Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

the grandi-ma

23.07.15 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kivaa hevimeininkiä. Välillä vähän puudutti ja tuntui vähän pitkältä,vaikka olikin alle 3 minsaa.

Neljä Tähteä.

Leevi and The Leavings - Tikapuut Taivaaseen (etsikää YouTubesta,en osaa pistää linkkejä,sori)

23.07.15 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sekä säveliltään että sanoiltaan tuttuakin tutumpaa Göstaa poreallastemppuilua myöten. Hyvä biisi, mutta kovana Leevi -fanina sanon, että kyseiseltä Raparperitaivas -albumilta löytyy selvästi kovempaakin kamaa mm. Kampelan muodossa.
Yleisesti ottaen
Tiukemmalla ko. yhtyeen asteikolla

Seuraavasta kappaleesta Topi ja Agents tekivät lähestulkoon maailman parhaan koskaan tehdyn äänitteen (nimellä Salattu suru, jonka aikoinaan lauloi myös Lipsasen Danny), mutta hieno on myös tämä alkuperäisversio:

juha82

24.07.15 klo 09:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Salattu suru saa jottain 3/5 tai 3.5/5 tähteä multa.
Ei suosikkini, mutta niukasti yli keskitason biisin.

Tässä seuraava biisi;
YUP-Syyllisyys

mäskipää

07.11.15 klo 14:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

juha82 kirjoitti:

YUP-Syyllisyys

Tiivistää oikeastaan kaiken, mikä YUP:ssä on sekä hyvää että huonoa. Kappale on positiivisen puolella, mutta hieman liikaa poikkoilua alun herkkyyden ja muun kappaleen progeilun välillä on. Jos kappale olisi ollut selkeästi jompaa kumpaa, olisi lopputulos ollut ehkä parempi. Tekstissä oli muutamia hyviä oivalluksia, mutta ei yllä Martikaisen parhaimpien tekstien tasolle. Perushyvä kappale, joka kalpenee kuitenkin järjestään esim. kaikkien Keppijumppaa-levyn kappaleiden rinnalla. Ja sen verran koukeroinen, että ei tätä jaksa ajankulukseen kuunnella.

Skepticism: Sign of the Storm [m.youtube.com]

07.11.15 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kieltämättä varsin jylhä äänimaailma, mutta kovin kiusoitteleva biisi huonossa mielessä. Koko ajan odottaa että biisi alkaa nousta kohti uusia sfäärejä, mutta se ei yksinkertaisesti lähde mihinkään. Jättää oudon olon kun 9 minuutissa ei biisissä tapahdu mitään mieleenpainuvaa. Ei erityisen muistettava tapaus siis. Tuomioni on 2 1/2 tähteä.

Antakaa minun viedä teidän nyt 1970-luvulle. https://www.youtube.com/watch?v=xZKuzwPOefs

20.12.15 klo 04:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tunnelmallinen vetäisy. Tykkäsin.

Seuraavaksi samaistuttava tarina modernin maailman menosta tarttuvan sävelen siivittämänä.

(Jos et kuitenkaan selvinnyt edes puoleenväliin, niin hätävarana voit arvostella tämän. https://www.youtube.com/watch?v=qV-cYH8udSk )

05.01.16 klo 12:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuttu pandi, jolta omistan vain Night Time latyn. Hieman valityon makua on kyseisessa biisissa. Annetaan nyt 3.

Lemppari biisi Renkselta talla hetkella:

Katmand0r

07.01.16 klo 16:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katatonia - A Darkness Coming

Katatoniaan oon suht hiljattain tutustunut nimenomaan Tonight's Decisionin kautta. Totta puhuakseni se on vieläkin ainoa yhtyeen levy jota olen aktiivisesti kuunnellut. Kuuntelin levyä paljon etenkin armeija-aikana, ja sen kautta levyn tunnelma on tullut minulle erityisen tärkeäksi. En oikein osaa arvostella biisiä sellaisenaan, vaan minulle se on osa tuota kokonaisuutta. Tämä akustinen versio on joka tapauksessa todella tyylikäs ja sen herkkyys vaan korostuu.

Seuraava saa arvosteltavakseen Ylviksen uuden biisin:

A capella [www.youtube.com]

08.01.16 klo 00:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli tuo paljon vähemmän kiehuttava kuin se helvetin kettuvideo pari vuotta sitten, mutta silti aikamoista kuraa. Ei ole edes yhtenäinen biisi, vaan sketsi, joka yrittää tunkea mukaan vähän mitä sattuu, ja minua yleensä ärsyttää suunnattomasti "musiikkivideot", joissa on dialogia. Ei oikein iskenyt.

Next: https://www.youtube.com/watch?v=B4v6aNjGFFk

08.01.16 klo 10:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ehkä ihan Poguesin paras biisi omasta mielestä, mutta törkeen hyvä kipale kuitenkin. Päähän viikoks takertuvat melodiat ja Shane McGowanin viinan ja tupakan polttama ääni, toimii kun nyrkki silmään siälä irkkupubissa.

Tästä innostuneena jatkan samalla bändillä.

11.05.16 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yritetäänpä herätellä talviunilta yksi parhaista topiikeista.
Edellinen biisi ansaitsee . Seuraavaksi lyhyt, mutta tarttuva rock-kipale lievästi humoristisella otteella:

Kestää alle minuutin, kuka tahansa jaksaa kuunnella sen..

11.05.16 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanha kunnon Paska! Kyseistä kappaletta tuli aikoinaan luukutettua kaveriporukassa paljonkin. Kaikki tarpeellinen kompaktissa paketissa, vaikka ei tällaista kyllä kovin pitkään yhdellä istumalla kuuntele. Ainutlaatuinen konsepti joka tapaukessa.

Vanhaa pelimusiikkia

11.05.16 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moottoriturpa alias paska? vetää aikamoista läppää rutiinilla noin minuutin verran.

Eiköhän Death Rallysta ole jo kaikki tarvittava sanottu. Vanha kunnon idea, jota varmaan kopioitiin useaan otteeseen omia tarkoitusperiä varten.

Miihkali kerkesi välissä arvostella, mutta menkööt samaan pötköön kommenttini. Sitten metallia saksalaisittain:

11.05.16 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan hyvä popahtava metallibiisi, kauniista naislaulajasta plussaa! En ollukkaan tämmöstä bändiä ennen kuullukaan, vaikka yks kaveri diggaa juur tän tyylisistä bändeistä ja niitä sitten soitattaa muutaman kaljan jälkeen aina luupilla.

Seuraavana sitten tämänmoista settiä.

Television - Marquee Moon

11.05.16 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakkohan tämä oli ottaa, kun kävin ostamassa kyseisen lätyskän juuri eilen. Nyt muutamaan kertaan kuuntelemani nimibiisi on pitkälti koukuttavan kitarasävelmän ja omintakeisen bassolinjan varaan rakentuva komea taiderock-vetäisy, jossa sitten mennään muutama minuutti mukavan huuruisissa instrumentaalimerkeissä. Avainsana on tunnelma, ja joissakin kohdissa kuultava hiomattomuus vain lisää sitä. Helposti

Spoileri: näytä

"haluan olla ihailtu"

Wayne 64

12.05.16 klo 07:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hihhii. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni hysteerisen naurukohtauksen partaalla, mutta en pysty nauramaan, koska olen niin hämmentynyt. Ja nyt siis puhun tosta videosta. Violettisen keikevuoren juurella laulamisessa ei ole vielä mitään, mutta tapa, jolla laulaja hytkyy ja käsittelee mikkiä on jotain sanoinkuvaamatonta. Ehkä kuitenkin hauskinta oli rumpalin kalastajahattu.

Itse kappale on saman lauseen toistamista, tosin ei ärsyttävyyksiin asti, muttei kuitenkaan mistään kovin mielenkiintoisesta ole kyse.

Tässä seuraavaa:
The Doors - Light My Fire - YouTube
https://www.youtube.com › watch

12.05.16 klo 11:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Light My Fire oli (tietenkin) yksi ensimmäisiä kuulemiani Doorsin biisejä, mutta siihen tottuminen vei vähän aikaa. Lähes sirkusmaisen hyväntuulinen riffi muodostaa kontrastin lakonisen kertosäkeen ja synkkien jammailuosioiden kanssa. Ei ole helppoa tuo nuotion sytyttäminen. Psykedeelisissä syövereissä on kyllä imua, mutta tajunnanvirta ei kuitenkaan tempaa mukaansa aivan yhtä tehokkaasti kuin vaikkapa The Endissä.

Hellsongs: Iron Man

12.05.16 klo 15:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan hauska parodiacoveri Sabbath -klassikosta. Omaan makuun ei ehkä ihan yhtä toimiva kuin joku Steve n' Seagullsin hurmeinen meno, mutta onnistui hymyilyttämään. Ehkä tämän tyyppiseen huumorimusiikkiin sopisi paremmin vähän räväkämpi alkuperäiskappale, tyyliin jotain Autopsya, Napalm Deathia, Burzumia tai Demilichiä. Vois olla ihan mielenkiintoiset coverit.

Otetaas seuraavaksi vähän Michael Schenkeriä. Seuraava biisi ja levy oli muistaakseni ainakin Slashin suosikkeja.

UFO - Rock Bottom

mäskipää

21.04.17 klo 11:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jospa kokeiltaisiin keskustelun jatkamista!

Brutus kirjoitti:

UFO - Rock Bottom

Nimenä itselleni tuttu yhtye, jonka tuotantoon en ole sen tarkemmin perehtynyt. Yhdentoista minuutin kesto tuntui hieman hurjalta perusrockille, mutta varsinainen kappalehan oli siinä kuuden minuutin paikkeilla, loppu oli ilmeisesti livetilanteeseen kuulunutta revittelyä. Varsinainen kappale oli oikein hyvä rock-ralli, muusta tilkkeestä en aivan niin paljoa pitänyt, vaikka se taidokasta soitantaa olikin.

* * *
Itse elokuvaa en ole nähnyt, mutta ääniraidalta poimittu kappale on oikein hyvä:
Metropolis - The Darkest Side of the Night [www.youtube.com]

21.04.17 klo 12:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

mäskipää kirjoitti:

Metropolis - The Darkest Side of the Night [www.youtube.com]

Kyllähän tämän kuunteli ihan mielellään. Pidin eniten biisin alusta, jossa pehmeät syntetisaattorisoundit yhdistyvät rytmikkääseen taustaan. Myös säkeistöissä oli toimiva yhdistelmä syntikkapoppia ja astetta svengaavampaa biittiä. Sen sijaan laulu- ja sanoituspuoli ei oikein iskenyt, sanoituksesta huomaa liian selvästi, että biisi on tehty kauhuelokuvaan. Ehkä vähän yleisemmällä tasolla öistä kaupunkia kuvaava sanoitus olisi toiminut paremmin, jotain samantyylistä kuin Alphavillen Big in Japanissa. Myös laulajan ääni oli melko pliisu, mukaan olisi voinut liittää pienimuotoista revittelyä ja kurkkuraspin käyttöä.

Ja kun se Big in Japan kerran tuli sanottua ääneen, niin laitetaan seuraavaksi tyrkylle se.

Alphaville - Big in Japan [www.youtube.com]