Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

Scarface

01.08.08 klo 17:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kova Doom-veto. Eihän tää ny mitään Reverendiä ole, mutta eihän sen toisaalta pidäkkään. Hyvä groove ja musiikkivideokin miellyttää. Lee Dorrian on kova. 4/5

Ja sitten eetteriin maailman ensimäistä Industrial bändiä. Eli:

Throbbing Gristle - Discipline http://www.youtube.com/watch?v=Y8klW9trVTQ

01.08.08 klo 23:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Ja sitten eetteriin maailman ensimäistä Industrial bändiä. Eli:

Throbbing Gristle - Discipline http://www.youtube.com/watch?v=Y8klW9trVTQ

...Olen sanaton. En ymmärrä tuota yhtään. Sanoista ei saanut oikeastaan mitään selvää, melodia oli kadonnut tyystin ja tuo enemmänkin nauratti kuin vaikutti kunnolla. Jos joku tuosta tykkää, niin ei siinä mitään, mutta minulla meni yli hilseen.

Pistetään vaikka KISSiä. Yksi lempibiiseistäni:
Crazy Crazy Nights [uk.youtube.com]

kerpele

01.08.08 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiss ei itselleni oikein iske, mutta kuunteleehan tuota. Video oli aika tylsä, lukuun ottamatta Genen hienoa bassoa. Kaikkein parasta Kississä on ne hulvattomat meikit, jotka tästä pätkästä puuttuivat.

Six Feet Under - Feasting...n the Blood of the Insane [uk.youtube.com]

02.08.08 klo 00:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näyttää olevan hyvää tanssimusaa. Rytmikästä luolamiesmeininkiä. Sanoista en paljon selvää saanut. Jotain örrr ja motherfucker. Olikohan kyse reviirinsuojelusta, tyyliin: älä tule tänne tai isken piikirveen kalloosi ja juon veresi. En puhu luolamiestä, eikä ajatus pesemättömistä ja örisevistä örkeistä viehätä, joten: 2/5

Tämä seuraava on vähän hankala, koska varsinainen biisi alkaa vasta n. kohdassa 4:50. Kysymys on leffan lopputunnarista, joten mikäli Aavesoturi on näkemättä ja loppuratkaisulta tahtoo välttyä, suosittelen videon etenemispalkin siirtämistä eteenpäin heti alkuunsa.
James Wong: Sien nui yau wan -loppukrediitit [uk.youtube.com]

Schwarzenegger

02.08.08 klo 01:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan jees...tunnelmaa tuntui löytyvän mutta liian vähän aikaa tuli, jotta pystyisin sanomaan mitään sen rakentavampaa. Eli ihan kiva kai.

Sitten:

The Rolling Stones - Thru and Thru [uk.youtube.com]

02.08.08 klo 10:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Schwarzenegger kirjoitti:

The Rolling Stones - Thru and Thru [uk.youtube.com]

Ihan hyvä. En Rollareiden musasta ole ikinä liiemmin pitänyt, mutta kyllä tuon kuunteli.

Seuraavaksi King Diamond. Diamondilla on mielestäni yksi oudoimmista lauluäänistä, mutta musa on mahtavaa.
Sleepless Nights [uk.youtube.com]

esimies

02.08.08 klo 10:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

King Diamond - Sleepless Nights

Juu ei. Tässä genressähän käsittääkseni nuo kitaranvingutusosiot ovat keskeisessä roolissa, mutta kun itselleni nämä kepityskohtaukset eivät ole juuri koskaan meinanneet mitään, niin en sitten oikein osannut tästäkään syttyä. Laulaja esitteli melkoisen ääniskaalan. Parhaalta kuulosti mielestäni silloin kun hän lauloi suht normaalisti. Kimeä uikutus ja möreä mörinä eivät mielestäni toimineet läheskään yhtä hyvin.

Otetaas taas tässä välissä yksi tämmöinen niin ei pääse totuus unohtumaan. Tässäkin kyllä itse asiassa kahden ja puolen minuutin kohdalla beat breaks down ja siinä seuraa sellainen erillinen "kitaranvingutusosio". Mutta hieman eri tavalla toteutettuna kuin esim. tuossa aiemassa biisissä. :D

Cypress Hill - Latin Thugs [www.youtube.com]

Blaze

02.08.08 klo 12:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cypress Hill ei ole koskaan oikein uponnut latinohenkisen tyylinsä takia, vaikka se legendaarinen bändi onkin. Kyllä biisin kuuntelee, mutta suosikkia siitä ei millään saa.

Rapilla kuitenkin jatketaan
Above the Law - Murder Rap [www.youtube.com]

kerpele

02.08.08 klo 12:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Above the Law! Ah, muistoja teini-iästä. Kova biisi, edelleenkin, vaikka biitti ei olekaan ehkä paras mahdollinen. Siltikin...

MC Taakibörsta - PA 2001 [www.youtube.com]

Jatketaan räppilinjalla. Taakibörsta, olisikohan jo ehkä aika tehdä comeback?

02.08.08 klo 12:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

MC Taakibörsta - PA 2001 [uk.youtube.com]

En ikinä ole räppiä kuunnellut (Eminemia lukuunottamatta) joten ei oikein iskenyt. Erityisesti en suomalaisesta räpistä pidä, mutta kyllä tuosta hyvät naurut sai. On huonompaakin tullut kuultua.

Pistänpä videon lempibändiltäni eli Lordilta:
Blood Red Sandman [uk.youtube.com]

mbay

02.08.08 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ehkä aivan kauhein kuulemista Lordin kappaleista, mutta ei tätä hyväksi voi sanoa. Putaansuun äänestä en löydä mitään hyvää, ja kertosäe paska. Miksi helvetissä joka Lordin kappaleeseen tungetaan noita vittumaisia pianopimputuksia taustalle. Video nyt oli sen verran skeöri että siitä puoli lisäpistettä

Ranskalainen klassikko sitten Trust - Antisocial [uk.youtube.com]

Jugger

02.08.08 klo 13:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Trust - Antisocial

Tämä biisi pisti lähinnä hymyilettymään mutta ihan menevää punkkia silti. Sanoista ei mitään ymmärrystä tullut mutta se lisäs meininkiä.

Pistetään Strapping Young Ladia (äänenlaatu ei oo ihan paras)

Varma

02.08.08 klo 15:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kappale jumitti paikallaan koko kestonsa ajan ja kuulosti kuin joku yrittäisi karjuen käynnistää moottorisahaa neljän ja puolen minuutin ajan. Toki jos se olikin kappaleen tarkoitus, voi joku siitä saada enemmänkin irti. Minä en pitänyt pätkääkään. En soitosta, en laulusta enkä videosta. 1/5 pistettä.

Seuraavaksi Beatlesin Let it be http://www.youtube.com/watch?v=YBPFvp750sc

02.08.08 klo 16:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varma kirjoitti:

Seuraavaksi Beatlesin Let it be http://www.youtube.com/watch?v=YBPFvp750sc

Klassikko tuo on, mutta ei oikein minuun iske. Jotenkin pitkästyttävä...

Seuraavana vuorossa vanha kunnon Alice Cooper:
Welcome To My Nightmare [uk.youtube.com]

mbay

02.08.08 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämähän oli ihan mainio. Yksinkertainen riffi toimii. Tuo teatteri ympärillä olikin sitten melko turhaa, mutta kappale toki hyvä.

Seuraavaksi matkataan Norjan vuonoihin, Emperor - Curse You All Men [uk.youtube.com] IX Equilibrium levyn tehokas avaaja.

KolmasMies

03.08.08 klo 01:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Emperor - Curse You All Men

Tuntuu lähes mahdottomalta saada minkäänmoista otetta biisistä. Saattaa olla liian vaikeaa meikäläiselle tai sitten en vain pidä tai voi olla, että maailman paskimmalla äänentoistolla on vaikutuksensa. Menisi varmaan hyvänä kipaleena, jos kuuntelisi yöllä jossain piritorilla ja katselisi samalla sörkän sumuista yöelämää, mutta tähänhetkeen ei iske. Lämpenen enemmän norjalaisesta black metallista ja black metallista yleensäkkin Bathorylle.

Ja uutta: http://www.youtube.com/watch?v=BBr7PNYWRDg

Hyppymiinalle vielä kiitokset tämän topicin luomisesta!

Scarface

03.08.08 klo 18:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

KolmasMies kirjoitti:

Niin Bathory on kyllä ruotsalainen.

KolmasMies

03.08.08 klo 19:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Hyvä kun korjasit. En tiedä mistä oli muistikuva, että Bathory olisi norjasta. Sekotin varmaan toiseen bändiin. :|

Hyppymiina

03.08.08 klo 19:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

KolmasMies kirjoitti:

Ja uutta: http://www.youtube.com/watch?v=BBr7PNYWRDg

Hyppymiinalle vielä kiitokset tämän topicin luomisesta!

Ole hyvä.

Tuosta biisistä tulee tuollainen mukava 60-luvun Brittipop mieleen. Mukavan kuuloista, syna toimii hyvin ja laulajan ääni on just sopiva. Tyypillistä poppia siis.

4/5

Kuolleet Kukat - Vallankumous

Oletan siis, että jokainen osaa ihan itse etsiä tuon biisin.