Mitä musaa kuuntelette?

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mitä musaa kuuntelette?

13.04.13 klo 03:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kandy kirjoitti:

Tietyssä mielentilassa kuuntelee aina tietynlaista musiikkia. Siksipä kenenkään musamakua ei oikeastaan saisi haukkua, vaan ehkä mielummin kysyä: "MISSÄ mielentilassa sä tälläistä paskaa kuuntelet?".

-Scooter

Missä mielentilassa kuuntelet tuollaista paskaa?

Thespirit

22.04.13 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Addeh

24.04.13 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itseeni ei tämä ns. Nykymusiikki iske ollenkaan. Ei ainakaan dubstep, räppi/hiphoppi tai pop. Omaa sydäntä ovat lähellä lähinnä Klassinen rokki tai muut rokin subgenret:
-Bob Dylan
-Johnny Cash
-Queen
-The Kinks
-David Bowie
-Rolling Stones
Hieman tuoreemmasta rokista sitten ehkä
-Doom Unit
-Lodger
-Metallica
-Shinedown
-Volbeat

28.04.13 klo 21:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni on "maailman paras bändi" vaihtunut monta kertaa. Nykyään se on CMX, mutta muutama vuosi sitten olin pelkkää metallia. Nyt raskaampi kama kiinnostaa vähemmän ja vähemmän, sillä olen jo pitkän aikaan hiljalleen siirtynyt ihan kunnon popinkin puolelle. Tästä syystä levykokoelmassa on melkoisia muutoksia: Dimmu Borgirista Hectoriin ja Tuomari Nurmioon, Anthraxista Leevi and the Leavingsiin, W.A.S.Pista Blondiehen ja Lemmikkieläinkaupan poikiin, Opethista Dire Straitsiin ja Ice Cubeen.
Tällä hetkellä raskas sarja suorastaan kerää pölyä.

07.05.13 klo 22:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yleisesti ottaen eniten pidän popista ja rockista. Metallista olen oppinut pitämään vuosien saatossa enemmän ja enemmän. Joskus rakastin elektronista musaa mutta se vaihe on mennyt ohi. Indie ja "indie" on vallannut levyhyllyssäni enemmän ja enemmän tilaa tän vuosituhannen aikana. Räpistä en oikein pidä, mutta yksittäiset biisit menee, pätee oikeastaan moneen genreen jota en aiemmin maininnut. Mielestäni minulla on suhteellisen laaja musamaku, ainakin kun vertaa ihmisten makuja last.fm:ssä jossa on ihmisiä jotka kuuntelevat vain yhtä ja samaa, vaikka toki sitä lemppareitaan kuuntelee eniten :)

Linkkejä mun last.fm-tiliin ja rateyourmusiciin:

Wayne 64

13.05.13 klo 19:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä kuuntelen iron maidenia,ac dc:tä, guns and rosesia ja tommosia metalli ja hard rock bändejä.

Nutipää pohjolasta

15.05.13 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Dimmu Borgirista Hectoriin ja Tuomari Nurmioon

Toisin sanoen olet vain tullut järkiisi. :D

Mitä taas puolestaan tulee omaan musiikkimakuuni, nin se on ollut aina varsin laaja. Tottakai minut tiedetään eri porukoissa juuri nimen omaan suurena raskaan musiikin ystävänä, mutta yhteen ja samaan tyyliin jämähtäneet ovat mielestäni hölmöjä. Hyvä musiikki on aina hyvää musiikkia genrestä riippumatta.

Nosfecoffin mainitsemat Hector, Leevi and the Leavings ja Tuomari Nurmio ovat olleet minulle ihan pennusta lähtien todella tärkeitä nimiä yhdessä Irwin Goodmanin kanssa. Tässä lähiaikoina olen pistänyt oikein merkille, että olen metallimusiikin kohdalla huomattavasti natkumpi sen suhteen, millaista tavaraa levyhyllyyni päästän, kuin muun tyylisessä musiikissa. Kaikenmaailman metalcoret, numetallit, sinfoniset "black" metallit ja avantgardetaidemetallipörinäpaskat pitäisi tuhota pysyvästi tältä planeetalta ja korvata vaikka vanhan koulukunnan countrymusiikilla.

astralic

21.10.13 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Last.fm:n lista kuunnelluimmista artisteista näyttää tältä:

Weezer
The Offspring
Kitaro

Kurt

21.10.13 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Spotify Premium on ollut käytössä nyt puolisen vuotta, ja sitä tulee käytettyä ihan reilusti (n. 6 tuntia päivässä). Kasari- ja ysäritykitys (Maiden, Metallican varhaistuotanto, David Bowie, Queen, Poison, Alice Cooper, Gunnarit, Pantera, Nirvana, Modern Talking, Bad Boys Blue etc etc) kuuluu suuriin suosikkeihin, samoin country (eritoten kertakaikkisen mahtava Johnny Cash) sekä Indie rock (Pixies, Grizzly Bear). 2000-luvulta suurimpia suosikkeja (Five Finger Death Punch, Volbeat) tulee kuunneltua päivittäin. Suomiräppipoppia (Cheek, Karri Koira, Juno plääh...) ja Metalcorea (BMTH, Suicide Silence, Asking Alexandria) en voi sietää.

Tähän loppuun voisi iskeä vielä yhden maailman parhaan kipaleen

Makke_95_

22.10.13 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee kyllä musiikkia aika laidasta laitaan. Ihan iskelmästä sinne death metalliin asti. Suomiräppikin menee, mutta aika vähäisesti.
"Raskainta" mitä tulee useiten kuunneltua on varmasti Cannibal Corpse, Lamb of God ja suomalalaiset Impaled Nazarene ja tietenkin Children of Bodom. Metalcore maistuu myös (mm. Five Finger Death Punch, Soilwork, Sonic Syndicate ja Bullet For My Valentinen vanha tuotonato).

Kevyämpään mentäessä kasarin- ja ja ysärin thrash metal bändit ovat aina olleet lähellä sydäntä: mm. Pantera, Metallica, Megadeth, Slayer, Sepultura, Machine Head. Useammat näistä bändeistä vääntävät ihan kovaa settiä nykyäänkin.

Uudempaa ja vanhempaa rockia tulee kuunneltua miltein joka päivä: mm. Foo Fighters, Nickelback, Green Day, The Offspring, Billy Talent.

Räppiä ei tule kauheasti kuuneltua mutta parhaita kotimaisia ovat mielestäni mm. Juju, Haittavaikutus, Julma-Henri ja Huge L.
Cheekit, Elastiset ja sun muut eivät uppoa yhtään. Ulkomaalaisista kuuntelen lähinnä Eminemin vanhaa tuotantoa.
Viihtellä tulee kuunneltua myös kaikkea poppia ja jumputusta. Avicii uppoaa ihan hyvin.

Listani on loputon mutta tuossa ne tärkeimmät.

valjus

26.10.13 klo 11:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse kuuntelen vähän kaikkea musiikkia paitsi nykypoppia ja suomiräppiä. Ehkä eniten kuitenkin tulee kuunneltua thrash metallia mm. Metallican, Slayerin ja Panteran säveltäminä. Neue Deutsche Härteä on tullut myös paljon kuunneltua, mm. se perinteinen Rammstein, Oomph, Stalhmann, ja Megaherz. Country musiikki on kelpo ääntä minun korvilleni, artisteina Willie Nelson ja Johnny Cashia.

Ehkä vähän harvemmin tulee kuunneltua poppia, iskelmää, klassista ja elektronista musiikkia.

Chinook

26.10.13 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime aikoina musankuuntelu on ollut lähinnä sitä, mitä autolla ajaessa radiosta tulee. Tykkään erityisesti hieman vanhemmasta musiikista, kuten Elviksestä ja Beatlesista, mutta monenlainen musiikki uppoaa. Uusin innostukseni on ollut folk rock, sieltä esimerkiksi sellainen nimi kuin Marc Cohn.

Suomalaisista lemppareita on mm. Eppu Normaali, Leevi and the Leavings, CMX, Kotiteollisuus, Apulanta, Mokoma, Herra Ylppö ja ihmiset. Ulkomaalaisista bändeistä uppoaa esim. Foo Fighters, System of a Down, Metallica, U2, Rise against, Linkin Park ja Kings of leon. On hieman fiiliksestäkin kiinni, milloin haluaa mitäkin genreä kuunnella.

25.07.15 klo 14:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämä kolahtaa muhun NIIN täysillä:
The Beatles (kuuntelen sitä juuri nyt!)
Leevi and the Leavings

20. Uriah Heep - Shadows of Grief
19. Philip Glass - Candyman main titles theme
18. Hurriganes - Cool it Down
17. The Doors - L.A Woman
16. Judas Priest - Breaking the Law
15. AC/DC - She's Got Balls
14. CCR - Traveling Band
13. Thin Lizzy - The Boys Are Back In Town
12. Dire Straits- Sultans Of Swing
11. 45 Grave - Partytime
10. Deep Purple - Speed King (piano versio)
09. Pink Floyd - Corporal Clegg
08. Black Sabbath - Sabbra Cadabra
07. Ennio Morricone - Che C'entriamo Noi Con La Rivoluzione?
06. KISS - Detroit Rock City
05. AC/DC - Got Some Rock & Roll Thunder
04. Hurriganes - Medley: Walk Don't Run; Roy on Flastop; Jenka
03. Scott Casey - The Toxic Avenger Theme
02. Ennio Morricone - Il Grande Silezione
01. Led Zeppelin - The Lemon Song

Ylen tynkä vastaus, mutta onnettaren suosiessa juuri näitä kappaleita, seison minä kuin tammi näidenkin takana. HUOM! Täysin oma-aloitteisesti. En siksi että äitini jälkeen universumin vaikutusvaltisin nainen näin tahtoo.

juha82

Ismo Alanko
Hassisen kone
Juice Leskinen(upea nero)
Hector
Pekka Pohjola(bassonero, joka tehny jazzia ja progea)
Wigwam
Samuli Putro(albumi elämä on juhla erinomainen lähinnä)
Pertti Neumann(sooloura myös toimii ja etenki vuoden 89 albumi on loistava)
Happoradio
Neljä ruusua
Hausmylly(dancepoppia, muttei mitään pinnallista)
Raptori
Aarno Raninen
Lasse Mårtenson(käy jazz, iskelmä ja se miehen iskelmä ei oo ihan mitään tusinaiskelmää)
Rauno Lehtinen(ei itse laula eikä bändissä, mutta tehny muille ison määrän loistavia iskelmäbiisejä)
Kassu Halonen
Pave Maijanen(timantinkova ammattilainen)

Inhokkeja ei varsinaisesti ole, mutten pidä erityisen paljoa Irwinistä, Leevi And The Leavingsista, Jaakko Teposta ja Yölinnusta.

Wayne 64

31.08.16 klo 09:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen vastannut tähän ketjuun todella asiattomasti ja muutenkin musamakuni on muuttunut sen verran, että mitäs sitä muuta kuin tekemään suosikkiyhtyeistäni top-lista. Tässä siis tulee ne yhtyeet, joiden jollekin levylle olen antanut viisi tähteä.

1. Pink Floyd

Pink Floydin tie sydämeeni alkoi, niin kuin monella muullakin varmaan, Another Brick In The Wall pt. 2:sesta. Siis siitä We dont need no thought control-rallatuksesta, joka on Flöidin ehkäpä radioystävällisin, mutta silti hyvä kappale. Varmaankin vuoden kuuntelin vain tuota, mutta sitten kyllästyin ja aloin tutkimaan vähän enemmänkin heidän laajaa diskografiaansa, josta kuuntelin ensiksi The Dark Side of The Moon, joka ei aluksi iskenyt, mutta muutaman uudelleenkuulemisen jälkeen tuosta kuoriutui paras levy ikinä, eikä tuo titteli ole minun kirjoissani koristanut muita levyjä vielä, enkä usko, että tuleekaan. Myös Piper At The Gates of Dawn ja Wish You Were Here ovat loistavia. En oikeastaan tiedä, mikä minua niin Pinkkareissa viehättää, ehkä se on se outous, euforia, uudelleenkuunteluarvo tai konseptialbumit tai jokin muu... Jokatapauksessa Pink Floyd on paras bändi ikinä.

2. Nirvana

Kovaa kitararokkia Seattlesta. Kurt Cobain on karismaattinen angstaaja, jonka maaninen lauluääni saa meikäläisessä aina raivon, hyvällä tapaa, nousemaan. Tekisi mieli vaan hajottaa koko kämppä ja huutaa ja ampua itseään haulikolla päähän... Viimeisintä en ole kyllä kokeillut.

3. The Doors

Kurt Cobainia karismaattisempia ihmisiä on vain harvoja, mutta toinen 27-kerholainen, Jim Morrison on karismaattisin ihminen koko maailmankaikkeudessa. Ja se musiikki... Aah. Rakastan The Endiä, joka sattuu olemaan Ovien (kaikki kunnia tästä lempinimestä käyttäjänimi Nostecoffille) parhaimmalla levyllä, eli The Doorsin nimeä kantavalla debyytillä. Kerrassaan mahtava bändi.

05.10.16 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuosta vuoden vanhasta viestistäni, musiikkimakuni on lisääntynyt järjettömästi. Siis aivan hitosti. Ihan ensin: Linkkaan last.fm-profiilini. http://www.last.fm/user/audiointerface Tuolta voi musamakuani katsella.

Metalli: Slipknot, System of A Down, Rammstein, Avatar, Primus

Alternative/kokeellinen: Pixies, Björk, Nirvana, Sonic Youth

Hiphop/rap: Tyler, The Creator, Earl Sweatshirt, Kanye West, Beastie Boys, Odd Future, Death Grips, NoName

Rock kaikissa muodoissaan: Radiohead, The White Stripes, The Beatles, YUP

Että tuollaista. Tuossa on joitain lemppareitani. Itse kuuntelen paljon musiikkia, päivittäin. Onko joukossa joitain lemppareitanne? Kommentoikaa ihmeessä!

05.10.16 klo 22:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

the grandi-ma kirjoitti:

Kommentoikaa ihmeessä!

Noista parista muusta olen turissut tarpeeksi levyostosten puolella, mutta olen diggaillut myös YUP:tä viiden tai enemmänkin vuoden ajan. Raivokkaalla sekoilulla aloittaneen ja myöhemmin maamme ehkä kehuituimpien rokkiorkestereiden joukkoon kohonnut bändi saavutti huippunsa ehkäpä Yövieraat -albumilla. Klassikoita ovat myös Homo Sapiens, Toppatakkeja yms. sekä 1990-1992. Minulla on seitsemän heidän albumiaan plus Me viihdytämme teitä -EP, lisäksi olen käynyt kaksi kertaa Kotkassa katsomassa Martikaisen Jarkon sooloilua livenä (ensin kirjastossa ja pari vuotta myöhemmin kirkossa).

Parhaita biisejä: "Beelsebub ei nuku koskaan", "Balthasar oli naisten mies", "Minä olen myyrä", "Iloisen kuninkaan aikataulu" "Todenpuhuja" sekä tietenkin "Paha vaatturi", ehkä tapahtumarikkain kolmeminuuttinen biisi mitä on koskaan tehty. Noista on hyvä aloittaa.

Ps. Grandi, ala kuuntelemaan CMX:ää, se on paras.
Ps. Tein oman lastfm-käyttäjän, eikä minulla ole mitään käsitystä mitä se sivusto tekee.

06.10.16 klo 20:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Last.fm siis näyttää kaikki kappaleet, joita kuuntelet. Se oli suosittu 2000-luvulla, mutta nykyään sen suosio on vähän lopahtanut, itse aloin käyttää kesällä. Olen saanut myös kaverin ja vanhemmat uudestaan käyttämään. Tarvitsee siis Spotifyn tai Itunesin, täytyy myös säätää se siirtämään biisit sinne. Laita ihmeessä linkki!

06.10.16 klo 22:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ kiitos kun selvensit.. sivusto itse kun ei sitä vaivaudu tekemään. Mutta eipä siitä minulle iloa ole, kun ei kyseisiä palveluita käytä. Sait sentään uuden seuraajan.. :)
Jos nyt kuitenkin meikäläisen musiikkielämä kiinnostaa, niin profiilisivultani löytyy linkki.