Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

Hnry

21.08.08 klo 11:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Memmy Posse

Hei, täähän oli ihan hyvä, yhellä kuuntelulla. Einyt mikään huikea, mutta kuitenkin. Aika letkee meininki, joka on aina plussaa. Pitää katsella tuolta, jos löytyy muita yhtä hyviä biisejä.

Pistetääs sitten uus biisi. [www.youtube.com] Eli Gojiran uudelta The Way of All Flesh levyltä.

22.08.08 klo 03:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ankea tunnelma, mikä tällaisessa musiikissa on plussaa. Rytmikästä räimettä - kuin iso saurus kulkisi rämeellä. Kun sanatkaan eivät jää musiikin jylyn alle, annan Gojiran Vacuitylle 3,5/5 Jos tämä olisi maailman ainut death metal -biisi, olisin ehkä antanut persoonallisuudesta lisäpojoja.

Flow'08:ssa tuli törmättyä ruotsalaiseen... Detektivbyrån: Lyckans Undulat [uk.youtube.com]

Woody

22.08.08 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä kappale on juuri vastakohta kaikelle musiikille josta minä pidän. Biisi jankuttaa ärsyttävästi samaa tahtia ja kaiken kruunaa erittäin outo ja sopimaton musiikkivideo. Not good at all.

Jatkan omalla kappaleellani jälleen raskaan metallimusiikin linjaa. Kysymyksessä on siis italialais-saksalaisen melodista black metallia soittavan Gravewormin kipale, Touch of Hate.

Kuuntele kappale (biisi soi heti kun sivu aukeaa) [myspace.com]

22.08.08 klo 19:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oliko toi nyt raskasta? En kauheesti pidä melodisesta black metalista, melodia on muutenkin ihan yliarvostettua. Ei musiikin tartte olla mitään superraskasta mutta tossa oli liikaa ihme syntikkakikkailua jne, ei oikeen iskenyt. Muutenkaan ei kovin omaperäinen ralli ja tykkään yleisesti vähän perinteisemmästä blackista. Sori. Toki voi olla omassa lajissaan pätevä, mutten oikeen tunne tuota lajia.

Hellhammer on oma ehdokkaani, kappaleellaan Messiah [www.youtube.com].

Nosoki

22.08.08 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hellhammer, UGH! Tomppa on kova sana ja biisi muuten hyvä, mutta rumpujen kamala tuotanto laskee pisteitä, vaikka antaahan siitä jonkun verran anteeksi kun miettii julkaisuajankohtaa ja levyyn käytettyä rahamäärää.

Ja kun kerran kaikki laittaa METALLIA, niin pistetään METALLIA.
Kaledon - New Kingdom [www.youtube.com]

Lordi-fani

23.08.08 klo 15:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

DavidByron kirjoitti:

Laitetaanpa vaihteeksi suomalaista progea.
Wigwam - Colossus [www.youtube.com]

Tuo oli aika mahtava biisi. En ole bändistä ikinä kuullut, mutta kyllä minä tuosta tykkäsin. Kiva unenomainen fiilis. Tekee jopa hiukan mieli kuunnella tuo uudestaan.

Pistetään vaikka tämä mahtibiisi:
Slipknot - Psychosocial [uk.youtube.com]

El Wray

23.08.08 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos Cuomilla on asennevamma Stam1naa kohtaan, niin minulla sellainen bändi on Slipknot. Yllätyin kuitenkin tämän biisin toimivuudesta. Alkuun. Kertosäe oli ihan perseestä. Muuten mukavan tyly kappale, mutta kertosäe jotenkin ei vaan toimi. Annetaan silti

Kotiteollisuus - Kummitusjuna [uk.youtube.com]
Siinä seuraava.

mbay

23.08.08 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kotiteollisuutta olen jostain syystä inhonnut aina älyttömästi eikä vähiten Hynysen takia. Kappale kuulosti aivan samalta kuin muutkin yhtyeen veisut, tosin lauluun saatu vähän erilaisuutta. Väliosat ärsytti. Hemmetin hauska video kuitenkin

Pistän Kreatoria, kun muutenkin tää lätty soi tällä hetkellä.
Kreator - People of the Lie [uk.youtube.com]

23.08.08 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

mbay kirjoitti:

Pistän Kreatoria, kun muutenkin tää lätty soi tällä hetkellä.
Kreator - People of the Lie [uk.youtube.com]

Kreator on kyllä kova bändi, vaikkakaan biisi ei ehkä ole aivan parasta antia noilta äijiltä.

Kaikki tuntuu pistävän heviä (paitsi Shitknot, joka on räppiheviä). Rikon kaavan suomalaisella rockbändi Mana Manalla: Vaarallista [www.youtube.com]. Soolo on ihan mieletön.

23.08.08 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Voi olla vaarallista / sukeltaa syvään / voi olla vaarallista / olla sukeltamatta." Kyllä, nyt ollaan asian ytimessä. Mana Mana on yksi niistä harvoista bändeistä joka onnistui oikeasti vangitsemaan musiikkiinsa jotain mikä ei ole tästä maailmasta. Jouni Mömmön taatusti jäljittelemätön ulosanti ja tsunamin lailla vyöryvät kitaravallit... yksi kaikkien aikojen suurimmista suomalaisista yhtyeistä ja kotimaisen raskaan musiikin mystinen pioneeri. Koko Mömmön aikaisen tuotannon yksiin kansiin kokoava Complete... Kaikki-kokoelma kuuluu jokaisen suomalaisen rock-musiikin historiasta kiinnostuneen levyhyllyyn, NQA. 5/5

Koska valtaosa hevimusiikista on kuitenkin jäätävän nolostuttavaa paskaa niin jatketaan altsulinjalla: Jesus And Mary Chain - Kill Surf City [www.youtube.com] Yksi kaikkien aikojen suurimmista bändeistä ja terve muistutus siitä ettei soittotaito ja virtuoosimainen ulosanti ole aina kaikki kaikessa. Yleensä riittää vaan kun on kolme sointua ja vitusti säröä.

Hiisi

24.08.08 klo 03:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jesus and Mary Chain - Kill Surf City

Asenne näyttää olevan kohdillaan. Alku on lupaava, mutta tähän mielentilaan ja tällä äänenlaadulla tämä meni aivan liian kaaottiseksi ja rasittavaksi. Särökitarassa oli silti munaa.

Jatketaan vielä häröilyllä. Vaikka vihaan nykyistä goottimusiikki käsitettä, tämä vanha pioneeriklassikko on aina ollut mielestäni todella mielenkiintoinen ja hypnoottinen biisi. Sori ny vaan, kun on näin pitkä.

Bauhaus: Bela Lugosi's dead: http://www.youtube.com/watch?v=c8rNFpr49Nw

Lordi-fani

24.08.08 klo 10:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hiisi kirjoitti:

Bauhaus: Bela Lugosi's dead: http://www.youtube.com/watch?v=c8rNFpr49Nw

En ole bändistä ikinä kuullut, mutta jäin koukkuun tuohon biisiin! Erittäin tunnelmallinen ja mieleenjäävä. Olin lähestulkoon hypnoosissa tuon koko kymmenen minuuttia... Sanalla sanoen: erinomainen.

Ja kun tuo biisi oli niin pitkä, niin jatketaan samalla linjalla. Tämä on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaimmista kappaleista:
Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son [uk.youtube.com]

Hyppymiina

24.08.08 klo 18:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lordi-fani kirjoitti:

Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son [uk.youtube.com]

Itse olen muuten aina vihannut tämäntyylistä musaa (erityisesti juuri Iron Maidenia) Ainoa positiivinen yllätys koskaan on ollut Heavy Metal Perse.

Alun riffistä tulee mieleen, että mikäs vitun Hevi-joululauleskelu tämä on. Sitten tempo kasvaa ja se alkaa kuulostaa heviltä. Rummut ovat ihan saatanan naurettavan kuuloiset. Laulajahan on tuota kstraattilinjan edustajaa. Riffi on kokoajan samaa iskelmärockheviä eikä takana kuuluva syntikka paljoa mieltä piristä...

Skinny Puppy - Tin Omen [uk.youtube.com]

Schwarzenegger

25.08.08 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Skinny Puppy - Tin Omen : Ihan hyvinhän tuo meni tuossa taustalla, toimivaa soittoa. Lauluääni vähän häiritsevä, mutta kappaleen edetessä siihen tottui. En osaa sen kummempia selitellä, hyvinhän tuo meni mutta mistään mestariteoksesta ei puhuta.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Paris - Bush Killa [uk.youtube.com]

Blaze

25.08.08 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

PARIS - Bush Killa

Vaikka itse perustankin enemmänkin vanhan koulun gangsta rappiin kuin hip hoppiin, niin tämä biisi kuitenkin toimii. Tahdin vaihtuminen piristää biisiä mukavasti. Keskivertoa huomattavasti parempaa tavaraa. Meikäläinen tykkäsi.

Nick Cave & The Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! [www.youtube.com]

mbay

28.08.08 klo 18:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ollut aiemmin ikään Cavea kuunnellut. Pidin paljon miehen olemuksesta ja ulosannista. Lyhyt kesto ja tarttuva kertosäe myös plussaa. Yksinkertaista, mutta hyvää, nii video kuin musiikillinen antikin.

Suomalaista mustaa roskaa [uk.youtube.com] seuraavaksi.

kerpele

28.08.08 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselleni Urn oli täysin uusi tuttavuus ja kovaahan tuo tuntui potkivan. Tiukkaa ja tyylikästä menoa! 666 megatons lähti välittömästi tilaukseen.

Cavalera Conspiracy - Sanctuary [uk.youtube.com]

Jatketaan rässillä.

28.08.08 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä ihmettä, karjuako ne siellä tappoivat? Tällaisen videon puolivälissä sitä kaatuu jo lattialle suu vaahdossa ja silmät nurin, vaikkei epileptikko olisikaan. Häröinen, sekainen ja ontto kokemus.
1/5 - koska monsterilla oli kohtalaisen hyvä maski.

Tämän seuraavan takia meillä varmaankin on nykyään metallimusiikkia...
Clark Gable: Puttin' On The Ritz [uk.youtube.com]

Teku

28.08.08 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Clark Gable: Puttin' On The Ritz . Ihan hyvä fiilis tulee tästä kappaleesta, sais ehkä olla vähä pitempi. Silti jaksaa kuunnella jonku viisi kertaa peräkkäin 3/5

Seuraavaksi Mr. Bungle, eli Pattonia. Toimii ainaki itelle