Mistä ostatte lätyt?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Mistä ostatte lätyt?

Moviemaster

19.08.03 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mucho gracias Arska

Storm

16.09.03 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffat.comista,Filmifriikistä ja Net-Anttilasta.Ja tietysti tavarataloista tulee joitakin leffoja bongattua.

lintu^

07.11.03 klo 18:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

anttilasta ja on tuolta citymarketinki aleloorista pari tullu otettua :o

Low Rider

03.09.04 klo 13:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pistetäänpä pystyyn jonkinlaista gallupia aiheeseen liittyen. Luulen että kaikki muistaa mistä ovat elokuvansa ostaneet, ainakin minä pystyn sanomaan mistä olen tietyn leffan ostanut ilman mitään kirjanpitoja.

Anttila: 41kpl (45%)
Huuto.net: 20kpl (22%)
Play.com: 10kpl (11%)
Muut: 20kpl (22%)

Tilastoista huomaa, että suurimman osan olen hankkinut Anttilasta. Pistäkääpä vastaavanlaisia listauksia, niin katsotaan mikä putiikki on foorumin suosituin. Jonkinlainen ostospaikkojen TOP -lista voitaisiin sitten kehitellä kaikkien vastausten pohjalta. Systeemihän voisi olla vaikka sellainen, että jokaiselta otetaan huomioon listan kärkikolmikko, ja kaikille kolmelle annetaan yksi piste omaa listaani esimerkkinä käyttäen tyyliin:

Play.com: 1

Jotta tämä olisi jotenkin kontrolloitavissa, niin sovitaan että omia listauksia ei saa muokata. Arsi voi tässä vaiheessa pyyhkäistä kuolan suupielestä paperiin, sillä tällainen innovatiivinen keksintö pulpahti mieleen: Aina edellisen henkilön lista kopioidaan ja siihen lisätään omat pisteet (ja lisätään tietenkin uusi kauppa, jos sitä ei ole edellisessä listassa). Jälleen kerran yksinkertainen esimerkki:

Henkilön x oma lista:

(omat pisteet + edellisen henkilön listan pisteet {minä}) =>

Anttila: 2
Cdon.com: 1

Tällä tavalla pisteiden listaaminen ei kasaudu yhden henkilön harteille ja tuorein lista löytyy aina viimeisimmästä viestistä. Mielessä kävi myös, että noille liikkeille voisi antaa pisteet tyyliin:
1 sija = 3 pistettä
2 sija = 2 pistettä
3 sija = 1 piste
, mutta tällöin laskeminen menisi tietyllä määrin hankalammaksi. Heittäkäähän kommentteja puolesta ja vastaan, ja myös mahdollisia ideoita.

Arsi T. Elokolikko

Anttila: 2

1 sija = 3 pistettä
2 sija = 2 pistettä
3 sija = 1 piste

Okei, saamanne pitää ja siihen boldina olevaan kohtaan: Kyllä maailma on julma paikka :cry:

1. Anttila 22 (63%)
2. Citymarket 3 (9%)
3. Filmifriikki 2 (6%)
3. Levykauppa Äks 2 (6%)
5. Muut (esim. yksityiset) 6 (17%)

Pojot menis siis tällä mielestäni paremmalla tavalla

Anttila 3 + 3 = 6
Huuto.net 2 + 0 = 2
Citymarket 0 + 2 = 2
play.com 1 + 0 = 1
Filmifiikki 0 + 1 = 1

Tai tällä helpommalla, mutta tyhmemmällä tavalla, jonka kaikki osaavat laskea (prkele, tuossa edellisessä ei oo ees integraaleja :twisted: )

Anttila 2

graniitti

03.09.04 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

leffoja tulee ostettua pääasiassa näistä:

huuto.net
netanttila/ tavallinen anttila
cdon.com
leffat.com
filmifriikki.fi

ja tulevaisuudessa on tarkoitus hommata lättyjä ja erikisempiä boxeja play.comista, kunhan jaksan käydä hakemassa sammon visa electronin

Ja en millään muista mistä mikäkuin leffa on ostettu niin en siihen sano mitään

Mask

03.09.04 klo 15:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse hankin lätyt pääasiassa Anttilasta, Gigantista ja Filmifriikistä.

Migelo

03.09.04 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

No lukuja en lähde laittamaan, mutta kyllä mä kärkikolmikon tiedän:

1. Anttila (~75%)

tai vaihtoehtoisesti...

Anttila 3
Gigantti 1
FreeRecordShop 1

Elikkäs näin...? Netistä en juurikaan leffoja osta...

Steambull

03.09.04 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä tuossa Kuopiossa ole kuin Anttila ja Free Record Shop, melkein kaikki Anttilasta.

Aika moni tässä topicissa on maininnut Gigantin, myydäänkö ketjun liikkeissä paljonkin lättyjä? Käsittääkseni ei.

Ja tuo Filmifriikki on tuntuu myös olevan kovin suosittu, minkä ihmeen takia? Sivut ovat melko huonot ja hinnat pilvissä. Paras nettikauppa tuntuisi olevan videodivari, vaikken sieltä ole vielä mitään tilaillutkaan.

Rakr

03.09.04 klo 16:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gigantissa on suunnilleen samanlainen tarjonta kuin Prismoissa ja Shittareissa.

Hush-hush

03.09.04 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jes, tiesinhän mä että noille ostospaikkamerkinnöille tulisi hurjan hyödyllistä käyttöä joskus! :roll: Aikamoista jyräämistä Anttilalta tähän mennessä, ja netistähän en ole koskaan ostanut mitään.

1. Anttila 30kpl = 67%

Gigantti 2
FreeRecordShop 2

gggolem

03.09.04 klo 21:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Anttila is the best! Ja FreeRecordShop kuulostaa todella houkuttelevalta kun siellä on niin hyviä tarjouksia.

TheShining

09.09.04 klo 17:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmifriikki. Voisin jopa sanoa olevani sen kanta-asiakas. Toinen paikka jossa on tultu asioitua, on Anttila.

Kapa

09.09.04 klo 18:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dvdon.comista olen ostellut ylivoimaisesti eniten.Anttilasta olen ostanut vain neljä leffaa,gigantista yhden ja filmifriikistä yhden.

Filmer

09.09.04 klo 20:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

En enää ole ostanut yhtään leffaa Suomesta ja syy tähän on yksinkertainen. En halua maksaa jumalattoman kauheita hintoja leffoista, jotka saa ulkomailta jopa puolet halvemmalla.

Tässä pari lempiputiikkia:

www.dvdsoon.com - Kanadalainen firma, postitus kestää välillä jumalattoman kauan kun ei ole leffaa varastossa mutta muuten erittäin hyvä liike, ei postikuluja. Noin viikossa tulee leffa Suomeen postituksesta.

www.cd-wow.com - Sata kertaa parempi Play. Toimitukset nopeita, hinnat sopivia, ei postikuluja. Mukana voucherit eli voi saada jopa 4 puntaa halvemmalla :D Paras Euroopan liike

www.layoyo.com - Hong Kongilainen liike. Hinnat erittäin halpaa, nopeat toimitukset ja postikulut kohtuuden rajoissa.

www.dddhouse.com - HK liike. Ei niin hyvä kuin layoyo

ja about 20 muussa liikkeessä on tultu ostettua.

Bottom line, älä osta Suomesta, sen saa muualta halvemmalla.

graniitti

09.09.04 klo 21:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

Bottom line, älä osta Suomesta, sen saa muualta halvemmalla.

Ei pidä aina paikkaansa, tosin itsekkin hommaan kohta sammon visa electronin niin jää suomi ostelut vähemmälle

Hush-hush

10.09.04 klo 00:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo kaipa sieltä ulkomailta tilaamalla hieman halvemmalla saisi. Ostamieni leffojen keskihinta kun viimeksi katsoin oli noin 8,9€, mikä ei taida olla vielä mikään hirveä hinta. Ihan "livenä" tehdyt ostosreissut on muutenkin mukava tapa kuluttaa tunti tai pari kun lähtee vähän pyöräilemään ja selailemaan alelaareja ihmisten ilmoille. Ajattelisin varmaankin eri tavalla jos ostaisin leffoja enemmän, mutta kun 2-5 ostaa kuukausittain niin rahaa ei näillä hinnoilla mielettömästi häviäkään verrattuna nettishoppailuun. Tietysti jos tahtoo jotain harvinaisempaa niin olisi pakko tilata, mutta mulle on riittänyt aika mainiosti näiden Suomen kauppojen valikoima.

mijura00

CdWow.Com (Hong Kong?)
DeepDiscountDvd.com (USA)

Arsi T. Elokolikko

27.10.04 klo 15:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä suunnittelin viiden DVD:n (Signs, Salaisen agentin tunnustukset, Human nature, Vieras tulevaisuudesta, Bride of Chucky) tilausta netistä, ja tällainen hintavertailu postimaksuineen tuli muutaman paikan osalta:

1. leffat.com 56,25 €
2. play.com 62,45 € (lisäksi 4/5 enkkusubeilla)
3. cdon.com 73.70 € (kaikki ruottikansilla)
4. filmifriikki 80.00 €
5. kukunor 146,00 € (onks noi Kukunorin hinnat jotain vitsejä vai :? )

banzui

08.11.04 klo 07:11 - linkitä tähän kommenttiin: #