoittaa???

Tarkoittaa sitä, että levynkeräilijöinä yhtye Viikate julkaisee joka levystään painoksen myös LP:nä ja kasettina, ja nämä harvinaisuuspainokset sisältävät bonuskappaleen. Ilkeyttäänhän ne sen ei mukana olevan biisin nimen painavat levyn kanteen aina, jotta joku ostaisi myös eri formaatin. :D

Vaikka V-levyillä aina onkin vain tuo 9-10 kappaletta (nyt 9), ei niihin edes osa kaivata sitä bonuskappaletta. Sen verran hienoja kokonaisuuksia yleensä ovat.

Edellinen sivu | 1 2 3 | Seuraava sivu