Mitä musaa kuuntelette?

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Mitä musaa kuuntelette?

RoyalWithCheese

07.01.12 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

70s proge rock (camel, pink floyd, king crimson jne.), Opeth, In Flames, Amorphis, Porcupine tree, Stewen Wilson, Sonata Arctica, J.S.Bach, Strauss, A.Mozart, Sibelius, Chopin.F, Gary Moore (hard rock tuotantonsa) ja Cynic. Joskus tulee myös fiilisteltyä 50-luvun jenkki iskelmää:) Proge kuitenkin sitä tärkeintä musiikkia mulle.

sanuka

-In Flames
-Cypress Hill

vallu_87

16.01.12 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokaiselle mielentilalle löytyy omanlaisensa musa, mutta vannoutunut olen melodisemmalle metallille. Lempigenret: Speed metal, Power metal ja Hard Rock. Omat sävellyksetkin hipovat näiden vaikutteita napaten. Scorpions, Helloween, Manowar, Gamma Ray, Freedom Call, Heavenly, Sonata Arctica,Edguy. Ja humaloidessa kotimaiset viihdetaiteilijat : Irwin, Jope, M.A. Numminen, Badding.

G0REHOUND

25.07.12 klo 12:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuuntelen raskasta ja vähän melodisempaakin rokkia, thrash metallia, oldskool death metallia ja sen sellaista. Suosikkibändejäni ovat:

- Megadeth (4 ensimmäisen levyn osalta)
- Slayer
- Running Wild
- Possessed

Projektori

20.08.12 klo 01:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuuntelen etupäässä Jazz ja Blues tyyppistä musaa, Autossa soi tänään Willie Dixon - Ginger Ale Afternoon soundtrack. Myös Scott Hamilton on suosikki puhaltajiani. Vanha Rock on tallessa vanhoilla vinyyleillä, LP-levyjä on hauska soittaa, tunnelmaa herättää jo, kun katsoo levyä sen lähtiessä pyörimään, ja pehmeän täyteläinen analoginen ääni valtaa huoneen, vinyyleissä on hauska käyttää vanhaa vahvistinta ja kaiuttimia, 60-70-luvun kaiuttimissa oli niin sanotut "löysät bassot" eli aivan oma soundi. AV-vahvistimiin verrattuna.

J.Lipponen

20.08.12 klo 11:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee kuunneltua vähän kaikkea iskelmän ja hard rockin väliltä.
Viime aikoina on tullut kuunneltua eniten 80- luvun disko hittejä sellaisilta esittäjiltä kuin Modern Talking ja Bad Boys Blue.

Chrattac

20.08.12 klo 11:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjastoni koostuu tällä hetkellä 1662:sta eri esittäjästä, joita on erinäisistä lähteistä tullut hankittua sekä ilmaiseksi että maksua vastaan. Skaalahan liikkuu totta kai aina Antonín Dvořákiksta Hornaan kautta ZZ Topiin ja sieltä sitten koukaten vaikkapa Vinterriketin, Kuha.:n, Jääporttien ja Popedan sekä Kingston Wallsin kautta aina Absurdiin. Eniten löytyy kyllä ihan ”perinteistä” mustaa metallia, mutta nykyään on tullut tuota kirjastoa kartutettua myös Yöllä, Klamydialla ja sen-sellaisella ”ikivihreällä fiilismusalla” ja muilla metallivariansseilla, hyvien pelien ja leffojen soundtrackejäkin löytynee jokunen.

Lisäksi soi paljon taustalla Fear.FM:n [www.fear.fm] nettiradio, se on Hard Styleä. Sitten vielä tykkään vähän väliä kuunnella juutuubista jotain vanhoja nostalgisia ysäri- ja kasarikappaleita tai muuten vaan hienoja veisuja, kuten vaikkapa E-Typen Eurofighter tai Bonnie Tylerin Total Eclipse of the Heart.

Oon kyllä tainnut tänne joskus jo vastatakin, mutta jos hirveesti kiinnostaa, niin samalla nimimerkillä löytyy myös pitkään käytössä ollut last.fm akkountti.

Tiiviste

20.08.12 klo 23:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oman sekalaisen seurakuntani pääsee helpoiten tarkastamaan täältä, ilman sen suurempia selityksiä. Musamaku kun ylettyy sieltä suomiräpistä Cryptopsyyn. Saa lisätä kaveriksi.

mr.random

21.08.12 klo 14:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musa maku on vaihdellu vuoden sisään aika paljon ja olen alkanut kuuntelemaan raskaampaa
metallia. Heavy metalia, thrash metalia ja hard rockia on tullu kuunneltua aika paljon ja
myöskin alternative metallia. Tuossa lista bändeistä/artisteista joita kuuntelen.

- AC/DC
- System of a Down
- Venom

spp21

06.11.12 klo 15:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidän Guns N´ Roses-bändistä ja muusta rock-musiikista.

timexi

06.11.12 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsekin tulee kuunneltua musiikkia aika laidasta laitaan, mutta jos oikein tarkkaan alkaa erottelemaan niin kyllä oma musiikkimaku painottuu tuonne rokimpaan musiikkiin. Esimerkkinä vaikka Cradle of Filth, Pantera, Metallica, Mötley Crüe, AC/DC jne. Elikkä rock/heavy metal laidasta laitaan aina tukkahevistä tuonne extreme metalliin. Näiden bändien biisejä tulee myös rämpyteltyä bassolla suht paljon. Musiikin kuunteluun vaikuttaa toki myös olotila ja paikka, mikäpä olisikaan hauskempaa perjantai-iltana pikkukännissä kuin laulaa kavereiden kanssa karaokena Irwinin haistakaa paska koko valtiovalta tai vanha juoppo?

Vasuri

12.11.12 klo 00:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuuntelen enimmäkseen poppia, rockia, poprockia ja rytmibluesia. Rytmibluesia edustaa oikeastaan vain The Blues Brothers. Noiden lisäksi tulee lisäksi kuuntelen elokuvamusiikkia ja klassista. Joskus harvoin kelpaa myös techno, enimmäkseen Scooterilta. Itse asiassa on vaikeaa kertoa tarkasti mitä kuuntelen, mulla on laaja maku.

Levyjä on kertynyt aika paljon, enimmäkseen CD:itä mutta muutama LP-levykin on ilmestynyt kuunneltavaksi. Koneellakin on ihan kehuttava määrä musiikkia. Lisäksi multa löytyy joitakin omatekoisia kokoelmia, joissa on mukana sekalaisia löytöjä, mutta niitä en nyt jaksa tonkia esille.

Näitä löytyy CD-formaatissa:

Yölintu
Sammy Babitzin

Kurt

12.11.12 klo 09:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Periaatteessa laidasta laitaan, riippuu enimmäkseen päivästä ja fiiliksestä. Avenged Sevenfoldia <3 lukuunottamatta raskaan- ja suomimusiikin olen jättänyt kokonaan pimentoon. 80-luvun hitit, pop, tekno, rock, country, klassinen, leffa soundtrackit (varsinkin Quentin Tarantinot) jne. Omaan profiiliin tulikin pistettyä nyt hiljattain lista linkeistä suosikkibiiseihini. Yhtäkään levyä en ole koskaan ostanut, mutta Spotifyssä kuluukin sitten monta tuntia päivässä.

Mitään ikisuosikkia ei tällä hetkellä ole, vaikka nappulana tulikin SlipKnoTtia (R.I.P. Paul Gray) fanitettuakin rajusti, kuten suunnilleen kaikki mun ikäiseni. Jos jokin pitäisi nimetä, niin vastaisin jo aiemmin mainitun Avenged Sevenfoldin. Vaikka 2 ekaa albumia olivatkin melkeinpä pelkkää karjumista, sitten tulikin aika raju tyylisuunnan muutos melodisempaan musiikkiin. Suosittelen ehdottomasti kaikille metallin ystäville.

Joginen

22.11.12 klo 00:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rock ja hevimusiikki on ollut ihan pienestä pitäen sitä suosikkimusiikkia itselleni. Jos jotain bändejä ja artisteja pitäisi mainita niin näistä jo pidempään vaikuttaneista mm. Alice Cooper, Kiss, Metallica, Slayer, Ozzy Osbourne ovat tälläisiä, uudemmista esim. Amorphis, Volbeat, Sonata Arctica, The 69 Eyes, Mokoma, Stam1na ja listaa voisi toki jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta eiköhän tossa kuitenkin ole jo jotain. Myös jotkut harvat dance/popkipaleet menettelee, toisinsanoen "yhden hitin ihmeet" silloin kun sellainen fiilis vaan päälle sattuu.

M16

01.12.12 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä se rock-, metalli- ja elokuvamusiikki iskevät eniten. Tietysti muutkin genret käyvät, mutta näitä löytyy hyllystä, ja on tullut eniten kuunneltuakin. Metallimusiikki innostukseni lähti Nightwishista, ja kehittyi siitä sitten pikkuhiljaa raskaampaan suuntaan. Nykyään eniten tuleekin kuunneltua thrash- ja death metallia. Varsinkin Cannibal Corpse, Death ja Morbid Angel ovat lähellä sydäntä. Muita mainittavia yhtyeitä ovat Queen, Black Label Society, Ensiferum, Accept, Pantera ja W.A.S.P. Viime aikoina olen kuunnellut enemmän country -painoitteista rockia sekä bluesia, mm. Steve Earlea ja Seasick Steveä.
Elokuvamusiikkia aloitin kuuntelemaan myös monia vuosia sitten, ja siihen tulee nykyään elokuvia katsellessa kiinnitettyä yhä enemmän huomiota. Suosikkeja mm. Hans Zimmer, Howard Shore ja John Williams.

JohnieH

18.01.13 klo 00:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuuntelen aikalailla laidasta laitaan kaikkea paitsi räppiä ja hiphoppia.. Ne ei vaan jotenkin sovi mun korvaan laisinkaan. Eniten löytyy koneelta ehkäpä remixejä kaikennäkösistä biiseistä. Jos jotain genrejä tms pitää sanoa niin hevi, metalli, rocki, techno, hardstyle, hardcore, jumpstyle, dance, electro ja niin edelleen. Aika paljon on myös poppia koneella. Hyviä bändejä on miljoonia, mutta ainakin Korpiklaani ja Children of Bodom on lähellä sydäntä. Hyviä artisteja on myös miljoonia, mutta mainittakoon nyt vaikka että pidän Michael Jacksonista ja Britney Spearsista.

Liikavarvaz

17.02.13 klo 14:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsehän olen "kuluttajamusikaalinen" ja kuuntelen ihan mitä tahansa musiikkia, joka vain kuulostaa korvaan hyvältä. Kaikki menee. Niin Julian "Cannonballin" jazz, Howlin' Wolfin blues, Tommi Pehmeen rap, Panteran post-thrash metal, Megadethin thrash metal Led Zeppelinin monivivahteinen rock jne... Lista voisi jatkua vaikka vielä kuinka pitkään. Jos pitäisi valita kaksi ylitse muiden, taistelisivat kärkipaikoista ehdottomasti Led Zeppelin ja Pantera. Metallifani kun kerta olen.
Nautin suuresti, kun löydän jonkun uuden bändin, josta kukaan ei ole ikinä kuullutkaan, mutta jonka musiikki potkii enemmän perseitä, kuin useimmat muut bändit. Näihin kuuluvat mm. Before the Dawn, Perihellium, Dissonance in Desing, Dawn of Solace, Exhorder ja Floodgate.
Jos pistettäisiin valitsemaan taas vastakkaisesta genrestä, rapista, niin suosikiksi nousee ehdottomasti musikaalinen lahjakkuus ja uudenlaisen rap-musiikin sanansaattaja Big Wax.

Timpsi

05.03.13 klo 12:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itseäni analysoiden totean, että suosikkimusiikissani kuuluu kitaran räime. Havaitsen kulkeneeni 60-luvun Beatle-popista huumehuuruisen hippipsykedelian kautta raskaaseen rokkiin, sieltä progeakin haistellen Bowien ja Hectorin kaltaiseen melodisempaan rokkiin ja edelleen punkin läpi post-punkiin. Jossakin välissä diggailin folkiakin. Kaikista vaiheista on aina jotain tarttunut mukaan ja palaan menneisyyteen aina aika ajoin. Spotify-listani voi joidenkin mielestä vaikuttaa aavistuksen sekavalta.

Suosikkejani tällä hetkellä ovat kuitenkin mm. Nick Cave and the Bad Seeds, Crime & The City Solution, Patti Smith, Waltari, The Fall, Jefferson Airplane, Hedningarna, Pidżama Porno, Kult, Dead Kennedys, Buzzcocks, Supertramp, The Who, The Rolling Stones..

08.04.13 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Melkolailla kaikkiruokainen olen. Räpistä ja siitä mitä NRJ:n kaltaiset kanavat suoltavat en niin välitä.

Alle kouluikäisestä yksi lempibändeistäni on ollut The Beatles. Muita lemppareita mainitakseni:

Queen, Led Zeppelin, The Police, Yes, Genesis, Camel, Fleet Foxes, Django Reinhardt, Jamiroquai, Foo Fighters, Michael Jackson, Mike Oldfield, Extreme, Jimi Hendrix, Sufjan Stevens, Tom Waits, Frank Zappa, Jaco Pastorius, Stam1na, Egotrippi, Sevendust, John Williams, Joe Hisaishi jne.

Kandy

12.04.13 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tietyssä mielentilassa kuuntelee aina tietynlaista musiikkia. Siksipä kenenkään musamakua ei oikeastaan saisi haukkua, vaan ehkä mielummin kysyä: "MISSÄ mielentilassa sä tälläistä paskaa kuuntelet?".

Omia suosikkeja:

-Emeli Sandé
-Celine Dion
-J. Karjalainen
-Samuli Putro

Enkä häpeile yhtään monipuolista, omaperäistä musiikkimakuani :) lempimusiikkini nimittäin tuo itsestäni monta asiaa selville.