Metallica vs. Iron maiden

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Metallica vs. Iron maiden

Cuomi

09.08.06 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itseasiassa Seventh Son ei ole omasta mielestänikään Maidenin parhaimmistoon kuuluvia levyjä. Toki se oli vielä sitä kulta-aikaa ja niin poispäin mutta levynä aika hittipainotteinen ja ne synat ei oikein itselle istu. Toki ei Maiden umpipaskaa levyä ole tehnytkään. Ja toiset tykkää Paulista, toiset Ruussista, ei siinä mitään.

10.08.06 klo 00:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomi kirjoitti:

Ja toiset tykkää Paulista, toiset Ruussista, ei siinä mitään.

Ja toiset kummastakin, jotkut myös Blazesta, vaikka itselleni hän on vain pelkkä Bruce-tuuraja, kun tämä keskittyi täysin soolouraansa. Seventh Son on siitä mielenkiintoinen levy, ettei se todellakaan auennut minulle heti. Voisi luulla tilanteen olevan toisinpäin, mutta Maidenin tuotannossa juuri ne kaksi levyä (Piece Of Mind ja Seventh Son) olivat niitä, jotka aukenivat itselleni aivan totaalisesti vasta pitkän ajan jälkeen. Tällä hetkellä 7th Son pitää kakkospaikkaa, POM seuratessa perässä, mutta asiahan on niin, että mikään Maidenin levy ei ole niin täydellinen ja mahtava kuin Somewhere In Time, piste. :wink:

OutlawPuppet

10.08.06 klo 09:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä miksi, mutta nyt tuli sellainen fiilis, että on pakko listata tähän omat suosikit Maidenin tuotannosta.

Somewhere In Time
Kokonaisuutena Maidenin paras levy, jonka kruunaavat upeat Wasted Years sekä Stranger In a Strange Land.

Seventh Son of a Seventh Son
Lähes samaa tasoa Timen kanssa, mutta pari tylsempää biisiä pudottaa arvosanaa. Kuitenkin nimikkobiisi on meikäläiselle The Biisi Maidenilta.

Powerslave
Todella hieno levy, jonka biiseistä varsinkin Aces High sekä Rime of the Ancient Mariner toimii uskomattoman hyvin. Kuitenkin pari täytebiisiä tekee levystä hieman ontomman kuin Time tai Seventh Son.

Piece of Mind
The Trooper, Flight of Icarus sekä Where Eagles Dare ovat sellaista legendakamaa, että levy nousee aivan Powerslaven kantaan näiden avulla. Muuten levy on sopivan tasainen, mutta ei niin laadukas kuin kolme parasta levyä.

The Number of the Beast
Ehkä legendaarisin levy, mutta jotenkin liian kulunut. Kyllähän parhaat biisit, kuten Hallowed Be Thy Name sekä Children of the Damned on aivan uskomattoman hienoja, mutta kokonaisuus ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla.

11.08.06 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja lisää uutta maidenia (Different World):

Mr. MovieMan

11.08.06 klo 08:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

pois

Cuomi

11.08.06 klo 12:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistuttaa kyllä vahvasti Rainmakeria. Hakkaa Wildest Dreamsin mutta Wicker Manille häviää kirkkaasti. Smihin soolo ei miehen parhaita mutta toimii hyvin. Kertsi vähän ontuu mutta kuitenkin ihan mallikas aloitus levylle.

11.08.06 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomi kirjoitti:

Joo olen oikeastaan täsmälleen samaa mieltä. Brucen laulusuoritus mielestäni vielä plussan arvoinen.Varmasti hyvä, vauhdikas startti ennen pidempiä eepoksia levyllä.

12.08.06 klo 00:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eikä se herkku siihen loppunut!

Brighter than thousand suns

Ompahan helvetti soikoon uskomatonta musisointia

Che Guevara

18.08.06 klo 16:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin parhaimmaksi valita tämän topikin kysymystäni varten. Haluaisin todella kovasti tutustua Iron Maidenin tuotantoon sieltä parhammasta päästä lähtien. Olenhan minä pari satunnaista biisiä kuullut aikoinaan, mutta eivätpä ne kovin vakuuttaneet minua. Laulajan ääni ei ole oikein minun makuuni, mutta olen kuullut, että kyseessä olisi lähinnä tottumiskysymys. Mikä voisi siis olla paras albumi ensimmäiseksi ostokseksi tälläiselle minun kaltaiselleni ummikolle? Kiitän.

Scarface

18.08.06 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Che Guevara kirjoitti:

Katsoin parhaimmaksi valita tämän topikin kysymystäni varten. Haluaisin todella kovasti tutustua Iron Maidenin tuotantoon sieltä parhammasta päästä lähtien. Olenhan minä pari satunnaista biisiä kuullut aikoinaan, mutta eivätpä ne kovin vakuuttaneet minua. Lähinnä laulajan ääni ei ole minun makuuni, mutta olen kuullut, että kyseessä olisi lähinnä tottumiskysymys. Mikä voisi siis olla paras albumi ensimmäiseksi ostokseksi tälläiselle minun kaltaiselleni ummikolle? Kiitän.

18.08.06 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Number of the beast ja Powerslave.

Powerslaven tilalle Piece of Mind. =) Toki myös livelevyt on tutustumisen arvoisia, varsinkin legendaarinen Live After Death.

18.08.06 klo 23:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:
Scarface kirjoitti:

Number of the beast ja Powerslave.

Ei kuulkaas, se pyha kolminaisuus on se 7th Son, Somewhere In Time ja Piece Of Mind. Sen jälkeen tulee vasta Powerslavet, Beastit sun muut. :wink:

Live After Death on kyllä helvetin hyvä live. Ainoa miinus, että Bruce ei ole oikein vedossa, jotkut biisit menevät semmoiseksi ärsyttäväksi kiljumisen ja yminän sekoitukseksi, varsinkin Aces High. Mutta legendaarinen kuitenkin.

Ja nuo uudet biisi kuulostavat loistavilta, varsinkin BTTS on aivan uskomaton.

19.08.06 klo 00:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aloita tutustuminen noista kahdesta ensimmäisestä levystä, kyllä vaikkapa Killers on ihan eri kamaa kuin myöhemmät kiekot... ei silleen, että niissä "uudemmissakaan" mitään erikoista valittamista olisi.

Scarface

19.08.06 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun mielestä Seventh son on huono alotuslevy. Tai ainakin minä ostin levyn kohtuu aikasin ja jotenkni pelästyin sitä kun oli niin outo muihin verrattuna. Kunhan pysyt levyissä jotka tulivat ennen No prayer for dyingia.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että Number of the beast ja Powerslave. Peace of mindilla on pari törkeän paskaa täytebiisiä.

Ja nyt vaikken ole kuunnellut maidenia paljoa kun on alkanut musiikkimaku pehmentyä, mutta voisinpa pistää tähän omistamani Maiden levyt pisteiden kera.

Iron maiden 5/5
X-factor 2/5
Virtual XI 1½/5
Brave new world 4½/5
Dance of death 4/5

Pitäs joskus vaivautua ostamaan vielä No prayer (Vaikka paska onkin), Fear of the dark, A reald dead one ja tietysti toi uusi levy kun tulee.

19.08.06 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuossa on lisää uuden levyn kamaa. Jokaisesta biisistä on kuultavana pieni pätkä. Kyllä sanon, että meinaa jo housut tippua jalasta muutaman biisin kohdalla, semmoista kamaa sieltä on tulossa. :shock:

Che Guevara

19.08.06 klo 23:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarfacen ehdotukset onkeeni tarttuivat kiinni. Kiitos, että autoit minua tässä vaikeassa tehtävässä. Ehkä osaksi myös (jopa) yleissivistyksen takia haluan tutustuttaa itseni herrojen balladeihin. Onhan kyseessä kuitenkin Iron Maiden.

24.08.06 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perkele on kovaa kamaa tämä maidenin uusi levy!

Kaiser

25.08.06 klo 12:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huh.

Nyt on levy haettu kaupasta ja kertaalleen kuunneltu läpi, parhaillaan pyörii toista kertaa. Ei voi muuta sanoa kuin että kaikki odotukseni jopa ylittyivät. Levy on nimittäin todella mahtavaa tavaraa. Mielestäni selviä täytebiisejä ei ole yhtään! Esim. DOD:lla niitä oli parikin kappaletta.

Nyt puhutaan jo yhdestä Maidenin uran parhaista levyistä, tämä on ehkä jopa TOP 3 -matskua. Pitää toki vielä kuunnella lisää lopullisen mielipiteen muodostamiseksi, mutta 5/5 levy tämä jokatapauksessa on. Siitä olen varma jo nyt.

25.08.06 klo 14:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime yönä käytiin kaverin kanssa noutamassa omat alta pois Turun Levykauppa Äksästä. Kolmmannen kuuntelukerran pyöriessä taustalla ei voi muuta kun todeta että mahdollisesti Maidenin paras studiolevy. Kunnon kasarispandexhevin ystäville ei tällainen astetta progressiivisempi ote välttämättä ihan heti kolise mutta itselle sitäkin lujempaa. Ihan tolkuttoman hieno kokonaisuus josta on hankala ruveta edes kohokohtia vielä toistaiseksi erittelemään. Riittäköön että These Colours Don't Runin kertosäe (vaikka saattaa olla myös vahvaa ironiaa) saa karvat pystyyn vannoutuneeella antipatriootillakin. Sniisk.

Keikkaa odotellessa... :wink:

25.08.06 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Different World on vähän heikompi perusralli, mutta pyöräyttää hyvin levyn käyntiin noita suurempia eepoksia varten. Niistä sen sijaan mitään ylivoimaisesti parasta on vaikea nostaa, kaikki aivan huippuja! Mutta nyt muutamien kuuntelukertojen jälkeen The Longest Day tuntuisi aukeavan hyvin ja kuulostaa suurenmoiselta. Moni muu biisi vaattii vielä enemmän kuuntelukertoja.