Kaunein kappale

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Kaunein kappale

WreckMe666

12.08.10 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maailma on pullollaan kauniita kappaleita, joista useat ovat erilailla kauniita; osassa näistä kappaleista on erittäin kaunis melodia, jota korostetaan jokseenkin surumielisillä lyrikoilla, jotka eivät itsessään puolestaan ole kauniita. Lyrikoiden puolesta kauniit kappaleet puolestaan eivät välttämättä ole soundiltaan mitenkään erityisiä saati kauniita, mutta niissäkin on se tekijä, joka saa kuuntelijansa ajattelemaan että: "tämähän on kaunista tai surullista...

Tässäpä muutama allekirjoittaneen mielestä hyvin kaunista kappaletta ilman minkäänlaista kommenttia, perustelua tai tekstinpätkää...

Dio - Don't Talk To Strangers [www.youtube.com]
Irwin Goodman - Maailma on kaunis [www.youtube.com]
Irwin Goodman - Viimeinen laulu [www.youtube.com]
Johnny Cash - Spiritual [www.youtube.com]

12.08.10 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan noita eri tunteiden äärirajoille vievää piisintynkää olemassa. Tässä kuitenkin vain muutama hyvä ja soiva kippale. Pitkässä juoksussa levy ei myöskään kulu, kun ei tiedä mitä on luvassa seuraavaksi kappaleissa. Näin siis parin viimeisen progeilun kohdalla. Ihan vinkkinä myös, hyvää musiikkia vanhemmasta päästä saa aina halvalla haalittua. Sehän on jopa suotavaa tai kannattavaa ainakin allekirjoittaneen tapauksessa.

Pyrin siis vaihtelemaan usein menevän riffittelyn ja syvien synkkien maalailujen kanssa. Balladit eivät kuitenkaan sovi kuin tietyssä mielentilassa taustamusiikkina. Myös jotkut sinfoniaosiot ja pianokonsertot ovat alkaneet kiinnostaa musiikin alkulähteiden kautta.

Modest Mouse - Float On [www.youtube.com]

30.08.10 klo 07:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Led Zeppelinin Stairway to Heaven ja Metallican Fade To Black

Vasuri

30.08.10 klo 16:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaa kaunein? Niitä on vaikka kenelle jakaisi. Mutta nää nyt ekana tuli mieleen

The Beatles - A Day in the Life
U2 - The Unforgettable Fire
U2 - One

HorrorFreak

30.08.10 klo 17:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ehkä kaikkien aikojen kaunein kappale, mutta mielestäni hienoin moneen vuoteen. Värisyttävä tarina lopun ajoista, ydinsodasta, siitä kuinka kaikki päättyy joidenkin muiden päätöksestä. Kymmenen minuuttia on ehdoton vähimmäismitta näin hienolle biisille. Hienoa nähdä, että monen vuosikymmenen jälkeen Maiden onnistuu tekemään vielä jotakin näin eeppistä.

Iron Maiden - When The Wild Wind Blows

"Have you heard what they said on the news today
Have you heard what is coming to us all?
That the world as we know it will be coming to an end
Have you heard, have you heard?"

Getrude

30.08.10 klo 19:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huomenna hän tulee - Olavi Uusivirta

ei siis kuitenkaan välttämättä se kaikista kaunein mutta yksi henkilökohtaisista suosikeistani tällä hetkellä. En pahemmin osaa tätä perustella, mutta ainakin sanoitukset ovat jotenkin aivan mahtavat :D

päänsärkijä

18.09.10 klo 20:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joko Enya-May it be tai Kate Bush-This woman's work

Ehkä kuitenkin kallistun Enyan puoleen. Biisiä kuunnellessa ei voi muuta kuin istua paikoillaan ja eläytyä. Ei tee mieli edes laulaa mukana, koska pilaisi vaan tunnelman. Enyan ääni on valloittava.
Toisaalta Kate Bush ei jää myöskään huonoksi kakkoseksi. Kate Bushin ääni on monipuolinen, herkkä sekä vahva. Tunnelma kasvaa kauniisti kappaleen edetessä ja saa kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää.
Kovia naisia molemmat.

Vasuri

22.09.10 klo 02:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sellainen tuli mieleen kuin

Deep Purple - Son Of Aleria
Ehdottomasti musiikiltaan hienoimpia kappaleita, jossa on Blackmore soittaa taitavasti guitaraa. Laulajakin (nimi hukassa) laulaa hienosti. Tämän parissa viettäisi montakin unetonta yötä.

Sitten sellainenkin palautui mieleeni kuin Gary Mooren Empty Rooms. Kipale on täynnä kauniita melodioita, ja Gary venyttää niitä tietyssä kohdassa komeasti. Jos joku ei tästä tykkää, niin hän on juntti eikä ymmärrä hyvän päälle. Mieheltä löytyis vielä muutama hieno kappale lisää, mutta en jaksa niitä tähän viestiin luetella.

Nekrohippi

17.12.10 klo 20:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy sanoa että se on omalla kohdalla
Burzumin Det som en gang var :D

26.12.10 klo 00:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä saattaa olla monen mielestä outo valinta, mutta CMX:n "taistele" uudelta levyltä on mun mielestä kaunein kappale. Sanotus on hyvä, ja melodia myös.

26.12.10 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

26.12.10 klo 00:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

HorrorFreak kirjoitti:

Iron Maiden - When The Wild Wind Blows

"Have you heard what they said on the news today
Have you heard what is coming to us all?
That the world as we know it will be coming to an end
Have you heard, have you heard?"

Tää on yks mun suosikkibiiseistä ja ehdottomasti myös kaunis!!

trampledunderfoot

29.03.11 klo 22:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaveri on vastarakastunut. Soitin sille tuossa menneenä päivänä The Moody Bluesin Nights In White Satin. Eikö olekin kaunista...vastarakastuneet ja nights in white satin, never reaching the end...http://open.spotify.com/t...ck/6clw4A52XQ9tLBPHBM8SYG

29.03.11 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täydellistä. Upeat saksofonit. Aiheuttaa aina mahtavan fiiliksen.

Vangelis - Love Theme (Blade Runner Soundtrack)

29.03.11 klo 23:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo on muutenkin upea ääniraita. Meikäläisellä on tuosta New York Sinphony Orchestran versio, mutta pitäisi kyllä hankkia myös alkuperäinen syntikkascore. Itse en edes pidä tuota Love Themeä parhaimpana, vaan esimerkiksi massiivinen tunnari sekä erityisesti upean herkkä Farewell tekevät vaikutksen. Mukavan hienovaraisia ovat myös, sopivat elokuvaan erinomaisesti ja toimivat kuvan kanssa tietysti vielä paremmin.

Itse pidän kuitenkin ehkä kaikkein kauneimpina biiseinä Kotiteollisuuden Satua peikoista [www.youtube.com] ja Mana Manan Maria Magdalenaa [www.youtube.com]. Ensimmäinen varsinkin on sellainen että herkistää kyyneliin lähes aina, upean massiivinen lopetus komealle Kuolleen kukan nimelle. Sanoitus on ehkä Hynysen paras, hieno tarina jonka universaalius puhuttelee vaikka se onkin kerrottu niin "pienessä" muodossa. Lopun kitarasoolo tärähtää loistavasti. Kenties paras versio biisistä tempaistiin viime kesänä Himoksella [www.youtube.com].

Myös Maria Magdalenassa kuullaan viiltävän upeita kitaramelodioita, varsinkin ensimmäisessä kitarasoolossa. Tarina on myös aivan pohjattoman synkkä ja juuri siksi koskettaa varmaan jokaista jollain tavoin.

Jaaha

30.03.11 klo 15:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähänkin olisi monta vastausta ja mielipide muuttuu jatkuvasti. Mainitaanpa sitten jokunen:

Enya - Carribean Blue [www.youtube.com]

Enyan kaunis ääni riittää tekemään tästä jo upean, mutta koko kappaleen tunnelma on jotain kaunista. Tuntuu kuin olisi taas se pieni lukutoukka, jonka ei tarvinnut välittää mistään maailman menoista. Huokaus ja niiskautus, kun on tylsää olla nuori. Lapsena oli mukavempaa.

Ismo Alanko - Hetki Hautausmaalla [www.youtube.com]

Tämä on jäänyt jo taapero iästä mieleen. Ei silloin ymmärtänyt, mitä se ukko laulaa, mutta teki silti vaikutuksen. Hienot sanat, jotka Alanko laulaa käsittämättömän upeasti.

Kate Bush - Army Dreamers

Taas kaunis naisääni. Harvinainen tempo, joka toimii tässä kappaleessa kauniisti. Aseen äänen lisääminen on loistava oivallus ja tuo kappaleeseen vielä lisää kaunista melankolisuutta.

Merry Christmas Mr. Lawrence [www.youtube.com]

Kylmät väreet hiipii selkäpiitä pitkin. Ainoa asia, mitä tästä osaan sanoa on, että kaunista. Ja hieno on elokuvakin.

Labyrinth Opening Titles [www.youtube.com]

En tiedä miksi, mutta liikutun aina hieman, kun kuulen tämän. Taitaa johtua vahvasta nostalgiasta, jonka tämä herättää... Siitä kai juu. Ei välttämättä kaunein, mutta itselleni jotenkin merkittävä. Labyrintin soundtrack on kokonaisuudessaan hieno ja sisältää monia hienoja kappaleita.

Lisääkin olisi, mut ei ny jaksa.

30.03.11 klo 17:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Love Theme onkin mielestäni vain se kaunein, on toki koko soundtrack kaiken kaikkiaan mahtavaa tavaraa. Main Titles, eli se elokuvan ensimmäinen eeppinen kappale, on myös sulaa upeutta. Toimii ilman kuvaakin, mutta tietysti itse elokuvaa katsellessa aivan toista luokkaa. Kylmät väreet tulee melkein joka kerta.

Zäqma

Frankie Valli - Can't Take My Eyes Off You
Frank Sinatra - Singing in the Rain
Journey - Don't Stop Believin'
Boston - More Than a Feeling

Kaikki erilaisia, mutta kauniita kappaleita omalla tavallaan. Ei missään järjestyksessä. Kuunnelkaa ihmeessä!

30.03.11 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mowgli kirjoitti:

Omasta mielestäni tuo on ehkä hivenen imelä ja kärsii siitä. Tää OST:n versio kuulostaa joka tapauksessa aika paljon paremmalta kuin se New York Symphony Orchestran. Farewell näkyy kantavan alkuperäisellä ääniraidalla nimeä Tears in Rain [www.youtube.com]. On kyllä ihmeellinen elokuva, kaunis ja fantastinen. Yksi niitä joiden lopussa on tukehtua itkuun.

May_Force_Be_With_U

Frankie Valli - Can't Take My Eyes Off You
Frank Sinatra - Singing in the Rain
Journey - Don't Stop Believin'
Boston - More Than a Feeling

Tossa joukossa paljon omia suosikkeja seassa. Boston ja Journey kasari-meininkiä parhaimmillaan. What A Wonderful World edustaa sitten todellista klassikomatskua. Kipale on vielä nykypäivänäkin hyvin ajankohtainen kappale; biisi täydellisestä maailmasta, jossa joka ikinen ihminen olisi yhdenvertainen ja samanarvoinen.

I see trees of green
Red roses too
I see friends shaking hands
Saying 'how do you do'
They really saying
I love you
And I think to myself
What a wonderful world

Cashin Hurt onkin sitten vähemmän positiivinen tapaus. Todella raastava synninpäästö. Uskomattoman hieno kappale.

I hurt myself today
to see if I still feel
I focus on the pain
the only thing that's real
I wear this crown of thorns
upon my liar's chair
if I could start again