Leffamusiikki

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Leffamusiikki

JohnieH

18.01.13 klo 00:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyviä leffamusiikkeja löytyy vaikka mistä, mutta ensimmäisenä tulee vaan mieleen nämä jotka olen koneelleni ladannut, eli:
Pirates of the caribbean
Terminator
The Street fighter (1974) http://www.youtube.com/watch?v=0e-s5vE-q0w
Commando (1985) http://www.youtube.com/watch?v=pwhcJiTfYA4

Godzilla

01.06.14 klo 13:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on nämä (ei järjestyksessä)

Star Wars https://www.youtube.com/watch?v=EjMNNpIksaI

Jurassic Park https://www.youtube.com/watch?v=6CgbtC4Xh00

Godzilla https://www.youtube.com/watch?v=74E4OFTJNW0

Terminator 2 https://www.youtube.com/watch?v=DhWs3DVk-FU

Back To The Future https://www.youtube.com/watch?v=XTGyeGgMpk8

Ghostbusters https://www.youtube.com/watch?v=m9We2XsVZfc

Indiana Jones https://www.youtube.com/watch?v=-bTpp8PQSog

Godzilla Final Wars https://www.youtube.com/watch?v=xPsn4diy2lw

Aika pitkä lista :) Ehkä se johtuu siitä kun monessa elokuvassa on vaan niin hyvät musiikit.

The Man with No Name

04.06.14 klo 10:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei järkässä eli sekasin:

Scarface 1983
Vamos A Matar Companeros!
Once Upon A Time In America/West
Easy Rider
Halloween
Suuri Hiljaisuus
Tuntematon Sotilas
Speedy Gonzales (noin seitsemän veljeksen poika)
The Godfather

Makke_95_

09.06.14 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselleni olen tehnyt soittolistan youtubeen mielestäni hyvistä biiseistä leffojen soundtrackeiltä. Tykätkää tai vaikka vihatkaa, mutta siitä jos kiinnostaa:

Grinch

03.01.15 klo 03:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omat ehdottomat suosikit menee Transformers-sarjalle. Lisäksi Bloodsport ja Kickboxer on porautunu jo sen verran mieleen, ettei niistä helpolla pääse eroon. Dollaritrilogia myös ansaitsee omansa. Myös Ip Man leffoissa oli omat hetkensä. Lisäksi Yksinäinen susi McQuade.

Plaine6264

11.07.15 klo 13:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

eli mun lemppari elokuvamusat tulee tässä (ei järjestyksessä):

django (alkuperänen)
dollari trilogia
star warsit
bad boys trilogia

22.04.17 klo 13:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin eilen "Candyman":in. Leffa oli täyttä tylsää kuraa. Mutta elokuvan tunnusmusiikki vei sydämeni.

Äärimmäisen kaunista ja surullista. Minulle tulee tästä mieleen MENETYS ja sen aiheuttama tuska. Piano osio kertoo miten henkilö kuolee, ja "enkelikuoro" osiosta tulee mieleen henkilön omaisten tuska ja suru.

05.04.18 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miten upeaa musiikkiakaan voi olla elokuvissa? Onkin todella valitettavaa, että se musiikki voi jäädä sinulta tai muuten koko kansan tietämyksestä unholaan elokuvan katsottuasi. Sama voi päteä myös pelimusiikkiin... mutta ihme kyllä pelien musiikki voi pinttyä mielesi alitajuntaan todella paljon helpommin? Ainakin tämä pätee omalla kohdallani.

Anyway... back to the subject. Olenkin ihan erikseen kuunnellut elokuvamusiikki säveltäjiä, ja kun katsoin netflixistä elokuvan Out For Justice... katsoin elokuvan Steven Seagalista huolimatta. Musiikki tässä leffassa oli aivan mahtavaa ja tunnelmallista. Onkin hyvin sääli, että oscar ehdokkaaksi elokuvamusiikistaan nimetty David Michael Frankin musiikki tässä kyseisessä elokuvassa, jää huomaamattomaksi tietyn seikan vuoksi vaille minkäänlaista kunniaa näin hienosta musiikista.

David Michael Frankin soundtrackki elokuvaan "Out For Justice" (Kesto 15 min)

Olen kuunnellut tämän varmaan 4 kertaa läpi ... olen pitänyt tätä taustalla kun olen tehnyt jotain. Olen Chromecastin (jota käytän aivan jokaikinen päivä, koska katson youtube videoita sen kautta) ansiosta kuunnellut tätä television kautta, ja kytkenyt stereo laitteet päälle. Tämä on hieno musiikkielämys. Nauttikaa!

05.04.18 klo 18:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Erittäin vahva kokemus :(

Tuona päivänä kun kirjoitin tämän tekstin, oli minun mummoni koira kuollut äkilliseen sairastumiseen eilisenä päivänä. Mikä tässä on hyvin puistattavaa, olin samalla viikolla kuunnellut tätä kyseistä kappaletta, ja kun otetaan vielä huomioon elokuvan konteksti kuoleman kanssa, niin tämä oli hyvin puistattava kokemus. Kaiken lisäksi sillä kyseisellä viikolla oli vähän huono fiilis, että jotain kauheaa tulee tapahtumaan. Kohtalo on mielenkiintoinen asia.

Ludil

06.04.18 klo 00:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Erittäin vahva kokemus :(

Rummutan kakkosrumpua ”Candymanin” tunnarin hienouden puolesta! Lisäksi on aina mielenkiintoista lukea, mitä ajatuksia/ fiiliksiä joku tietty biisi saattaa ihmisessä herättää ja miksi.

Elokuvissa musiikkia rakennetaan yleensä heijastamaan tarinaan liittyviä elementtejä, mutta joskus saattaa käydä niin, että musiikkipuoli elää omaa elämäänsä eikä tunnu liittyvän niin siihen itse leffaan. ”Candymanin” musat voisivat helposti edustaa tätä tyyppiä koska esim. sen tunnari ei ’tavallaan’ tue sitä sen ”candyman, candyman, candymaaan...”-ysärimeininkiä eli samaa mieltä olen siitä, että tunnarin kokee jotenkin ihan omana juttunaan ja melkeinpä leffaa säväyttävämpänä (tykkäsin kyllä siitä leffastakin). Tulkinnanvaraista, kuten kaikki – kun lukaisin kommenttini jonka olen joskus leffasta jättänyt niin näköjään leffan ensimmäisellä katsomiskerralla sain liitettyä P. Glassin jotain musapuolta johonkin leffaan liittyvään tematiikkaan vaikka muistin entuudestaan sen, että ”Candymanin” tunnari jäi silloinkin mieleen ”leffasta erillisenä” ja "ei-cändymänmäisenä" asiana.

Oma korva kuulee ”Candymanin” pianointron matemaattisena (se on rakenteeltaan hyvin loogisesti etenevä + monotoninen), josta tulee mieleen barokkiajan laskelmoidut sävellykset. Kuoro vahvistaa kappaleen kaavaa ja tuo siihen lisää dramatiikkaa. Kappaleesta huokuu sellainen ikiaikaisuuden/historiallisuuden tuntu, ehkä siksi kun kipale on käytännössä paikoillaan junnaava mutta silti ’elävä’. pirpanan tarina istuu biisiin hyvin, on tässä tosiaan joo myös sellaista kohtalokasta tuntumaa nyt kun tätä uudestaan kuuntelin.

Kevyet mullat sille mummon koiralle.

(Pekka Routalemmen äänellä:) Kohtalo on jännä juttu.