DVD-kokoelmasi helmi

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › DVD-kokoelmasi helmi

mbay

10.02.07 klo 16:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikeapa erityistä helmeä on mainita, mutta John Woon leikkaamaton Hard Boiled oli jo täytenä löytönä iso helmi, sisällöstä puhumattakaan. Myös monesti mainittu Once Upon a Time in the West on hieno ulkoa kuin sisältäkin. Alkup. Star Wars-boksikin on hienon näköinen hyllyssä.

Lamourhaaja

10.02.07 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eniten olen varmaan ylpeä tästä:

Sen kummemmitta selittelyittä.

T.J

11.02.07 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seuraavat kaksi leffaa ovat kerrassaan niin vitun hyviä, että luokittelisin ne omien leffojen kärkeen.

Mestariteoksia!

Nanopoli

26.02.07 klo 21:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ilman muuta Rambo tinbox. Mahtava boxi, sisältö sekä kansi.

Nosoki

02.05.07 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pinky Violence Collection (R1)

Olisiko tästä boksista mahdollista saada vähän lisätietoa? On meinaan alkanut kiehtoa kummasti viime aikoina kasvavan eksploitaationälkäni vuoksi. Boksi näyttää ainakin suht komealta, onkos tuo jotain sellaista muovimateriaalia, jota näkee jossain kouluvihkojen tai kansioiden päällä? Onkos leffojen kuvanlaatu siedettävä vai jotain puuroroskaa? Ja tottakai kiinnostaisi tietää jotain leffojen tasostakin ihan eksploitaatiomielessä, oikeilla elokuvallisilla arvoilla ei ole niin pahasti väliä, paitsi tietty jos leffat ovat loistavia. Vähän kalliihko boksi on lähteä sokkona ostamaan, mutta jos viitsit antaa lisäinformaatiota, niin olen erittäin kiitollinen.

yartsa

02.05.07 klo 20:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosoki kirjoitti:

Pinky Violence Collection (R1)

Jaa'a, siitä onkin aikaa, kun nuo viimeksi katsoin, niin muisti alkaa pettämään elokuvien suhteen. Boksi on just semmosta muovimateriaalia. Kuvanlaadussa ei ollut omille puusilmilleni ongelmia noin vanhoiksi elokuviksi. Ei tietenkään mitään Criterion laatua, mutta ihan katsottavaa jopa tykillä.

Boksista löytyy paljon arvosteluja mm. DVDTimes [www.dvdtimes.co.uk], Cinema Strikes Back [www.cinemastrikesback.com], DVDManiacs [www.dvdmaniacs.net] . Paljon kehuja on saanut boksin Terrifying Girls’ High Sc...ô: bôkô rinchi kyôshitsu) [www.imdb.com] -elokuva, joka muistaakseni oli myös oma suosikkini, missä taustalla on poliittinen kanta sen aikaiseen yhteiskuntaan. Lyhyesti nämä elokuvat voisi niputtaa näin: Naisia sorretaan, kostetaan takaisin, v-mäisiä Yakuza -gangstereita sitomiskuulusteluineen, naismotoristeja, tissejä, soft core paneskelua, "kissatappeluja", naisjengejä, tyttöjä koulupuvuissa ja Cool asenne. Siis kaikki tarvittava. :)

Hyvä keskustelu on Criterionforumin Japanese Exploitation Films of the 70s [criterionforum.org] missä on listattuna koko ajanjakson tärkeimmät elokuvasarjat mm. Terrifying Girl's High School sarja, josta tuon boksin elokuva Lynch Law Classroom on yksi osa. Tuolta löytyy paljon sellaista mitä en ole nähnyt ja suurimmasta osasta ei taida edes enkkusubeilla julkaisua vielä olla.

Tricky Dicky

03.05.07 klo 12:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaksi noista leffoistahan saa ostettua erikseenkin suunnilleen kymmenellä dollarilla kappale. Tietty sitten, jos niistä pitää ja haluaa boksin muutkin leffat, niin on ehkä hieman ikävä ostaa osa leffoista toiseen kertaan. :wink:

Boksista sen verran, että osassa niistä Girl Boss Guerilla levy on viallinen. Toimii joissain soittimissa ja joissain ei, itselläni ei toiminut kummassakaan (normaali soitin ja tietokoneen asema). Ainakin vielä joskus aiemmin sai sähköpostin kautta kysyttyä uuden levyn tilalle ja itse en joutunut lähettämään viallista levyä takaisin.

Springsteen-fani

17.08.07 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Luis Bunuel Collection. Mahdollisesti maailman parhaimman ohjaajan kahdeksan merkittävää elokuvaa. Hinta oli tyydyttävät 70 euroa.

Ah, mikään ei voita näitä elämän kukkeita päiviä kun niistä voi nauttia surrealismin mestareiden, kuvankauniiden naisten sekä ihanan eurooppalaiseen kulttuurin kanssa.

murskain

30.08.07 klo 20:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Boksit:

Phantasm: Sphere-Box
The Blind Dead Collection(siis nimenomaan se Jenkkien ruumisarkku-Boxi)
El Santo And The Monsters

Shogun´s Sadism
Plan 9 From The Outer Space
Robot Monster
Equinox

Voisin laittaa tähän myöskin pari Kauhu/HC-pätkää mutta se ei taida olla ns."poliittisesti korrektia" :lol:

Mask

07.09.07 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä se oman kokoelman helmi on ehdottomasti Dolpan Punisherin kahden levyn paketti (saksalainen julkaisu, englantiäänet löytyy toki). Ekalla levyllä on elokuvan unrated-versio, leikkaamattomin versio mitä markkinoilta löytyy (amerikkalainen r1-levy sisältää leikatun version). Toiselta levyltä löytyy elokuvan workprint-versio vhs-laadulla, mikä on toki myös mielenkiintoista seurattavaa. Kaiken lisäksi julkaisu on koristeltu mielettömän cooliin pahvikoteloon.

Videolain aikaista suomikasettia olikin teurastettu aivan mielöttömästi, kun vertasin sitä tähän julkaisuun. Ne oli niitä aikoja...

07.09.07 klo 22:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ja mistäs tuollaisen saisi hankittua? Leikkaamaton versio löytyy itseltä kyllä pahimpaan hätään poltettuna lättynä, mutta pakkohan se on aitona hommata hyllyyn...

Mask

07.09.07 klo 23:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

No tuo onkin paha kysymys. Käsitykseni mukaan kyseessä on rajoitettu painos ja sitä ei oikein saa enää mistään verkkokaupoista, vaan on loppuunmyyty. Huuto.nettiä/ebayta kannattaa seurata ja leffakeräilijöiden myyntilistoja jne. Itse hankin omani elitistin foorumin kautta yksityiseltä leffadiileriltä... :wink:

Tricky Dicky

08.09.07 klo 01:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuossa näyttää yksi olevan, voi olla ettei ole enää kohta. :P

Mutta jos ei välttämättä tarvitse juuri tuonlaista kantta, niin sama paketti on nyt kesällä julkaistu uudestaan, tällä kertaa jonkunlaisella metalliboksi 3D kannella.

Jostain olen joskus lukenut väitteen, että sekä vanhempi että tämä uudempi julkaisu (sama firma molemmissa) on laitonta tavaraa ainakin workprintin osalta. Mutta onhan se nyt tietty ihan eri asia omistaa joku hieno ainakin laillisen näköinen boksi jonkun poltetun levyn sijasta.

Tosta vanhemmasta julkaisusta on muuten kolme eri kansivaihtoehtoa, toi Maskin laittama on kai se yleisin (ja tosiaan jo aika lailla joka paikasta myyty loppuun), kaksi muuta vaihtoehtoa oli rajoitettu 500 kappaleeseen ja ovat ymmärtääkseni huomattavasti tuota yhtä kantta suurempia kooltaan.

lelukauppias

21.02.08 klo 18:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

halloween boksi simpsonit 2 tuotantokausi taru sormusten herrasta special edition dvdt star wars boxi

yartsa

21.02.08 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

yartsa kirjoitti:

Blood Rain - Limited Edition (R3K)
Duelist - Limited Edition (R3K)
King And The Clown - Limited Edition (R3K)
Pinky Violence Collection (R1)
Ghost in The Shell: Stand Alone Complex Limited Tin Edition (R2UK).
Ashura-jô no Hitomi - Limited Edition (R2J)
Bungee Jumping of Their Own - Special Edition (R3K)
Tasogare Seibei - Special Edition (R2J)
Il Mare - Special Edition (R3K)
Azumi - Deluxe Edition (R2J)
Casshern - Ultimate Edition (R2J)
Labyrinth - Collector's Tin Edition (R4)
Dark Crystal - Collector's Tin Edition (R4)
Serenity - Collector's Tin Edition (R4)
One Armed Swordman Trilogy (R3HK)
Crying Fist - Limited Edition (R3K)

Tjaa, että tämmönen lista tuli kasattua aikoinaan. Voisi lisätä ainakin:
- Heavenly Forest Deluxe Taiwan Version (R3), joka taitaa olla jo OOP
- Ghost in the Shell 2nd gig (R2UK) tinaboksi
- Lee Chang Dong Collection (R3K)
- Secret Sunshine Limited Edition (R3K)
- Turkish Superman keräilynumerolla 507/1200
- 3 dev adam keräilynumerolla 737/1200
- Talking Silents 1

-Testament-

10.03.08 klo 20:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Once upon time in west ja Once upon time in america siinäpä parhaat. ois varmaan muitakin mutta ei jaksa ehtiä hyllystä.

DVD_DUDE

12.03.08 klo 08:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nää dvd:t on mulle helmiä/rakkaita: Scarface, Good, Bad & Ugly,Tarantino boksi, Godzilla boksi ja Kummisetä boksi

Filmijokeri

17.03.08 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarantino boksi on mullakin helmi, sekä tietenkin fargo, jota ei tunnu löytyvän mistään.
Klaus Kinski/Werner Herzog boksi on kanssa aivan pakko mainita, sekä vielä hintansa puolesta helmi: löysin Das Bootin hyväkuntoisena ja toimivana kirpputorilta neljän euron halpaan hintaan.

Doc

17.03.08 klo 15:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oih. Näitä on monta.

Luultavasti kuitenkin alati kasvava MoC julkaisuiden määrä lienee itselleni se suurin ylpeyden aihe, kyllä näyttävät hienoilta hyllyssä ne. Ja hienoin yksittäinen julkaisu lieneepi Criterionin Complete Mr. Arkadin- paketti ja vastaava vielä matkalla oleva Brazilin kolmen levyn kokoelma kohoanee vastaavaan asemaan.

Nanopoli

17.03.08 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nanopoli kirjoitti:

Ilman muuta Rambo tinbox. Mahtava boxi, sisältö sekä kansi.

Nykyään Blade runnerin 5-levyn tinaboxi &rambo tinbox ovat pakkaukseltaan kokoelman helmet.

Sisällön puolesta Oz kaudet 1-4, Simpsonit kaudet 1-10 ja pulp fiction 2-levyn painos.