Viallisia DVDtä?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Viallisia DVDtä?

17.07.04 klo 15:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Beck -boxin ensimmäinen Beck alkaa pätkimään siinä puolessa välissä leffaa.

graniitti

17.07.04 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

leon leffan suomi versio vaihtaa itsestään vähän väliä tekstitykset ruotsiksi.Rasittaa kun saa vaihdella takaisin vähän väliä :twisted:

mp40

17.07.04 klo 16:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

ostitko cdon.comista?

TheShining

17.07.04 klo 16:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostamani Tankki täyteen Levy 2:ssa oli alussa pientä väpätystä, mutta se loppui jonkin ajan päästä.

Low Rider

17.07.04 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

graniitti kirjoitti:

Joo, mulla on sama juttu. Muutamien lauseiden ajaksi tekstit vaihtuu, mutta palautuu automaattisesti takaisin suomeksi. Minulla on siis U.K. -versio. Ei elokuva mikään hääppöinen ole, että haittaisi ollenkaan.

graniitti

18.07.04 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

mp40 kirjoitti:

ostitko cdon.comista?

joo on ostettu cdon.comista. mutta käsittääkseni vika myös suomi versiossa.Ja on leon hyvä leffa

Kustaa

19.07.04 klo 12:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Mun Primus musa DVD on mustavalkonen. Että sillee...

Heh. taitaa olla vehkeissä vika ennemminkin kuin lätyssä. Aika tyypilliseltä PAL/NTSC-hässäkältä vaikuttaa. Veikkaan että levysi on R1 ja täten myös NTSC-järjestelmän lätty. Näkyykö muut R1-levyt väreissä? Ymmärtääkö TVsi NTSC-järjestelmää? jne.. jne..

DonJulzu

21.08.04 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuokrasimpa eilen Kolmas Aalto ja Pako Viidakkoon -DVD:t ja kummasakin oli vika; puolessa välissä leffaa se pomppasi loppuu. Onneksi sain kuntoon sen pyyhdittyäni hieman levyn pohjaa.

TheShining

21.08.04 klo 23:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostaessani kerran Musta Kyy boxia niin huomasin kotona katsoessa että 1 tuotantokausi oli viallinen, sain kuitenkin vaihdettua ehjään.

sami-san

20.09.04 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Forgotten Silverin kiekossa tekstitys ja ääni tulevat eri aikaan (ei paljoa, mutta juuri sen verran, että vittuuntumaan pääsee). Myös Itsevaltiaiden #2:ssä on vikaa, siinä ykkösjakso (olisiko ollut Ruusunnuppu) pätkii ja tökkii mielenkiintoisella tavalla.

mokoma

03.05.06 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei kovin usein osu kohdalleni viallisia tapauksia mutta muistaakseni ainakin joku Lord of the Rings -DVDeistäni oli viallinen (Anttilasta ostin ja sain kyllä vaihdettua kuittia vastaan).

rotukissa

03.05.06 klo 21:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

harvemmin noita eteen tulee. itselläni hitchcockin rebeccassa yksi kohtaus pikselöityy ja arvatkaa säilytinkö kuitin, no en.

OutlawPuppet

04.05.06 klo 08:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Copy-pastetaan tuolta suljetusta ketjusta tähänkin oma postaus.

Itselle ei ole tainnut kertaakaan tulla vastaan viallista ostosta *koputtaa puuta*

Kuitit yritän säilyttää aina vähintään kuukauden ajan, paitsi tietenkin jos kuitissa on takuu samassa, silloin säilytän kuitin takuun ajan. Oon kuullu tarinoita henkilöistä, jotka on ostanu leffan hyllyyn ja avannu paketin vasta parin kuukauden päästä huomaten, että sisällä on väärä levy. Kuitit tietenki hukassa, joten tappeluhan siitä on tullu.

-Tinke-

11.05.06 klo 01:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

siirrämä myös vastaukseni tuolta suljetusta:

Itselleni sattuu harmittavan usein tälläisiä tapauksia. Siksi olenkin oppinut säilyttämään kuitit aina uusia leffoja ostaessani. Onneksi vaihto on joka kerta onnistunut. Kerran kävin myös niin, että 2 DVD:n julkaisussa oli kaksi samaa levyä, mitä tämän tyylisiä huvittavia virheitä teille on sattunut? (Ei tietenkään kovin huvittavaa, jos kuitta ei löydy)

teidoksi: jos kuitin on onnistunut hukkaamaan ja haluaisi silti vaihtaa rikkinäisen DVD:n on se muistaakseni mahdollista plussa kortin tietoja tutkimalla, tämä toimenpide taitaa tosin olla maksullinen, eli kannattaa tosissaan säilyttää aina kuitit.

Säilytän kuitit aina, sillä liian usein on tullut tarvetta palauttaa DVD.
Kuiteista on myös kiva katsoa vuoden lopuksi paljonko paloi rahaa DVD ostoksiin (Tosin summa ei aina ole kovin mukava)

The Wolf

28.05.06 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Last House On The Leftin loppupuolella kun Maryn äiti aloittaa hakkaamaan sitä naikkosta kostaakseen tyttärensä kuoleman levy pysähtyi paikoilleen. Sain kyllä toimimaan, mutta oli kovan työn takana. Käytettynä ostin, mutta tuskin se mitään meinaa kun levy oli hyvässä kunnossa. Kai se oli taas levykohtainen virhe. Ja kyseessä oli suomi-julkaisu.

Seitsemän suomi-julkaisussa sama homma, mutta vain uudemmalla DVD-soittimella, vanhemmalla toimi moitteetta.

Tekstitysvirheitä onkin sitten näkynyt paljolti, mutta se on vain kääntäjän tyhmyyttä. Otetaan esimerkin vuoksi esille Elefanttimiehen kohtaus, jossa John Merrick vakuuttelee olevansa ihminen eikä eläin teksti tulee muutamaa sekuntia myöhemmin ruutuun. Kyseessä on ruotsi-julkaisu.

Nosoki

28.05.06 klo 18:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerran jouduin kaksi kertaa palauttamaan Leffat.comiin (nykyinen Discshop) elokuvan New Dragon Gate Inn, kun ei suostunut toimimaan sitten millään. What are the odds?

Iron Maidenin Rock In Rio DVD:ssäni The Trooper kappale ei suostu pyörimään talon DVD-soittimista millään muulla paitsi pleikkarilla, jossa sitten on niin onnettomat äänet, ettei sitä viitsi vaivautua.

Jackie

13.06.06 klo 19:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

onpahan tullut itsellänikin.

Sin Cityn kohdalla.
Kuva alkoi tökkiä, hajoilla ja kunnes pysähtyi kokonaan. Jumitti koko ajan, kun yritin käynnistää. Onneksi sain sen palautettua ja rahani takaisin.

OutlawPuppet

29.08.06 klo 11:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli sitten ostettua Gigantista M. Night Shyamalan boksi enkä sattunut huomaamaan ihme kolinaa ennen kuin vasta kotona. Avasin sitten paketin samantien ja huomasin, että Kuudes aisti -leffan levy oli irrallaan kotelon sisällä ja naarmuuntunut aika pahasti. Ei muuta kuin seuraavana päivänä takaisin Giganttiin ja boksi vaihtoon. Nyt on sitten täysin naarmuuntumaton versio hyllyssä.

Genesis999

29.08.06 klo 12:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm. Ns. pysyvia mokia ei ole tullut kaikki on kylla hoitunut levyjen vaihdoilla.
Pari arsytysta kuitenkin on sattunut.
mm. Stalingrad tuplalevyssa molemmat olivat 1 levyja, pari kertaa on ollut vaara elokuva sisassa kotelossa, naarmut tietysti ihan normikamaa kun paljon postin kautta tulee, pari kertaa ollut suomi version tilalla joku ulkolainen ilman suomi subeja. Myos paljon ollut takakannen ja varsinaisten extrojen valilla ristiriitoja.

Paljon korvautuu noista mossoytymisista silla etta hankkii hieman sietokykysemman dvd-soittimen, jonkin verran sellaisia levyja joissa kavereilla naita kuva ongelmia, mutta omalla soittimellani toimivat moitteetta.

Ja mita naihin kuitteihin ja vaihtoihin tulee niin kannattaa aina lahettaa mailia ja selittaa huolella mista on kyse ja miksi ei ole kuittia, toistaiseksi aina itse saanut vaihdettua ilmankin kuittia. Myos useamman kerran vaihtanut ns. lahjaksi saatuja levyja toisiin ilman kuitteja.
Kaverini vaihtoi StarTrek DS9 kautensa 7 kuukauden jalkeen alkaessaan vasta silloin katselemaan virheellista trekkiansa. Pari mailia ja puhelu valmistajalle riitti.
Yleensa ovat asiallisia kun itse on asiallinen.

The Wolf

29.08.06 klo 14:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanhempi Blue Velvet-julkaisu oli jo virhe itsessään, mutta uudemassakin on ongelmansa. Papereissa ilmoitetaan väärä kappalemäärä ja sisältää kirjoitusvirheitä. Paperi ilmoittaa levyltä löytyvän alkuperäistrailerin, mutta eipä löydy. Levy pysähtyi noin sekunnin ajaksi kolmeen kertaan kesken leffan. Ja tietysti ulkoisesti häiritsevä seikka on, että paketin "julkisivussa" on teksti suomalaiseen standardiin nähden väärin päin.