Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

mbay

10.08.08 klo 19:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raikasta meininkiä. Äänessä kuulin jotain tuttua, mutta en saa päähäni kenen ääneltä se kuulosti. Mukavan kuuloisia äänimaisemia, ei mitään ihmeellistä.

Metallican uusi kappale, eilisestä Ozzfestistä. En sano mitään..

Lordi-fani

10.08.08 klo 20:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

mbay kirjoitti:

Metallican uusi kappale, eilisestä Ozzfestistä. En sano mitään..

Mahtava kappale! Iski ja kovaa, Metallica-fani kun olen. Mahtava kitarariffi, tarttuva kertsi ja basso oli mahtava tuossa biisissä! Itse olen tätä uutta albumia odottanut pitkään ja tuo vain lisäsi odotuksiani. Julkaisupäivänä ostan!

Seuraavaksi:
King Diamond - Give Me Your Soul [uk.youtube.com]

Nosoki

10.08.08 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

King Diamond - Give Me Your Soul

Hienot sanoitukset, mukava tunnelma, Kingin erinomaiset vokalisoinnit ja kepittäjien rautainen ammattitaito tekevät tästä yhden uuden levyn parhaista biiseistä. Livia Zitalla on kaunis ääni eikä hän videon perusteella näytä yhtään hullummaltakaan. Video on muutenkin ihan ok-tasoa.

Seuraavaksi sitten Curtis Mayfieldin Pusherman [www.youtube.com]

Madmasa

10.08.08 klo 23:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Curtis Mayfield - Pusherman

Hyvää ja letkeää 70-luvun jammailumusaa. Tätäkään ei enään tehdä, vaikka kyllä saisi. Tästä saa hyvän fiiliksen ja sen viehättävän 70-luvun sykkeen. Lisää tätä!

Seuraavaksi Blue Öyster Cultia:

11.08.08 klo 02:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blue Oyster Cult - In Thee

Loistavaa kesäpäivän musiikkia, mikä sopii minne vain. Varmasti talvellakin piristää tunnelmaa. Letkeä meininki läpi biisin takaa hyvän mielen. Tykkään.

Them - Baby Please Don't Go [www.youtube.com]

Lisää jammailumusaa, mutta tiputaan vuosikymmenes alemmaksi.
PS. Biisin pongasin Lynchin loistavasta Wild at Heartista.

Hiisi

11.08.08 klo 11:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Biisi oli ennestään tuttu Muddy Watersin versiona, mutta tämä oli paljon letkeämpi. Sanotukset vähän liiankin perus 60-luvun huttua, mutta esitys oli todella viileä ja tyylikäs. Annan vähän pihtailevasti tähtiä.

Nyt aika erikoinen ja vanha instrumentaali klassikko, jota tuli ainakin kakarana diggailtua. Bändin nimi on Focus.

Scarface

11.08.08 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hiisi kirjoitti:

Focus on kyllä parhaimpia Progeakteja ikinä. Vaikka tuo onkin bändin "hitti" niin en käy sitä haukkumaan, täydellinen biisi. Kannattaa muuten ostaa bändin Hamburger Concerto levy. 5/5

Sitten vaikka parasta mahdollista kasaripoppia, elikkäs Soft Cell. Tässä on yksi bändin parhaista biiseistä, Say Hello, Wave Goodbye

kerpele

13.08.08 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole syntikkakasaripopin suurimpia ystäviä, mutta pakko myöntää että biisi yllätti positiivisesti. Tyylikkäät vokaalit, hieno kasarivideo ja tunnelmallisia melodioita.

Jatketaan Punavuoren R. Kellylla, Stig Doggilla.

Stig Dogg - Stigidilaatio [www.youtube.com]

13.08.08 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, eihän tämmöstä vitsiä voi olla nauramatta. Ja kun videossa vilahtaa Henry the Great, on pakko nostaa edes vähän peukkua. Väittäisin jopa Raptoria paremmaksi, mutta RT:n kuuntelusta on niin monta vuotta, että muistikuvani ovat siitä hämärtyneet.
3,5/5

Rowan Atkinson: Barry Manilow "Medley" [www.youtube.com]
Ja tietysti kannattaa tutustua myös alkuperäiseen Barry Manilow'hun, jonka hittiä "Mandy" [www.youtube.com] eräs boikabändi raiskasi joku vuosi sitten.

upidipi

16.08.08 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Barry Manilow on kyllä loistava laulaja, josta helposti voi tehdä pilaa ja Rowan Atkinsonhan sopii siihen vallan mainiosti. Överiksi vedetyt manilow-liikkeet kyllä nauratti. Sille sitten vaikka

Ja nyt vähän 60-luvun, ah niin ihanaa motown-fiilaria, vaikka ei nyt ihan niitä parhaimpia ole. Hyvä kumminkin. Pistää raavaankin miehen kyyneliin. Hyvät vokaalit. The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow [www.youtube.com]

Lordi-fani

16.08.08 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

upidipi kirjoitti:

Hmm, ihan kiva biisi. En tunne tuon aikakauden musiikkia kovin hyvin, mutta tuo oli aika hyvä. Melodia oli hyvä ja samoin laulu. Hiukan tylsä, mutta kyllä tuon pari minuuttia jaksoi hyvin kuunnella. Nätti kappale, voisi kuunnella useammankin kerran.

Pistetään vaikka vanhaa kunnon kasari(tukka)heviä:
Mötley Crüe - Dr. Feelgood [uk.youtube.com]

16.08.08 klo 20:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heh, joskus vielä Mötley Crüe meni huumorimusiikkina läpi mutta nykyisin yhtyeen nimen kuuleminen laukaisee migreenikohtauksen. Siinä missä nautin esimerkiksi Judas Priestin ja Iron Maidenin musiikista välillä hyvinkin paljon, Mötikät ovat pelkästään rasittavia dorkassa "sex n' drugs n' rock"-spedeilyssään. Video on peruskasari-MTV-meikkihuttua joka ei kaltaistensa joukosta erotu. En tosin taida ihan kuulua kohderyhmään. Onneksi tuo vuosikymmen, jolla pojat meikkasivat tyttöjä enemmän, on ohi. 1/5

Mennäänpä sitten perusasioiden pariin. Allekirjoittaneelle yksi kaikkien aikojen parhaista rock-yhtyeistä eli Australian ylpeys Birthday Party - Hamlet (Pow, Pow, Pow) [uk.youtube.com]. Näiden setien rinnalla moni "rankka" ja "anarkistinen" yhtye kuulostaa äkkiä lässyttäviltä, munattomilta maitopojilta.

Woody

17.08.08 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koskaan en ole kyseisestä yhtyeestä kuullut. Voipi johtua osittain siitä, että en kuuntele punkkia. Kaikesta huolimatta kappale oli tuskallista kuunneltavaa. Rumpalin ärsyttävä yksitoikkoinen paukutus käy korviin, laulajan ärsyttävän surkea ääni enemmän naurattaa kuin miellyttää. Kitarasoundit jäivät loppujen lopuksi melkoisen vaisuiksi, basso sentään oli esillä jonkun verran.

Kappaleesta päätellen yhtyeen musiikki perustuu rumpujen hiostavaan paukutukseen, laulajan... ööh.. kauniisti sanottuna "omaperäiseen" rääkymiseen ja basson turhamaiseen jumputukseen. Ei hyvä.

Oma kappaleeni on mielestäni mahtavan konemetallin mestariteos. Kyseessä siis yhdysvaltalaisen industrial metallia soittavan Static-X:n kappale, Push It.

Kuuntele [www.youtube.com]

mbay

18.08.08 klo 22:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Junttiriffi <3 Ja vielä mukavan raskas sellainen. Laulukin paikottain kivan kieron kuuloista. Video ei ollut mikään erikoinen, mutta sopi musiikkiin.

Maailman kovin bm-kappale [uk.youtube.com], tosin 4 min pätkäistynä. Näih.

Scarface

19.08.08 klo 08:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyi hyi hyi hyi, ei näin, Burzumin paras kipale, josta on pätkäisty intro pois ?! Se introhan on yksi tuon biisin tärkeimmistä hetkistä, ihaku Genesiksen Watcher of the Skies black metal versiona. Ei näin. Kieltäydyn arvostelemasta juuri tuota versioista ja annan alkuperäiselle tappajalle 6/5. Vittu tota introa, vokaalit, syntikat ja se kitarasoolo kaikessa yksinkertaisuudessaan. Täydellistä. En kyllä nyt ole ihan varma onko oikein laittaa omaa biisiä kun en varsinaisesti arvostellut juuri tuota videota ?

micarooni

19.08.08 klo 12:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raskaampi musiikki on lähellä sydäntä, mutta tuo Burzum menee ehkä turhan rankaksi mätöksi, että "työkseni" alkaisin kuuntelemaan. :)

Itse heitän kehiin kasarimättöä á la W.A.S.P. :D

yartsa

19.08.08 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Oli aika perusrautalankaa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja biisin jälkeen ei muista yhtään mitään kappaleesta. Ei tää välttämättä ole faneille huono, mutta mulle tässä ei ollut mitään koukkua, johon jäisi kiinni. Kerran kuunneltava.

Vaihtelun vuoksi hieman syntikkaa ja kappaleena Vangelis - Conquest of Paradise [www.youtube.com]. Katsojassa tapahtuva mahdollinen homoseksuaalinen väreily videota katsoessa täysin harmitonta.

19.08.08 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

yartsa kirjoitti:

Vangelis on äijä :^) Conquest of Paradise on itselleni jo entuudestaan tuttu ralli ja mahtipontisuudessaan aika vaikuttavaa kamaa. Mutta oliko linkkisi juuri tähän kappaleeseen? (en alkanut sitä kuuntelemaan erikseen koska tiedän rallin muutenkin). Tiesittekös muuten että Vangelis ei osaa lukea nuotteja? Uljasta syntikkameininkiä kuitenkin joskaan ei kuitenkaan ehkä ihan sitä parasta mahdollista.
Tässä tanskalaista tukkaheviä, Fate-nimisen bändin I won't stop [www.youtube.com].

Hyppymiina

19.08.08 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

No nimenomaan Tanskalaista tukkaheviä.. Yh.

En oikeastaan mitään positiivista löydä kappaleesta, mutta ainakin se kertoo metallimusiikin monimuotoisuudesta. Eli vaikka kyseisestä taiteenlajista löytyykin tiukkoja tapauksia, niin kyllä aina on olemassa tuttua ja turvallista ylipirtsakkaa paskaa. Nuo kimeät vokaalit taustalaulajalta vetivät kyllä vitutuksen ankaraan nousuun. Rumpusoundi oli ihan jees.

Büfo - Silpoutuneita raajoja [www.mikseri.net]

Kyllä grindi on kaunis asia :) Ja vielä suomenkielellä <3

kurkkuharja

20.08.08 klo 10:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Büfo: ihan menevän agressiivista rähinähirviömättöä, jota en ehkä ihan tilanteessa kuin tilanteessa kuuntelisi, mutta parempaa musiikkia ei tosin voisi kuvitellakaan töissä iltavuorossa ollessaan viimeisen kahvitauon jälkeen tuntia ennen kotiin lähtöä hakkaavansa. Plussaa kappaleen lyhyydestä, itse en tälläistä tavaraa oikein paria biisiä enempää pystyisi kuuntelemaan päänsärkyvaaran takia. Ja kuten Cannibal Corpsejen sun muiden (juu, en tiedä kyllä millaiseksi metalliksi luokitellaan) kuuntelemieni örinäbändien tapaan en taaskaan saanut sanan sanaa selvää.

Tässä sitten seuraavaksi lienee paikallaan underground-musiikkia Hellsingin Mellunmäen alueelta, kotoisaa spugeilua tiedossa siis nimen alla Memmy Posse - Hartsa & Kake... http://www.youtube.com/wa...FeqJmEF5c&feature=related