Leffamusiikki

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Leffamusiikki

the dude

23.06.08 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maailmasta löytyy kaksi elokuvasäveltäjää, jotka ovat minua säväyttäneet oikein kunnolla.
Nämä kaksi ovat Ennio Morricone ja Yann Tiersen.
Morriconen sävelet ovat vain niin helvetin kauniita, monipuolisia ja tunteita herättäviä.
Tiersenin kipaileita kuulee mm. Ameliessa ja Good Bye Lenin!:issä.
Jälkimmäisen soundtrack taitaa olla se paras, jos Hyvät, Pahat ja Rumat elokuvaa ei olisi. :)

HENRiZ

Harry Gregson-Williams: Spy Game, Deja Vu, MGS2

Trevor Rabin: The One, 6th Day

tämän hetken kuumin on Mark Mancinan
BLOOD+ vol.1&2

sekä tietysti monia yksittäisiä kappaleita John Williamsilta, Morriconelta, James Newton- Howardilta ja muilta.

27.06.08 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on tullut välillä Aki Kaurismäen alokuvien musiikkia. Osa on ihan siedettävää eikä vie liikaa huomiota kuvalliselta ilmaisulta. Paras biisi minkä mä oon Akin elokuvista kuullut on "Paha vaanii", hienot sanat ja kivasti soitettu musiikki.

Mutta jos oikeassa ollaan niin paras leffamusiikki mitä koskaan oon kuullut on Blues Brothers. 8) \m/

MiiCa

25.08.08 klo 19:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.09.08 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

On tullut viimeaikoina kuunneltua John Williamsin elokuvamusiikkia Indiana Jones elokuvista, ja omasta mielestäni kyseinen säveltäjä on paras elokuvamusiikkimaailmasta. Danny Eflmanin musiikki Batmanissä oli myös ihan kehuttavaa. Ja se, joka teki musiikin kahteen ekaan X-Men leffaan, (oliks se John Ottman?) oli myös ihan ok. Chaplinin elokuvien musiikkikin on samaten aika hienoa ja täytyy kiittää siitä herraa itseään. Mut...

Hiljentykäämme (sanoin itselleni).

23.09.08 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

New Yorkin tuhon jälkeen vuonna 2019 -pätkässä oli kova synttikkaskore.

vomppa

2. John Williams
3. Miklos Rozsa
4. Max Steiner
5. John Barry

Mielestäni Goldsmith on kaikista paras, äijä vain osaa säveltää niin mahtavaa musiikkia, oli elokuva sitten huono tai ei. John Williams on oikeastaan vain karvan verran huonompi, loistavaa musiikkia häneltä myös. Eräs hävyttömän vähän huomiota nykyään saanut leffasäveltäjä Leonard Rosenman kuuluu myös omiin suosikkeihini, muttei ihan mahdu top-5 listalle. Parhaimmat elokuvamusiikit ikinä? Tästä tulee hankalaa, mutta laitetaan nyt:
1. Indiana Jones and the Temple of Doom
9. Ben Hur
10. Untouchables

DavidByron

14.11.08 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Blues Brothers ja Hyvät, Pahat ja Rumat - elokuvien soundtrack. Mahtavaa kamaa kummatkin.

Ben Turpin

20.11.08 klo 08:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Chaplin. Chaplinin leffoissa musiikit on aina ollu mahtavia, totta kai, koska Chaplin oli erittäin taitava säveltäjä.
2. Danny Elfman. Elfman on tehnyt puistattavat musat, etenkin Burtonin lehvoihin.
3. Jaakko Salo. Kolmas lemppari on Jaakko Salo, joka teki Uuno Turhapuroihin hianot ja hauskat musiikit.

Mr.Pink

25.11.08 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

1.Pulp Fiction
2.Jackie Brown
3.Kill Bill Vol.1

Ainoat soundtrackit jotka omistan. :)

Ps: The Statler Brothersin Flowers On The Wall on hiton hyvä biisi.

14.12.08 klo 22:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kourallinen dollareita -leffan tunnari on kova sana. Ainakin se jää mieleen, ei oo surkee ei.

Lindeman

23.12.08 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Pulp Fiction
2. Reservoir Dogs
3. Lord Of The Rings (Howard Shore)

Loistavaa musiikkia jotka loivat myös loistavaa tunnelmaa elokuviin ja Soundtrack levyt olivat ehdottomasti ostamisen arvoisia.

napoleon

23.12.08 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vasuri kirjoitti:

Ei se mustakaan oo huono, mutta joskus kun tuli Ennio Morriconen haastattelu Teemalta niin se sano, että se on sen huonoin elokuvasävellys mikäli en väärin muista :D

Lassomies

24.12.08 klo 17:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hans Zimmerin Rain Manin tunnaria en ole muistaakseni tässä topicissa vielä nähnyt. Barry Levinson kielsi käyttämästä jousia sentimentaalisuuden välttämiseksi, joten tilalle syntyi vähintäänkin erikoinen synasävellys. En olisi välttämättä autistista kertovalle draamalle itse keksinyt niin mystistä seikkailu-scorea.