Leffamusiikki

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Leffamusiikki

slayera

25.12.08 klo 21:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blade Runner soundtrack on kaikkein lähimpänä sydäntä.Jotenkin tuollainen futuristinen pimputtelu on helvetin hienoa kuultavaa,ja kuvaa elokuvaakin erinomaisesti.

25.12.08 klo 22:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

napoleon kirjoitti:
Vasuri kirjoitti:

Kourallinen dollareita -leffan tunnari on kova sana. Ainakin se jää mieleen, ei oo surkee ei.

Ei se mustakaan oo huono, mutta joskus kun tuli Ennio Morriconen haastattelu Teemalta niin se sano, että se on sen huonoin elokuvasävellys mikäli en väärin muista :D

Ai? Että nero ei ollut itse tyytyväinen luomukseensa. No, aina ei voi voittaa. :)

Kookosbanaani

04.12.09 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

En nyt jaksaisi luetella kaikkia parhaita elokuvamusiikkeja, mutta sen verran voin sanoa, että Vangelisin musiikki Blade Runnerissa on loistavaa! Syntetisaattorimusiikki on samaanaikaan sekä synkkää että ikimuistoista. Hyvin mahdollisesti paras leffan soundtrack.

moberghietanen

13.12.09 klo 16:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täss tulee joitakin Elokuva musiikkeja:

-Suspiria
-Kellopeliappelsiini
-Halloween(etenkin se alkumusa on hyytävä).
-Hohto
-Manaaja(etenkin leffan alussa).

Wingman

16.12.09 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku tuossa Vangeliksen jo mainitsikin, ja kyllähän se Conquest of the Paradise on vaan niin eeppinen kappale. Väitän että melkein jokainen on tuon kuullut vaikkei nimestä tunnistaisikaan.

Batmanissa on myös todella loistava Danny Elfmanin score. Loistava tunnari ja lopun fanfaarit sopii tunnelmaan täydellisesti.

Indyleffoista löytyy myös hyvää musiikkia a'la John Williams. Paras taitaa olla ekan leffan karttahuonekohtauksen tunnelmointi.

Migus

07.01.11 klo 19:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvien soundtrackit top 5:

1. Kummisetä trilogia
Kaunis ja elokuvan tunnelmaan täydellisesti sopiva:

2. Once Upon a Time in America - suuri gangsterisota
Rauhallinen ja äärimmäisen kaunis soundtrack ansaitsee kehunsa:

3. Hyvät, pahat ja rumat
Täydellnen western ansaitsee täydellisen soundtrackin:

4. Oldboy
Parhaimpiin soundtrackeihin kuuluu ehdottomasti tämä allekirjoittaneelle kylmiä väreitä aiheuttava klassinen musiikki: http://www.youtube.com/watch?v=EIGPaeJXQOU

5. Reservoir Dogs
Viisi lupasin, joten viisi annan. Elokuvan nähneet tietävät kohtauksen, jossa seuraava kappale soi: http://www.youtube.com/watch?v=B9dkanxvvf4

T-2000

-Kick-ass
-Star wars
-Harry potter

08.01.11 klo 19:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Beetle Juice: Tässä on kyllä salaperäinen ja hieno tunnari, joka osaa herättämään tunteita. Ehdottomasti Danny Elfmanin parhaita.

X-Men Origins Wolverine: Tämä on upea ja Wolverinen oloinen musiikkieälmys, joka on jäänyt pysyvästi mieleeni. Upeaa sävellystyötä kertakaikkiaan. En vaan tiedä, kuka kyseisen teoksen on säveltänyt.

poximus

28.02.11 klo 20:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmis-susi Lontoossa
Rocky
Star wars
Walking line
Siinä muutama. En tiedä kirjotinko ton alimmaisen ihan oikein, ku en leffa itse omista. Enkä muista nimeä kunnolla, mutta siinä on Johnny Cashiä :)

TheNameless

02.03.11 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

poximus kirjoitti:

Ihmis-susi Lontoossa
Rocky
Star wars
Walking line

Tarkoitat varmaan Walk the Linea.

poximus

03.03.11 klo 11:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Just sitä! Hyvä, että korjasit

J.Lipponen

28.11.12 klo 11:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enrio Morriconen Hyvät pahat ja rumat
Terminator
Kill Bill
Star Wars (imperial march)
Tie Pohjoiseen "Tuomittuna kulkemaan"

Makke_95_

28.11.12 klo 14:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä muutama omasta mielestäni onnistunut leffa soundtrack.

-Inception (2010)

-Rockn Rolla (2008)

-Crank (2006)

-Taru sormusten herrasta trilogia (2001-2003)

-Pulp Fiction (1994)

-Pirates of the caribbean (2003)

-The Good, The Bad and The Ugly (1966)

spp21

30.11.12 klo 16:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä ovat suosikkileffamusani, eivät paremmuusjärjestyksessä.

-Hyvät,pahat ja rumat
-Spinal Tap
-Star Trek

keijomies

30.11.12 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvamusiikki on suurelta osin aivan loistavaa ja kuuntelenkin sitä vapaa-ajallani lähes poikkeuksetta. Parhaimmista säveltäjistä on mainittava Hans Zimmer, John Williams, Ennio Morricone ja James Newton Howard, mutta nyt niihin lempi leffamusiikkeihin...

- Lähestulkoon kaikki Hans Zimmerin tuotanto on liki täydellistä. Esim. Gladiator, Inception, The Last Samurai, Pirates of The Caribbean jne. Zimmer nostaa musiikillaan elokuvan aivan toiselle tasolle kuin mitä se olisi ilman häntä. (Ihmettelen vain kuinka hän on voittanut vain yhden Oscarin.)
- Star Wars trilogiat (sekä uusi että vanha). Williamsin uran tähtihetkiä ehdottomasti.
- Taru Sormusten Herrasta -trilogia on jotain aivan käsittämättömän hienoa ja kaunista. Howard Shore on kyllä Oscarinsa ansainnut!
-Dollari -trilogian musiikit ovat aivan legendaarisia. Morricone osaa todella hienosti luoda elokuvaan tunnelmaa musiikillaan. Dollari -trilogian paras soundtrack on varmaan Hyvät, Pahat ja Rumat -elokuvassa

ilmastointiteippi

30.11.12 klo 20:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omasta mielestä leffa musiikin helmet ovat.
-Pulp Fiction
-Scarface
-Hyvät pahat ja rumat (Myös muut Ennio Morriconenen sävelmat ovat loistavia.)
-Halloweenin Hyytävä tunnari!
-Kummisetä elokuvissa on loistavaa dramaattista musiikkia.
-Tappajahin musiikki saa ihon kanan lihalle.
- Myös James Bond leffoissa on loistavat musiikki valinnat.

30.11.12 klo 23:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

ilmastointiteippi kirjoitti:

- Myös James Bond leffoissa on loistavat musiikki valinnat.

No, ainakin eräät tunnuslaulut ja jotkut teemamusiikit ovat hienoja. Mitä noihin lempilauluihini tulee, suosikkejani ovat Goldfinger, You Only Live Twice, For Your Eyes Only, GoldenEye, The World Is Not Enough sekä You Know My Name. Mieleiseni teemamusiikki on ehkä Goldfingerissä, se on saatu hienosti mukailemaan tunnusbiisin säveltä. Muihin en ole vielä ihan tarkkaan perehtynyt.

Olen alkanut pitämään Chaplinin elokuvamusiikista, joka luo hänen elokuviinsa aivan omanlaisensa tunnelman ja saa ne jopa vaikuttamaan omalta erilliseltä maailmaltaan. Parhaiten mieleeni on jäänyt Modern Timesin musiikki työpaikkakohtauksissa ja muutenkin. Myös Kaupungin valojen alussa olevan patsaskohtauksen musiikki on iloisesti vastaanotettava.

Eräs lempparini elokuvamusiikin alueella on The Blues Brothers -elokuvan rytmiblues. Siihen ei kyllästy millään, sitä jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan. Parhaita musiikkipätkiä tässä on mielestäni instrumentaaliversio kappaleesta Sweet Home Chicago. Itse varsinaisista kappaleista parhaat ovat Sweet Home Chicago, She Caught the Katy ja Peter Gunn Theme.

M16

22.12.12 klo 18:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvamusiikki on minulle metallin ohella tärkein musiikkigenre. Howard Shoren lisäksi suosikkini on yllätys yllätys Zimmer, jonka sävellyksiä tuleekin kuunneltua eniten. Jospa joku kaunis päivä eksyisin tuonne nettikaupoille, tämän kaupungin markettien elokuvamusiikkitarjonnat ovat sen verran huonot. On se kumma kun ei tunnu löytyvän edes uusimpien elokuvien soundtrackejä.

Steve Jablonsky - Transformers 3 [www.youtube.com]
Ennio Morricone - Inglourious Basterds [www.youtube.com]
Howard Shore - The Return Of The King [www.youtube.com]
Hans Zimmer - Inception [www.youtube.com]
John Debney - The Passion Of The Christ [www.youtube.com]

Bumkkin

26.12.12 klo 14:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kill Billin ja Hyvät, pahat ja rumat elokuvien soundtrackit ovat kyllä aika kovia.