Keräättekö erityisesti jonkun näyttelijän/ohjaajan leffoja?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Keräättekö erityisesti jonkun näyttelijän/ohjaajan leffoja?

ToniJJJ

05.07.09 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän mennessä kokoelmasta löytyy eniten Godardia, Argentoa, Tarantinoa, Kitanoa, Woota ja Leonea, mutta seuraaviin ohjaajiin olisi tarkoitus tutustua lähiaikoina tarkemmin:

Akira Kurosawa
Kenji Mizoguchi
Yasujiro Ozu
EDIT: Masaki Kobayashi

26.09.09 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarantinoa, sam peckinpahia, arnold shwarzeneggeria,
esimerkiksi.

Madmasa

26.09.09 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enimmäkseen on tullut kerättyä Stallonen, Schwarzeneggerin, Van Dammen ja Seagalin leffoja. Haluttaisi kuitenkin omistaa lisää esim. Rutger Hauerin elokuvia, joita itseltäni löytyy tällä hetkellä vain kolme. Bud Spencerin & Terence Hillin seikkailuja on tullut ostettua muutama kappale.
Ohjaajista tuli joskus kerättyä John Badhamin ja Walter Hillin leffoja, koska ennen ne upposivat todella kovaa. Niitäkään ei tosin hirveän paljoa ehtinyt kertyä.

Voisimpa jotain listatakin:

Sylvester Stallone - 15 kpl
Arnold Schwarzenegger - 11 kpl
Jean-Claude Van Damme - 8 kpl
Steven Seagal - 8 kpl

Zanizu

12.10.09 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä kerään Tarantinon ja Arskan leffoja ja niitä löytyy kokoelmista tällä hetkellä
Tarantino 2kpl
Arnold Schwarzenegger 21kpl
vielä pari puuttuu :D

vesatoi

27.10.09 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Clint Eastwoodin leffoja on tullu hyllyyn jonkin
verran.Myös Charles Bronson,Robert DeNiro,Matt
Damon ja Mark Wahlberg on hyllyssä,muutama suo-
sikki näyttelijä mainitakseni.Westernit on mi-
nu makuuni.Sota- ja action leffojakin katselen.
Ohjaajista Sam Peckinpah,Walter Hill,Andrew Da-
vis,Ridley Scott kuuluvat suosikkeihini.Vain,on
niitä toisiakin hyviä ohjaajia.

Andyliini

09.11.09 klo 10:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerään, mutta vain yhden miehen elokuvia: Paul W.S. Andersonin, tällä hetkellä taidan omistaa kaikki, mitä Suomessa on julkaistu. Joskus keräilin myös elokuvia, joissa Jim Carrey näyttelee, mutta se vaihe meni ohi.

Hize

04.01.10 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näyttelijät kuten Al Pacino, Robert De Niro, Jim Carrey, Denzel Washington ja Will Smith ovat omaan mieleeni. Monia kyseisten hemmojen leffoja omistan ja tulen varmasti vielä omistamaan (kuhan eivät ole sysipaskoja).

LikeWise

09.01.10 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Burtonin ohjaamat leffat löytyy hyllystä, lukuunottamatta Apinoiden planeettaa ja Jali suklaatehdasta. Niitä ei ole vain tullut hankittua (vielä)! Nähnyt kyllä olen. Hammer Horrorin leffoja olen ruvennut myös haalimaan, lähinnä Leen Dracula pätkiä jotka ovat aivan parhautta!

Tiiviste

09.02.10 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Quentin Tarantinon elokuvat etusijalla, kolme vasta DVD:nä (Kill Billit, Reservoir Dogs) ja VHS:nä löytyy Pulp Fiction. Kaikki pitäisi DVD:lle ostaa.

Freddy

11.12.11 klo 17:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällähetkellä kerään Tarantinon leffoja DVD:lle, omistan nyt vain Kill Billit ja Pulp Fiction on postissa.

Espuzio

12.12.11 klo 23:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vastaan nyt tähän topiciin vaikken erityisesti kenenkään henkilön leffoja keräilekään. Joidenkin elokuvat olen ostanut kaikki mutta se ei haittaa jos jonkun yksi huono puuttuu.

Oma keräilyn kohde on enemmänkin yksittäiset elokuvat: kuten Pulp Fiction. Laitoin jo tuonne Duuri- ja molli-osioon PF-lp:n ja ajattelin laittaa tänne pari muuta kun nyt tulin PF-kaapista...

Kaikenlaista kyseiseen elokuvaan liittyvää on tullut keräiltyä mutta leffaversioista nämä on mielestäni omia hienoimpia:

Laserdisc Wide Screen

Kuva Ebay
Criterion Edition

Grinch

07.04.12 klo 01:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tietoisesti olen pyrkinyt omistamaan tiettyjen näyttelijöiden elokuvia. Harmi vain, että nämä vähemmän tunnettujen näyttelijöiden elokuvat on sitten jossain kivenkolossa, että ne saisi lisättyä kokoelmaan.

Jotain kokoelmasta:

Van Damme: 29 kpl
Donnie Yen: 8 kpl
Jet Li: 8 kpl

vallu_87

07.04.12 klo 08:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä joitain poimintoja kokoelmastani.

Jean Claude Van Damme 19 kpl
Sylvester Stallone 14 kpl
Dolph Lundgren 13 kpl
Arnold Schwarzenegger 10 kpl
Steven Seagal 11kpl
Bruce Willis 9 kpl
John Travolta 8 kpl

En nyt enää mitään erityisemmin keräile, mutta niitä on vain kertynyt, toiminnan mies kun olen. Seagalilta kun esimerkiksi ei ole tullut kymmeneen vuoteen oikein mitään järkevää.

Seonsiinä

18.06.12 klo 21:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläkin on muutamia sellaisia näyttelijöitä joiden elokuva tulee aina napattua mukaan, jos kyseinen henkilö kannessa pällistelee. Näitä ovat mm. nämä perinteiset Syltty, Arska, Van Damme, Seagal, Norris ja Dolph Lundgren. Actionpökkelöiden lisäksi etenkin Robert De Niron, Al Pacinon, Harvey Keitelin, Christopher Leen ja Mickey Rourken elokuvat yleensä ovat jostain syystä tipahtaneet ostoskoriini.

Kurt

18.06.12 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä omat:

1. Sylvester Stallone: Blu-ray: Rocky 1-6, Demolition Man, Cobra, Rambo 1-4, Cliffhanger, The Expendables, D-Tox DVD: Over the Top

Yhteensä= 16

2. Arnold Schwarzenegger: Blu-ray: Commando, T2: Judgment Day, Collateral Damage, Total Recall, (The Expendables) DVD:Terminator, Terminator 3, Predator, Last Action Hero, 6th Day, Running Man, Conan the Barbarian VHS: Isäni on Turbomies

Yhteensä= 13

3. Quentin Tarantino: Blu-ray: Kill Bill Volume 1 & 2, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Inglourious Basterds DVD: Jackie Brown, Death Proof.

Yhteensä= 7

4. Joel & Ethan Coen: Blu-ray:True Grit, The Big Lebowski, No Country for Old Men DVD: Miller's Crossing, Fargo, Raising Arizona (a.k.a. Arizona Baby), Barton Fink

Yhteensä= 7

Original

14.08.12 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Keräilen oikeastaan suuurimmaksi osaksi genren mukaan elokuvia, mutta yksi näyttelijä on tehnyt suuren vaikutuksen ja hän on Arnold Schwarzenegger. Arskan 80-luvun elokuvat varsinkin on parhaita. Suorasanainen ja suoraviivainen Arska huvittavine tokaisuineen ovat parasta toimintaa ja huumoria. Tuoreimmissa Arska-leffoissa toiminta kohdistuu liikaa mielestäni aseisiin, kun Arnoldin nyrkkien heiluttelu on sitä kultaista 80-luvun Arskaa. DVD-hyllystä löytyy nämä Arska-pätkät:

Terminator - Tuhoaja
End Of Days
Red Heat-Punainen Vaara
Conan-Barbaari
Conan-Hävittäjä

Tarkoituksena olisi hankkia ainakin Raaka Keikka, Last Action Hero sekä Total Recall.

Ns. loppukevennykseksi:

Nutipää pohjolasta

03.11.12 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuossa tulikin jo aikaisemmin toiseen topiciin avauduttua Charles Bronsonin ihannoinnistani, mutta muita keräilyn kohteita minulta myös löytyy.

John Carpenter

-Cat O' Nine Tales
-Inferno
-Tenebrae
-Jennifer

Lucio Fulci (Tämän miehen hengentuotteita pitäisi olla enemmän... Yhyy.)
-Zombie Flesh Eaters

-A Nightmare on Elm Street
-Scream
-Scream 2
-Scream 3

Michael Winner (Saattaa olla enemmänkin, mutta nuo nyt muistan varmuudella)
-Chaton maa

-Way of the Dragon
-Game of Death
-Tower of Death
-Enter the Dragon

Rutger Hauer (Liian vähän tämänkin hienon miehen leffoja.)
-Liftari
-Verinen viikonloppu
-Hobo With a Shotgun

Willem Dafoe (Hankintalistalla täydennystä)
-Boondock Saints
-Spider-Man
-Antichrist

Timpsi

08.03.13 klo 10:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole oikeastaan tietoisesti kerännyt tiettyjen ohjaajien elokuvia, mutta jotenkin näitä on kasaantunut. Keräsin kaikki ohjaajat, joilta minulla on 5 tai usempi leffa - ja taisipa siinä samalla muodostua suosikkiohjaajen lista. Kaikkien näiden tuotoksia hankin ja katson varmasti vielä lisää:

Aki Kaurismäki (13)
Werner Herzog (6)
Roman Polanski (6)
Jean-Luc Godard (5)
Krzysztof Kieślowski (5)
Friðrik Þór Friðriksson (5)