Paras kitaristi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Paras kitaristi

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

14.08.05 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo pikkupoika on kova Yngwie fani ja sen huomaa soittotyylistä. Mutta respectiä siitä, että kun iän myötä tulee tuota tyylitajua ja tajuaa soittaa muutakin kuin tilua, niin tuosta tekniikasta on aina kovasti hyötyä. En minäkään tuollaista tiluilua jaksaisi kuunnella 5 minuuttia kauempaa, mutta kunnioitusta pojalle silti. Harvalla tuossa iässä on noin nopeat sormet ja aivot pelaa noinkin hyvin että pystyy noin vetämään. Itse en ole lähelläkään hänen tekniikan tasoaan ja olen sentään jo yli 8v.

J.Sinivuori
Käyttäjä
555 viestiä

14.08.05 klo 22:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt onkin muuttunut lista

Tämän hetken parhaat ovat: Mark Knopfelr, Steve Vai, Yngwie Malmsteen ja Eric Clapton. Olen tustunu heihin lähiaikoina ja puree kyllä kaikkien taidot.

Cuomi
Tähtääjä
2684 viestiä

15.08.05 klo 21:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Official top-5:

1. David Gilmour
2. Pete Townshend
3. Jimi Hendrix
4. Tony Iommi
5. Jimmy Page

J.Sinivuori
Käyttäjä
555 viestiä

20.08.05 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin unohtaa mahtavan Stevie Ray Vayghanin.Hän oli myös mahtava blues kitaristi R.I.P :cry:

Jope Pitkäviha
Käyttäjä
1755 viestiä

23.08.05 klo 15:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kitaristit TOP-5:

1. Neil Young
Katsokaa elokuva Dead Man. Näette samalla mahtavan elokuvan, ja kuulette sellaisen soundtrackin että... Ja osaa Neil asiansa muutenkin. Mahtava ääni. Nyt soi Four strong Winds.

2. Angus Young
AC/DC:n kitaristi. Eiköhän se sano jotakin...

3. Bruce Springsteen
Kuunnelkaa hänen paras kappaleensa I goin' down. Alussa on sellainen kitarasoolo että heikompia hirvittää.

4. George Harrison
Tänään koulussa kuunneltiin musiikkitunnilla The Beatlesia. :wink:

5. Tonu Iommi
Tämä ei tarvitse perusteluja.

6. Johnny Cash
R.I.P :cry:

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

23.08.05 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jope Pitkäviha kirjoitti:

5. Tonu Iommi

Kyllä tarvitsee. Kuka tuo on?

DELETED

23.08.05 klo 16:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

IdigN1
Tähtääjä
4372 viestiä

23.08.05 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:
IdigN1 kirjoitti:

5. Tonu Iommi

Kyllä tarvitsee. Kuka tuo on?

Läk Sapatin kitaristi.

Ai läk sapatin? No sitten. :wink:

Herman Tottooro
Käyttäjä
547 viestiä

04.09.05 klo 17:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Carlos Santana on aika kova kitaristi. Diggaan kyllä Santanan biisejä, varsinkin uusia. Myös vanhat legendaariset ovat hyviä.

Scarface
Tykittäjä
2431 viestiä

10.09.05 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uudelleen muodostettu lista ilman perusteluja.

1. Jimmy Page

2. Ritchie Blackmoore

3. Tommi Iommi

4. Angus Young

5. Jimi Hendrix

6. Randy Rhoads

rotukissa
Käyttäjä
392 viestiä

10.09.05 klo 19:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

itselläni kaksi nimeä ylitse muiden eli Jimmy Page ja Tommi Iommi.

Luxi
Käyttäjä
955 viestiä

12.09.05 klo 09:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

3. Bruce Springsteen
Kuunnelkaa hänen paras kappaleensa I goin' down. Alussa on sellainen kitarasoolo että heikompia hirvittää.

Siinä biisissä lead kitaraa taitaa kyllä soittaa E Street Bandin "Little" Steve van Zandt, joka tunnetaan myös Sopranos TV-sarjasta. :)

Tulikettu
Käyttäjä
316 viestiä

12.09.05 klo 13:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jimi Hendrix oli ehdottomasti hienoin kitaristi, mutta elävistä Kerry King soittaa parhaiten.

eljas
Käyttäjä
454 viestiä

13.09.05 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole mikään sanomaan todellisista soittotaidoista, mutta korvaani erityisen hyvältä kuulostaa :
1. Mark Knopfler
2. Tom Morello
3. Keith Richards

Jope Pitkäviha
Käyttäjä
1755 viestiä

14.09.05 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luxi kirjoitti:

3. Bruce Springsteen

Siinä biisissä lead kitaraa taitaa kyllä soittaa E Street Bandin "Little" Steve van Zandt, joka tunnetaan myös Sopranos TV-sarjasta. :)

Perkules, ostamani levyn kansi oli väärennetty!!! :wink:

Tolppanen
Käyttäjä
1460 viestiä

14.09.05 klo 17:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luxi kirjoitti:

3. Bruce Springsteen

Tai sitten se luki jossain tosi pinellä. Ostin taannoin Born In The U.S.A-nimisen levyn. Bruce oli kannessa ja tottakai oletin, että se oli oikea levy, hinta tosin oli alempi, mitä kuvittelin. Ja sitten kun laitoin levyn soimaan, sain shokin: "Eihän tämä ole Springsteeniä! Kyllä mä äänestä erotan!" Ja toden totta, kun katsoin kansipaperin taakse se luki siellä pienellä, että biisit ovat Springsteenin, mutta esittäjä joku aivan outo...

Et silviissiin vaan! :wink:

Jope Pitkäviha
Käyttäjä
1755 viestiä

14.09.05 klo 17:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolppanen kirjoitti:
Luxi kirjoitti:

3. Bruce Springsteen

Tai sitten se luki jossain tosi pinellä. Ostin taannoin Born In The U.S.A-nimisen levyn. Bruce oli kannessa ja tottakai oletin, että se oli oikea levy, hinta tosin oli alempi, mitä kuvittelin. Ja sitten kun laitoin levyn soimaan, sain shokin: "Eihän tämä ole Springsteeniä! Kyllä mä äänestä erotan!" Ja toden totta, kun katsoin kansipaperin taakse se luki siellä pienellä, että biisit ovat Springsteenin, mutta esittäjä joku aivan outo...

Mitääh?? Törkeää prkl!! Ota rahat takaisin. Minä olen etsinyt tuota levyä jo pitkään mutta enpä ole löytänyt. Pitää varoa. :evil:

Tolppanen
Käyttäjä
1460 viestiä

14.09.05 klo 18:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolppanen kirjoitti:
Luxi kirjoitti:

3. Bruce Springsteen

Mitääh?? Törkeää prkl!! Ota rahat takaisin. Minä olen etsinyt tuota levyä jo pitkään mutta enpä ole löytänyt. Pitää varoa. :evil:

Joo onhan se melko törkeää. Tosin levyn hinta oli kyllä ihmeellisen alhainen, että olisi kai mun pitänyt arvata, että koirahan siihen sitten oli haudattuna. No, antaa nyt olla, en mä nyt enää mene sinne kauppaan rähjäämään (taisin unohtaa mainita, että ostin levyn jo yli 2 vuotta sitten).

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

14.09.05 klo 18:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka off-topiccia on ollut jo ihan kiitettävästi tässä, niin pakko vähän puuttua asiaan. Pakostihan levyn kansissa on täytynyt lukea, että kyseessä ei ole alkuperäisesittäjän levy. Kannessa lukee tällöin esim. Tribute, mutta tietysti oletetaan että kuluttaja ymmärtää mitä se tarkoittaa käytännössä. Ei ole laillista tuollainen, jos kannessa ei ole minkäänlaista mainintaa esittäjistä.

Tolppanen
Käyttäjä
1460 viestiä

14.09.05 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:

Vaikka off-topiccia on ollut jo ihan kiitettävästi tässä, niin pakko vähän puuttua asiaan. Pakostihan levyn kansissa on täytynyt lukea, että kyseessä ei ole alkuperäisesittäjän levy. Kannessa lukee tällöin esim. Tribute, mutta tietysti oletetaan että kuluttaja ymmärtää mitä se tarkoittaa käytännössä. Ei ole laillista tuollainen, jos kannessa ei ole minkäänlaista mainintaa esittäjistä.

No nyt en ole varma. Mulla on varmaan se levy vielä jossain, mutta pahemmin ei ole tullut kyllä kuunneltua (turha perustella, miksen :) ). Mutta kuitenkin suhtaudun itse asiaan huumorilla, onhan siitä jo aikaa ja "hukkaan" meni vain reilu 5 euroa.

Keskustelut