Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

2002 viestiä

28.07.08 klo 23:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyseessähän on ehdoton klassikko, joskaan klassinen musiikki ei minun kohdallani sen kummemmin kolahda. Annetaan nyt vaikka 3/5 tähteä. Oma ehdokkaani on Venomin Black Metal

Nosoki

29.07.08 klo 13:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Venomin Black Metal on äärimetallin puhtaimpia klassikoita. Lähes jokainen metallia kuunteleva osaa biisin vaikka takaperin ulkoa (Metal Black, höhöhö) ja on siinä sitä alkukantaista hieman kieli poskella etenevää raakuutta, joka tuntuu puuttuvan suurimmasta osasta nykyBM:ää.

Ja jatketaan metallilla. Seuraavaksi todella teknistä crossoverin ja thrashin sekoitusta Saksasta.
linkki [youtube.com]

Kivilärvi

29.07.08 klo 13:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

I've been rickrolled! Sulokkaita kasarisoundeja. Rick Astleylla on kieltämättä ihan hyvä, vahva ääni. Biisi vain ei edusta kasaripopin parhaimmistoa. Hyvä meininkikään ei aina korvaa kaikkea.

Nyt kun kerran päästiin asiaan niin jatketaan kasariaarteilla.

29.07.08 klo 13:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leppoisa kappale. Kertosäkeestä kuitenkin puuttui se jokin koukku. Hobitti-videosta plussaa.

Sitten aina yhtä ihanaa Maidenia [youtube.com]

G2izmo

29.07.08 klo 15:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perushyvä kappale Iron Maidenilta, joka on kulutettu jo lähes puhki. Harrisin bassottelu kolisee mukavasti, niin kuin aina.

Seuraavaksi Ufomammuttia.

Nebb

29.07.08 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulostipas se mielenkiintoiselle, hyvä yhdistelmä stoneria ja psykedeliaa. Pidin rosoisen bassoisesta äänimaailmasta. Vokaalit olisivat saaneet olla kovemmalla, nyt jäivät vain kuiskailuksi taustalle. Voinut tietysti olla tarkoituskin.

Ranskalaisia hirviöitä:
Gojira - The Link [youtube.com]
Rumpusoolokin, joka ei oikeastaan biisiin kuulu, joten kuuntelun voi lopetella jo viiteen minuuttiin.

esimies

29.07.08 klo 21:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gojira - The Link

Herran jestas sentään, sehän kesti kuusi ja puoli minuuttia :D Päätin kuitenkin heti linkkiä klikatessani, että kuuntelisin kappaleen urhoollisesti loppuun. Siis enhän mä tajua tämmöisestä hölkäsen pöläystä. Oikeastaan tällainen örinä on semmoisen armottoman kikkeli-trancen ohella niitä harvoja musiikkityylejä, joita mä ihan tietoisesti välttelen :) Yritin kuuden ja puolen minuutin ajan miettiä, että mitä ihmiset näkevät tässä tämmöisessä musiikissa, mutta ei vaan mene mulle jakeluun :) Sanoista ei saa selvää eikä tuollainen soitanta mielestäni sovi oikein mihinkään muuhun paitsi ehkä siihen moshaamiseen, jota en siis itse lainkaan harrasta. Mikä tämä genre oli niinku olevinaan? Mitä tämän tahtiin voi tehdä? Yhden tähden annan. En mollatakseni musiikkia, vaan ihan puhtaasti siitä syystä että tämä tämmöinen ei avaudu meikäläiselle millään tasolla.

Saas nähdä, että avautuuko tämä kellekään. Mielestäni yksi Mos Defin parhaista biiseistä.

Mos Def feat. Pharoahe Monch & Nate Dogg - Oh No [youtube.com]

Lamourhaaja

29.07.08 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

(jumalauta toi Gojira kuulostaa ihan panssariautoiluun sopivalta musiikilta ja se on IHAN OIKEIN)

Mutta niin, Mos Def... en tiedä, ei iske minuun tuo meininki, koska biitti oli maailman mitättömintä ikuista fruitylooppaamista, enkä löytänyt jätkien flow'stakaan mitään tarttumavaraa. Annetaan vaikka 2/5, mutta en tosin tiedä olenko paras puhumaan tällaisesta hiphopista... minä pidän esimerkiksi OutKastista, Public Enemysta, Gang Starrista...ja niin... tästä:

http://www.myspace.com/dalek ja sieltä kappale Eyes to Form Shadows.

kerpele

29.07.08 klo 23:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varsin tunnelmallinen biisi.. Piti ihan pariin otteeseen kuunnella. Plussaa Mc Dälekin miellyttävästä äänestä ja hienosta flowsta. Menee ehdottomasti omalle soittolistalleni.
Jatketaan räppihommilla: MF Doom - I Hear Voices [youtube.com]

Blaze

30.07.08 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osaahan se kaveri räpätä, valitettavasti löysä biitti pilaa koko biisin. Johtuukohan se sitten youtube-laadusta kun ei rumpubiittiä meinaa erottaa ollenkaan. Sen verran löysää kuitenkin, että vaan kaks ja puoli tähteä.

Tilulilun vuoro.
Gamma Ray - Empress [youtube.com]

Hyppymiina

31.07.08 klo 12:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Tilulilun vuoro.
Gamma Ray - Empress [youtube.com]

No nimenomaan tilulilua, hyi saatana. Laulajan ääni on ärsyttävän puhdas, en ole koskaan ymmärtänyt näinkliinistä ja tylsää musiikkia. Annetaan nyt yks ja puol, kun alun humina oli suht tyylikästä.

Oi Polloi - Bash the Fash [www.youtube.com]

Alussa on nelkkyt sekkaa turhaa hölötystä.

31.07.08 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

No mutta, siinähän räkä pärskyi. Nopeutta biisissä oli kiitettävästi, mutta samalla valitettavasti tällä tädillä oli vaikuksia pysyä sanoituksessa kärryillä. Syytän itseäni, en bändiä. Kelpo punk(k)ia.
4/5

Pannaas sitten vähän vanhaa kunnon chanson-mies Jacques Breliä: Ne me quitte pas [www.youtube.com]
Ja jos biisin sisältö kiinnostaa, mutta ranska ei ole hanskassa, tuolta vähän skrollaamalla [www.sundrip.com] löytyy englanninnos.

31.07.08 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ymmärrä tällaisesta mitään, mutta kyllähän tuon neljäminuuttia kuunteli. Ihan ok pianotausta ainakin oli, ja eläytyvää tulkintaa. Miehen suuresta suusta plussaa.

Psyke/progella [www.youtube.com] jatketaan.

Lordi-fani

31.07.08 klo 17:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

mbay kirjoitti:

Psyke/progella [www.youtube.com] jatketaan.

Ihan kiva biisi tuo oli, minuun ei tuollainen oikein iske. Mutta kyllä sen kuunteli.

Pistetään vaikka Maidenia. Heidän oudoin ja hauskin video.
Holy Smoke [uk.youtube.com]

kerpele

01.08.08 klo 01:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitähän pyhää savua ne poijjaat oli hengitelleet, kun tuommosen videon tekivät. Kaiken kaikkiaan, melko perus-Maidenia. Dickinsonilla on viehkeä otsatukka, siitä puolikas piste.

Hellsongs - Seek & Destroy [www.youtube.com] Metallican ehkäpä paras biisi ruotsalaisen Hellsongs-bändin esittämänä. Kuriositeettina vielä mainittakoon, että laulaja Harriet Ohlsson on puoleksi suomalainen.

El Wray

01.08.08 klo 14:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omasta mielestäni tuo on Metallican tuotannossa aika keskinkertainen biisi ja eikä tuo versio sitä omalla kohdallani ainakaan paranna. Mutta kyllä senkin kerran kuunteli.

Faith No More - Last Cup Of Sorrow [www.youtube.com]
Siinä seuraava.

Blaze

01.08.08 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä ne Pattonin pojat on aina musiikkia osannut tehdä. Tämä raita ei kuitenkaan miellytä allekirjoittanutta tarpeeksi.

Asa - Hidastaa [www.youtube.com]

01.08.08 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

En kuuntele räppiä, enkä ole siitä koskaan pitänyt. Tämä kuulosti aivan hirveältä ja aiheutti kumman migreenin heti, olkoon vaikka kuinka hyvää jonkun rap-puristin mielestä. Pisteitä en anna, koska arvosana ei olisi reilu.

Kevyellä musiikilla jatketaan
Bad Religion - I Want To Conquer the World [www.youtube.com]

G2izmo

01.08.08 klo 15:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole koskaan ollut oikein punkmiehiä. Itse biisi ei herättänyt minkäänlaisia mielikuvia tai tunteita. Omasta mielestäni helvetin tylsä ja merkityksetön kappale.

Sitten vähän erilaista tavaraa.

Cuomi

01.08.08 klo 17:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ehkä edusta sitä ultimaattista parhaimmistoa mihin Camel parhaimmillaan kykenee mutta Bardens tarjoilee tapansa mukaan herkullisia kosketinkuvioita ja Ferguson muistuttaa erehdyttävästi Heikki Silvennoista.

Cathedral - Hopkins(The Witchfinder General) [www.youtube.com]