Mistä ostatte lätyt?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Mistä ostatte lätyt?

Tiiviste

14.02.13 klo 19:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Liikavarvaz kirjoitti:
Tiiviste kirjoitti:
Liikavarvaz kirjoitti:

Itse kiertelen Porissa Anttilan ja Leffadivarin välillä, unohtamatta lukemattomia kirpputoreja.

Nyt vasta huomasin että olet kotoisin Ulvilasta, eli taitanee Friitalan kirppari olla tuttu paikka?

On tottakai. Ostin sieltä itselleni neljän elokuvan boksin Basil Rathbonen tähdittämiä Sherlock Holmes -elokuvia.

Tervetuloa vaan uudelleen! ;)

02.03.13 klo 10:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Nyt kun tässä alettiin puhumaan kirpputoreista, niin arvoisat tamperelaiset saisivat kertoa löytyykö sieltä päin mitään kirpputoreja? Pari vuotta sitten joissakin niistä kävin, en vaan muista enää missä niistä, mutta onko siellä mitään isompia kirpputoreja?

Vastaan sitten itse, kun tuli tehtyä talviloman loppuun yhden päivän vierailu Tampereelle.

Tampereen Silinteri -kirppari (Ajokinkuja 4) oli kyllä ihan reilun kokoinen, mutta ei kuitenkaan kaikkein suurimpiin verrattavissa. Elokuvatarjonta oli luvattoman heikkoa ja törmäsin siellä ensimmäistä kertaa naurettavaan myyntityyliin.

Kolmessakin eri pöydässä oli myynnissä vain avaamattomia dvd-elokuvia 10e/kpl. Sen verran uusiakin, että niitä ei kaupasta paljon alle 10 euron saa. Muuta selitystä en keksi, kuin sen että joku myy homeenteriltä, tai vastavasta puoli-ilmaiseksi saamiaan elokuvia voitolla pois. Olisiko jopa saanut tilattua ne jonkun muun nimellä, koska aika paska bisnes, jos joutuu sitten ostamaan ylihintaan elokuvia, ennen kun pääsee klubista pois. Tai sitten myyjällä ei ole tarkoituskaan ostaa sieltä enempää. Jos on jo luottotiedot yms. viturallaan, niin pienet lisälaskut ei enää tunnu missään.

Sitten seuraavaksi kävimme uskollisen sidekickini kanssa Trash & Treasures Kirpputorilla (Suvantokatu 6) Koskikeskuksen ja linja-autoaseman välissä, samassa rakennuksessa taisi olla huoltoasema. Elokuvia oli ihan kivasti, verrattuna muuhun tavaraan. Paljon oli pöytiä tyhjänä, mutta ilmeisesti tuo on aika uusi paikka. Ihan mielenkiintoinen siinä mielessä, että se on varmaan ollut joskus jokin toimistorakennus ja kirpputori jakautuu eri huoneisiin. Siellä voi kävellä käytävää pitkin ja kurkkia entisiin toimistoihin, johon on laitettu kirpparipöytiä. Huonon valvottavuuden takia siellä voikin olla näpistelijöillä juhlapäivät.

Kyttälän Kirppis ("Tuomiokirkon välittömässä läheisyydessä, Satakunnankadun ja Aleksanterinkadun kulmassa.")

Kyttälän kirppis on täynnä tavaraa. Elokuvia ihan kivasti, mutta kaikkee muutakin shittii ihan liikaa. Käytävät on ahtaat ja hyllyt lähellä toisiaan. Jos joku tulee vastaan, niin toisen pitää peruuttaa. Itse (188cm/88 kg) en meinannut mahtua reppuselässä edes kääntymään. Pöytiä on 117 ja nitä on kahdessa tasossa. Alakertaan mennessä tuntee nenässään mitä tuleman pitää. Vanhoja kirjoja ja lehtiä metrikaupalla. Ahdasta on sielläkin. Tiskillä ihan näpsäkkä myyjätyttö, siitä plussaa.

edit.
Ostokset löytyy tuolta http://www.leffatykki.com...l-dvd/4134?p=638#c-410506

VJL

14.04.13 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nettikaupoista pääosin CDONista ja Discshopista sekä Play.comista ja sen kautta löytyvistä kaupoista, kuten Zoverstocks. Joistakin muista, esim. Levykauppa Äx olen myös ainakin joskus tilannut. Myös Huuto.netistä olen huutanut joitakin lättyjä.

Marketeista ostelen edelleen aina silloin tällöin, vähemmän kuitenkin kuin ennen. Joskus niistäkin löytöjä tekee. Divareista toki olen hommannut joitakin DVD:itä, esim. Tampereen Lukulaarista.

15.04.13 klo 00:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Amazon.co.uk:sta, koska tuolta saa elokuvat paljon halvemmalla kuin esim CD.ON:ista tai Discshopista. Joskus kun laittavat sähköpostiin jonkun alennuskoodin niin saatan ostaa CD.ON:ista mutta muutoin leffat tarttuvat matkaan ensinnä mainitusta ja yleensä tulevat perille asti 3 eurolla postikuluineen eli no contest.

Kun Tampereesta on puhetta niin joskus käyn Radiokirppikseltä tekemässä halvalla löytöjä, viimeksi tarttui mukaan Omen-boksi 5 eurolla.

Thespirit

22.04.13 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Chinook

16.12.13 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suosikkipaikkani on ehdottomasti kirpparit, sillä sieltä tulee tehtyä löytöjä halvalla. Lisäksi tsekkaan mielelläni kauppoja, kuten Prisma, Anttila jne. Jos netistä tulee tilattua, kyllä se on yleensä cdon.com.

Wayne 64

30.12.13 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse ostan elokuvani usein kirppareilta, filmihullusta, cdon.comista. Kannattaa tsekata paikka kansakoulunkadulla(samalla kadulla Kampin dennis-ravintolan kanssa), siellä on hyvä leffadivari mistä saa kahdeksan dvdtä 20 eurolla!

Braman

27.02.14 klo 11:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pääasiassa cdonista laajan valikoiman takia. Discshopista joskus harvoin, jos sattuu etsintä tuottamaan tulosta - eli ei todellakaan usein. Toisinaan löytyy myös Cittarin/Anttilan/you name it alelaareista hankintalistalla olleita edullisesti.

Leffaholisti

25.03.14 klo 07:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos kaupoista ja fyysisestä ostamisesta puhutaan niin Kuopiossa päin tulee asioitua pääasiassa seuraavanlaisesti:

Anttila (Top-Ten) - Suhteellisen hyvä ja laaja valikoima ja tarjouslaariinkin löytyy ajoittain erinomaisiakin leffoja, opiskelijabudjetti kun ei anna aina ostaa niitä kaikkein kalleimpia tekeleitä. Viimeisen parin kuukauden aikana ei tosin mitään järisyttäviä löytöjä ole tullut tehtyä, mutta löytyyhän tuolta hyllystä kuitenkin bongattuina mm. Avengers-boksi [www.discshop.fi] joka irtosi muistaakseni peräti vitosen huikeaan hintaan (6 elokuvaa). Myös Pirates of the Caribbean-leffat [hintaseuranta.fi] lähtivät joskus boksissa mukaani ja tuolloin hintaa taisi tuolla olla jotakuinkin 10 euroa. Jos nyt pientä miinusta saa antaa niin kauhuelokuvien valikoimaa saisi olla runsaammin. Nythän noille on käytössä käytännössä yksi hyllynpätkä, josta siitäkin on käytetty melkeinpä puolet muun genren leffoihin, koska kauhuelokuvia ei ole tarjolla.
Vanhana turkulaisena tulee tasaisin väliajoin vierailtua kotimaisemissa ja tuolloin myös Turun TopTen tulee yleensä käytyä koluamassa läpi. Hieman isompi kooltaan kuin Kuopion vastaava ja valikoimakin on paikoittain parempi, mutta toisaalta esimerkiksi sarjojen kohdalla häviää mielestäni puhtaasti Kuopion vastaavalle.

Makuuni - Noussut meikäläisellä ykköseksi ostopaikkojen osastolla, kirkkaasti. Syynä on yksinkertaisesti se, että "3kpl / 10€"-korit ovat aina olleet heikkouteni ja niin ne ovat myös tässä putiikissa. Vielä kun ainakin tässä kyseisessä makuunissa (Iso Ceen vieressä) se alekorin elokuvien laatu on oikeasti erittäin hyvä ja oikealla ajoituksella sieltä löytää niitä uusimpiakin leffoja. Levyt ovat myös olleet ainakin tähän mennessä kaikki aivan hemmetin hyvässä kunnossa ja kaikki ovat tätä myötä myös luonnollisesti toimineet moitteitta. Arviolta useamman satasen verran on varmasti tullut tuhlattua kesän jälkeen Makuuniin, mutta eipä se sitä rahaa katso kun saa itsellensä miellyttävää hyllyntäytettä.

CityPörssi / Kirpparilla.fi - Kuopion seudun kirppareista nämä kaksi nousevat ehdottomasti omalta osaltani ylitse muiden. Kirpparilla.fi on uudempi tapaus, mutta tilat ovat erittäin tilavat ja tavaraa löytyy paljon, joskin aina välillä iskee "lama-ajat" ja hyllyt notkottavat tyhjyyttään, mutta se nyt vain on isoilla kirppareilla varsinkin sellainen pieni miinuspuoli. Monta hyvää leffalöytöä on tullut tuolta tehtyä ja toivottavasti samanlainen onni suosii myös jatkossa.

Turun Kirppis-Centerit - Aina tulee Turussa vieraillessa myös nämä koluttua läpi, eli siis Manhattanin ja Länsikeskuksen kirppis-centerit (sekä myös nyk. Löytökirppis Härkämäen suunnilla). Kaikissa kirppareissa tilat ja valikoimat ovat laajat ja leffatarjontakin melko mukavanlainen (Manhattanin puodissa ehdottomasti parhain kylläkin). Löytökirppis kärsi pitkään tyhjistä hyllyistä, mutta ilokseni sain viime vierailulla huomata, että täyttähän sinnekkin oli saatu, joten toivo elää.

Kirppiksistä puhuttaessa on kuitenkin pakko antaa hieman nyrpeää nenää niille myyjille, jotka oikeasti ylihinnoittelevat tuotteensa erittäin räikeästi. Kyllä: Ne elokuvat ovat varmasti maksaneet teillekkin jonkin verran ja Kyllä: Jos elokuva on hyvässä kunnossa niin siitä voi myös pyytää hintaa. Kuitenkin on syytä muistaa, että käytetty on aina käytetty ja mielestäni on naurettavaa pyytää avatusta ja jopa jo valmiiksi pari naarmua omaavasta elokuvasta hintaa, joka vastaa lähes uutta vastaavaa. Ei ole kerta eikä pari kun on oikeasti alkanut vituttamaan, kun on löytynyt jostain hyvä laari kohdilleen ja valikoimaa löytyy jos jonkinlaista, mutta sitten hinnat ovat kalliimmat kuin naapurin Anttilassa? Ei voi ymmärtää, mutta toisaalta eipä kai se minulta pois ole (ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka...).
Toisaalta olen ehkä vähän huono sanomaan mikä on lopulta kallista ja mikä halpaa, pihi kun ajoittain olen. Yleinen hintahaarukkani leffoille kirpparilla on 1 - 3,50€, mutta toki siitä leffasta sen vitosenkin vielä voi maksaa JOS levy on ehyt ja leffa oikeasti sellainen, että on pakko saada se.

Halpakirja (Puijonkadulla, Kuopiossa) - Kyseisessä divarissa tulee vierailtua tasaisin väliajoin ja ainakin tähän asti aina on lähtenyt mukaan myös leffoja. Hinnat eivät päätä huimaa (2-5 €) ja valikoimaa on laajalti, vaikkakin harvoin niitä ihan uusimpia leffoja löytyykään kohdalleen. Tuonne tulee yleensä myös vietyä tavaraa silloin vaihtoon, kun on aika siivota omasta leffahyllystä ne kaikki ei-suosikit pois.

Prisma / K-Citymarket - PeeÄssän työntekijänä tulee aina välillä hyödynnettyä henkilökunta-alennuksia ja osteltua paikallisesti Prismasta leffoja. Valikoima on suhteellisen laaja, mutta kovasti välillä jaksaa ihmetyttää näidenkin alueiden Hypermarkettien hintapolitiikat. Jostain elokuvista kun jaksetaan vieläkin nyhtää sellaista ~17 € hintaa vaikka tekele löytyisi jo TopTenistä alelaarista. Toisaalta elokuvat eivät nyt ole kyseisten markettien pääelinkeinotuote, joten tälläinen hintaseuranta ei välttämättä ole näissäkään se bisneksen prioriteeteista #1.

Sitten netistä jos lähdetään ostamaan niin kauppapaikkana on yleensä:

CDon.fi - Kuten moni muukin, myös minä shoppailen CDonissa. Netistä ostan leffoja kuitenkin loppuunsa melko harvoin, koska jostain syystä se odotus (eihän se nyt kovin montaa päivää ole, mutta silti) on sieltä itsestään ja toisaalta pidän siitä että pääsen saman tien hypistelemään sitä elokuvaa käsissäni ja katsomaan sen jo vaikka samana iltana.
CDonissa valikoima on aivan jumalattoman laaja ja ei ne hinnatkaan mitään pahoja ole, varsinkin kampanja-aikoina. Hyvä tarjouksia tulee vähän väliä ja löytyy tuolta mukavia harvinaisuuksiakin aina välillä. Toisaalta kun CDonin sivuille eksyy niin siinä sitten tietää, että siellä tulee vierähtämään vähintään se tunti-pari kun käy sitä valikoimaa läpi ja kuola valuen haaveilee elokuvasta jos toisesta. Tämä tuli huomattua taas viikonloppuna, kun rattoisan sunnuntaipäivän aamu vierähti kokonaisuudessaan CDonissa, josta tuli pientä kauppalistaa tehtyä, jotta saa sitten loppuviikosta pistää tilaukseen tilipäivän kunniaksi.

DiscShop - Itselleni se vähemmän käytetty paikka. Pari tilausta itseasiassa vain tullut tehtyä, koska mielestäni CDonissa tarjoukset ja valikoima yksinkertaisesti peittoavat tämän lafkan. Toisaalta DS-toimitus on ehdottoman ensiluokkaista ja leffat saa itsellensä nopeasti, joten siitä peukkua sinne suuntaan.

giallo-fan86

15.01.15 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

85% Amazon uk:sta, koska laaja valikoima + hinnat Suomen vastaaviin. Kotimaisista lähellä sydäntä ovat Discshop ja Cdon, joista tulee tehtyä hyviä löytöjä aina silloin tällöin. Huuto.net oli kovassa huudossa vuosikausia sitten. Ja jos ei millään meinaa jotain lättyä löytyä niin eikun eBayhin suunnistamaan.

the grandi-ma

10.10.15 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä olen kirppisten ja divarien ystävä. Silloin kun elokuvaostoksilla käyn yleensä paikkana on joku näistä:

Ulvila:

Friitalan Löytötori

Loistava paikka,mistä löytyy melkein aina jotain hyvää. Paikassa pärjää myös pienellä rahasummalla,usein saan tuhlausrahakseni 3-6 euroa ja aina tulee jotain mukaan. Usein reissuni kestää kauan,koska pidän mielessäni muutaman hyvän vaihdoehdon ja sitten kun olen käynyt kaikki läpi rupean säntäilemään ja tarkastamaan hintoja. Tässä hyvä esimerkki: Olen tällä hetkellä mummuni luona Ulvilassa missä Löytötori sijaitsee. Minulla on tällä hetkellä mummuni luona 32 lähiaikoina ostettua elokuvaa. Niistä 23 on Löytötorilta. Paikkaa saa kiittää myös yhden lempisarjojeni (kahta lukuunottamatta) kausista. Enkä ole myöskään ainoa joka luottaa Löytötorin loistoon. Toinen Leffatykkiläinen Juki käy paljon (ainakin jos Mitäs tuli ostettua?-keskusteluun on luottamista) ja on usein napannut sieltä rainoja jotka kelpaisi minullekin.

Pori:

Hyllymeri:

Aivan kotini vieressä sijaitseva Hyllymeri on myös pullollaan hyviä rainoja. Tässä taas hyvä esimerkki: Muutama viikko sitten kun tekemistä ei ollut ja viime leffaostoksista oli ollut pitkä aika,kinusin äidiltäni rahaa. Hän antoi 5 euroa. Päätin koluta kaikki lähistön leffapuodit (joista lisää myöhemmin) ja aloitin noin 100 metrin päässä olevasta Hyllymerestä. Päätin kirjoittaa kännykkääni muistiin kaikki varteenotettavat vaihtoehdot. No, kännykkääni ilmaantui 17 vaihtoehtoa Hyllymereltä (mukana myös harvinaisuuksia,mukaanlukien 2 eurolla kokoelma animaatioita ympäri maailmaa) ja mittaa reissulle tuli yhteensä 3 tuntia,mistä puolet meni Hyllymeren läpimenemiseen. Aivan putiikin perällä olevat 3 hyllyä täynnä leffoja tarjoaa kyllä isoimman mielihyvän.

Porin Leffadivari:

Tästä paikasta kuulin vasta tänä kesänä. Olin nähnyt paikan kyltin,mutta luullut että se on ollut kiinni vaikka kuinka kauan tai että siellä myytiin vain VHS-kasetteja. Voi,kuinka väärässä olinkaan. Kävin itse paikassa muutamaa viikkoa myöhemmin. Mukaan tarttui ainakin 5 lättyä.

Anttila:

Täällä käyn aika lailla vain katselemassa,enemmän kuin ostamassa. Mukaan täältä on tarttunut koiraleffaa,Spike Jonze-draamaa,roisia naiskomediaa jaa Matthew McConaughey-saaridraamaa,vaikka mitä.