Digital... [DVD]
Foorumin päävalikkoon › Digital... [DVD] › Blu-ray kokoelmia?
Blu-ray kokoelmia?
Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu
StorytellerTykittäjä |
23.10.08 klo 01:44 - linkitä tähän kommenttiin: # Elikkäs, olettaisin että blu-ray on kaikille vielä suht uusi ja todella kallis homma, joten en uskoisi että monilla on suuria blu-ray kokoelmia. Siksi ajattelinkin kysyä, että mitä blu-ray elokuvia porukat omistavat ja millä periaatteella ostatte juuri blu-ray version parikymmentäeuroa halvemman dvd-version sijaan. Itse ostelen blu-ray elokuvia, vain jos tiedän pitäväni niistä (paria ensimmäistä kokeilua ja lahjaa mukaanlaskematta). Tässä nyt sitten se oma kokoelmani:
Siinä kaikki sitten. Cleaner oli lähinnä kokeilu ja Wild Hogs, Surf's Up ja Hollywoodland ovat lahjoja. Loput hommasinkin tarkoituksellisesti itse. |
Dr. ZaiusKäyttäjä |
23.10.08 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: # Itselläni ei vielä Blu-ray:tä ole. Kiinnostaisi tietää, että onko noissa Blu-rayissa huomattavakin ero kuvan laadun suhteen jos vertaa normaalin DVD-levyyn? Ja onko niissä muita mukavuuksia? Eli onko ne hintansa veroisia? |
StorytellerTykittäjä |
24.10.08 klo 01:30 - linkitä tähän kommenttiin: #
Eron kyllä huomaa, varsinkin nyt kun hommasin PS3 ja HDTV:n lisäksi tuon HDMI-kaapelin. Se että kuinka suuri ero on, en osaa tarkalleen kuvailla. Toisten mielestä DVD näyttää jopa rumalta Blu-ray elokuvien jälkeen, mutta omasta mielestäni ihan normaalilta. Tavallaan blu-rayssa huomaa kaikki yksityiskohdat paremmin. Esimerkiksi kun kuulakärkikynällä kirjoitetaan paperille, siinä näkee nämä paperista lähtevät todella pienet palaset/liat/pölyt vai miksi niitä kutsutaan kirjoittaisessa ja myös musteen tarttuneen niihin. Periaatteessa olo on sama kuin heräisit unesta ja näkisit saman unen livenä, se on paljon selkeämpi ja yksityiskohtaisempi. Blu-raylla näkee myös heti jos on huonosti peitetty finnit sun muut näppylät meikeillä. Itse olen kuitenkin sen verran aloittelija, etten ole vielä muutamaa elokuvaa enempää ehtinyt perehtymään asiaan. Niin ja animaatiotkin näyttävät jo melkein ihan luonnossa kuvatuilta. Ne blu-ray elokuvat mitkä löytää tarjouksesta about 20 €:n hintaan ovat hintansa veroisia, mutta nämä uusimmat ilmestykset mitkä maksavat useimmiten 30 € ovat kyllä liian kalliita. Tosin nyt on meneillään monta blu-ray kampanjaa, kuten toptenistä saa 3 kahden hinnalla. Luulen kuitenkin hinnan laskevan ajanmyötä. Tosin, itselleni hinta on sama ja se jos oma lempi elokuva ilmestyy blu-ray versiona, niin ostan sen DVD version sijaan automaattisesti. |
max55Käyttäjä |
24.10.08 klo 23:26 - linkitä tähän kommenttiin: # Blu-Ray elokuvia on 68 Kpl. Ostin ensimmäisin Blu-Ray elokuvan viime joulukuussa. Ja on kyllä paljon parempi kuvanlaatu kun dvd. Itsellä on 40" Samsung FULL-HD ja Playstation 3. muistan kun testasin pirates of the caribbean elokuvan eron dvd niin olin yllättynyt kuinka tarkka ja kirkas se blu ray elokuva oli 1. Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous |
T-800Käyttäjä |
13.11.08 klo 21:40 - linkitä tähän kommenttiin: # Satasella saa tietokoneeseen Blu-Ray soittimen, mutta pitäsi sitten olla HDTV jota minulla ei ole. Mutta kuva on kyllä paljon hienompi kuten max jo sanoikin. Helvetin hieno. |
ToniJJJKäyttäjä |
03.01.09 klo 17:36 - linkitä tähän kommenttiin: # En omista vielä yhtäkään blu-ray leffaa, mutta nyt kun sain PS3:n jouluna, niin vois kyllä hankkia pari blu-ray:tä ja testata kuvanlaadun eroa. Ja PS3:han on testien mukaan tämän hetken paras blu-ray -soitin. |
ChrattacKäyttäjä |
03.01.09 klo 17:54 - linkitä tähän kommenttiin: # Tässä tuli mieleen eräs kysymys: toistaako tavalliset blu-ray soittimet DVD-levyjä ilman mitään lisähärsvärkkejä? Kuitenkin jossain vaiheessa siirrytään kokonaan tuohon formaattiin ja silloin pitää itsekin seurata tekniikkaa kun tekniikka halpenee riittävästi. Nykyisellään Blu-ray levyt ovat vielä vähän turhan kalliita, varsinkin kun DVD-laatu riittää mulle vallan mainiosti. Lisäksi nuo vanhemmat blu-ray levykotelot olivat sangen rumia tuon typerän vaaleansinisen kehyksensä kanssa, nyt näyttäisi muuttuneen vähän tyylikkäämmiksi (vaikka edelleen tuollaisen vakiojutun lyöminen joka koteloon on mielestäni hieman kurjaa). Katsokaapa vaikka: Pieni kuriositeetti, tiedetään. :-) (Valitettavasti en löytänyt yhtään pienempiä, suunnilleen samankokoisia kuvia nopeasti hakiessa) |
ToniJJJKäyttäjä |
04.01.09 klo 12:08 - linkitä tähän kommenttiin: # ^Tavallisista Blu-ray soittimista en tiedä, mutta kai se selviää kun kaupassa kysyy myyjältä tai lukee laatikon kyljestä. Suosittelen kuitenkin PS3:a. Sillä toimii molemmat formaatit. |
Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu