Mistä ostatte lätyt?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Mistä ostatte lätyt?

ilmastointiteippi

30.05.12 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Melkein poikkeuksetta käyn Anttilassa.Mutta aina netistä tilatessa Levykauppa äx on suosikkini..

Key

31.05.12 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Discshop.fi toimii parhaiten elokuvien ostamisessa, omalta osaltani. Sivut ovat selkeät ja toimitus nopeaa. Yksi yllättävimmistä puolista Discshop'issa on kun tilaus on tehty ennen 15:00, tuote lähetetään samana päivänä ja se saapuu seuraavana arkipäivänä tilauksesta. Aluksi en uskonut tuota, mutta kerran tilatessani aamuvarhain, tuote toden totta saapui seuraavana päivänä.
Anttilassa tulee käytyä harvoin, valikoima on silti hyvä ja laaja. Divareistakin tulee ostettua toisinaan, kun sinne lahjoitan huonoinpia omistamiani elokuvia. Prisma on ollut lähi-viikkoina edullinen DVD:eiden suhteen, valikoima alkaa hiipua sen siaan huonompaan päin. Muita ostopaikkoja ovat: Robinhood, Citymarket, S-Market ja harvoin Makuunin poistokori.

Filmnut

01.08.12 klo 12:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidan olla hieman epäisänmaallinen. 98% leffahankinnoista tulee USA(AMZ/B&N/kaverit), UK(AMZ/Play) tai Aasiasta. Välillä Discshopista jos löytyy jokin muita halvemmalla tai en vain jaksa odottaa. On niin törkeän ylihintaisia kivijalkaliikkeissä varsinkin Blu-rayt joita kuitenkin vain pääasiassa ostelen.

Projektori

03.08.12 klo 02:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurimmaksi osaksi Anttila - Kodin ykkönen (parhaat lue halvimmat valikoimat Lappeenrannassa)

Netistä milloin mistäkin halvimman hinta-laatu suhteen saa.

Joskus marketeista CM ja Prisma
Gigantti ym vastaavat.

TomHenry

03.08.12 klo 08:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika monella on tuo Anttila tullut esille ja kyllä se meikäläiselläkin on aika usein se valinta, jos haluaa halvalla ostaa hyllyyn täytettä Suomen kamaralta. Silloin tällöin tulee myös käväistyä Pienessä leffakaupassa, vaikkei ihan lähistöllä olekaan. Matinkylän lähi-Prismasta en hirveästi osta mitään, mutta kyllä valikoimia tulee vilkuiltua suht paljon. CDON ja Discshop ovat olleet hyvin käytössä myös, joskin olen turvautunut jälkimmäiseen ensimmäiseksi mainitun hinnaston ja tarjousten heikkouden nostettua päätään viime aikoina.

Ulkomailta eniten käytössä on ollut Play.com, mutta heillä on nyt alkanut kusta asiakaspalvelu reippaalla kädellä, kun eivät esim. millään tahdo uskoa että +358 on Suomen suuntanumero ja hinnatkin ovat nousseet. Amazon on viime aikoina ollut se luotetuin vaihtoehto: nopea palvelu ja todella turvallinen kauppa kaikin puolin ja mainio valikoima hyvillä hinnoilla.

elokuvafanittaja

24.08.12 klo 18:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Useimmiten cdon.comista ja discshopista. Mutta joskus on yllättäviä löytöjä tullut netAnttilastakin :)

29.08.12 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

elokuvafanittaja kirjoitti:

Välillä itsekin ostelen jotain NetAnttilasta (aika harvoin kuitenkin). Kerrankin meinasin ostaa simpsonien toisen tuotantokauden Discshopista, mutta hinta oli silloisessa vaiheessa turhankin kallis. Katselin varmuuden vuoksi, mitä se tuossa edellä mainitussa osoitteessa maksaisi ja siellä sen hinta oli kukkarolle ystävällisempi. Sieltähän se tuli ostettua. Täytyy turvautua samaan kikkaa joskus uudestaan eri yhteyksissä.

05.12.12 klo 00:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska olen köyhä ja pihi opiskelija, niin ostan oikeastaan kaikki elokuvat ja tv-sarjat joko käytettyinä, alennuskampanjoista tai alennusmyynneistä. Tarkemmin ajatellen en ole tainnut ikinä ostaa yhtään täysihintaista elokuvaa.

Vertailen yleensä aika paljon hintoja, kun metsästän leffoja, mutta uutena ostetuista elokuvista suurin osa on tilattu Discshopista. Siellä valikoimat ja hinnat ovat usein olleet itselleni mieluisimmat. Tosin myös CDON:sta on tullut tilatua tavaraa aika tasaisin väliajoin, ei kuitenkaan yhtä paljon, kuin ensin mainitusta. Satunnaisia tilauksia myös muihin suomalaisiin verkkokauppoihin on aika-ajoin lähtenyt, jos jokin hyvä tarjous on sattunut vastaan tulemaan. Ulkomailta en ole tilannut vielä ainoatakaan elokuvaa, vaikka myös niiden verkkokauppoja tulee usein tarkkailtua.

Fyysisistä kaupoista uutuusleffaostokseni ovat rajoittuneet Anttilaan. Siellä on ollut parhaita tarjouksia, minkä lisäksi valikoimat ovat mielestäni parempia, kuin muissa isommissa kauppakeskuksissa tällä paikkakunnalla.

Käytettyjen elokuvien osalta Huuto.net on ollut itselleni ehdottomasti se ykkösvaihtoehto. Voisi jopa sanoa, että olen jäänyt hieman koukkuun, sillä Huuto.netistä hienojen löytöjen etsiminen on erittäin addiktoivaa puuhaa. On hieno tunne, kun onnistuu löytämään jonkin kiinnostavan kohteen, ja vieläpä voittamaan huutokaupan siitä ilman hirveää rahanmenoa. Paras "saavutukseni" on luultavasti, kun huusin Futuraman ja Deadwoodin kaikki tuotantokaudet, Olipa Kerran Ihmisen koko sarjan, Babylon 5:n ensimmäisen kauden, Pasilan pari ekaa kautta, Monty Pythonin elokuvat, ja sokerina pohjalla Gordon Ramseyn Kurjat Kuppilat ykköskauden sisältävän paketin suunnilleen 15 eurolla.

Paikallisessa videodivarissa olen asioinut vain kerran, ja silloinkin vain sen takia, kun halusin äkkiä eroon ostamastani pökäleestä nimeltä Titaanien Taistelu. Tuolla hinnat eivät olleet mielestäni erityisen halpoja, ja yleensä netistä taitaa löytää vastaavat käytetyt leffat edullisemmin. Paikallisilla kirpputoreilla en ole vieraillut, vaikka sieltä voisi tehdä ilmeisesti hyviä löytöjä. Ainakin saman paikkakunnan leffatykkiläiset ovat niistä kaikkea kivaa läytäneet. Esteenä on ollut, että melkeinpä kaikki kirpputorit sijaitsevat täysin kaupungin toisella laidalla, eikä sinne ole jaksanut asioikseen lähteä käymään.

05.12.12 klo 01:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Visailija kirjoitti:

Ilmeisesti Jyväskylässä majailet. Onhan noita kirppareita joka puolella Jyväskylää, kai sieltä nyt joku löytyy verrattain läheltäkin?

--Kirpparilla on "HopLop:n naapurissa, Tokmannin yläkerrassa".

-Seppälän kirpputorimarket Seppälänkankaalla

-Huhtasuon Kylätoimiston kirpputori http://www.huhtasuoprojekti.net/kirpputori.php on pieni, mutta aina välillä sieltäkin tehnyt löytöjä.

-Vaajakoskella on Vaajapörssi, jossa on oikein oma elokuvaosastonsa, jota kirpparin pitäjä pyörittää ja täydentää. Minulle ihan liian kalliita, mutta jollekin muulle ehkä sopuhintaisia, varsinkin jos joku tietty ja oikein kovasti haluama löytyy.

-Palokassa on joku, minkä nimeä en nyt muista. Siinä on SPR:kin lähellä.

-Salamakauppa Kortepohjan ostoskeskuksessa

-Centrum ihan JKL keskustassa, tai ainakin melkein.

-Seppälän Prismaa vastapäätä on SPR, jossa on joitakin elokuvia myynnissä. Ei kannata odottaa liikoja.

Pari muutakin on vielä, mutta en nyt yhtään muista niiden nimiä, tai sijainteja. Pari kertaa vain käynyt. Keuruulta tuntuu tuo Villetys ostavan kadehdittavaa shittii halvalla. Pitäisi tehdä täsmäisku sinnekin, mutta reilu 60km on hieman liian pitkä matka Keuruun korpeen, kun muuta asiaa ei ole.

Nyt kun tässä alettiin puhumaan kirpputoreista, niin arvoisat tamperelaiset saisivat kertoa löytyykö sieltä päin mitään kirpputoreja? Pari vuotta sitten joissakin niistä kävin, en vaan muista enää missä niistä, mutta onko siellä mitään isompia kirpputoreja?

05.12.12 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvä listaus, kiitoksia.

Olen ilmeisesti kulkenut täysin nollat taulussa, kun tuo Centrumin kirppis on mennyt itseltäni täysin ohi. Keskustassa tulee sentään käytyä muutenkin, niin pitää joku kerta pistäytyä tuolla. Itse vaikutan Tikan/Etelä-Kekkolan suunnassa Kuokkalassa, niin täällä päin kirpputorit on vähissä.

Pienen tutkiskelun jälkeen löytyi tällainen kirpputori Keljosta: http://www.keljonkirpputori.fi/54159800. Keljon isommissa marketeissa tulee aika ajoin käytyä, joten tuon voisi käydä joku kerta vilkaisemassa. Ainakin noitten nettisivujen kommenttiosioon tuo on saanut mukavasti positiivista palautetta.

Oletko muuten pystynyt havaitsemaan mitään eroa noiden kirppareiden sisältämien elokuvien määrässä tai laadussa, vai vaihtelevatko nuo ajankohdasta riippuen? Vaajapörssin ja SPR:n kirppiksistä mainitsitkin jo jotain, mutta entäs nuo muut?

05.12.12 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Visailija kirjoitti:

Heh. Mietin eilen että mikähän alue Jyväskylässä voisi olla kyseessä, jossa ei ole kirppareita lähellä. Kuokkala tulikin ekana mieleen. En sentään julkisesti lähtenyt asuinpaikkaasi arvioimaan.

Itse asustelen n. 5 kilometrin päässä Kuokkalasta, Halssilassa.

Visailija kirjoitti:

Centrum on kokoonsa nähden yllättävän antoisa elokuvallisesti. Ainakin välillä. Siellä on aina kuuma ja tungosta, kun on niin keskellä kaupunkia, vaikka pääosin asiakkaat taitaa olla vaatteiden ostajia.

Kirpparilla.fi on niin iso, että sieltä löytyy aina elokuvia. Itse ostelen pääosin 1-3 euron elokuvia ja isomman kasan aina kerralla, mutta jos budjetti sallii 5-6 euron elokuvat ja vaikka "vain" pari tarkkaan valittua täsmähankintaa aina kerralla, niin sinulla on juhlapäivät. Kirpparilla on jkl paras kirpputori elokuvien ostajalle. Se on suosittu muidenkin keskuudessa, niin kassalla on aina pitkät jonot.

Toinen iso kirppari on tuo Seppälän kirpputorimarket. Sieltä olen tehnyt useimmat vhs löydöt, mutta dvd elokuviakin löytyy aina. Elokuvien hinnat ehkä hieman korkeammat kuin Kirpparillalla, mutta yksityisillä myyjillä on aina omat hintansa. Se että viereisessä pöydässä joku myy kympillä, ei tarkoita että kaikkien hinnat on samaa tasoa. Se tuossa onkin hienoa, että kirppareilla voi tulla eteen mitä tahansa ja vaikka miten halvalla tahansa.

Usein pöydät, joissa on eniten elokuvia ovat myös hintatasoltaan korkeita. 5-6e /kpl tuntuu kalliilta, kun on jo puoli ostoskorillista täynnä 1-1.5e elokuvia.

Salamakaupassa Kortepohjassa oli iso hylly elokuvia (omistajien oma hylly) myynnissä, kun siellä viimeksi kävin. Omistajat tykkäävät hyödyntää tietotekniikkaa, joten tuolla näkyy esimerkkejä mitä siellä on myynnissä. http://salamakauppa.fi/sa...lokuvat-musiikki-ja-pelit Itselle liian kalliita ja voi olla että jos joku halvalla sinne elokuvia myyntiin tuo, niin omistajat ostavat ne itselleen ja laittavat myyntiin omaan hyllyynsä. Voin olla toki väärässäkin. Ei ole todisteita!

05.12.12 klo 23:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Pääsisi kyllä vähemmällä rahan menolla, kun ostaisi 1-3 euron leffoja, mutta harvoin mä niihin olen törmännyt. Ja välillä tuntuu, että mulla olisi liian kallis maku, lähes poikkeuksetta olen löytänyt elokuvia, jotka maksavat enemän kuin 1-3 euroa.

Täällä Raumalla on kirppareilla aika paska tarjonta, joitakin kertoja olen kolunnut ne läpi eikä mitään mieleistäni ole pitkään aikaan löytynyt. Ainut elokuva jonka olen kirpparilta ostanut, oli uudempi Italian Job (johon muuten olen kyllästynyt ja olisi tarkoitus luovuttaa se nettikaverille). Voi tietysti olla, että mulla on turhankin tarkka maku, mutta minkäs sille mahtaa. Ei kaikesta voi tykätä. Tähän liittyen voisin kyllä hyödyntää tuota vinkkaamaasi osoitetta. Myös Huuto.netistä löytyy halvalla elokuvia.

Ja saakeli! Siellä paikallisessa Poppelissa en ole käynyt pitkään aikaan. Sielläkin voisi joskus piipahtaa, luulisi sieltäkin jotain löytyvän.

06.12.12 klo 00:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Itse asustelen n. 5 kilometrin päässä Kuokkalasta, Halssilassa.

Ohan tää Kuokkala vähän tämmönen. Kaikki tarpeellinen löytyy, mutta ei kyllä mitään ylimääräistä. Makuunikin lähti vähän aikaa sitten pois, niin elokuvavalikoimat rajoittuvat nykyään tavallisten ruokakauppojen tarjontaan.

Paljon tekstiä.

Kiitos jälleen hyvästä informaatiosta.

Ainakin tuo Salamakauppa vaikuttaa nettisivujen perusteella myös itselle turhan kalliilta paikalta, mutta nuo toiset sitten astetta mielenkiintoisemmilta. Pitänee viikonloppuna tehdä vierailu Centrumiin, ja jos oikein vireälle päälle sattuu, niin vielä johonkin toiseen kirppikseen.

09.12.12 klo 02:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vasuri kirjoitti:
elokuvafanittaja kirjoitti:

NetAnttilalla on näköjään jotain vikaa sisäänkirjautumisessa. Se ei nimittäin onnistu Coogle Chromen kautta. Samaa vikaa oli joskus aikaisemminkin ja ilmoitin siitä heille palautteessa. Kehottivat käyttämään jotain muuta selainta. Ja nyt, pitkästä aikaa kun yritin toistamiseen oli sama juttu. En kyllä viitsisi ottaa Mozilla Firefoxia käyttöön, vaan sen takia että erään nettikaupan sivut eivät toimi kunnolla. Voisivat korjata asian sen sijaan, että kehottavat käyttämään toista selainta. Tässä on kyllä iso miinus tuohon suuntaan.

Ariman OY

Tuolta löytyy käytettyjä elokuvia devareina ja Blu-raynä (ja on siellä muutakin) ja hinnat pyörivät siinä 1-3 euron haarukassa. Kaikista categorioista ei tosin löydy mitään, mutta jos jaksaa sinnikkäästi etsiä saattaa sieltä hyvässä lykyssä jotain löytääkin.

30.12.12 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hahaa, eka foorumipostaukseni leffatykissä!

Jos käyn fyysisesti ostosreissulla, useimmiten löydän itseni Tampereen Anttilasta ja Bonuskirppikseltä (ja jokin divari jonka nimeä en muista, on Anttilan vieressä, niin ja Kulmamäkin vieressä on kans yks divari, mennään katutasolta ulkona alas portaita, hui). Verkossa olen sitten hyödyntänyt Levykauppa X:ää, cdon.comia ja (harvemmin) Filmifriikkiä. discshop onkin minulle ihan uusi juttu :o

15.01.13 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauppakäynneillä mukaan lähtee jos jonkinmoista, mutta keräilyhomman mentyä valikoivammaksi tulee nettitilauksia tehtyä koko ajan enemmän: Tärkeintä ei ole se, paljonko on, vaan se, MITÄ on.

M16

04.02.13 klo 23:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Discshop ja cdon.com ovat ne sivustot joita selailen eniten, mutta harvemmin niistä tulee mitään tilattua koska tähän mennessä lähes kaikki elokuvat ovat löytyneet kaupoilta. Kaupungin suurimmat valikoimat löytyvätkin sitten Anttilasta ja Kodin Ykkösestä. Vaikka aikamoista skeidaa on niidenkin paikkojen alekoreissa, löytyypä seasta välillä niitä helmiäkin.
CD:t tilaan aina eBaysta; hinnat ovat lähes poikkeuksetta alemmat kuin Suomessa, postikulut ovat pieniä ja toimitus on nopeaa. Etsin joskus eBaysta elokuviakin, mutta harvemmin tuli vastaan DVD:itä joissa oli myös suomenkieliset tekstitykset.

Liikavarvaz

11.02.13 klo 09:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse kiertelen Porissa Anttilan ja Leffadivarin välillä, unohtamatta lukemattomia kirpputoreja. Ja kun olen Tampereella, niin käyn usien Viiden Tähden leffadivarissa, anttilassa ja puolen kuun peleissä. Ja tietysti kirpputoreilla. En ole hirveän hyvin tutustunut tuohon netistä tilaamiseen, koska saamattomuuteni kieltää minua osallistumasta siihen.

Tiiviste

12.02.13 klo 10:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Liikavarvaz kirjoitti:

Nyt vasta huomasin että olet kotoisin Ulvilasta, eli taitanee Friitalan kirppari olla tuttu paikka?

Liikavarvaz

14.02.13 klo 13:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tiiviste kirjoitti:
Liikavarvaz kirjoitti:

On tottakai. Ostin sieltä itselleni neljän elokuvan boksin Basil Rathbonen tähdittämiä Sherlock Holmes -elokuvia.