Keräättekö erityisesti jonkun näyttelijän/ohjaajan leffoja?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Keräättekö erityisesti jonkun näyttelijän/ohjaajan leffoja?

Arviomies

29.03.05 klo 10:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauhuleffoja tulee eniten keräiltyä. Ohjaajista Cravenin, Argenton ja Carpenterin leffoja tulee hankittua.

h0x0r

29.03.05 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hitchcock-kokoelma kasvaa koko ajan, 21 lättyä löytyy nyt hyllystä. Ikävä kyllä kaikki ovat vielä Hitchcockin hollywood-ajan tuotantoa, mutta eiköhän niitä vanhempiakin jostain ala kohta löytymään.

Genesis

29.03.05 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen kiinnostunut aasia leffoista. Tällä hetkellä aijon ostaa kaikki Takeshi Kitanon leffat, eihän niitä enää montaa puutukkaa(uusin samurai rumba ja violent cop). Takeshi Miiken leffat ovat myös alkaneet kiinnosta ja aijon tämän äijän kaikki leffat myös hommata...

Tätä on kyllä noloa myöntää, mutta kerään myös Steven Seagalin ja Jean Claude Van Dammen leffoja :oops: .

Lutkus

29.03.05 klo 23:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Genesis kirjoitti:

Tätä on kyllä noloa myöntää, mutta kerään myös Steven Seagalin leffoja :oops: .

No tuossa ei ainakaan ole mitään noloa :D Ainakaan jos kyse on Stiigalin vanhemmasta tuotannosta. Taidokasta, humoristista ja tyylikästä martial arts -menoa, jota täydentää wanha kunnon toimintameininki, unohtamatta kuitenkaan herran itsensä muitakaan tavaramerkkejä poninhäntää, tuimaa ilmettä ja ryhdikästä kävelytyyliä. On Deadly Ground ja Hard to Kill hyllyssä tällä hetkellä, Marked for Death ja Out for Justice löytyvät ostoslistalta.

Jämä

30.03.05 klo 00:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse keräilen lähinnä tietokoneanimaatioita sillä niitä jaksaa katsoa uudestaan monta kertaa. Sekä hankinnassa voisi olla muutaman Disney -klassikko. Omistankin vasta Leijonakuninkaan, Ice Agen, ja kaikki Pixarit.
Antz voisi olla ihan hyvä hankinta vaikka VHS löytyykin. Sitten ehkäpä Aristokatit ja Bambi (jota en ole vielä muistaakseni nähnytkään) voisivat olla ostamisen arvoisia. Pyrin ostamaan vain elokuvia joita jaksaa katsoa useampaan otteeseen. Leijonakunigas on tällä osa-alueella ehdoton ykkönen. Toy Storyja jaksaa myös aika usein katsoa.

Arsi T. Elokolikko

30.03.05 klo 01:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joitakin ei-niin-aktiivisesti-tuotantoa-ulos-sylkeviä tekijöitä tulee keräiltyä, jos rahatilanne sallii.

Crichton-leffat (käsikirjoituss, ohjaus tai molemmat) 9 DVD + 2 VHS
Charlie Kaufman -leffat (käsikirjoitus) 5 DVD (eli kaikki :) )

Lisäksi Suomalaisen melankoliamusiikin edustajien DVD:t ovat lähestulkoon pakkohankintoja. :)

Ale

30.03.05 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äh, noloa olisi myöntää ettei keräilisi Sensein ja Van Damagen leffoja. :wink:
Tuo Lutkuksen mainitsema kävelytyyli on hieman alkanut jo tarttua minuun...
Unohdinpa vallan, että minäkin keräilen Van Dammen lehevoja. On 6 ja nyt Stiivenin filmejä on peräti 7. Fulceja voisi taas alkaa hommailemaan lisää...

TheShining

30.03.05 klo 13:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kubrickin, Lynchin ja muiden suosikkiohjaajieni leffoja pääasiassa.

Genesis

30.03.05 klo 23:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lutkus kirjoitti:
Genesis kirjoitti:

Tätä on kyllä noloa myöntää, mutta kerään myös Steven Seagalin leffoja :oops: .

Se on kyl tosi et jos haluaa kunnon toimintaa vailla juonta niin Seagalia vaan dvd laitteisiin ni kylä lähtee. Itsellä on 10 Stevenin leffaa ja 10 Van Damme leffaa, mut koko ajan tulossa lisää.

Laulunlapsi

30.03.05 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

h0x0r kirjoitti:

Hitchcock oli kyllä todellakin keräämisen arvoinen mies. :D itse olen myös alkanut keräämään miehen mooveja, tällä hetkellä löytyy vasta 8 leffaa...Muita keräilykohteitani ovat David Lynchin leffat, omistan kaikki 9 ''neron'' elokuvaa, Kubrickin leffoja on tullut myös keräiltyä 5 kappaletta ja sitten on vielä Kurosawa jolta omistan 10 leffaa. Keräily menee tällä hetkellä pitkälti lempi ohjaajieni mukaan.

01.04.05 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alfred Hitchcock 5
Sam Raimi 5

Poirotti

25.04.05 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

On tullut sellaisia ohjaajia keräiltyä kuin Hitchcock (12), Allen (9), Coen (9), Bergman (7), Scorsese (5), Tarantino (5), Tati (5), Chaplin (5), Coppola (4), Kurosawa (4), Gilliam (4) ja Kubrick (4). Sitten on joitakin ohjaajia, joilta on löytyy kahdesta kolmeen elokuvaa.

Erityisesti jonkun tietyn näyttelijän elokuvia en keräile, paitsi joku neljä Audrey Hepburnen tähdittämää leffaa on tullut hankittua keräilymielessä.
Marx-veljesten elokuvia on kertynyt 7 kappaletta ja lisääkin voisin hankkia.

Nosoki

06.06.05 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutama vuosi sitten keräilin Steven Seagalin elokuvia, mutta sitten hän alkoi tehdä aivan käsittämättömän huonoja leffoja. Sitten kuulin miehen tekemää musiikkia ja en enää voinut katsoa hänen leffojaan tosissani :D .

Nykyisin yritän hommailla Chow Yun-Fatin elokuvia. Minulla on noin 50% Briteissä julkaistuista Chowin elokuvista, ja tarkoitus olisi hommata kaikki kunhan vaan rahaa löytyisi. Hankintalistalla on kuitenkin tärkeämpiäkin nimikkeitä. Chowin Hollywoodleffat eivät minua jaksa kiinnostaa pahemmin, Anna ja kuningas, sekä Replacement killers ovat katsottavia, mutta esimerkiksi Bulletproof Monk oli niin huono, että teki mieli oksentaa.

SpinalCrap

06.06.05 klo 00:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Clint Eastwood -leffoja on tullut hankittua ja tulen jatkossa hankkimaankin, varsinkin länkkäreitä. Myös Bruce Willisin tähdittämiä leffojakin on keräytynyt useampia.

Luxi

14.06.05 klo 16:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Howard Hawksin leffoja, Cary Grantin leffoja ja Woody Allenin leffoja tulee ostettua, jos sattuu käteen.

Yleensäkin 30- ja 40-luvun screwball komediat on nyt ollut hakusessa.

14.06.05 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luxi kirjoitti:

Yleensäkin 30- ja 40-luvun screwball komediat on nyt ollut hakusessa.

Mistäs oot noita Alleneita hommaillu ja mihin hintaan? Itsellä tuo on kanssa keräilykohteena. Onko bokseja vai yksittäisiä?

Mara

14.06.05 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä keräilen näyttelijöistä Nicole Kidmanin, Sean Pennin, Renee Zellwegerin, Susan Sarandonin, Tim Robbinsin, Morgan Freemanin, Natalie Portmanin ja Clintin mielestäni parhaimpia leffoja.
Ohjaajia en niinkään keräile ostan leffoja enimmäkseen näyttelijöiden ja sen että pidinkö siitä perusteilla.

Luxi

15.06.05 klo 08:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Ihan yksittäisiä olen ostanut. Filmifriikistä ostin muutaman 70-luvulla tehdyn elokuvan ja Lontoosta kävin ostamassa Purple Rose of Cairon.

mokoma

16.06.05 klo 12:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stanley Kubrickin , Sam Raimin, Oliver Stonen ja Peter Jacksonin vanhempaa tuotantoa on tullu eniten hankittua.

Tuomas

16.06.05 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #