Paras kitaristi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Paras kitaristi

AKS

23.02.10 klo 11:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omia suosikkeja sekalaisessa järjestyksessä: Carlos Santana, Gary Moore, Joe Satriani, Steve Vai, Jimmy Page, Jimi Hendrix, David Gilmour, Yngwie Malmsteen, Ritchie Blackmore, Paul Gilbert, Slash, John Frusciante, Steve Stevens, Mark Knopfler, Eddie Van Halen, Eric Clapton sekä monet muut.

hell bill

23.02.10 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Williamson - punk rockia ennen punk rockia.. ja aivan järjetön soittovolyymi. Ymmärsi myös kunnon särön päälle. Search And Destroyta kun kuuntelee ämyrit täysillä, soitto kuulostaa kuin verkkojännite olisi 10.000 volttia. Juuri mistä hommassa on kysekin.

Tony Iommi - riffien kuningas. Heavy Metallin suurin kitarasankari.

John Fogerty - kaikkien aikojen komppimies.

Jimi Hendrix - ei perusteluja kaivanne..

ja sitten tietenkin.. Chuck Berry.

JohnGabriel

16.03.10 klo 22:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jake E. Lee, Andy LaRocque, Joe Satriani, John Fogerty, Tony Iommi, Marty Friedman, Glenn Tipton... ohan niitä sata muutakin mutta tuossa muutama.

Paras on kyllä Randy Rhoads, Crazy Train (biisinäkin hyvä) sisältää sellaisen kitararallin, että harva pystyy parempaan.

machine

22.03.10 klo 18:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voin allekirjoittaa lähes kaikki mitä täällä on jo sanottu, mutta lisäänpä vielä henk. koht. suosikkini;
Daron Malakian
System of a Downin kitaristi (uudemmilla albumeilla myös toinen laulaja) ja Scars On Broadwayn keulahahmo (vaikkei kovin kummoinen bändi olekkaan), uskomattoman hyvä biisintekijä ja esiintyjä. Kuuluisa psykedeelisestä lavaesiintymisestä josta ei voisi yhtään epäillä, ettei mies olisi jatkuvasti huumeissa.

Lisäksi pidän myös suuressa arvossa Bucketheadia ja Slashia tietenkin.

voksKa

22.03.10 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jimi Hendrix ehdottomasti, kukaan muu ei ole sen tasolle vielä päässy ja enpä usko, että tulee koskaan pääsemäänkään..

Indy15

29.03.10 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Hendrixin Jimi, Kirk Hammett, Angus Young, Slash sekä Ace Frehley.
Mutta Jimi on ehdottomasti kaikkien aikojen kepittäjä. Ei epäilystäkään. Unohtamatta tietenkään James Hetfieldiä, Joe Satriania, Yngwie Malmsteenia ja kumppaneita.

Tesla

04.04.10 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sen täytyy olla ehdottomasti Marty Friedman. Kaverilla aivan uskomaton melodinen korva, ja osaa myös tiluttaa nopeasti. Sooloja esim. Tornado of Souls, taikka Realm of the Senses. Toinen lempikitaristini, Jason Becker, on musiikillisesti melkein yhtä korkealla tasolla Friedmanin kanssa. Tekee aivan mieletöntä musiikkia. Nopeus on molemmilla kitaristeilla sivuseikka, vaikka siitäkin tulee paljon plussaa.

Muita mahtavia kitaristeja ovat Joe Satriani,Yngwie Malmsteen, Dave Murray, Adrian Smith, Ritchie Blackmore, Van Halen, Tony Iommi jne.

Ok-kastiini sijoittuvat mm. Kirk Hammett, Jimi Hendrix, Ace Frehley, Slash, sekä Angus Young. Eivät ole mitään erityisen säväyttäviä kitaristeja, vaikka kaikki listat niin väittävätkin. Enimmäkseen tylsää junttausta, ja kuluneita sooloja.

Tikkari

23.05.10 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koko maailman parhain kitaristi on oma isäni :D <3

Leppäkerttu

14.06.10 klo 20:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ritchie Blackmore ja Tony Iommi.
Perusteluna Blackmoren valinnalle vaikka Deep Purplen ''Hard Lovin' Manin'' ja Rainbow'n ''A Light in the Blackin'' ja ''Spotlight Kidin'' soolot.
Perusteluna taas Iommin valinnalle ne hienot riffit (esim. N.I.B., Iron Man, Children of the Grave ja Sabbath Bloody Sabbath) ja vaikka ''Iron Manin'' soolo.

Metalman666

17.07.10 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

WreckMe666

17.07.10 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Metalman666 kirjoitti:

Randy Rhoads ja samalla viivalla ovat Zakk wylde ja Dave Murray

Koska olet uutukainen kaveri täällä, niin voin vihjeeksi sanoa, että mikäli et halua, että jokainen kirjoittamasi viesti miinustetaan näkymättömäksi, niin kannattaa kirjoittaa pidempää tekstiä ja perustella valintojaan.

Metalman666

19.07.10 klo 14:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

WreckMe666 kirjoitti:
Metalman666 kirjoitti:

Kiitti vinkistä :)

MaidenFani

20.07.10 klo 14:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Slash, Kirk Hammet, Jimi Hendricks tai Adirian Smith varmaan.

Spuge

13.08.10 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirk Hammet: Se suurin suosikki, mutta ei ehkä tasollisesti paras kitaristi.

Slash: Hieno kitaristi, jota kunnioitan Hammetin ohella paljon, mutta hieman vähemmän.

Randy Rhoadskin on todella kova kepittäjä kuulemieni soolojen perusteella, en kuitenkaan listaa häntä, koska en paljoa ole kuullut hänen soittoaan.

TaoTao

14.08.10 klo 13:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Kyllä kovimpia ovat Jeff Beck, Django Reinhardt ja Pat Martino.

Eli täälä joku siis itsekkin soittaa kitaraa.

Secreterial

16.08.10 klo 13:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yngwie Malmsteen

Itselleni todella tärkeä kitaristi, osaksi vaikutti siihen, että aloin itse soittamaan kitaraa. Osaa soittaa hienoja riffejä, ja soolot ovat tiukkaa tilutusta, vaikka mieheltä kyllä löytyy myös rauhallisempiakin sooloja. Teknisesti yksi parhaista. Moni ei arvosta juuri tilutuksen takia Ynkkyä, mutta tosiasia on se, että Ynkky osaa tiluttaa niin hyvin, että harva pystyy samaan. Osaa samalla kuitenkin pitää tilutuksen tiettyjen rajojen sisällä, eli ei ammu ihan niin paljoa yli kuin esimerkiksi. M. Batio

Gary Moore

Mies osaa tiluttaa, mies osaa laittaa kitaransa itkemään. Ei varmaan tarvitse muita perusteluja. Omasta mielestäni yksi maailman parhaita kitaristeja.

Dave Murray

Pakko tykätä miehen soitosta. Maiden kuulunut aina lempibändeihin ja Murray lempikitaristeihin. Osaa soittaa rauhallisesti, mutta myös tilutukset onnistuu. Hienoja kuvioita, hienoja melodioita.

Randy Rhoads

Yksi tärkeimmistä kitaristeista mulle. Osasi hitto vie soittaa! Aikansa paras. Kuunnelkaa Rhoadsin aikaista Ozzya, muuta perusteluita ei tarvita.

Tuossa ehkä mulle en kaikkein tärkeimmät kitaristit. Muita loistavia: Steve Vai (tunnetta, tilua ja taitavaa soittoa), Joe Satriani (loistava soittaja, tilua ja tunnetta soitossa), Angus Young, Eric Clapton, Jimi Hendrix (kaikkien aikojen paras), Mark Knopler, Adriad Smith, Slash, Mick Mars (pakko mainita, sairaudestaan huolimatta soittaa nuotilleen oikein) ja Tony Iommi (riffien kuningas nyt ja aina)

Tertsi

07.09.10 klo 23:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Josh Homme

Josh soitti aikoinaan stoner rock -pioneeri Kyussin kokoonpanossa ja myöhemmin perusti Queens of the Stone Age -yhtyeen, joka on yksi suosikeistani. Muistakin kokoonpanoista hänet voi bongata. Joshilla tuntuu kitarointi olevan verissä, jykevät ja tarttuvat riffit hoituvat kuin luonnostaan. Mitään taiturimaista sooloilua hän ei juuri harrasta, mutta soundi miellyttää omaa korvaani. Laulukin toimii omalla tavallaan.

Michael Amott

Lähinnä Carcassista ja Arch Enemystä tuttu Amott on toinen suosikkini. Hän selkeästi osaa melodisen hevikitaroinnin, ja yhdessä veljensä kanssa muodostavat kyllä huippukaksikon.

Kyseinen Amottin veljeksien kynäilemä kappale on mielestäni yhtyeen parhaimpia. Moniulotteinen ja soitanta suorastaan hivelee korvia.

Nämä heput ovat nimen omaan omia suosikkejani eli "parhaita". Omalta toplistaltani löytyvät korkealta myös Jesper Strömblad, Dave Mustaine, Dimebag Darrell ja Mille Petrozza.

Vasuri

08.09.10 klo 18:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gary Moore on yksi parhaista, melkein yhtä hyvä kepittäjä kuin Jimi Hendrix ja osaa sekä hienot blues biisit että rankemman rokin. Ilmeisesti oikea monilahjakkuus. Jimi Hendrix onkin jo mainittu useasti, mutta mainitsempa nyt kuitenkin minäkin. jätkä on kaikkien kepittäjien kunkku, jäbä kun revittelee niin, että kitara on tuskissaan. Richie Blackmore on eräs mainitsemisen arvoisista guitaristeista, mies soittaa kitaraa todella taitavasti. Rauhallisetkin kipaleet kuulostavat yhtä coolilta kuin menevät biisit.

Crank!

08.09.10 klo 19:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä tai Joe Satriani... varmaan Satriani :D itsekehu haisee...

Satrianilla on loistavat soolot ja muutenkin hyvää näppäryyttä soitossa

onhan vielä monta muutakin hyvää kitaristia kuten Slash, Eric Johnsson, Van Halen jne... eikä unohdeta tietenkään mainita itse legendaa Jimi Hendrix:iä, mutta kukaan näistä ei yllä Satrianin tasolle.

johnny depp

22.07.14 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #