Metallica vs. Iron maiden

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Metallica vs. Iron maiden

Rakr

21.09.04 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

3. Onko ihminen koskaan oikeasti aikuinen? :P

Toivottavasti ei, jos tuotakaan voi määritellä. Hyvä että et ole niin hupsu kuin monet topiciin vastanneista. Ja mitäs siitä sarkasmista on puhuttu! Huomautus puuttui!

LOL

Mask

21.09.04 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron maidenille meni ääni, koska Maidenia tulee kuunneltua enemmän kuin Metallicaa eikä Metallica lukeudu musiikkimakuuni vaikka muutamia hyviä kappaleita yhtyeellä on.

graniitti

21.09.04 klo 20:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

ei oikein kolahda kumpikaan, mutta ääni menee rautaneidolle.On kuitenkin se munakkaampi yhtye näistä

Kaiser

21.09.04 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Koskettavat sanoitukset, tanakat riffit, hienot melodiat... ja todella, todella upeat sanoitukset.

Myös Maidenilta löytyy noita kaikkia. :P

No ei vaan, mielipideasioitahan nämä on. Itse pidän IM:sta enemmän, mutta Metallica ei kuitenkaan kovin kauaksi siitä jää. Kun vaan se St. Anger olisi ollut parempi.. :|

06.10.04 klo 23:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska Metallica on mielestäni maailman yliarvostetuin bändi, kaikki biisit samanlaisia ja St.Anger paska levy, niin ääni meni Iron Maidenille. Eddie on rankannäköinen ukko :D

DELETED

12.10.04 klo 17:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

12.10.04 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Metallicaa äänestin. Iron Maiden on jotenkin pelle yhtye.

No sitä se ei kyllä ole! Voisit varmaan myös perustella mielipiteesi? Satun pitämään Metallicasta itse enemmän mutta onhan Maiden vaikuttanut 'tallicankin kundien tyyliin melkolailla.

Ja mitä tulee St. Anger-albumiin, se on mielestäni loistava. Ihmiset eivät vain ymmärrä sitä.

Jakke 29
1934 viestiä

12.10.04 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Jeah, kerrankin näin päin. St. anger on tosiaankin mahtava levy.

Kapa

12.10.04 klo 22:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Metallicaa äänestin. Iron Maiden on jotenkin pelle yhtye.

Tuosta voisi joku diehard fani ottaa itseensä,mutta en minä joka myös pidän St.Angerista joka on kokonaisuutena ihan onnistunut levy vaikka ei top kolmeseen ylläkkään.

Tolppanen

17.12.05 klo 00:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kaikilta tippuu silmät päästä. Lähes vikalta sivulta joku unohtunut topic on yhtäkkiä esillä. Noh, aihe on mielenkiintoinen. Kumpaankin bändiin olen tutustunut viime aikoina paljon. Tai no, paljon ja paljon. No, sanotaanko, että hevimusiikki on viimeisen puolen vuoden aikana kaivanut itselleen todella syvän paikan meikäläisen sydämessä. Mitä enemmän sitä kuuntelen ja siihen tutustun, sen mahtavammalta se kuulostaa. Monta todella hyvää ja mahtavaa artistia ja bändiä olen löytänyt. Hevimusiikki on mahtavaa, sanokaa mun sanoneen.

Mutta sitten, kumpiko noista kehdesta on parempi? No... Kysymyshän on sinällään melko pahakin, jos ajattelee yleisesti, että kumpikin bändi on saanut tietynlaisen "hevikuninkaan" maineen, eikä mielestäni ollenkaan syyttä. Pitkänlinjan uranuurtajia jo molemmat, sehän on kiistämätöntä. Mutta kun kaksi kovaa pistetään vastakkain, on aina se tiukka paikka, että pitää vaan kylmästi valita toinen. Kuitenkaan se ei minulle ole hirveän hankalaa, jos ajatellaan pelkästään omia musatottumuksia. Noista parempi siis on Iron Maiden.

Miksikö? No, yksinkertaisesti Iron Maiden vaan kolahtaa huomattavasti kovempaa meikäläiseen, siitä ei päästä yli eikä ympäri. Ja nimenomaan Dickinsonin aikainen Maiden, yhtään kuitenkaan Di'Annoa ja Bayleyta väheksymättä. Dickinsonin ääni on jotain aivan mahtavan kuuloista, eikä vuosien varrella ole muuttunut yhtään huonommaksi, vaikka äijä lähentelee jo viittäkymmentä. Lisäksi biisit ovat melodisempia kuin Metallicalla, mikä on mun mielestä hyvä juttu. Toki hevihän kuulostaa mahtavalta silloinkin, kun on kyseessä raskaat kitarariffit jne. Tallicallakin on monta todella hyvää biisiä, jotka varmasti jäävät helposti mieleen, esim. Nothing Else Matters, Master Of Puppets ja One. Mutta siinä Maidenissa on vaan sitä jotain. Biisit kuulostavat aina sen kuin vain toistaan paremmilta, ja klassikkobiisejä voisi nimetä kaksin verroin enemmän kuin Tallicalla. Noh, mainita voisi vaikkapa The Number Of The Beast, The Phanthom Of Opera, Run To The Hills, Aces High, Fear Of The Dark, The Trooper, Wasted Years, The Wicker Man jne jne... Myös maskotti, Edward "Eddie" The Head on omalla tavallaan symppis ( :shock: :shock: :lol: :roll: ), eläväkuollut hevari, joka komeilee jokaisen ilmestyneen Maiden levyn kannessa, paitsi yhtä kokoelmalevyä, joka julkaistiin vain Amerikassa. Lisäksi loistava Live-esiintyminen (no joo, en ole itse keikoilla ollut :oops: :oops: ) on Maidenin valttikortti. Monia keikkoja olen nähnyt tallenteena ja jotkut musavideoista kuvaavat keikkatilannetta. Ja mitäpä vielä...

No, jokatapauksessa meikäläisen ääni meni siis Iron Maidenille, ehkäpä kaikkien aikojen kovimmalle ja parhaimmalle heviyhtyeelle. Mielenkiintoinen tilanne, on kohtuullisen tiukkaa, tosin Maiden nyt kuuden pisteen päässä. Nyt tilanne voi kehittyä suuntaan tai toiseen, koska aihe on uudestaan ylhäällä. Äänestäkää! 8)

J.J. Egomies

17.12.05 klo 15:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä Meideni kolahtaa hieman enemmän, muttei Metallicakaan ole huono, päinvastoin. Vähän kyllä on Tallica mennyt huonompaan suuntaan 80-luvusta, päinvastoin kuin Maiden on pysynyt (tai oikeastaan palannut) takaisin lähes vanhaan vireeseen, kun tuossa 90-luvun puolessa välissä tapahtui pieni notkahdus huonompaan, mutta Dickinsonin come backin myötä ollaan taas noustu.

mokoma

17.12.05 klo 15:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron Maiden ehdottomasti, sille ääni meni :wink:

Jope Pitkäviha

17.12.05 klo 17:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron Maiden hakkaa Metallican mennen tullen. 'Tallica ei ole mikään huono bändi, mutta Maidenin edessä bändi kuin bändi voi olla "huono". Metallican musiikki on on melko samanlaista (mättöä, mättöä...), kun Maidenin taas hieman monipuolisempaakin heviä. Ja minä rakastan Maidenin musaakkia. Dickinsonin laulama on ehtaa parhautta, kuten Di'Annonkin. Harris on loistava basisti ja kaikki Maidenin jäsenet ovat kovia jätkiä. Eddie mukaanluettuna. :wink: Iron Maidenin parhaita biisejä ovat: The Wicker Man, Brave New World, Dance of Death, Paschendale, Mother Russia, Phantom of the Opera, Run to the Hills (paras!), Where Eagles Dare, Fear of the Dark, Wasted Years, Can I Play With Madness, Murders in the Rue Morgue, sekä kaikki muut Maidenin biisit. Ja missä välissä pojilla muka oli alamäki? Iron Maiden on helvetin hyvä bändi ja Dickinsonilla maailman hienoin ääni.

Scarface

17.12.05 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maiden on paljon parempi. Metallica on ihan hanuribändi. Vain viisi hyvää biisiä. Battery, Enter Sandman, Unforgiven, master of puppets ja St. Anger.

Ja kaikki tietävät, että Robert Plant on maailman paras laulaja, joka pyyhkii lattiaa Dickinsonilla, vaikka Dickinson onkin maailman parhaita laulajia.

Jope Pitkäviha

17.12.05 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Skaarfeissi kirjoitti:

Tämä tulee sinulle ehkä järkytyksenä, mutta ei ole. :wink:

(Takaisin aiheeseen.)

Tolppanen

17.12.05 klo 19:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

[offtopic]Silloin kun minä vielä äänestin eilen illalla oli äänijakauma 27-20 Metallicalle. Nyt Maiden on ottanut urhoollisesti etumatkaa kiinni ja ero on kutistunut vaivaiseen yhteen ääneen. Tilanne siis on 27-26. Nyt kun vielä pari ääntä Maidenille olisi kärkipaikka vaihtunut. Tiukkaa on, todella tiukkaa, mutta niin sen pitää ollakkin, kun on kyseessä kaksi näinkin kovaa bändiä vastakkain, ja mielipiteet jakautuvat aika tasaisesti.

Ja Robert Plant ei ole maailman paras laulaja, vaikka hieno laulaja onkin, ja Led Zeppelin oli hyvä bändi. :wink: [/offtopic]

Ja nyt sitten takaisin aiheeseen.

Cuomi

17.12.05 klo 19:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dodi, Tilanne tasan 50/50. Go Maiden!

J.Sinivuori

17.12.05 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maiden on mielestän paljon parempi kuin Metallica. Brucen ääni on parempi kuin Hedfieldin ja McBrain on parempi rumpali kuin Ulrich.

jEsse

17.12.05 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

En pidä kummastakaa mutta kyllä Metallicaa mielummin kuuntelen. :roll:

SpinalCrap

17.12.05 klo 19:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iron Maiden voittaa selvästi. Tuotteliaampi, paremmat kitaristit, basisti, rumpali ja laulaja. Kolmen kitaran yhteissoundi pelaa ja maidenilla ei ole ollut yhtään huonoa kautta (ei, Blaze Bayleynkään aika ei ollut huono, silloin syntyi mm. yksi maidenin parhaista levyistä The X Factor). Metallican olisi pitänyt vetäytyä jo aikaa sitten eläkkeelle minkä osoittaa mm. onneton St. Anger, kun taas maidenin äijät vetävät lähes viiskymppisinä (rumpali jo yli) täydellä antaumuksella ja levyt senkun paranevat. Livenä bändi vie muita kuin pässiä narussa, siitä ei liene kellään mitään sanomista. Klassikkobiisejä riittää vaikka muille jakaa ja niitä on hyvin erilaisia.

"Iron Maiden, minun tai Brucen kanssa, oli ja on yhä yksi suurimmista bändeistä koskaan. Suurempi kuin Queen tai Rolling Stones. Hevibändinä tuskin kukaan voi heitä päihittää. Sabbathkaan ei päässyt lähellekään, ei koskaan" - Paul Di'anno