Paras kitaristi

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Paras kitaristi

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

25.01.04 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

No niin, tuli tässä vähän kuunneltua Steve Vain aivan loistavaa The Ultra Zone -levyä ja sen kitarariffien pohjalta ajattelin pistää pystyyn tälläsen gallupin. Elikkäs, kuka on mielestänne kaikkien aikojen paras kitaristi?
En viitsinyt alkaa rakentamaan äänestystä, kun vaihtoehtoja olisi tullut niin rutosti...

Viisas
Käyttäjä
2454 viestiä

25.01.04 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Angus Young, Kirk Hammet, Eric Clapton, Jimi Hendrix (vaikken tykkää sen biiseistä), Elonkorjuun kitaristi, jonka nimeä en muista ja monta monta muuta...

arska
Ylläpitäjä
3148 viestiä

25.01.04 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirk Hammett on kyllä yksi surkeimmista soolokitaristeista joita tiedän. Kaveri tuntuu soittavan aina eri biisiä mitä muu bändi... siis mun korvaan. Onneksi Metallicassa on toinenkin kepittäjä ja homma skulaa bändinä loistavasti.

Loistavia kitaristeja on (tai on ollut) mun mielestä (vaikka arvostankin bändejä kokonaisuuksina): Steve Lukather, Van Halen, Steve Vai, Gary Moore, Yngwie Malmsteen, Richie Blackmore, Michael Schenker, Richie Sambora, Zak Wylde, Frank Marino,...

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

25.01.04 klo 18:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jimillä oli hyviä ja huonoja päiviä kepin kans (ainakin levyltä kuunneltuna). Gunnareiden Slashin kitaroinnista olen tykännyt niin kauan kun olen sitä kuullut.

Screwball
Käyttäjä
2932 viestiä

25.01.04 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

lisätään vielä em. Joe Satriani!

John Lennonjohto
Käyttäjä
5265 viestiä

25.01.04 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

George Harrison ja Eric Clapton. Näin äkkiseltään.

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

26.01.04 klo 09:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuosta Joe Satrianista vielä. Näin tossa kuukausi sitten semmosen pätkän jostain elokuvasta :?: , missä Joe Satriani ja Steve Vai "kilpaili" kitaroinnissa. Tiedättekö mikä lehva tämä on?

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

26.01.04 klo 09:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin ite kattomassa Imdb:ssä, eikä se nyt sitten ollutkaan Joe Satriani. Kyse oli siis Crossroads (1986) elokuvasta. Se olikin sitten
Ralph "Karate Kid" Macchio, jonka kanssa Steve Vai taisteli. Tosin Macchion osuudet soitti Ry Cooder.

26.01.04 klo 10:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo oon nähnyt pätkän ja Vain takia kannattaa tsekata. Toi Karate Kid mies on vaan leffassa kaikkea muuta kuin uskottava. Hyvä kitaraleffa pilattu tommosella lapsikasvolla... Kamalaa.

Kitaristeja ja tyylejä on joka lähtöön. Tilulilu-osastolta löytyy hemmoa vaikka mihin mutta Steve Vai on hyvä esimerkki kitarasankariosastossa. Satrianit ja muut teknikot eivät oikein ole kovin kauaa jaksaneet kiinnostaa, Vai on onnistunut tossa hommassa parhaiten. Suomalaisittain oivallisia hevikeppiukkoja on esim. Roope Latvala.

Rock-osastolla Hendrix, Slash ja John Fruciante hoitaa persoonallisimmin tonttimsa. Tietenkin kaikissa noissa pätee myös se tosiasia että kyseisten hemmojen bändien musiikki on jaksanut innostaa.

Itse olen kans pitänyt Kirk Hammettia suhteellisen huonona kitaristina (jotenkin vaan niin mielikuvituksetonta soittoa) vaikka itse Metallica on ollut kaikkien aikojen kovimpia juttuja...

Ale
Käyttäjä
2246 viestiä

26.01.04 klo 12:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei helvetti ku mie en älyä, että miten voi kattoa jotta kuka on hyvä kitarsti ja kuka ei.

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

26.01.04 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäs nyt tapahtu?

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

26.01.04 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Ei helvetti ku mie en älyä, että miten voi kattoa jotta kuka on hyvä kitarsti ja kuka ei.

No sehän on ihan mielipidekysymys, ainakin melkein. Kyllä sen nyt erottaa kuka on hyvä kitaristi, mutta parhaan kitaristin valinta menee jo mielipidepohjalle.

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

26.01.04 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unohdinpas kokonaan että tuon Maidenin kitaristin (onko se Harris vai se toinen...) on kans sellasta joka kolahtaa mulle. Varsinkin 80-luvun tuotannossa.

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

26.01.04 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maidenissa on aikojen saatossa soittanu aika moni kitaristi.
Nykyään Adrian Smith (luulen että tää oli se mitä Jaqqe tarkoitti), Dave Murray ja Janick Gers. Steve Harris rämpyttää bassoa.

John Lennonjohto
Käyttäjä
5265 viestiä

26.01.04 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

On sekä paskoja kepittäjiä että niitä joilla on keppi hallussa. Kyllä sen sitten tuntee. Nyt kun muuten tulee kuunneltua Hanoi Rocksin Twelve Shots on Rock-pitkäsoittoa niin pakko myöntää että Andylla on keppi hallussa vähintäänkin loistavassa piisissä In my darkest moment. mutta sana on sitten ihan eri juttu... :D

iskela
Käyttäjä
675 viestiä

27.01.04 klo 07:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stevie Ray Vaughn, rauha hänen sielulleen...

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

20.02.04 klo 18:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pete Townshend The Who yhtyeestä.Kuuluisa "tuulimylly" käsien heilauttelu :D
Kuunnelkaa ja ihmetelkää...

Raato-A
Tykittäjä
5294 viestiä

20.02.04 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tony Iommi, Gary Moore, Yngwie Malmsteen, Stevie Van Zandt, Jimi Hendrix...

Kebottaja
Käyttäjä
1369 viestiä

07.03.04 klo 12:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tajua kuinka joku ei voi tykätä Kirk Hammetistä :evil: ! Olis kiva kuulla vähän esimerkkejä että missä biisissä se on huono.. Asiaan.. Kirk Hammet, Gary Moore, Jimi Hendrix jne.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

07.03.04 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tony Iommi! Ei mitään epäselvää.

Keskustelut