Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

Lordi-fani

07.08.08 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

mbay kirjoitti:

Jatketaan rock-klassikoilla. Vaikken Floydia ole koskaan tarpeeksi syvällisesti kuunnellut, on tässä myös yksi parhaista kappaleista koskaan. Pink Floyd - High Hopes [uk.youtube.com]

EDIT: Niin ja video on myös aivan mahtava!

En kummemmin piittaa Pink Floydista, mutta tuo oli aika hyvä. Video oli aika helvetin outo, mutta ei se huono ollut.

Pistetään vaikka saksalaista metallia. Bändin laulaja Udo on Lordin jälkeen lempilaulajani.
U.D.O. - Thunderball [uk.youtube.com]

kerpele

07.08.08 klo 22:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hevikääpiö Udo orkestereineen ei kuulu omiin suosikkeihini, mutta kyllähän tuota nyt kuuntelisi toistekin, esim. jossain illanistujaisissa sopivassa humalatilassa. Selvinpäin ei taas iske oikein yhtään. Vaikka Udon ääni toki onkin ainutlaatuinen, on tuo biisi itsessään aika tylsä.

Entombed - I for an Eye [uk.youtube.com]

Jatketaan Entombedin Morning Star -lätyn toisella raidalla.

mbay

07.08.08 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Death n' rollia parhaimmillaan. Aiemminkin kuullut tämän rallin. Pistää pään heilumaan hyvällä todennäköisyydellä. Vokaalit nyt ovat mitä ovat alkuaikoihin verrattuna mutta potkivathan nuokin. Mutta rautaista mäiskettä kylläh.

Pistetääs vähän tätä itseään, DT:n tottakai paras biisi.

mauge

07.08.08 klo 23:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater on kokoonpano, johon en koskaan ole päässyt sisään, vaikka monet kaverit ovat sitä hehkuttaneet. Tääkin oli sekava progetaideteos, josta tuli mieleen pelkästään tämä http://uk.youtube.com/watch?v=6wICknxKE44 , jonka joku voisi arvostella.

Vielä sen verran, että toi DT:n kappale ei todellakaan ole huono, mutta rajojen murtaminen ja tyylien sekoittelu menee mielestäni liian pitkälle. Lainatakseni jotain viisasta: "Silli on hyvää. Kermavaahto on hyvää. Siis kun ne sekoitetaan saadaan aikaan jotain todella hyvää."

Scarface

08.08.08 klo 00:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pink Floyd ilman Watersia=Paskaa. Kyllähän kaikki tietää että Gilmour on kepittäjänä aika velho, mutta auttamattoman onneton biisinikkari. Ja tämähän biisi on Post-Waters-aikakauden kenties paras biisi, joka kertonee jo aika paljon muusta kyseisen aikakauden materiaalista. 3/5.

Jaahas, vähän myöhässä tultiin, mutta jätetään tuo sivaltava minirevikka tohon nyt kuitenkin.

Ja tämähän on loistava biisi, suosikki Kummelin musacorner jutuista, loistavaa parodiaa fuusiomuusikoista, 5/5.

Jatketaan Zappalla. Zappan vikalta levyltä (hänen elinaikanaan julkaistuista siis) eräs loistelias biisi, joka sävellettiin alunperin synclavierille ja Zappahan sanoi ettei tätä biisiä voi ihmiset soittaa, mutta kuinkas kävikään ?

Lamourhaaja

08.08.08 klo 12:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voin muuten tiivistää tän topikin tapahtumat:
RÄP
RÄP
(proge)
EMMENTAL etc.

Edellinenhän oli neroutta ja kuten puhuja sanoikin Zappaa parhaimmillaan. Toivottavasti saan tämän sanottua ennen kuin joku sanoo, että "ei ihan mun makuuni, hihi, vähän outoa" tai "räp on paskaa". Nerokas sävellys, jossa on rytmi, melodia ja ennen kaikkea se musiikin leikkimielisyys minkä vain harvat mestarit hallitsevat tekniikan lisäksi.

Sitten seuraavaksi suomalaisen roketirollin klassikko. Joku spede on ajatellut, että videoon on parasta tunkea kuvia koirastaan, joten älkää katsoko sitä vaan kuunnelkaa vaan biisi. Kakea parhaimmillaan. Nyt jos tekis tällaisen kappaleen, sais varmaan linnaa, mutta ainakin se olis hyvin ansaittua, kun muutenkin kaikkien pitää olla niin vitun esikuvia ja rock-tähti ei tupakkaakaan saa polttaa kun se on synti ja hyi

08.08.08 klo 12:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauko Röyhkän biisit on kyllä aina sympaattisia, eikä tuo tehnyt poikkeusta. Todella hyvä biisi.

Sitten oma ehdokkaani, Lapinlahden Lintujen Kuppilan tango [www.youtube.com].

Ja edelliseen kommentoiden, Frank Zappahan on nero!

Schwarzenegger

08.08.08 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuningaskappale, Lapparaiden paras jos minulta kysytään. Hyvin kulkee eteenpäin, sanoitukset ovat loistavat ja kestoakaan ei ole liikaa.

Vuoroon tulee vaikka tällaista: http://www.youtube.com/watch?v=S7UyMVNOQgk

Tumppimies

08.08.08 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli miten hieno ääni tahansa, niin minuun ei tälläinen kolahda. Tylsää musiikkia, joka sopii paremmin 82-vuotiaalle mummolleni. Hyvä, että loppuun asti jaksoi kuunnella.

Tässä seuraava [www.youtube.com]

Hnry

08.08.08 klo 19:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Metallica - One

Aika kulunut biisi, mutta kyllähän tätä aina sillon tällön kuuntelee. No kuitenkin kaikin puolin loistava ja legendaarinen biisi.

Katatonia - July [uk.youtube.com]

Hiisi

08.08.08 klo 21:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Soundit liian kliiniset ja hempeä laulu ei mielestäni sovi metalliin, jos tämä nyt siksi luokitellaan. Kitarariffi oli kyllä ihan jees ja hetkittäin biisissä oli tunnelmaa. Bändin imago ei nappaa yhtään ja muutenkin vähän vaisu.

Seuraavaksi legendaarista kasarituubaa tyylikkäältä bändiltä. Katsokaa toki myös video.

esimies

08.08.08 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

ZZ Top - Legs

Musiikillisesti biisi ei tietenkään antanut itselleni mitään, mutta jätkien hilpeä tyyli saa kyllä hyvälle tuulelle. Mukavasti myös muistutti eräästä takavuosien Kummeli-sketsistä, jolle tuli aikoinaan naureskeltua vedet silmissä.

Meinasin pistää seuraavaksi jotain muuta kuin räppiä, mutta...en nyt kuitenkaan pistä. Ehkä seuraavalla kerralla. Tai sitä seuraavalla.

Spice 1:sen tiukkaakin tiukempi klassikko.

From across the seas comes cocaine
But you never seen a black man fly the plane
Look at the news, a young black death
Was it drug related? Take a guess

Spice 1 - Welcome To The Ghetto [www.youtube.com]

Lassomies

08.08.08 klo 22:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

esimies kirjoitti:

Spice 1 - Welcome To The Ghetto

Kaikki 90-luvun alun gangsta räpäyttäjät kuulostavat keskenään samanlaisilta, niin sanoituksilta kuin suoltamiseltakin. Mutta rento tyyli iskee helposti ja tuohon sampleen olen jo jonkin aikaa toivonut kuulevani jotain räppiä.

Vielä fiilistellään kesää koulun alkamisen ja syksyn tulemisen lomassa. Video on ehdottomasti rautaisen ammattitaitoinen rakkauden osoitus musiikkivideolle noin taiteenalana. Vapise, David Lynch. http://www.youtube.com/watch?v=eiuHdUkuRi0

G2izmo

08.08.08 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lordi-fani kirjoitti:
Tumppimies kirjoitti:

Tässä seuraava [www.youtube.com]

Ihan hyvä. Ei kuitenkaan oikein minun kaltaista musiikkia, jotenkin tylsä.

Pistetään vaikka:
Metallica - One [uk.youtube.com]

Laita nyt saatana jotain iskevämpää kommenttia, kuin nuo ''ei iske, ei minunlaistani musiikkia, en kuuntele, ihan hyvä''.

Madmasa

09.08.08 klo 11:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sabrina Salerno - Boys

Tämä on sitä dance-musiikkia parhaimmasta päästä. Nykypäivän listahiteistähän ei ole tällaiselle vastusta.

Seuraavaksi vähän erilaista kamaa!

andy

10.08.08 klo 11:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Madmasa kirjoitti:

Sabrina Salerno - Boys

Seuraavaksi vähän erilaista kamaa!

Todellakin erilaista ja aika hilpeää kamaa, mutta ei tuota kertaa enempää jaksa kuunnella. Suomen uusin dance hitti.

Jatketaan Flipsydellä.

mauge

10.08.08 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

En oo ikinä kuullut bändistä. Tää on kuitenkin koukukas kappale, joka jää taatusti päähän soimaan jo parin kuuntelun jälkeen. Varsinkin toi kertosäe ja oikeisiin kohtiin puhalletut trumpetit toimivat hienosti. Rap-osio oli ehkä hieman turha, mutta loppujen lopuksi niin pieni osa biisiä, ettei sekään kovasti häirinnyt. Annetaan 4/5.

Sitten laitetaan biisi elokuvasta Garden State. Frou Frou - Let Go ja yllättävän hieno fanivideo, joka tosin on hieman korni, mutta silti pidin myös siitä.

Blaze

10.08.08 klo 17:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

mauge kirjoitti:

Biisi on kuraa, joka jää vain taustahölinäksi videolle. Ei suostu iskemään. Liian löysää kamaa.

Nostalgiaa [www.youtube.com]

Schwarzenegger

10.08.08 klo 18:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Nostalgiaa [www.youtube.com]

Ei kovinkaan mielenkiintoinen biisi, näitähän tulee samanlaisia satojen sarjassa. Yhtä tylsää lausetta lauletaan tylsän taustamusiikin soidessa taustalla. Ei ole teknomusiikki koskaan tarjonnut minulle mitään, eikä toi tehnyt poikkeusta.

Uusi kappale:

Ben E. King and The Drifters - This Magic Moment [www.youtube.com]