Viallisia DVDtä?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Viallisia DVDtä?

23.05.10 klo 21:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

harava kirjoitti:

...Ja jos sittenkin tulee viallisia, niin laitan vahingon kiertämään ja myyn/vaihdan ne jollekkin tykkiläiselle.

OK. haravan kanssa en sitten vaihtokauppoja teekään. Myydä voin, mutta hirveeseen ylihintaan.

Latex91

23.05.10 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostin Crank 2: High Voltagen ja n. tunnin kohdalla tökkäs ja hyppäsi yhden kohtauksen yli. Ei suostunut toimimaan omassa Blu-Ray-soittimessani, ei toiminut isän DVD-soittimessa, eikä PlayStation 2:llakaan. Sitten annoin sen kaverilleni, joka sanoi:"oliks täs muka jotain vikaa?" Otin elokuvan takaisin ja koitin äidin DVD-soittimessa, mutta eihän se toiminut siinäkään. Päätin sitten myydä sen 10€ kaverilleni, jolla se suostui toimimaan.

harava

23.05.10 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:
harava kirjoitti:

Äläs nyt.
En todellakaan tulisi myymään niitä tänne. Enintään puoleen hintaan voisin myydä, jos puolet leffasta näkyy.

14.06.10 klo 21:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerran eräänä päivänä viime kuussa kävin eräässä kärkkäinen nimisessä tavaratalossa ostoksilla. Sitten sisään tultuani jatkoin dvd laareille, jossa kohtasin pari dvd koteloa, joiden sisältä kuului epämääräistä kolinaa. Tulkitsin asian niin että dvd sisällä on irronnut, ja nyt se siellä sitten pyörii aivan miten sattuu naarmuja keräillen. Käteeni osui ensimmäisenä The Warriors dvd, jonka sisältä kuului edellä mainittua ääntä. Katselin uudelleen ja löysin sitten toisen kotelon, jonka sisätä ei kuulunut mitään. Sitten silmieni eteen ilmestyi dvd kotelo elokuvasta Ilsa-tigress of siberia. Sisältä kuului nytkin tuota epämääräistä kolinaa, ja yritin katella toista koteloa josta kolinaa ei kuuluisi, mutta ei löytynyt. Otin kuitenkin sen mukaani toivoen että dvd pyörisi kunnolla soittimessa. Kun kotona sitten tarkasti kunnon, en nähnyt yhtäkään naarmua, mutta koska dvd-soitin ei suostunut toistamaan sitä, tulkitsin asian niin että levyn informaatio kerros on vioittunut. Sen sijaan macintosh suostui toistamaan sen ja myös läppärin dvd-soitin. Sain siis elokuvan katsottua, mutta katsomispaikat ovat siis hiukan rajoittuneet. Onneksi tämä on ollut tähän menessä ainoa kerta, kun olen ostanut vioittuneen dvd:n.

KKHS

22.07.10 klo 23:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko kenelläkään muulla alkanut Ben Hur hajoamaan ihan fyysisesti? Muutaman katselukerran ja n. 1.5 hyllyvuoden jälkeen levyn alkoi ritisemään käsitellessä (voimasta riippumatta). Leffa alkoi luonnollisesti pätkimään. Kyseessä on siis kaksipuolinen levy, eli mahdollisesti se voi olla niillekin ominaista (en niitä ihan hirveästi ole hankkinut. Mistään fyysisen käsittelyn aiheuttamasta tai kemiallisesta vauriosta ei ole merkkejä.

31.01.11 klo 22:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä nyt ei ole sinänsä vika, mutta todella raivostuttava ominaisuus. Stephen Kingin Hohdon kahden levyn erikoisjulkaisu meinasi jäädä katsomatta, koska ekassa levyssä ennen valikkoon pääsyä piti katsoa huomautukset tekijänoikeuksista kaikilla kielillä. En edes muista monellako kielellä oli huomautukset tekijänoikeuksita, mutta sai odottaa TODELLA kauan ennen kuin pääsi katsomaan leffaa. Ja jos elokuvaa alkaa katsomaan painalluksesta play movie, joutuu taas katsomaan tekijänoikeudet kaikilla kielillä. Jouduin siis odottamaan noin 10 minuuttia ennen kuin pääsin katsomaan elokuvaa. En ole ennen nähnyt noin pahaa mokausta dvd levyssä.

Jamii

08.02.11 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

KKHS kirjoitti:

Kiitti tiedosta. Itse omistan tuon kyseisen Ben-Hur levyn, mutta en ole sitä vähään aikaan katsonut/siihen koskenut. Täytyykin olla varovaisempi kun seuraavan kerran menen koskemaan sitä.

Amis

07.05.11 klo 15:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Latex91 kirjoitti:

Itselläni on sama ongelma. Crank 2, jonka ostin discshopista jumittaa suunnilleen puolenvälin jälkeen. Tosin itsellä on vielä enemmän jotain häiriöita, koska about 20min leffasta on katsomis kelvotonta.
Kotona koitin kaikissa masiinoissa levyä pyörittää, mutta ei auttanut.

wednesday

07.07.11 klo 02:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä nyt ei ole tekninen vika, mutta itseäni ärsyttää huomattavasti joidenkin kirpputorien tapa laittaa hintalappu suoraan dvd-levyyn. Jos leffa sitten onkin huono, ei divariinkaan kehtaa viedä koska jos hintalapun on irroittanut niin siinä sen kohdalla on iso "reikä" jossa ei ole sitä levynpinnan kuvaa, vaan ihan peiliä.

14.07.11 klo 23:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

MacGyver Kausi 7, Jakso 138 "The Stringer". Tämä jakso on periaatteessa sarjan lopetusjakso tarinallisesti ja kaikin puolin tärkeimpiä jaksoja. Jossain kohtaa pätkii pahemman kerran. Muistaakseni heti jakson alussa. Levy on täysin naarmuton, joten vaikuttaa tehdasvialta. Jos muilta löytyy ko. kausi, niin olisi mukava tietää onko samainen ongelma.

16.07.11 klo 10:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

wednesday kirjoitti:

Minua ärsyttää enemmän se, että laitetaan hintalappu suoraan kansipaperiin kiinni, eikä kotelon kanteen. Ei niitä hintalappuja saa pois ilman että paperi repeää ja jättää valkoisen jäljen. Voihan sitä tietysti yrittää höyryllä niitä irrottaa, mutta ei sekään paperille hyvää tee.

Joskus jätän tarkoituksella hintalapun paperiin, varsinkin jos myyn kirpparilla halvemmalla, mitä se vanha hinta on ollut. Vedän vaan ruksin sen entisen hinnan yli. Toivon että ostaja tuntee tekevänsä halvan löydön ja ahneuttaan ostaa. Mutta jos itse on ostanut eurolla, niin hieman ikävää yrittää myydä 3 eurolla, että toisin päin se ei oikein käy.

16.07.11 klo 14:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä nyt ei ole vika/ongelma, mutta pakkaus tyyli oli sellainen jollaista ei olekkaan ennen tullut vastaan. Eli ostin ko. DVDn Anttilan Top Tenistä ja kun tulin kotiin ja avasin kotelon niin itse levy oli pakattu kuoreen ja kuori oli sitten laitettu "manuaali pidikkeeseen", eikä levyn omalle paikalle.

Rupesin selvittämään asiaa ja Paramountin vastaus oli tälläinen:

After investigation with our Nordic distributor it seems some orders are packed in this specific way for a Swedish customer, with overstocks sent to Finland from the surplus. As the physical content of the case remains the same Anttila do not repack, I assume to reduce labor costs on their side. However, it is unusual that you should receive the disc contents in this way and I have highlighted this to the Nordic team.

Please accept my apologies for the inconvenience, I hope this did not impair your enjoyment of the film and that you continue to enjoy Paramount product in the future.

Mielestäni aika nöyrä viesti vaikka mitään vahinkoahan tässä ei ole tapahtunut. :)

16.07.11 klo 15:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen saanut kerran cdonista leffan jossa itse levy oli laitettu sisään juuri samalla tavalla kuin mansorin tapauksessa. Eli dvd on pistetty kuoreen ja sitten laitettu kotelon sisään. En ollut ennen sitä enkä sen jälkeen ole kohdannut samaa toimitustapaa. Itse en kuitenkaan lähtenyt kyselemään perusteita moiselle tavalle, kun ei siitä ollut kummemmin edes haittaa.

16.07.11 klo 15:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

...Itse en kuitenkaan lähtenyt kyselemään perusteita moiselle tavalle, kun ei siitä ollut kummemmin edes haittaa.

Joo. Ei siitä minullekkaan mitään haittaa ollut. Päinvastoin. Levyhän säilyy melkein paremmin tuollaisessa pakkauksessa. Olin vain utelias ja halusin tietää miksi pakkaus on tällainen. :) Mukava huomata, että noinkin iso yhtiö vastaa noinkin mitättömään kysymykseen ja vielä informoivat siitä eteenpäin. Plussaa ehdottomasti Paramountille.

Tertsi

21.08.11 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä onko tämä oikea ketju, mutta tajusin tänään, että taannoin Discshopista ostamassani Blade Runner - Final Cut -dvd:ssä on jotain outoa. Kyseessähän on tuo kahden levyn julkaisu, jonka pitäisi sisältää dokkarilevyn ja sitten sen final cutin. Mutta, omassa kotelossa näyttäisi olevan dokumenttilevyn lisäksi kuvassa näkyvän Ultimate -julkaisun kolmas levy (siis tuo missä Royn naama). Mitähän hittoa?

Spoileri: näytä

Eli se sisältää amerikkalaisen teatteriversion ('82), kansainvälisen teatteriversion ('82) ja ohjaajan version ('92). Luulin nähneeni Final cutin ja sen olenkin pisteyttänyt ja lyhyesti kommentoinut, mutta ilmeisesti se olikin sitten joku noista kolmesta. Jännä juttu.

Ryakar

21.08.11 klo 19:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minullakin on tullut viallisia DVD-elokuvia. Ostin gigantista Transporterin ja se ei suostunut pyörittämään elokuvaa loppuun vaan pysähtyi 20 minuuttiin. Testasin sitä kolmella eri laitteella eikä toiminut, mutta hankin vasta xbox 360:n ja yllätykseksi se toimi. Toinen elokuva on Mela kateissa jonka ostin R-kioskilta. Se hyppää kesken elokuvan 10 minuuttia etenpäin, mutta en tajua missä on vika kun levy ei kuitenkaan ole naarmuinen. Onko muilla näiden elokuvien suhteen ollut ongelmaa?

Vasuri

28.09.11 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä mahtaa olla vikana, kun Takaikkuna -elokuvani pikselöityy loppupuolella ja jää jumiin? Se ärsyttää todella paljon, sillä onhan se kokoelmani ykkönen. Epäilen kuitenkin että edellinen dvd-soittimeni olisi tehnyt pahojaan. En haluaisi luopua siitä millään, juuri sen ansiosta leffaharrastukseni lähti käyntiin. Niin että mikä on paras ratkaisu? Pitääkö se ostaa jostain uudelleen?

01.10.11 klo 05:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Jos levyssä myös näkyy jotain fyysistä vikaa, sitä voi tietysti aina yrittää hioa tarkoitukseen tehdyillä vehkeillä [www.dvdrepairtips.com] pois. Halvemmaksi tullee kuitenkin varmaan tässä tapauksessa hankkia ihan uusi platta.

Vasuri

01.10.11 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

Ei siinä mitään pahoja naarmuja ainakaan ole, mutta jotain likaa hieman. Voisin tietysti kysellä jostain jotain pesuainetta ja puhdistusliinaa. Mutta jos se ei noistakaan huolimatta toimi, niin pakkohan se on sitten ostaa toiseen kertaan.

hebbu

03.01.12 klo 15:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

King Kong (2005) dvd-julkaisussa on vika.Leffa jymähtää,kun sitä on pyörinyt 37 minuuttia. Onko Keneläkään Tietoa,mistä tuo mahtaa johtua?