Arvostele edellinen biisi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Arvostele edellinen biisi

23.07.08 klo 00:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Idea on siis, että pisteytät kommentin kera (1-10) edellisen käyttäjäm linkittämän kappaleen ja pistät linkin toiseen biisiin, jonka seuraava arvostelee jne.

Mellakka - Syyllienen [youtube.com]

HUOM!:
Tässä on nyt näin, että jos joku kommentoi biisiä sanavalinnoilla 'ihan kiva' tai 'kuuntelisin mielummin, kuin ottaisin turpaani' eli päästelee suustaan PASKOJA kommentteja, seuraava potilas kommentoi biisin, jonka paskojen kommenttien suoltaja 'kommentoi' ja apina jää välistä pois :P

Harmonica

24.07.08 klo 19:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämähän on oikein hyvä idea ja voisi itse asiassa toimia paljon paremmin kuin tuo kuollut levyraati-topic kun tässä ei tarvitse pitää vuorolistojakaan. Eikö kenelläkään löydy innostusta? Täytyy kai taas minun uhrautua ja asettaa itseni naurunalaiseksi kun en musiikista mitään tiedä.

Eli joo, onhan tuo ihan pätevää agressiivisempaa punkkia, mutta ei tuosta kyllä oikein mitään mieleen jäänyt. Aika rasittavaa räminää minun korvissani. Valitan, mutta minun musiikintuntemuksellani en enempää sanottaavaa tästä keksi.

Arvosteltavaksi Martin Galwayn eeppinen C64-kipale Parallax [www.se2a1.net]. Olisi sitten muuten syytä jonkun tämän tai huomisen aikana tuo arvioida/ladata koneelleen koska kyseinen saitti on näköjään menossa 26. päivä huoltokatkolle. Ja piisi on sitten kohtalaisen pitkä.

Ray Luonnonvoima

24.07.08 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parallax:

Minkäänlainen tunnelman luominen ei oikein tahtonut onnistua, koska jotkut piipittävät äänet olivat yksinkertaisesti niin hölmön kuuloisia. En ole koskaan kuunnellut tämän genren musiikkia enkä tiedä ollenkaan mitä kyseisen musiikin kuuntelijat tuumisivat tästä, mutta kappaletta kuunnellessa mielessäni kävi monta kertaa, että osaisin itsekin säveltää jotain tälläistä. Toisin sanottuna hyvin yksinkertaiselta kuulosti, ei ollenkaan minun musiikkiani. Avoimin mielin lähdin tätä kuunteleman ja pisteet ovat aika tarkkaan .

Seuraava saa arvostella Captain Beefheartin loistavalta debyyttilevyltä kappaleen Plastic Factory [www.youtube.com]. Ei levyn parhaimmistoa, mutta erinomainen kuitenkin.

Pamela

24.07.08 klo 21:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Plastic Factory:

Vaikka kuuntelenkin musaa ihan laidasta laitaan, niin tämä ei sitten kolahtanut lainkaan. Kantri ei yleensäkkin uppoaa minuun lähes huonoiten. (en tosin tiedä edes kuuluuko tämä edes siihen kategoriaan..?)

Seuraava olis sitten Alesanan- Apology ( akustisena) orginalkin on hyvä biisi, mutta tämä versio vastaa tämän hetken musiikki makua enemmän. Voipi olla monelle tuttu, mutta kai vähän tunnetuimpiakin saa tänne laittaa.?

EDIT. näin mä vähän ajattelinkin käyvän, et väärässä sitä jälleen oltiin. Mutta ei kai se nyt niin vaarallista ole.. Eli ei ollut kantria.

Ray Luonnonvoima

24.07.08 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan vain tiedoksi, Plastic Factory on niin kaukana kantrista kuin mikään kappale vain voi olla.

Jatkakaa.

mbay

24.07.08 klo 22:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Apology

Eipä ollut tuttu kun en tällaista musiikkia kuuntle. Enkä kuuntele tulevaisuudessakaan. Tämä emo on tätä kasvotonta ja tunteetonta vingutusta. Tällaisia on 12 kymmenessä.

Seuraavana Rotten Soundin Carcass-cover, Reek of Putrefaction [www.youtube.com]

Olisiko mitään mieltä siinä, että jos postatussa kappaleessa on kunnon liikkuvaa kuvaa, myös videosta heitettäisiin jotain kommenttia..?

Blaze

24.07.08 klo 22:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Reek Of Putrefaction

Vai että grindcorea(?), muistuttaa kuitenkin melko paljon black metallia, no, paskaa sekin. Itse en näe tämänkaltaisessa mäiskeessä mitään hienoa, toisaalta, onhan niiden soittajien pakko olla aika nopeita. Pitkän päälle tämänkaltainen mörske saa aikaan päänsärkyä. No olihan tuossa jotain riffintapaista.

Vedetään nyt sitten oikein överiksi
MC Miker & DJ Sven - Holiday Rap [www.youtube.com]

kerpele

24.07.08 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hieno kesäbiisi. Myötähäpeä on karmea, mutta ei tuota voi olla katsomatta. Jää kyllä ehdottomasti omalle soittolistalleni.

M-1 feat. K'naan & Stori James - 'Til We Get There [www.youtube.com]

esimies

24.07.08 klo 23:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hauska idea ja hyvä mahdollisuus tutustua tarkemmin uusiin biiseihin ja muiden foorumilaisten musamakuun =)

M-1 feat. K'naan & Stori James - 'Til We Get There

M-1 on tuttu Dead Prez-ajoilta mutta muuten tämä biisi oli uusi tuttavuus meikäläiselle. Ei ehkä kertakuuntelulla vaikuttanut ihan niin kovalta kamalta kuin M-1:sen ja Stic Manin parhaat kollaboraatiot, mutta biitti oli kesäisen letkeä ja neito hyräili hurmaavasti kertsiä. Mainiota musaa illanistujaisiin ja pitkille automatkoille. Plussaa myös tyylikkäästä musavideosta, ihan perkeleen makeita kledjuja jengillä. Tällainen rytmitajuton valkonaama ei edes kehtaisi sovittaa tuollaisia vaatteita =)

Jatketaan vielä hetki räppilinjalla. Gangsta-osastoa, olkaa hyvä =) Saa haukkua, mutta toivottavasti jaksatte kuunnella edes puoleen väliin ennen kuin avaatte sanaisen arkkunne.

Mobb Deep - Survival Of The Fittest [www.youtube.com]

Nosoki

25.07.08 klo 00:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Reek Of Putrefaction

muistuttaa kuitenkin melko paljon black metallia

HAHAHA HAHAHA HAHAHA

Niin ja toi Mobb Deep - Survival Of The Fittest... Aika Dark Knight höhöhö höhöhö

Olen ihan täysin sisäänpäin kääntynyt ja pariin genreen jämähtänyt tyyppi, joten musiikkimakuuni ei enää räpillä päästä, mutta silti jos kuuntelisin räppiä, niin se olisi tuota osastoa nykymenon sijaan, joten ihan siksi:

Seuraavaksi vähän INDIE AVANT-GARDE SINGER-SONGWRITER AND DRUMMER Maya Bond - Kyutto Papa [www.youtube.com]

Lamourhaaja

25.07.08 klo 00:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Edellinen oli luonnollisesti suurinta neroutta koskaan. Anteeksi, mutta haiseeko täällä kenties noise? Jostain syystä edellinen teos oli suuresti pop-mieleeni ja vetosi siihen mieleni häiriintyneeseen osaan, jossa tämä on nautintoa. Noise, pop, karkki, psykedelia, terve, olen myyty.

Tässä oma panokseni:

esimies

25.07.08 klo 08:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

edit

25.07.08 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mites tätä luonnehtis? Höyrvoimalla pyörivän rituaalimusiikin, KOM-teatterin ja Jazzin sekoitus? Olen ennenkin yhtyeeseen tutustunut ja ohan se helvetin hyvää kamaa. Tosiaan tulee KOM-teatterin eräs biisi mieleen.

(sorry, unohtusi biisisisi)

J.M.K.E. - Tere Perestroika [www.youtube.com]

EESTI PNUKS!!

mauge

27.07.08 klo 00:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tere Perestroika

Eestiläisen vapauden riemuvoitto ja eka suurempi hitti myös rajojen toisella puolella eli pääasiassa Suomessa. Heidän suurimpia idoleja olivat muuten eräätkin rockabilly rulesit eli http://www.youtube.com/watch?v=gKdAVYKYZfo (eli arvostelkaa tää setti)

niin ja toi outlook oli varastettu S. Vicioukselta ja intro täältä: http://www.youtube.com/watch?v=yJ9aUk4V9Xk

El Wray

27.07.08 klo 01:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei yhtään paskempi. Toisaalta ei nuo rockabillyt iske juurikaan. Aika mielenkiintoinen setti muuten rumpalilla. Varmaan pitemmillä keikoilla vähän uuvuttava.

Oisin pistäny seuraavaksi CMX:n Matin, mutta kun ainoa video youtubessa on niin tyhmä, joten:
Stam1na - Lääke [www.youtube.com]
(video saattaa olla joidenkin makuun vähän härski)

Cuomi

28.07.08 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stam1naa kohtaan kokemani asennevamma juontaa juurensa ehkä bändin ylettömästä massasuosiosta. Riffeissä ja soitannossa ei sinänsä ole sen kummempaa valittamista. Radioystävällinen kertsi kuitenkin osoittaa että tällainen ns. "kevyen ja raskaan" yhdistely ei tosiaankaan ole niin helppoa kuin sitä voisi luulla. Kierosta meiningistä vähän plussaa ja onhan tuossa videossa Rakel Liekki.

Reverend Bizarre - Doom Over The World [www.youtube.com]

28.07.08 klo 05:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Kuulostaa ja näyttää perus-twäng-twäng-rämpäti-pämpäti-musalta. Bändi näyttää rumemmalta ja räkäisemmältä kuin näkemättä voisin kuvitella. Itse asiassa kuvittelin aluksi soittajat koulu-univormuihin tms. Video oli ylläri.
Biisin lyrikkaan nähden jotenkin löysä rytmi - kuin raaka muna.
Pojot: 2,5/5

Asha & Lata: Sakhi Re Suun Bole Papiha [www.youtube.com]

28.07.08 klo 11:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

Asha & Lata: Sakhi Re Suun Bole Papiha [www.youtube.com]

Ihme etno-bollywood-musikaalia. En rehellisesti sanottuna ole kauheasti minkään Intialaisen musan ystävä ja tämä ei juurikaan tee poikkeusta. Kauhean kuulosta.
**½{/stars]

Joose Keskitalo - Haudan lepoon
[url=http://www.youtube.com/watch?v=80XmwWVzobs]http://www.youtube.com/watch?v=80XmwWVzobs[/url]
Edit: hmnh? Url-tagit ei ota toimiakseen [img alt=":(" img=/static/smileys/sad.gif][/img]

Edit2: Häh? Mitäs tämä nyt on? Näkyykö kaikissa muissa viesteissä näkyy kaikki linkit ja muuti han oikein.

mbay

28.07.08 klo 16:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haudan lepoon

Ihan jees pätkä mielestäni. Tyylilajista en tiedä, mutta jotain indie-tyyppistä tuo oli. Masentavuudesta ja lyhyestä kestosta plussaa

Jatketaan Barathrumilla [youtube.com]. Kuunteluun tarvitaan näköjään tunnukset, ei voi mitää. Sanoja kannattaa seurata :D

Varma

28.07.08 klo 23:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

En kuuntele tämänkaltaista musiikkia, joten omaan korvaan kaikki kappaleet kuulostavat samalta. Sanoista en saanut selvää kuin joitakin yksittäisiä, mutta ihan hienosti siinä rämpytettiin kaikkia instrumentteja. 2,5/5 pistettä.

Seuraavaksi Mozartin neljäskymmenes sinfonia http://www.youtube.com/watch?v=7Z9SivM16iw