Bullet In The Head

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Bullet In The Head

Low Rider

24.01.04 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni BITH toimii loistavasti toimintaleffana ja muutenkin , mutta Kauriinmetsästäjät on koskettavampi mun mielestä ja siinä on kovempia ihmiskohtaloita...Noh mitäs nyt BITH leffassa luoti päässä :roll:
Ne on niin erilaisia elokuvia ja myönnetään että vankilakohtaus oli ahdistava
,mutta Kauriinmetsästäjässä sydän jyskytti aika kovasti siinä kohtauksessa,missä ne pelasi venäläistä rulettia :shock:
(Mau!!*läps*Mau!!*läps* :lol: )

24.01.04 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:
Juhani Sementti kirjoitti:

taidan oksentaa...

Onhan ämpäri vieressä?

Mikä muuten oli noin järkyttävää? Joko mä olen turtunut väkivaltaan tai sä liioittelet. Kyllä säkin olet leffoja nähnyt Johnnyboy... Evil Dead mm. Tai sitten Schindlerin lista.

Hei haloo!!!! Schindlerin listan väkivalta on täysin hyväksyttävää, koska se on oikeasti joskus tapahtunut ja oikeastaan olisi saanut olla vieläkin räväkämpää. Evil Dead taas ei sisällä juurikaan seksuaalista väkivaltaa ja se yksi karmea, kammottava "seksi"kohtauskin oli AASIALAISEEN verraten tehty tyyllikkäästi. Eli se jos John Woon elokuvassa vihulaista ammutaan parikyt kertaa toistamiseen ja raato kolahtaa hitaasti lattiaan, se ontaidetta. Mutta se jos nuori nainen raisikataan 16 kertaa peräkanaa raa"asti ja sen jälkeen paloitellaan ja pistetään hampurilaisiin, se on jo sairasta paskaa ja jolleivät tekijät ole selitelleet tai perustelleet väkivaltaa mitenkään elokuvassa, se menee jo minun ymmärrykseni yli. Schindlerin lista oli mestariteos ja Evil Dead oli sitä myös nimenomaan elokuvallisista ansioistaan mutta tuollainen raiskauspaloittelunekrofiliasekamelska ei vaan oikeen nappaa, jos sen ainoana tarkoituksena on, no, raiskauspaloittelunekrofiliasekamelska. Eli sen pitäisi olla jotenkin perusteltua tai sitten hiukan lievempää. Mutta kipeätä touhua, liian kipeätä mulle.

Mitä helvettiä tarkottaa perusteltu väkivalta? Meinaako se itsepuolustusväkivaltaa? Tässä on kumminkin joku syvempi tarkoitus niin täytyy kysyä.

Ensinnäkin, Bullet in the Headilla ja the Killerillä on loppujen lopuksi aivan helvetin vähän samaa. Elokuvallisesti ne eroavat toisistaan kun Saksa ja sivettikissa ja taatusti Bullet in the Head onkin iso pettymys jos odotti sitä samaa mitä Da Killa:ssa. Ja mitä tulee perustelluun väkivaltaan, annan pari esimerkkiä. 1. Schindlerin listassa holokaustiväkivalta on perusteltua koska se kaikki tapahtui oikeasti joskus. 2. Nanking Massacressa väkivalta kaikessa karmeudessaankin on perusteltua koska se kaikki tapahtui joskus oikeasti ja pitäisi kaikkien muistaa. Mutta 3. Eipä ole pahemmin tullut vastaan hulluja pieniä kiinalaisia setiä jotka raiskaaa alkuasukkaita, levittää virusta hampurilaisissa ja häröilee koko rahan edestä. Jollei elokuvassa ole vielä tämän lisäksi yhtään yhteiskuntakritiikkiä mikä pelastaisi sen ainakin minun silmissäni (nimenomaan jos kritiikki olisi iso osa kyseisen elokuvan juonta) niin vaikea kutsua kyseistä rainaa viihteeksi. Jollei kyseinen henkilö ole enemmän tai vähemmän pipi, minkä Filmerkin myöntää. Mutta täytyy muistaa etteivät asiat ole aina niin mustavalkoisia ja tämän viestin puitteissa ei oikein saa näin massiivista asiaa kunnolla puitua. Joten, tässä alustava vastaukseni Alen kysymykseen. Tyydyttikö?

Filmer

24.01.04 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Nyt puhut pahasti monikossa. Ebolassa raiskataan vain yksi alkuasukas.
Ai kaipaat kritiikkiä? No, Untold Story kylläkin kritiois kyttiä ja taas Ebolassa on sanomaa. Ajattele jos joku oikeasti alkaisi levittämään viirusta, mitä siitä mahtaisi seurata.

Ja missäs se BITH arvostelu viipyy?

24.01.04 klo 23:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

Ja missäs se BITH arvostelu viipyy?

Älähän hätiköi, ensin Outolempi, sitten... :wink:

Ale

25.01.04 klo 14:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varmistui ainakin että perusteltu väkivalta meinasi suht samaa mitä itse uumoilin. Vaan se on aina niin että jos luulen tietäväni mitä jokin aisia meinaa niin yleensä olen väärässä.
Ja Bulletista. Mie odotin yhtä tasokasta elokuvaa en samanlaista.

arskamahis

18.11.13 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite ostin bulletin divarista 3e ja oli kyllä hyvä elokuva! pitäis vielä toi killer nähdä.