Paras kitaristi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Paras kitaristi

Misaele
2016 viestiä

22.09.05 klo 22:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyypä sanoa, että Timo Korhonen.

25.09.05 klo 04:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

eljas

20.10.05 klo 16:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1n hehkuttamana kuuntelin Population1:lta pari biisiä ja ei sitten iskenyt millään :) Jotenkin niin tavallista kun vain voi olla. Pirun hienot housut Nunolla enivei on :)

20.10.05 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Zakk Wylde ja Kirk Hammet on mun mielestä parhaita kitaristejä. Mun suosikki on kyl Kurt Cobain, vaikka se on aika surkee soittotaidoiltaan (ja soitti väärällä kädellä), mut eihän sen lajin musiikissa tartte olla hirveen hyvä.

20.10.05 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Puhelinpervo kirjoitti:

Jahas, mitä sitä tällä kertaa on tullut nappailtua ehtoopalaksi? :roll:

Omia suosikkeja: Robby Krieger (Doors), Jimmy Page, Tony Iommi, Phil Campbell (Motörhead), Pete Townshend, Daron Malakian, David Gilmour sekä monet muut.

20.10.05 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kurt oli oikeakätinen mutta soitti vasenkätisesti (eli väärällä kädellä), koska Jimi Hendrix soitti vasenkätisesti ja oli myös Seattlen alueelta. Ellen mä sitten oo eläny väärässä tiedossa..

Tolppanen

20.10.05 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

No kitaraa soittavana ihmisenä tottakai mä tännekkin jotain laitan. Siis tässä on lista omista suosikeista

Jimi Hendrix, Jimmy Page Steve Ray Vaughan, Agnus Young, Van Halen, Johnny Ramone, Tony Iommi, Bruce Springsteen, Neil Young (muutaman biisin perusteella), Andy McCoy (no ihan oikeesti, Hanoi on mun yks suosikkibändeistä), Albert Järvinen (paras suomalainen kitaristi), Chuck Berry...

Siinä niitä muutamia, joita arvostan. Arvostan myös klassisia kitaristeja, mutta syy siihen miksi en heitä listannut on, että niiden nimiä en koskaan muista ulkoa ja niitä ei täällä kovin moni tuntisi.

20.10.05 klo 22:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Puhelinpervo kirjoitti:

No ei kai vasen käsi ole millään muotoa "väärä" kitaraa soittaessa? Kuten Jimmy Page totesi, kitara on siitä hieno soitin että jok'ikinen maailman lukemattomista kitareista omaa täysin uniikin ja jäljittelemättömän soundin. Ainakin halutessaan. Jokainen soittaa sitä omalla, parhaaksi näkemällään tavalla eikä taida olla "oikeaa" tai "väärää" tapaa. Kai tiesit myös sen että Henkkahan soitti oikeakätisten Stratoa? Oliko se siis mielestäsi väärällä vehkeellä soitettu?

Ihan mielenkiinnosta, ihmettelen vaan myös sitä miten rankkaat Nirvanan yhdeksi suosikkiyhtyeistäsi vaikka mollaat Cobainin musiikillisia ansioita toistamiseen :roll:

20.10.05 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

En mollaa, vaan jumaloin Kurt Cobainia Ja Nirvanaa täydestä sydämestä ja siihen kuuluu myös se, että voi nähdä sekä hyvät että vähemmän hyvät puolet. Tai sit tää on vaa jotain defenssijuttuu, eipä ainakaa kukaa voi loukata mua sanomalla et Kurt on huono kitaristi, jos mä kerkeen sanoo sen ensin... Joo tota mä taidan lopettaa päivän tähän ennenkun rupeen höpöttelee viel sekavampia. Öitä kaikille!

Arsi T. Elokolikko

20.10.05 klo 23:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Puhelinpervo kirjoitti:

Pienen hetken ajan luin tekstin näin:
"mä taidan lopettaa päiväni tähän ennenkun rupeen höpöttelee viel sekavampia."
ja tuumin, että saipa Puhelinpervon leffatykkidebyytti saa julman lopun. :|

Itse voisin topikiin vastata: David Gilmour. (vaikkei tämä kitaristienpaslvonta olekaan minun alani)

Laulunlapsi

21.10.05 klo 00:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

no jos kerran pitää se ehdoton suosikki nimetä niin...Suosikkini on David Gilmour.Pink Floydin musiikki riittää siihen perusteluiksi,erityisesti Davidin soolot.Olen uskomattoman monta kertaa joutunut ällistelemään miehen työskentelyä, muuta bändiä missään vaiheessa väheksymättä.Gilmour ja kitara=täydellisyys.

21.10.05 klo 10:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja voi kukkasipuli, miten saatoin unohtaa Brian Mayn :shock: Siinä sellainen kuusikielisten nero ettei mitään rajaa. Kunnostautunut mm. kitarastemmojen käytössä todella kiitettävästi. Ehdottomasyi Mercuryn ohella yksi niistä syistä miksi Queen on yksi kaikkien aikojen parhaista yhtyeistä.

21.10.05 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

oops, Daron Malakian pääs unohtuu :oops:

Cuomi

22.10.05 klo 00:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän voisi vielä mainita listan jatkoksi Chuck Schuldinerin(RIP).
Death ei ole suurimpiin suosikkeihini mutta erittäin asiallisia riffejä ja sooloja mies väänsi. Mitä nyt joku Spirit Crusher on yhtä hienoa suurta riffikoneistoa.

Keikari

02.01.06 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jimmy Page (zeppelin fani ko olen :) ) mutta ei voi sen tatoja kukaan kieltää. Eric Clapton, Van Halen, Steve Vai (ei sitä kovin moni pysty myymään levyjä pelkällä kitaranrämpytyksellä) ja tietenki Jimi Hendrix

jEsse

03.01.06 klo 01:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jimmy Page ja Jimi Hendrix tietenkin kun olen iso Zeppelin ja Hendrix fani. (: Lisäämpä Kurtin Nirvanasta. :wink:

J.Sinivuori

03.01.06 klo 02:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisin päivittää listan

Jimmy Page - Zeppeliiniä kun diggaan.

Pete Townshend - Vaikka nyt on Who:n kuuntelu jääny vähän vähemmälle on mies silti listassani. Forever !

Keith Richards - Kun on kuunnellut läpi Forty Licks:in niin voi vain ihmetellä, kuinka joku voi soittaa noin hyvin kitaraa.

Gary Rossington/Allen Collins - Ei olla kai herroja mainittu kertaakaan tässä keskustelussa. Lynyrd Skynyrdin ainoat oikeat Kitaristit. Nämä miehet pistää kyllä myös sanattomaksi. Allen Collins R.I.P

:cry:

OutlawPuppet

03.01.06 klo 10:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tony Iommi, Jimmy Page, Jimi Hendrix vanhoista legendoista ja hieman uudemmista omat suosikkini ovat Dave Mustaine ja James Hetfield. Suomalaisista paras on varmaankin Aleksi Laiho tai Roope Latvala.

J.Sinivuori

03.01.06 klo 12:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ai niin suomalaisista parhaat kitaristit ovat: Albert Järvinen (R.I.P),
Petri Walli (R.I.P) ja Timo Nikki.

Scarface

03.01.06 klo 13:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alexi Laiho on ihan paska kitaristi.

Ärsyttävät soolot, Mies ei varmaan edes tiedä mikä on riffi, soittaa saman paskan bisiin aina uudestaan ja uudestaan hieman erilaisena. Paska sanon minä.