Metallica vs. Iron maiden

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Metallica vs. Iron maiden

Lordi-fani

03.08.09 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ja kyllähän Metallica on Mercyful Fatellekin paljon velkaa tuosta tyylistään. Esimerkiksi Ride The Lightning -levyä kuunnellessa kuule ihan selvästi, mistä vaikutteita on otettu. Eihän Metallica mitenkään uskomattoman omaperäinen bändi ole, mutta törkeän kova kuitenkin ja metallimusiikkiin heillä on ollut lähtemätön vaikutus.

HorrorFreak

03.08.09 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Molemmat on erinomaisia ja merkittäviä bändejä, ja tällaiset vertailut ovat vähän turhia. Jokainen pitää mistä pitää ja vaikka toinen bändi saisi enemmän ääniä kuin toinen, ei se vähennä toisen bändin arvoa. Molemmat bändit ovat legendaarisia, ja on kukaan ei voi sanoa, kumpi ON parempi. Jokainen voi tietenkin sanoa, kumpi on OMASTA MIELESTÄ parempi.

Matalahiilihappoinen

26.10.09 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lordi-fani kirjoitti:
Matalahiilihappoinen kirjoitti:

Miksi?

Metallican musiikki on mielestäni niin tarttuvampaa ja riffit jotenkin jäävät paremmin mieleen. On Iron Maidenkin kova bändi. En molempia oikein kuuntele, mutta Metallica mielestäni voittaa karvan mitalla.

T-2000

28.12.10 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

METALLICAAA!!!!!

Zyklon B

13.01.11 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näiden kahden välillä Iron Maiden on vaikuttanut huomasti enemmän oman musiikkimaun kehittymiseen ja Iron Maidenin albumien taso on aina ollut tasaisen korkea, kun taas Metallican diskografiasta löytyy mielestäni tukku kehnoakin kehnompia levyjä.

Kivenkantaja

24.02.11 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron Maiden tietenkin. Metallicalla on yksittäisiä hyviä biisejä, mutta Iron Maiden taas on tehnyt tasaisen huippuja levyjä läpiuransa. Toki onhan Maidenillakin huonoja biisejä, kuten The Apparition ja The Assassin. Metallicalla taasen esimerkiksi The Unforgiven on hyvä biisi, onhan The Four Horsemenkin ihan jees. Tiivistettynä: Metallicalla on yhtä paljon hyviä biisejä kuin Maidenilla huonoja, eli sanoisinko 5-10 biisiä.
Tärkein peruste Maidenin valinnalle on kuitenkin Bruce Dickinson. En pidä hänen äänestään No Prayerilla tai Fear of the darkilla, tai Tattooed Millionarella, mutta onhan hän aivan huikea, paras elossa oleva vokalisti mielestäni, häviää Freddie Mercurylle sekä Diolle. En lähde vertaamaan Hetfieldin Jamesia Bruceen, se olisi täysi vääryys.
Toinen peruste on myös Adrian Smith. On se niin kummallista että kaikilla Maidenin parhailla levyillä soittaa Adrian Smith. Soittaahan mies myös Dickinsonin aivan huikealla Accident of Birth-levyllä, joka hakkaa lähes kaikki Maiden-levyt 100-0.
Kiitos Steve Harris Maidenista ja nähdään kesällä stadissa.

Leppäkerttu

27.02.11 klo 12:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun mielestä Iron Maiden varsinkin sen takia, että se oli ensimmäinen bändi, jota oon tosissani kuunnellut ja jonka levyjä oon hankkinut. En nykyään kuuntele hirveän usein kumpaakaan (siis Metallicaa ja Maidenia), mutta molemmat hyviä. Ja sitten Killersiä kuuntelemaan.

Kivenkantaja kirjoitti:

Kumma juttu, mun mielestä Dickinson on parhaimmillaan No Prayer for the Dyingilla ja Fear of the Darkilla.

trampledunderfoot

27.03.11 klo 21:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tykkään molemmista, mutta olin Maiden-fani ensin, eli ääni siis sinne.

Lonkero

30.03.11 klo 19:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ennen vanhaan tuli Metallicaa kuunneltua ahkerasti, soi joka paikassa taustalla. Iron Maidenilta en ole kuullut kuin satunnaisia biisejä joten vaikea sanoa että onko parempi vai huonompi kuin Metallica.

Bändien vanha tuotanto on aikalailla tasoissa mutta jos verrataan uudempaa tuotantoa niin Maiden vie selvän voiton. Metallicalla oli nuo valtavirran kosiskeluvaiheet Loadeineen ja sitten on vielä St.Änkyrä ja Death Magnetic päälle, ja ne eivät meikäläiseen suoraan sanottuna oikein iske. Maiden taas on soittanut omalla tyylillään yli kolme vuosikymmentä ja näyttänyt keskaria vaihtuville trendeille, siitä peukkua äijille.

Mutta jos pitäisi sanoa ihan kuulemani perusteella kumpi on se parempi, niin sanon että Metallica.

glxplt

16.06.11 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

mun on iha pakko sanoo iron maiden koska
metallicast on tullu sellane kermaperse bändi

metallican ne hitit on parempia kuin maidenin parhaat (nothing else matters one master of puppets fade to black)mutta uudemmat levyt on niin täyttä kuraa

maiden on taas pitänyt tason tasaisena on niilläkin ne muutamat pirun hyvät ja muutama vähän huonompi mutta ei oo kuitenkaa noussu kusi hattuu

Godzilla

10.06.14 klo 21:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron Maiden. Itellä 5 CD:tä ja 4 vinyyliä Maidenilta ja lisää tulos. Metallicalta ei yhtään :D
Tilannepäivitys: Ostiin tänään Metallicalta Black Albumin :O

TatiTeThird

22.07.15 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

En voi vastustaa kiusausta vastata tähän.

Pari kuukautta sitten olisin vastannut yhtään empimättä Metallica, mutta nyt joudun jopa pohtimaan asiaa. Jenkkilän orkesterin ensimmäiset neljä albumia ovat lähempänä sydäntäni, mutta toisaalta Maiden on onnistunut pitämään musiikkinsa laadukkana koko olemassaolonsa ajan. Ei minulla ole mitään Metallican uudempaa materiaaliakaan vastaan (paitsi ehkä St. Anger), mutta se on ehdottomasti heikompaa verrattuna alkupuolen tuotantoon. Lisäksi, jos vertaa bändin rumpaleita keskenään, McBrainia ja Lars Ulrichia, Maiden voittaa reippaasti.

Vastaan joka tapauksessa Metallica. Itsellä tullut sen verran kuunneltua yhtyeen tuotantoa, että olisi väärin sanoa Maiden tässä vaiheessa.

Bjarska

23.07.15 klo 00:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron Maiden saa ääneni. Vaikka Metallicaa kuuntelin aikoinaan myös hyvin ahkerasti, ei bändi jaksa enää kiinnostaa sitten yhtään. Maidenia kohtaan kunnioitus silti jatkuu jossain määrin, vaikka en sitäkään varsinaisesti enää kuuntele.
Lasketaanko tämän ketjun äänet muuten sitten yhteen, vai mitä tällä haetaan? :D

23.07.15 klo 10:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laskeskelin tosta äkkiseltään huvikseni noi pisteet ja näyttäs että tilanne on Iron Maidenin hyväks 30-25. Voi olla että noi heittää joillain pisteellä tai parilla kun tollain pikasesti vaan laskin. Tiä vaikka ois jotain virheitä tullu.

Oma pointsi menee ehdottomasti Iron Maidenille. Metallicasta en oo suuremmin koskaan välittäny. Thrash-metallia jos tekee mieli kuunnella niin käännyn mielummin Slayerin tai Kreatorin puoleen. Rautaneitoo puolestaan on tullu jumputettua ihan lapsesta asti. Nykyään vähän vähemmissä määrin kuin ennen, mutta aina välillä tulee suorastaan pakonomanen fiilis laittaa ko. orkesteri soimaan.