DVD-kokoelmasi häpeäpilkku

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › DVD-kokoelmasi häpeäpilkku

23.11.09 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Löytyy kokoelmastani pari hieman häpeällistä teosta. Ehkä häpeän huippuna on Wachowskin veljesten Speed Racer. En kyllä käsitä, miten olen tuostakin tekeleestä kovasti joskus pitänyt. Teatterissa se oli kieltämättä hienon näköinen ja oli siistiä, kun kukaan muu ei ollut samassa näytöksessä katsomassa (niin, miksiköhän?). Dvd:llä se oli kai yhden kerran vielä katsottava, mutta viime yrittämällä en kovin kauan sitä sontaa kestänyt. Tuosta elokuvasta kehtaisin sopivaan hintaan luopuakin, vaikken mielelläni hankkiudu kokoelmani leffoista eroon.

Huonoja elokuvia löytyy hyllystä, mutta en kovin paljon häpeä mitään muita. Mitä nyt Tapaus Punahilkka hieman nolostuttaa, mutta se on oikeasti ihan hupaisa lastenleffa surkeasta animoinnista huolimatta. Kaverini tykkäsivät siitä myös, vaikka ensin olivat sitä kohtaan negatiivisella asenteella. Turha heitä mennä syyttämään. Suomalainen lastenleffa Pelikaanimies ei ole myöskään hyllyni ylpeimpiä teoksia, mutta se on saatu lahjaksi, eli en voi siitä itseäni syyttää. Ei se nyt muistaakseni kovin huono ollut, tosin viime katsomisesta on vierähtänyt tovi.

Löytyy hyllystä noiden "häpeänpilkkujen" lisäksi muutamia ihan vain huonoja leffoja, tai ainakin sellaisia joita en katso kovin usein mielenkiinnolla. Näitä ovat esimerkiksi The Sentinel - Salaliitto, Ghost Rider - aaveajaja, Kirous, 7 tikaria - Omen III ja Fantastic Four: Hopeasurffari (joka sekin saatu jostain ilmaiseksi). Suurimmaksi osaksi kokoelmani koostuu kuitenkin hyvistä, tai ainakin vähintään katsottavista elokuvista.

Harr

01.12.09 klo 20:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

DVD-kokoelmani on melko suppea joten häpeäpilkuksi laskettavia teoksia on vain muutama ja nekin ovat kaikki oikeastaan sellaisia, joita olen diggaillut tai joista pidän yhä.

Tomb Raider [www.leffatykki.com] sekä Tomb Raider: Elämän lähde [www.leffatykki.com] kuulunet ehkä näihin elokuviin, joiden kuulumisesta kokoelmiini en ole järin ylpeä, mutta kyllä Angelina Jolieta katsoo tiukoissa vaatteissa ihan mielellään. ;) Muutenkin nuo kaksi elokuvaa ovat sopivia elokuvia lauantain myöhäisiltojen ratoksi. Ehkä pikkusen naiiveja ja lapsellisia mutta kyllä sellaistakin viihdettä kaipaa toisinaan.

Merirosvoradio-komediasta en ole myöskään järin ylpeä sillä se osoittautui melko kehnoksi. Elokuvan soundtrack oli kyllä mainio.

Kokoelmani häpeäpilkkuihin voisi myös lukea muutaman suosikkiohjaajani, Lynchin sekä Won Kar-Wain tuotannon vajaavuuden sekä monien klassikkoteosten uupumisen.

Thren

07.01.10 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Ulli Lommelin Serial Killer boksi. Annoin sen pois kaverilleni ilmaiseksi ja hänkin yritti päästä siitä eroon. Aivan hirveää kuraa.

Norppakuutti

09.01.10 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tales from the Darkside: The Movie: Ensimmäinen itse hankkimani DVD-levy, joten suotakoon tämä hairahdus anteeksi. Tulipahan samalla opittua, että vaikka kannessa lukee Stephen King, se ei automaattisesti tarkoita hyvää tekelettä. Kissa-tarina on ihan mukiinmenevä.

Jurassic Park III: Kauheaa kompostia koko tuotos. Tuli Jurassic Park The Ultimate Collection -kokoelmaboksin mukana, joten tästä ei pääse eroon.

Trollokki

10.01.10 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arctic Blue (1993) Rutger Hauer pätkä. Ehdottomasti yksi häpeällisin hankintani.

TP

17.01.10 klo 11:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alien vs. Predator 2

Järjentöntä mättöä paskalla juonella, kaiken lisäksi kuva on niin pimeä että hahmoista ei erota muuta kuin ääriviivat.

Storyteller

17.01.10 klo 11:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thren kirjoitti:

Sama ongelma, jos joku haluaa ko boxin ilmaiseksi, niin ei muutakuin osoitetta tänne niin pistän tulemaan.

Juize

17.01.10 klo 12:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thren kirjoitti:

Minä! Jos oikeasti olet lähettämässä tuon ilmaiseksi, voisit antaa sähköpostiosoitteesi, niin lähetän osoitteen sinne.

Mansikkahillo

17.01.10 klo 12:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thren kirjoitti:

Laitas sähköpostis, nii laitan sinne osotteen, jos oot todella antamassa pois. En meinaan ole katsonut. Ainahan ilmasiksi kelpaa mikä vaan.

Ja ettei kokonaan OFF-topiciksi menisi niin pakko sanoa että suurin osa omistamistani Dark Label sarjan kauhut ovat b-luokan sontaa. Unrest on ehkä se pahin häpeä hyllyssä.

Edit. Juize ehti ensin ;D

Storyteller

17.01.10 klo 12:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juize kirjoitti:
Thren kirjoitti:

Sillä Juize ehti ensin, niin voisin antaa yhden sähköposti osoitteistani, joka on korialstrash@hotmail.com

Sinne vain viestiä, niin pistän tuossa ensiviikolla postissa tulemaan. Mansikkahillolle voin sanoa, että mitään et menettänyt. :D

Mansikkahillo

18.01.10 klo 16:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Mansikkahillolle voin sanoa, että mitään et menettänyt. :D

Voipi tosiaan olla totta, että en menettänyt mitään, nimittäin yhtään kehua en ole ko. boxista kuullut.

Tiiviste

09.02.10 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Naapurissa kummittelee

Järkyttävä elokuva minkä olen joskus sattumanvaraisesti ottanut paikallisen divarin kolmen euron laatikosta.

Vasuri

18.02.10 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oliskohan se Salainen agentti 86, joka on ihan skeidaa ja kehno agenttiparodia. On niitä laadukkaampiakin komedioita tullut nähtyä. Tilasin tämän, kun luulin että se olisi hyvä agenttileffa, mutta pastat... muutama kerta katsottu ja kyllästyminen on taattu. Mutta kai tää lauantai-illan viihdykkeeksi saunan jälkeen kelpaa.

Swedgin

22.02.10 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tiiviste kirjoitti:

Naapurissa kummittelee

Minusta tuo oli ihan mukiinmenevä B-luokan kauhuelokuva. Tiesin suunnilleen millaista elokuvaa olin rupeamassa katsomaan, niin ei ainakaan paha pettymys ollut. Roskaahan tuo toisaalta on mutta sieltä parhaasta päästä roskaa tietyssä mielentilassa :D

Omia häpeäpilkkujanikin toisaalta ovat juuri tuon tyylisen B-luokan elokuvat, joita on tullut näissä erinäisissä "koirabokseissa". Ajokoira, Kauhukoira jne. Ostin nuo molemmat jollain parilla kympillä ja molemmista kyllä löytyi niiden kahdentoista tekeleen joukosta ainakin kaksi oikeasti hyvääkin elokuvaa, että ihan kohtuu diili kuitenkin. Jos pitäisi joku yksittäinen nimetä, niin tuon Ajokoira boksin mukana tullut Octagon voisi olla aika vahvoilla. Yhtä hyvin tosin voisi valita jonkun muun noista Chuck Norriksen tappelufilmeistä. Yhden miehen armeija tms. Olenko ainut jonka mielestä nuo ovat kaikki ihan samallaisia ja turhia tekeleitä :D ?

Vaikka en voi väittää, että elokuvakokoelmani olisi 100% timanttia, niin ei ole siltikään ikinä tehnyt kyllä mieli luopuakaan mistään elokuvasta. Joskus on oikeasti ihan mukava katsoa puhdasta roskaakin :D Ainakin omasta mielestäni on jopa nautinnollisempaa katsoa ihan tiedostaen jotain B-luokan elokuvaa, kuin jotain paljon kehuttua filmiä, joka osoittautuukin pettymykseksi. Oppiipahan lisäksi arvostamaan niitä hyviä elokuvia vielä enemmän...

23.02.10 klo 10:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Swedgin kirjoitti:

Juu. Onhan se mukavaa. Kuitenkin voisi miettiä että katsooko sen roskaelokuvan joskus oikeasti uudestaan, vai myykö sen pois ja ostaa tilalle jonkun toisen roskaelokuvan, jota ei ole koskaan nähnyt. Kökkö elokuvat harvemmin viihdyttävät toisella kertaa, edes sen vertaa, kun ekalla katsomisella. Roskaelokuvilla kun täyttää hyllynsä, pelkästään määrän takia, niin...voi jossain vaiheessa tulla katumapäälle. Saahan ne sittenkin myytyä pois...ehkä.

Swedgin

23.02.10 klo 13:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:
Swedgin kirjoitti:

No tuota sitä juuri monesti itsekkin miettii. Toisaalta minulla on joku ihmeellinen keräilyvietti, että en voi luopua helpolla edes huonosta elokuvasta :) Kieltämättä aika harvaa noista tulee uudestaan katsottua, mutta komistavathan nuo ainakin hyllyä jos ei muuten.

Kuitenkin pääasiassa valikoin aika tarkkaan mitä ostan. Noita roskaelokuvia kertyy oikeastaan vaan kylkiäisinä joistain bokseista, missä on pari oikeasti kiinnostavaa elokuvaa. Ei pitäisi siis ihan äkkiä hylly täyttyä pelkästään noista. Ja niinkun sanoit, niin saahan niistä jonkun euron aina, jos rupeaa jossain vaiheessa tunnostamaan, että niistä pitäisi eroon päästä.

KKHS

24.02.10 klo 11:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Saahan ne sittenkin myytyä pois...ehkä.

Ainakin ne kaikkein yleisimmät 5€ leffat saa varmasti myytyä harrastelijafoorumin myyntipalstalla 8€:lla :-)

machine

01.03.10 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Burn After Reading
Ei saatana mitä scheissea! Oli pakko tunkea se pieneen laatikkoon kaiken romun alle ja pistää se vaatehuoneen nurkkaan kaikkien vaatteiden (joita en enään käytä) alle, jotta en edes muistaisi koko elokuvaa. En voi uskoa, kuinka menin tuhlaamaan rahani sellaiseen. Antaisin mitä vain jos saisin rahani takaisin ja voisin ostaa jonkun HYVÄN elokuvan niillä rahoilla.

Jerry C

01.03.10 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

machine kirjoitti:

Burn After Reading

Et olis kiinnostunu vaihtokaupoista? Meinaan mulle tuo raina kelpais erittäin mielellään :D

ZukuZuku

21.05.10 klo 20:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taitaapi tuo typerin ostos olla sillainen elokuva kun Cool Money. En ihmettele yhtään, kun ei ole leffatykin tietokantoihin ilmestynyt, sen verran surkea ja turha elokuva kyseessä. Taisin Huutonetissä siitä pulittaa noin 3 euroa + postit.