Metsästämäsi leffa!

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Metsästämäsi leffa!

eljas

16.05.05 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:

Luulisin että Savonlinnan kirjastosta löytyy ainakin osa hamuamistasi teoksista. Ainakin täältä tuppukulästä löytyy nuo kaikki luettelemasi elokuvat :) . Huuto.nettiä kannattaa myös pitää välillä silmällä... Siellä joskus menee aika hyvään hintaan noita.

Niin luulis, mut kun ei niin ei :[

Yano

21.05.05 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lutkus

21.05.05 klo 18:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yano kirjoitti:

Samurai fiction on kyllä pakkohankinta, surullisen harvinainen leffa tosin.

Huuto.netistä meikäläinen sen tuossa parisen viikkoa takaperin hommasi. Sinne hakuun vaan, niin pittäs joskus löytyäkin. Myyjästä riippuen hintaa on sitten joko 5 tai 15 euroa :roll:

21.05.05 klo 23:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lutkus kirjoitti:
Yano kirjoitti:

Samurai fiction on kyllä pakkohankinta, surullisen harvinainen leffa tosin.

Tuo Huuto.netissä triplatuplahintaan trokattava korealaisversio irtoaa suoraan Koreasta parhaimmillaan alle kolmen euron ja huonoimmillaankin alle neljän.

22.05.05 klo 00:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Silenza kirjoitti:

Millaiset postikulut tuolla oikein on? Jos kyseessä on Korean tasavallan valuutta, niin tuohan on ihan sikahalpaa? Esimerkiksi elokuva Scarface (1932) on tuolla $4,95 joka tekee euroissa n. 0,4 senttiä! Postikulut on ilmeisesti sitten aika isot, vai..?

EDIT: Tulin siihen tulokseen, että Hong Kongin dollareitahan niiden täytyy olla, eihän noissa hinnoissa muuten olisi mitään järkeä. :)

22.05.05 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Silenza kirjoitti:

1. Väärin meni ja 2. väärin meni. Olisikin niin halpaa. Hinnat ovat siis jenkkitaaloja, kuten kaikissa muissakin tietämissäni Korean nettiputiikeissa (KoreanDVDs, DVDfromKorea). :)

Postikulut tuolta ovat muistaakseni 10USD kuudelle levylle. Eli hieman yli euron per levy. Tuo koreajulkaisu alkuperäisestä Scarfacesta on muuten ainoa olemassa oleva dvd-muodossa. En ole kuitenkaan vielä laittanut tilaukseen (R1-versiota odotellessa...).

22.05.05 klo 23:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Silenza kirjoitti:

Kiitoksia oikaisusta. :) No tuleehan tuo joka tapauksessa halvemmaksi kuin huuto.netistä. Onhan siitä Scarfacesta muuten olemassa myös jenkkilevy, mutta sitä on saatavilla ainoastaan sellaisessa kuninkaallisessa gifted-boksissa, jossa tulee lisäksi uusintaversio sekä jotain turhaa rihkamaa.

EDIT: Tuolla [www.dvdcompare.net] ei muuten ole mitään mainintaa siitä Korean julkaisusta... Liekö piraattipaska.

22.05.05 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:

Aivan totta, unohdin tuon R1 Deluxe-boksin. Tämä oikeastaan selittääkin tuon koreaversion olemassaolon.

DVDCompare.net mainitsee hyvin, hyvin harvoin nämä halvemmat korealaiset julkaisut. Riippuen julkaisijasta (joita Koreassa riittää monenlaisia ja -laatuisia) versioihin on joko ostettu laillisesti oikeudet, tai sitten julkaisu on ns. unauthorized release. Esim. Criterion on myynyt joistain titteleistään oikeudet korealaisille julkaisijoille, ja joissain taas tiettävästi materiaalia on käytetty luvatta. Varsinaisia piraattejahan nämä suuret liikkeet eivät missään nimessä myy.

14.06.05 klo 16:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Philadelphia Story, George Cukorin klassikko, jonka pääosissa ovat Katherine Hepburn, Cary Grant ja Jimmy Stewart. 20. päivä pitäisi saada Play.comista, ehkä kuitenkin odotan josko se tulisi täälläkin myyntiin, että saisi suomiteksteillä.

14.06.05 klo 18:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blade Runner. Eikö tätä loistavaa elokuvaa todellakaan ole julkaistu DVD:llä kuin Amerikassa ja Euroopassa tuollainen massiivinen boksi, jonka hinta on siellä lähempänä satasta. Missään kaupassa en ole nähnyt R2 versiota, jonka hinta olisi siedettävä. Täytyy varmaan joskus tuo R1 hommata jostain huutonetistä sitten.

14.06.05 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosoki kirjoitti:

R2-versio taitaa olla OOP, eli sitä ei enää paineta. Jos jossain näet tuon kohtuulliseen hintaan, niin kannattaa ehdottomasti ostaa (jos siis kyseistä julkaisua kovasti haluat), koska eihän sitä tiedä millainen keräilykappale tuosta vielä tulee. :) Joku taisi täällä tienata itselleen hyvät rahat, ellei tuo sitten ole jonkinlainen kusetus:

14.06.05 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmetyttää vain, että miten R2-versio on voinut mennä OOP. Siis eikö Euroopassa ja Japanissa muka ole ihmisiä, jotka haluavat tämän elokuvan? Vai onko Ridley Scott tekemässä Lucaseja. Kyllä tämän tasoinen elokuva ansaitsisi jonkinlaisen juhlajulkaisun. Toivottavasti sitten vuonna 2007 tulisi 25th anniversary edition tai vastaavaa. R1-versio ei vaan houkuttele sen takia kun ei tota aluekooditonta soitinta ole vielä.

Toi uberboksikin on vissiin menossa OOP aika nopeesti, sitä on aika vaikea löytää enää mistään.

Mara

14.06.05 klo 23:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Etsi Kuolemaan tuomittua eli Dead Man Walkingia eka pitäis vuokrata ja jos tykkään (uskon että pidän) niin sitten ostaa...
Onko näkynyt vuokraamoissa/kirjastoissa pääkaupunki seudulla?

15.06.05 klo 12:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosoki kirjoitti:

Eihän tuota DC-versiota kannatakaan ostaa, vaikka halvalla löytäisi. Kyseessä on hyvä leffa, mutta kyllä alkuperäinen on aina alkuperäinen, sano.

15.06.05 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

Se Director's Cuthan on parempi kuin se alkuperäinen, johon Scott pakotettiin lisäämään mm. se täysin turha kertojaääni.

15.06.05 klo 13:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luxi kirjoitti:
Raato-A kirjoitti:

Ei, kun nimenomaan toisinpäin. Kertojaääni, oli sitten Scottin tahto eli ei, on pieni, mutta tärkeä osa filmiä. Scottin naurettavat univisiot (yksisarvinen juoksee metsässä!) laimentavat tunnelmaa aika reilusti, ja loppukohtaustakin on menty sörkkimään. Ei ei, alkuperäinen on paljon parempi, mutta toki se DC:kin on hyvä, ei siinä mitään. Olen muuten aikoinani luonut aiheesta äänestyksen legendalootan puolelle, mikäli haluat jatkaa keskustelua aiheesta.

15.06.05 klo 13:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

Ehkä me sitten vaan sovitaan, että me ollaan tästä asiasta eri mieltä. :)

15.06.05 klo 13:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

mutta kyllä alkuperäinen on aina alkuperäinen

No tuo on tapauskohtausta. Onhan ilmestyskirja nyt -redux parempi kuin alkuperäinen ja tuo on nykyisin se "oikea" versio.

15.06.05 klo 15:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuohon DC vastaan originaali taistoon minä en osaa sanoa mitään, kun en itse ole nähnyt originaalia, vaan pelkästään DC:n. Kuitenkin omasta mielestäni esimerkiksi unijaksot sopivat elokuvaan mukavasti (sain käsityksen että ne puuttuisivat originaalista).

Onko sitten originaalia versiota edes julkaistu DVD:llä, kun olen saanut käsityksen, että vain DC:tä saisi tuona R1 DVD:nä, ja muut versiot alkaisivat olla jo lähes samanlaisia harvinaisuuksia kuin Criterionin Hard Boiled. Pitänee varmaan jostain divareista katsoa jos VHS:n saisi tai jotain.

DVDcompare sanoo seuraavasti
"A 3-disc Special Edition (Theatrical cut, director's cut & new cut) has been rumoured for several years but has yet to appear."

Osaako joku sitten kertoa, että mitä tuossa New cutissa on oikein?

Ja niin.. siis minullehan kelpaisi ihan mikä tahansa versio kyllä elokuvasta, kaikki olisi kyllä hauska nähdä tietty.

KenSu

16.06.05 klo 09:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

jimbo kirjoitti:

Niin ja Barton Finkistä kaipailen myös r2 julkaisua, käsittääkseni se on julkaistu vain briteissä Coen brothers boksissa, jota löytää ainakin play.comista.
Eli jos jollain on parempaa tietoo tämänkin julkaisun tiimoilta niin jakakaa tietonne ystävällisesti.

Se on hyvä boxi. Suosittelen. Play.com ei tainnut mainita asiaa, mutta kaikissa leffoissa on englanninkieliset subtitlet valittavissa.