Keräättekö erityisesti jonkun näyttelijän/ohjaajan leffoja?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Keräättekö erityisesti jonkun näyttelijän/ohjaajan leffoja?

ToniJJJ

19.12.08 klo 16:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun tuli tuo Godard Collection hankittua, niin varmaan ostan lisää Godardia hyllyyn. Sen jälkeen loput Tarantinot(kunhan jostain löytyy Pulp Fictionin pahvikansi-collector's edition).

Storyteller

19.12.08 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä mielenkiintoisimpai ohjaajia ovat Tim Burton, David Fincher ja M. Night Shyamalan. Harmikseni olen nähnyt lähes jokaisen tekelee kyseisiltä ohjaajilta. Odotan innolla miesten tulevia tekeleitä.

19.12.08 klo 20:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Onko Fincherin Panic Room nähtynä? Ei tuolla pisteyttämiesi elokuvien joukossa ainakaan näkynyt.

19.12.08 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäs näitä olisi...
Ruggero Deodato, Stanley Kubrick, Jack Nicholson, Enzo Castellari, Sergio Martino.
Enemmän kuin ohjaajia/näyttelijöitä, tulee kerättyä tyylilajeja ja genrejä.

Storyteller

20.12.08 klo 03:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:
Storyteller kirjoitti:

Joskus televisiosta tuli puoliksi katsottua, mutten muista edes loppuratkaisua, joten tuo pitäisi varmaankin hommata. The Gamen olen pisteyttänyt, mutta katsoin sen niin monta vuotta sitten, etten muista lähes yhtään mitään.

ToniJJJ

20.12.08 klo 17:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Panic Room Play.comissa tällä hetkellä 2.99€. Varmaan halvin ja tuohon hintaan ostaa melkein minkä tahansa elokuvan.

Tapio

24.01.09 klo 23:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ohjaajista voisin sanoa kerääväni Tarantinon, Fincherin ja Aronofskyn leffoja. Tarantinon kaikki leffat on jo hyllyssä, Fincheriltä noin puolet, Aronofskyltä vain 1, koska "löysin" kyseisen herran vasta muutama kuukausi sitten.

25.01.09 klo 11:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Todellisimmaksi keräilykohteeksi voin lausua ehkä vain Jean Renoirin. Omistuksessa ovat:

Pelin säännöt (criterion)
Suuri illuusio (criterion)
Ihmispeto (criterion)
Boudu (criterion)
Elena ja miehet
Ranskalainen cancan
Kultavaunut
(edelliset myös criterion - boksi tällä kertaa)
Toni (Masters of Cinema)
Virta (BFI)
Joki (BFI - ehkä hankin criterioninkin jossain välissä)
Marseljeesi
Tohtori Cordeliurin testamentti
Whirlpool of Fate
Nana
Charleston
Karkaileva korpraali
The Little Match Girl
(edelliset Lion's Gaten boksissa)
Suursuon salaisuus (FOX)

Puuttuvat siis:

Southerner (huono dvd-julkaisu on olemassa)
This Land Is Mine (sama ku edellä)
Woman on the Beach (ei dvd:tä, paitsi Ranskassa, jos en ihan väärin muista)
Monsieur Langen rikos (ei dvd:tä paitsi vähän turhan kallis kolmoisboksi on olemassa, jonka teoksista omistan jo kaksi leffaa - ei ihan ykkönen hankintalistalla)
Lower Depths (ainoa uupuva criterion-Renoir, pitäis jaksaa hankkia, sais samalla sen kivan ja vielä näkemättömän Kurosawankin)

Chotard and Company (ei dvd:tä)
Madame Bovary (ei dvd:tä)
La Chienne (ei dvd:tä olemassa, koneella on joku kämänen vhs-rippi)
Night at the Crossroads (ei dvd:tä, MoC:lta tulossa ilmeisesti joskus?)
Le bled (ei dvd:tä olemassa)
Vauvatesti (ei dvd:tä, muistaakseni..? paitsi Ranskassa jo loppunut painos ilman tekstejä)
Tire au Flanc (sama ku edellä)
Catherine (sama ku edellä, ja Chiennekin tässä boksissa taitaa olla)
The Tournament (olemassa vain osittain filminäkin, ei taida olla tulossa ihan lähipäivinä dvd:lle)
Kotiapulaisen päiväkirja (ei taida olla dvd:tä)
Salute to France (lyhäri, oliskohan jossain bonuksena? en muista)
Aamiainen ruohikolla (ei taida olla dvd:tä, esitetään arkistossa kevään aikana täällä päin)
Onnen hetkiä (ei dvd:tä)

Marquitta on kadonnut elokuva. Olen lukenut siitä myös aika vähän.
Elämä on meidän ei ole minusta Renoir-elokuva, vaan yhteisprojekti, joten se ei ole niin tärkeä juttu.
Toscassa olevat Renoirin pätkät ovat leikattuja pois ja kadonneet.
The Amazing Mrs. Hollidayssa Renoiria ei ole kreditoitu, dvd olisi kai olemassa?
Un tournage à la campagne: olemassa vain fragmentti.

Hitchcockia en keräile, mutta sitä on silti hyllyssä 38 pitkää filmiä ja 2 lyhäriä. Kitanot ajattelin myös saada kaikki hyllyyn. 10 omistan vain tähän mennessä.

JV

01.02.09 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä keräilen enimmäkseen Kubrickin, Tarantinon ja Scorsesen teoksia. Kyseisten herrojen jokainen teos tulee päätymään hyllyyn aikanaan kun saan rahaa niihin. Keräilen myös Christian Balen, Jack Nicholsonin pätkiä.

Tappo

06.02.09 klo 19:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ohjaajista Fulcia, Tarantinoa, Lynchiä ja wooda tulee keräiltyä.
Näyttelijöistä Charles Bronsonia, Sylvester Stallonea, Chuck Norrisia sekä Chow Yun-Fatia.

Juize

06.02.09 klo 20:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

En kerää, enkä rupea keräämään jonkun tietyn näyttelijän/ohjaajan elokuvia. No okei, jos nyt jotain rupean joskus keräämään, olisi se ohjaajan puolelta Tarantino, näyttelijä taas olisi Eastwood. En kuitenkaan näe mitään syytä ruveta keräämään yhden tietyn äijän leffoja. Ostan ne mitkä kiinnostaa, muut jätän suosiolla pois. Elokuvia en itse osta paljoa, vaan käyn varastamassa iskän elokuvakokoelmasta jonkun DVD:n, tietenkin sellaisen joka kiinnostaa.

Nyt kiinnostaisi kuitenkin ruveta keräämään hieman harvinaisempia elokuvia, jotka olisi amazonista vaikkapa helppo tilata. Siis olisi helppoa jos jommallakummalla vanhemmistani olisi visa-kortti.
E: Kulttimatsku kiinnostaa myös aina.

06.02.09 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se on sit myöhemmin se ohjaajiin tutustumisen aika. Muuten sulla on kyllä hemmetin hieno asenne. Onko faijan leffaharrastus vaikuttanut paljonkin omaan suhtautumisees elokuviin? Paljonkos sitä dvd:tä teidän perheessä sitä on?

Cujo

11.02.09 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni ainakin muutamat ohjaajasarjat lähtivät kasvamaan kuin itsestään ja pian huomasikin sijoittavansa rahjojaan ensisijaisesti heidän elokuviinsa. Näyttelijöistä ainoastaan Lon Chaney ja Greta Garbo ovat / ovat olleet keräilyn kohteena.

Tällä haavaa hankinnassa John Fordin teoksia, joita on hyllyssä nyt 40 kpl.

Juize

01.03.09 klo 12:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Lamourhaaja, isä ja äiti kun ovat eronneet, niin aina kun olen iskän luona katselen elokuvia. Isältä löytyy noin 100 elokuvaa, joista suurin osa draamaa ja sotaa. Elokuvaharrastus periaatteessa lähti siitä kun isällä ei ollut ikinä mitään tekemistä, niin elokuvahyllyä aloin tutkailla. Monia suosikkeja olen tuolta isän hyllystä löytyänyt, mm. Koyaanisqatsin, Bagdad Cafen (joka ei ole suosikki, mutta kelpo komedia), sekä Yksi silta liikaa (tuokaan ei ole suosikkeja, mutta eritätin hyvä sotaelokuva). SItemmin olen isän kanssa kaupoissa elokuvahyllyjä tutkinut, ja yhdessä ollaan päätetty mitä ostetaan. Esimerkiksi tuo Huuliharppukostaja ostettiin jokin aika sitten yhteisestä päätöksestä.

Isäni on kuitenkin vähän liian ankara noiden ikärajojen suhteen, ja sillä perusteella mm. Stalingrad ja kummisedät jääny vielä näkemättä. Miinuksena myös että iskä on hollantilainen, joten suurin osa elokuvista on hollanista ostettuja, joka käytännössä tarkottaa sumitekstien uupumista. Tuon takia jäänyt Kahvia ja Tupakkaa näkemättä.

Pahoittelen myöhäistä vastausta.

01.03.09 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä miti, oot hyvää uutta verta saitille. Arvostan leffamakuas, nään siinä paljon samaa ku siinä mitä ite kattelin kersana, tosin mulla oli huomattavasti paskempi maku silti. Ja vois melkeen sanoo että on edelleen, koska oot varmaan "elitistisin" tyyppi koko foorumilta ja tällä kertaa käytän tuota täälläkin kirosanaksi kohonnutta toteamusta täysin puhtaana kehuna jaksamatta välittää pätkääkään siitä mitä siitä todetaan. Mainiota. Tääkin meni aivan offtopiciksi ja aivan eri aiheesta mut ööää ihan sama.

Emperor

02.03.09 klo 21:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juize on tosiaan ikäisekseen harvinaisen "elitisti", tuon ikäiseltä kunnioitettavaa..

Mutta aiheeseen palatakseni on tässä alkanut jo muutaman ohjaajan kohdalla hahmottua hankintalistaa.
Eli Ingmar Bergmanin elokuvia kerään tällä hetkellä eniten.
Tärkeä ohjaaja, ja eritoten kiinnostava. Leffoista on saatavilla helposti halvallakin varsin hyviä julkaisuja.
Hankittuna on:
Satamakaupunki
Kuin kuvastimesta
Persona -naisen naamio
Kiihko (joka ei nyt tosin ole Bergmanin ohjaus, vaan hänen käsikirjoitus, mutta aika lailla tämä halutaan mieltää Bergmanin leffaksi, kun DVDn kannessakin lukee kissan korkuisilla kirjaimilla Bergman)
Seitsemäs sinetti

Toinen keräilyn kohde on Teuvo Tulion leffat, kotimaista nääs. Tulio on kyllä veikeä heppu. Yleensä elokuvien joku osa-alue (kuten tekninen toteutus) tökkii melkein naurettavuuksiin asti, mutta yllättäen Tulio pistää elokuvassaan niin hyrskynmyrskyn ettei ole tosikaan.
Tähän mennessä hankittuna Tulion kokoelma boksi nro.2
sisältää siis

Intohimon vallassa
Rakkauden risri
Hornankoski
Levoton veri

Sitten on vielä rakkaan itänaapurimme oma "visuaalinen runoilija" Andrei Tarkovsky. Hankittuna on
Peili
Stalker
Solaris
Tältä ohjaajalta olisi tarkoitus saada kaikki leffat, eihän tuosta niin kauheasti puutu.

Francois Truffaut on vielä yksi, jolta ainakin pitäisi hankkia elokuvia lisää. Itselläni on vasta 400 Kepposta. Joku DVD- boksi olisi tämän ohjaajan tuotannosta oikein mukava..

02.03.09 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Täs on 400 kepposta mut ku miettii et hyviä julkaisuja erikseen ei taida noista muista tässä olevista teoksista löytyy niin aika hyvä boksi on kyseessä, erityisesti kun ekstratkin ovat jotain aika superii:

LikeWise

29.06.09 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

David Lynchin ja Quentin Tarantinon leffoja on tullut keräiltyä. Eraserhead, Elefanttimies ja Dune vielä puuttuvat. Vaikka leffat on kyllä muuten tullut nähtyä. Tarantinolta taasen löytyy tietääkseni kaikki.
Myös Stanley Kubrickin pätkät löytyy lähes kaikki.