Metallica vs. Iron maiden

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Metallica vs. Iron maiden

Scarface

05.07.06 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jumalattoman hieno kansi. :shock:

Vaikken ole maidenia vuoteen kuunnellu niin uutuden kyllä ostan. Se on varma, jos kansikin on noin hieno.

lotr

05.07.06 klo 22:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huh huh, ihan hiljaseksi veti tuo kansi. Aivan tajuttoman hieno on kyllä. Parasta Maidenin kantta sitten 80-luvun.

Tänään muuten tuli kuunneltua Dance of Dethiä, on erittäin hyvä levy, kun ei ole kuullut pitkäään aikaan. Pakko on nyt kuunnella pahimpaan Maiden nälkään. Vielä muutama kuukausi ja sitten pääsee nauttimaan uutta... Pakko se on ostaa.

06.07.06 klo 00:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuh, kyllähän tuossa silmä lepäilee enemmän kuin mielellään. Eeppistä kamaa luvassa. Odotukset on kyllä erittäin korkealla, eihän se Dod ei ollut missään nimessä huono, mutta vaan hieman epätasainen lätty.

OutlawPuppet

06.07.06 klo 09:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kansi on kyllä todella upea, mutta ei edelleenkään voita kultaisen 80-luvun kansia (miksi kaikki oli 80-luvulla kultaista :roll: ).

Levy on kyllä yksi odotetuimmista levyistä tänä vuonna. Dance of Death oli jopa yllättävän hyvä, vaikkakaan ei omassa asteikossa yltänyt aivan Brave New Worldin tasolle. Toivonki, ja jopa uskoisin, A Matter of Life And Deathin olevan parasta Maidenia sitten No Prayer For the Dyingin jälkeen.

The Wolf

06.07.06 klo 14:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ääneni meni Metallicalle. Yksinkertaiset perustelut: Maailman paras bändi soittaa maailman parasta musiikkia. Ei Maidenkaan missään nimessä huono ole, mutta 'tallica on paras.

Offtopicina mainittakoon, että One on maailman paras biisi.

Scarface

06.07.06 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maiden on parempi. Metallica on maailman yliarvostetuin metalliorkesteri, joka soittaa maailman yliarvostetuinta metallimusiikkia.

06.07.06 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Metallica oli kyllä jotain ihan huippua aina vuoteen -86 asti. Cliff Burtonin mukana kuoli koko bändi.

Jope Pitkäviha

06.07.06 klo 20:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolppanen kirjoitti:

Uuden levyn [u]kansi[/u] [www.ironmaiden.com], olkaa hyvät!

Voe helevettiläinen, tuo päätyy hyllyyni jo vähintäänkin kansikuvan ansiosta. 666 kertaa komeampi kuin mikään muu Maiden- kansi. :shock:

07.07.06 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hienoa, että sotateemat saavat jatkoa Maidenin uuden levyn myötä. Sota-aiheiset biisit kun ovat olleet poikkeuksetta bändin parhaimmistoa. Uutta Singleä (The Reincarnation Of Benjamin Breeg), levyä ja kiertuetta (12.11. Tampereella !!!) odotetaan kuumeisesti. Kattavasti tietoa uudesta levystä löytää rautaneidon uutisista:

HoneyBunny

07.07.06 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ääni Metallicalle. Maiden ei ole meikäläiseen iskenyt koskaan.

Ale

11.07.06 klo 14:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpinalCrap kirjoitti:

Kommenttien perusteella on tulossa juuri sellaista mitä ainakin itse haluan. Ja se kansi... Upea, PIIRRETTY kansi! Ei enää kämäisiä tietokonekansia. Tai no... Onhan tuonkin voinut saada koneella aikaiseksi, mutta pääasia, että näyttää hienolta.

Organismi

15.07.06 klo 13:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hauska aihe. Nämähän ovat bändejä joista joka toinen tykkää;joko Maidenia tai Metallicaa tai jopa molempia. Itse olen ehdottomasti Metallican puolella. Onhan ne molemmat tavallaan hirveän yliarvostettuja, etenkin jos ajatellaan kuinka monta muuta saman ikä-ja suuruusluokan bändiä jää huomiota vaille. Muitakin saa kuunnella.

OutlawPuppet

17.07.06 klo 09:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maidenin uusi single The Reincarnation of Benjamin Breeg on kuultavissa ja nähtävissä ainakin täällä [www.youtube.com]. Toimii!

Tolppanen

17.07.06 klo 11:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

OutlawPuppet kirjoitti:

Voi saatana, kyllä totta vie toimii!! :shock: Ainoa asia, joka pisti korvaan oli tuo toisto, mutta ei sitä nyt liikaa kuitenkaan ollut. Kyllä kolahti ainakin meikäläiseen. 8)

Jope Pitkäviha

17.07.06 klo 13:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolppanen kirjoitti:
OutlawPuppet kirjoitti:

Jessus, kylläpä toimiikin. Samanlaista menoa, kuin koko Dance of Death, pitkä, loistavasti sanoitettu ja kaikkea. 8) Tykkään.

17.07.06 klo 15:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rautaista kamaa tosiaan. Näin kirjoitin biisistä tuonne rautaneidon foorumille:

Alun kuolemanvakava intro, Brucen vaimea ääni ja vakava ilme veti jo hiljaiseksi. Riffi iski kuin tuhat volttia ja kitarasoundit oli korvalle mieluisat. Steve ja hänen tavaramerkkinsä 80-luvulta on jälleen mukana. Nickon rummuissa oli parempi dynamiikka kuin viimelevyllä, pahvilaatikkotomit on ainakin viety paperinkeräykseen :twisted:. Komppi ei mikään erikoinen, mutta vaikeatahan tämänlaiseen biisiin mitään kikkoja on tunkea. Muutama nopea filli ja yhden bassorummun kuudestoista osa nuottiset peräkkäiset polkasut olin ainakin itse kuulevinani.
Hyvää, raskasta kamaa.. tykkäsin.

Jos tulevan levyn biisit ovat samaa tasoa niin tulee varmasti helvetin kova albumi.

17.07.06 klo 18:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Achtung. Hivenen muistelmallisuutta aistittavissa ainakin videon perusteella.
Taisi tehdä Brucelle ihan hyvää tuon Tyranny Of Soulsin tekeminen tuossa välissä. Mies kuulostaa paremmalta kuin aikoihin. Sinänsä melko perinteinen pitkä raskas Maiden biisi perusmausteilla. Kolinabasso teki ainakin tehnyt comebackin, hyvä, hyvä.
Varsin itämaishenkinen pääriffi. Kuulostaa Daven sävellyksenä melko Harrismaiselta pitkinä väliosineen ja lead melodioineen. Välillä jopa hieman Seventh Sonia ja Sign Of The Crossia on aistittavissa. Ei siinä mitään. Erittäin lupaavalta vaikuttaa tähän mennessä. McAivo kun vielä tuonne väliin heittelisi niitä makoisia fillejään niin ei paljon olisi valittamista. Jeah!

17.07.06 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomi kirjoitti:

Kyllähän sieltä on Aivon fillejä kuultavissa, mutta kieltämättä aika lyhyitä sellaisia. Biisi nyt ei kuitenkaan hirveästi anna varaa taiturointiin, varmasti tulevan levyn joissakin biiseissä on selvästi erottuvampia fillejä ja sitä basarin polkemista.

Schwarzenegger

09.08.06 klo 12:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

kyllä nyt pitää metallicaa äänestää. mutta kyl maideniki kova on.

Organismi

09.08.06 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain eräältä tutulta lahjaksi Iron Maidenin Seventh Son Of The Seventh Son-levyn, ja pitihän siihen tutustua vaikken Maidenista niin perustakaan. Onneksi levyn biisit on hieman modernimman kuuloisia kuin puhkikuluneet 80-luvun hittijyrät, joten voin sanoa pitäväni siitä jonkin verran. Mielestäni se on melkein parhaimmillaan kun Bruce Dickinson on vaiti (!) ja puhdas instrumentaali pauhaa. Voinko siis sanoa tajuavani bändistä mitään? Varmaan ainakin kovimmat fanit naulaisivat minut seinään tämän lausunnon perusteella.