halpisleffojen turha ostaminen

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › halpisleffojen turha ostaminen

24.04.06 klo 15:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Kyllä elokuvahyllyt kaipaavat annoksensa B-luokan halpaa paskaa 8)

Voisiko tuota enää paremmin ilmaista? Hmmm... ei.

Luxi

24.04.06 klo 15:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Kyllä elokuvahyllyt kaipaavat annoksensa B-luokan halpaa paskaa 8)

Sen mä ymmärrän, että on hyllyssä B-luokan halpaa paskaa, koska sen katsominen on joskus todella hauskaa.

Mutta sitä en ymmärrä, että halpishyllystä käydään nappaamassa kaikki edellisen vuoden surkeat 100 miljoonan dollarin blockbusterit.

OutlawPuppet

25.04.06 klo 18:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Surkeat 100 miljoonan dollarin blockbusterithan on lähestulkoon sitä parasta huumoria, suurimmalle osalle saa nauraa kyljet kipeänä :lol:

Halpisleffoja on tullut muutama ostettua, mutta yhtäkään en sanoisi halpikseksi muuta kuin hinnan perusteella. Toisaalta itse pidän kaikkia alle 10 euroa maksavia leffoja "halpisleffoina". Eli viime aikoina on tarttunut käteen halpishintaan ainakin Shawshank Redemption, Fargo sekä Memento. Ei kyllä mitään roskaa mielestäni.

-Tinke-

25.04.06 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

OutlawPuppet kirjoitti:

Mikään noista ei todellakaan ole halpisleffa vaikka eurolla myisivät. Halpis leffaksi luokittelen juurituon B-luokan leffat. (toki niitä on hauska katsoa, mutta omaan hyllyyn en mielelläni niitä ota.)

Harvoin eksyy "halpisleffoja" hyllyyn, koska yleensä tiedän mitä ostan, mutta onhan sitä virheitä sattunut jokunen kerta. Halpisleffoista pyritään kuitenkin eroon mahdollisimman nopeasti.

ps. Mistä hommasit tuon Fargon alle kympin hintaan?

26.04.06 klo 01:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Halpikset, eli tässä tapauksessa alle 10 egen leffat, eivät vedä meikätyttöä kaivamaan muovikorttia esiin yhtään sen hanakammin kuin kalliimmatkaan lätyt. Jos lähden ostamaan nk. sikaa säkissä, on sen dvd:n kannessa sellainen sommittelun harmonia ja/tai niin kiintoisaa tekstiä, että sen/niiden näkeminen tuottaa yhtä suurta auvoa kuin kolmisen kappaletta flirttailevia silmäyksiä.

Halvalla mukaan lähteneitä hyviä elokuvia: Dracula (1931 - Uuu, Bela!), Paljasjaloin puistossa (lähes screwballia), Cabaret (kirjanakin hyvä), Tumma kristalli (alle 7 € - naurettava hinta ajatellen sitä työmäärää, mitä tämänkin eteen joskus nähtiin), Time Bandits (Gilliamin parhaimmistoa, valitettavasti suomikannet ovat typerähköt), Ladyhawke (6 €, Pfeiffer & Hauer & Broderick) ja Riemurasia (parhaimpia episodikomedioita, joita on käteeni sattunut).

OutlawPuppet

26.04.06 klo 08:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Tinke- kirjoitti:

ps. Mistä hommasit tuon Fargon alle kympin hintaan?

Aikoinaan Free Record Shopista ostin Shawshank Redemptionin, Fargon ja Chicken Runin yhteihintaan 25 euroa, eli 8,3 euroa/kipale.

oskari

14.07.08 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerran tuli ostettua Shangai Noon Anttilasta ja se vähän harmittaa, mutta ei mitenkään hirvittävästi sillä on se ihan hyvä leffa. Tosin kerran tuli aarre ettei toista ole tullut vielä vastaan niin halvalla: Ostin Tsotsin 2 eurolla Anttilasta!

kim91

14.07.08 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osta vaan suurimin osin halppis leffoja ja niitäkin harvon koska jos jotai ostan niin on oltava 4tähden-5tähden leffoja tai mutten vaan hauskaa katsomista

04.08.08 klo 02:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lähestulkoon kaikki ostamani leffat ovat maksaneet 0-10e. Mm. Kummisetä on ostettu 10 sentillä, Memento (ja muut Nolanit) 5 eurolla ja The Usual Suspects sekä Lahjomattoman 3 eurolla kappale. Selvää säästöä.

KKHS

17.08.08 klo 12:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostan lähinnä vain alennusleffoja. Varsinkin jotkut 2-4€ leffat ovat mieleisiä. Usein saa kympillä jo melkoisen kasan hyvää katsottavaa kun viitsii vähän penkoa. Poikkeuksena alennusleffoista tietenkin ovat divarista ostetut erikoisuudet tai "pakkosaada" leffat. 10€ taitaa olla suurin hinta jonka olen yksittäisetä leffasta maksanut (Il buono, il brutto, il cattivo). Tosin minulle alelaarit ovat se pääasiallinen kohde jo siksikin, etät minua lähinnä kiinostavat vanhat leffat jotka myydään joko halvalla tai liioitellun kalliilla.

Puunhalaaja34

21.08.08 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselleni tuottaa aivan liian usein vaikeuksia ohittaa hylly jota koristaa esim. "ALE! Elokuvia alkaen 0.5e!" tekstillä varustettu kyltti. Ikävä kyllä näistä hyllyistä ei löydy edes niitä b-luokan elokuvia, joten osan omasta kokoelmasta muodostavat elokuvat joita ei ole ikinä nähnyt, ja joita ei todennäköisesti halua ikinä nähdä. "Mutku se oli niiiiiin halpa" =/

Yoana

09.03.10 klo 12:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jossain tuola takaraivon perukoilla järki-ääni huutaa että "eeeeei, älä tee sitä!!", mutta jalat kävelee robottimaisesti eteenpäin kohti alelaaria, silmissä on hullun kiilto ja kun pääsee kohdalle, kädet alkaa kaivamaan mielipuolisesti. Niin mulle aina käy. Ja aina sieltä jotain löytyy, harvemmin kuitenkaan mitään helmiä. Viimesin pettymys ale-leffa oli sellanen ku Unrest, makso vaan 3,99 mutta oli ihan totaallinen floppi. Paskanmaku jäi suuhun pidemmäksi aikaa. Mutta mulla on tapana lohdutella itteäni toteamalla, että kyllä niistä kalliimmistaki samanlaisia löytyy, onneks en maksanu siitä ku vaan sen x,xxe.

cronenberger

09.03.10 klo 15:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

onko joku sortunut ostelemaan halpis dvd leffoja, kun on saanut erittäin halvalla ja pettynyt jälkeenpäin. minä olen monta kertaa sortunut siihen ja jälkeenpäin pettynyt. ostin vähän aikaa sitten pari leffaa anttilan 5€ hyllyltä: sniper, wedlock ja joku golden jotain. kaikki olivat pettymyksiä, enkä tule toista kertaa katsomaan niitä. nyt pitäisi myydä jonnekkin varmaan kahden euron hintaan.

Näinkin on kieltämättä joskus käynyt. Aivan samoin kuin "halpismusiikissa" tai "halpiskirjoissa". Vastaavasti pettymyksiä on tullut aikanaan ihan täyshintaisissakin tuotteissa. Kuin myös osunut kohdalle todella hienoja poistokori-löytöjä, joita ei olisi koskaan tullut täysihintaisena hankittua.

Tämä on ollut ihan aiheellinen vitja aloitusaikoinaan, joskus devareiden yleistymisen alkuaikoina, kun dvd-nimikkeitä oli vielä suhteellisen vähän (ainakin Suomikansilla), ja ne maksoivat enimmäkseen maltaita ja mansikoita. Tuolloin alelaariin päätyi paljon nimenomaan b- ja c-luokan paskaa, mutta ei toki tuolloinkaan aina, vaan ihan ihmisten leffamaun erilaisuudestakin johtuen aina on pätenyt ja tulee pätemään se, että "toisen romu on toisen aarre".

Nyt kun laajahkot dvd-valikoimat ovat jo vuosia olleet arkipäivää, nimikkeitä on tullut (ja poistunutkin) tuhansittain, ja blueray alkaa hivuttautumaan tavallisen dvd:n rinnalle (ja lopulta varmaan tilalle), ovat nimenomaan alelaarit jo pitkään olleet se paras paikka etsiä hinta-laatusuhteeltaan kelpoisimpia leffoja. Esim. juuri täällä mainitustakin Anttilasta (kuten toki muistakin ketjuista) on jo kauan löytynyt ihan vakiosortimenttina muutaman vuoden takaisia huippuleffoja muutamalla eurolla, samoin vanhempia nimikkeitä, jotka syystä tai toisesta eivät ole tehneet/ tee kauppaansa täydellä hinnalla - useimmitenhan tällaiset vanhemmat nimikkeet tulevat suoraan (ja aivan oikein) mid-price -kategoriaan, ja usein hyvinkin nopeasti myös poistolaariin.

Tämähän on ollut aivan normaalia markkinoiden toimintaa jo iät ajat kirjojen ja cd-levyjen (niitä ennen vinyylilevyjen) puolella. Kaupat tilaavat tuotetta A varastoonsa määrän X, ja ellei se ole tietyssä ajassa riittävästi liikahtanut, se saa väistyä tuotteen B tilalta. (Ja tulee väistymään ennemmin tai myöhemmin ykköspaikalta ja normaalihintaryhmästä joka tapauksessa.) Vastaavasti samaisesta tuotteesta A voidaan ottaa uusintapainos joskus piankin sen jälkeen, kun ensimmäinen (tai ties kuinka mones) painos on dumpattu poistohintaan valikoimista. Aivan tyypillistä kirjoilla, cd-levyillä ja nykyään siis myös dvd-elokuvilla. Tämä johtuu esim. kysynnän ajallisista ja maantieteellisistä vaihteluista; esim. loppunutta nimikettä kysellään jatkuvasi julkaisijalta, tai sitä on saatettu muissa kaupungeissa myydä koko ajan hyvin, jolloin heikommin tuotetta myynyt ja pois dumpannut ketjun liikekin saa sitä taas ketjun kautta valikoimiinsa.

On pelkästään valveutuneen ostajan etu, että kaupoilla on niin kiire kierrättää varastoaan. Itse en käytännössä koskaan osta täyshintaisia devareita (poikkeuksena pari sarja-boksia, joista on ollut syytä olettaa, että niitä ei muuten tule todennäköisesti saamaan). Tietysti, jos olisi rahaa käytettävissä mielin määrin, niin silloin ei tälläkään olisi mitään väliä, ja voisi ostella rajoituksitta mitä ikinä mieleen juolahtaa. Mutta kun ei ole, niin pakko malttaa ja koittaa käyttää vähän järkeään devarihankinnoissa. Harvassa oikeasti hyvässä elokuvassa on "viimeistä käyttöpäivää", joten ainakaan itse en rupea maksamaan itseäni kipeäksi nähdäkseni tai varsinkaan omistaakseni leffat heti tuoreeltaan. Lienee sanomattakin selvää, että samaa periaatetta olen noudattanut myös kirjojen ja cd-levyjen suhteen - ja hyvällä menestyksellä, sillä hintatietoinen ostaja kerää luonnollisesti moninkertaisen määrän nimikkeitä samalla rahalla, joka kuluisi muutamaan täyshintaiseen ostokseen.

Rikama

24.03.10 klo 20:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

Halpikset, eli tässä tapauksessa alle 10 egen leffat

Heh, itse pidän yli kymmenen euron leffoja kalliina leffoina sillä en ole ostanut yhtään yli 10 euron leffaa :)
(Bokseista voi maksaakin sitten)

Spoileri: näytä

Yazaku

29.03.10 klo 09:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen kyllä ostanut "paljon" halpoja leffoja ja jos maksan niistä alle 5€ niin en kylläkään odota niiltä hirveästi.
Joten Summa summarum... en ole pettynyt halpiksiin.

harava

23.05.10 klo 13:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika usein ostan leffani alelaarista, hintana alle 5€.
Halpis leffoja voi ostaa monta ja ei haittaa vaikka osa onkin täyttä pask**, sillä hinta on kuitenkin tosi halpa verrattuna uusiin 20€ maksaviin elokuviin.

zBeatrixKiddo

20.10.10 klo 14:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Todellakin löytyy noita pettymyshalpiksia. Toisaalta onneksi niitä sattuu joskus ihan hyviäkin kohdalle.

Sinipiika

12.01.11 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen jo aika lailla oppinut jättämään vähänkin epäilyksiä herättävät leffat alelaariin. En nykyään osta "ok"-leffojakaan vaikka saisi kuinka halvalla, jos ne on nähty miljoona kertaa tai pyörivät jatkuvasti tv:ssä.

Mahtava alelöytö oli Die Welle (Aalto), luin siitä vuosi-pari aiemmin ennen kuin löysin sen Anttilan alesta. Enkä ollut saanut sitä aiemmin käsiini mistään muualta! Hinta oli jotain alle 4 e. Lempimusikaalitkin ovat löytyneen samaisesta kaupasta alle seitsemän euron. ;)

RevyFan

13.01.11 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Melkein kaikki ostamani leffat ovat olleet "halppiksia" monen tänne kirjoittaneen mielestä. Kallein koskaan ostamani leffa lienee maksanut ~13,95€, ja ostin vain koska tiesin sen olevan perkeleen hyvä. Se on kummiski iso raha sen tyyppisestä tuotteesta, ei varallisuuteni takia kylläkään. Pettymyksiä on tullut aika harvoin oikeastaan, selvästi pahimpina Rottweiler ja Public Enemy. Maksoivat muistaakseni 3,90€ kumpikin.

Noh, loppujen lopuksi en kauheesti jaksa vinkua jos tuleekin ostettua joku paska leffa muutamalla eurolla. Vuokraaminen maksaa saman verran, mutta omasta leffasta voi saada vaikka muutaman sentin kun sen voi myydä.

wednesday

13.06.11 klo 00:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä tarjouksien perässä juoksen minäkin ja herran pieksut millaisia helmiä olen löytänyt varsinkin Anttilan 5,9e alelaarista! :) Esim:

Boys don´t cry
Girl, interrupted
Dark knight
American beauty
Requiem for a dream
One flew over the cuckoo´s nest

ja siinäkin vasta muutamia...