hankintalista

23.04.10 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tumppimies

26.04.10 klo 09:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niinkö? Itselläni ei ole mitään aavistusta, onko tuo sama leffa.

Siis asiahan on niinkin yksinkertainen, että alun perin Tarantino ja Rodriguez tekivät vain yhden elokuvan, jonka nimi oli Grindhouse. Leffan idea oli esittää kaksi puolentoista tunnin mittaista elokuvaa, joiden välissä nähtiin muiden ohjaajien tekemiä feikkitrailereita. Rodin osa elokuvaa oli Planet Terror ja Tarantinon Death Proof.

Tämä kuitenkin aiheutti hämmennystä jenkkiyleisössä, joista osa poistui jo ensimmäisen elokuvan jälkeen salista, luullen että elokuva oli siinä. Näinpä tuotanto yhtiö päätti raiskata alkuperäisvision, ja pilkkoa elokuvan kahtia. Samalla feikkitrailerit jäivät pois ja Death Proofin pituutta viilattiin isommaksi. Muutoin kyseessä on sama elokuva. Mitään jatko-osaa ei ole.

Swedgin

26.04.10 klo 23:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niinkö? Itselläni ei ole mitään aavistusta, onko tuo sama leffa.

Ajatuksenahan oli siis toteuttaa pienen budjetin b-luokan elokuvan tyylinen "double feature" näytös. Käsittääkseni monet b-luokan elokuvantekijät ovat aikanaan käyttäneen tätä menetelmää ihan puhtaasti säästösyistä - sama näytös ja kulut puoliksi, noin yksinkertaistettuna. Tuo nimi Grindhouse taas tulee amerikkalaisesta termistä, joka tarkoittaa elokuvateattereita, jotka järjestivät näitä b-luokan double feature näytöksiä. Eli jos ihan pikkutarkkoja ollaan, niin kyseessä ei ole missään vaiheessa ollut yksi elokuva, niin kuin Tumppimies sanoi, koska kyseessä on kuitenkin kaksi toisistaan juonellisesti yms riippumatonta elokuvaa. Tarkempi ilmaisu olisi ehkä yksi elokuvakokemus... joo nus nus, mutta tulipahan sanottua :D

Suomen elokuvateatterissa ja lähes kaikissa DVD-julkaisuissa tämä hieno idea sitten raiskattiin täysin ja nyt myydään kahta täysihintaista julkaisua, jotka piti julkaista samalla kiekolla. No halvallahan noita jo saa, mutta se hinta nyt ei olekaan se pointti vaan se elokuvakokemus, joka ei ole enää lainkaan sitä mitä haettiin. Itse olen boikotoinut tähän päivään saakka molempien elokuvien katsomista ja en aio noita hankkiakkaan ennen kun saadaan Suomeenkin tuo oikea Grindhouse julkaisu, jossa elokuvakokemus on siinä muodossa, missä se on tarkoitettukin olevan.

ZukuZuku

02.05.10 klo 16:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitäis tilata ainakin seuraavat elokuvat:

David Galen elämä

Ja

Neljä veljeä

On pitäny pistää tilaukseen nii kaua ku jaksan muistaa. Vaikuttaa molemmat erittäin mielenkiintoisilta ja kun vielä Spacey 1 lempi näyttelijöistäni.

JohnGabriel

11.05.10 klo 20:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hankintalistani on suuri, jo pelkästään Discshopin toivelistaani luettelemat leffat maksaa omaisuuden. Kymmenen tärkeintä elokuvaa joita eniten haluan:

Cape Fear
Jostain syystä ei ole tätä tullut koskaan katsottua.
Suljettu saari
Katsottu kerran, mutta bd-formaatissa on tämä leffa pakko saada leffahyllyä koristaan. Tällä hetkellä hinta on tosin n. 24€, joka ei sovi lompakolleni.
Lost in Translation
Bill Murray on aina ollut yksi inhokkejani, mutta pakkohan tämäkin on katsastaa ja luultavasti löytyy nykyisin alelaarista.
Tulivaunut
Mitään muuta kiinnostusta elokuvalle ei ole kuin Vangelisen tekemä loistava soundtrack, erityisesti nimikkobiisi.
There Will Be Blood
Ensimmäinen katselukerta oli pettymys, mutta uskon että toinen katselukerta avaa elokuvaa paremmin.
Orpokoti
Kertaalleen katsottu loistoleffa, jonka Blu-ray versio on pakollinen hankinta. Ihan siedettävissä hinnoissa myös pyörii elokuva.
Charade - vaarallinen peli
Arvostettu vanha elokuva, joka tosin on huonosti saatavissa. Fantômas on elokuvan tunnusbiisistä tehnyt loistavan coverin, tässä ehkä syy minkä takia alunperin aloin elokuvasti kiinnostumaan.
Rita Hayworth - avain pakoon
Jos Imdb listaa elokuvan top-250 -listan kärkeen, on se varmasti katsastamisen arvoinen.
Operaatio Donnie Brasco
Eräs tuttavani tätä minulle suositteli, ja onhan elokuva myös muutenkin arvostettu.
Fifth Element, The - puuttuva tekijä
Luc Besson:n klassikko, jonka olen aiemmin katsonut pariin kertaan. Formaatin laatu oli sen verta huono, että pakko on saada uudelleen masteroitu versio.

harava

11.05.10 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kiinnostaa
Braindead
Commando
Kärpänen II

Vähän splatteria, Arskaa ja toivottavasti hyvä jatko-osa loistavalle kauhuelokuvalle.

seven

12.05.10 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänne voisin myös omani laittaa. Eli kyseisiä filmejä aina parhaan mukaan pitää välillä yritellä hyllyyn saada.

Sátántangó

Pitäisi tuosta Tarrin seitsemän tuntisesta eepoksesta kahlia joku julkaisu hyllyyn. Todennäköisesti tuo normaalia kalliimpi Artificial Eye olisi kiva omistaa. Voi hyvinkin olla ohjaajan parhaimpia.

Vastarinnan melankolia

Samalta ohjaajalta tämäkin. Erittäin kiinnostavalta vaikuttaa. Tuo olisi pitänyt jo aikaisemmin saada hankittua, mutta ehtikin tuo yksi kaupan hyllyllä lojunut kappale hävitä.

Ugetsu - kalpean kuun tarinoita

Mizoguchi kuuluu niihin suosikkiohjaajiin, jolta pitää aina kaikki uran kohokohdat omistaa. Ohjaajan leffoista on muutamia jo kertynyt samaan nippuun. Hienoja teoksia ovat nekin olleet. Criterion julkkarina ainakin tämä on ehdoton kaiken mukavan lisämateriaalinsa kanssa.

Jeanne d'Arcin kärsimys

Olen tätä yrittänyt aina tähyillä, mutta en ole kait sitten koskaan vain sitä missään huomannut. Noiden arvostelujen perusteella ainakin nähtävästi niitä elokuvia, joita pitää hyllyssä olla. En tähän hätään sen pahemmin noista julkaisuista tiedä, mutta olisi tämäkin mukavaa Criterionina omistaa.

Peili

Sivistykseni tämän ohjaajan kannalla on melko perseestä, mutta runsaiden kehujensa perusteella kiinnostaa kovasti. Niiden mukaan jotain A-luokan taidehomoilua on kait luvassa. Artificialina todennäköisesti tämänkin joskus hankin. Tuo joku suomiteksteillä varustettu julkaisu ei ainakaan kovin innosta. Pitäähän sitä myös välillä tehdä tuttavuutta muihinkin kuin pelkkiin japsiohjaajiin.

Uhri

Hyviä pisteytyksiä saanut tämäkin (tykissä siis). Tarkovskia siis tämäkin on. Jos jostain vain halvalla löytyy kyseinen tekele, niin voisi sen ottaa mukaan.

Hyvää huomenta

Ozua on ainakin lähiaikoina tullut katottua, ja tämä Criterionina kiinnostaa nyt kovasti. Varsin lupaavalta tuokin vaikuttaa.

Zatoichi - sokea samurai

Tuo herra kivinaaman sokea samurai, on sitäkin tullut välillä pohdittua. Tuon joku päivä melko varmasti jostain ostan, mutta ohjaajaa on tullut katottua ehkä turhankin paljon, että ei tässä vaiheessa ainakaan niin erityisesti kiinnosta. Discshopista saa suht halpaan hintaan. Sieltä joskus tilaankin kun vain ehtii.

The Human Condition [www.amazon.co.uk]

Kobayashilta tämä kiinnostaa erittäin paljon, ja myös hyvinkin lupaavalta vaikuttaa. Kuuluu ilmeisesti samaan nippuun kuin nuo Ihmisen kohtalo 1 ja 2. Hinnan kannalta näyttää siltä, että tuo paketti ei juuri halvalla lähde. Jotain päälle 70 euron pintaan jossain tuon näin.

House

Trailerin nähtyäni heräsi kova mielenkiinto tuota kohtaan. Ei taida tuokaan olla mitenkään tunnettu, mutta Masters of Cinema julkaisuna pitäisi joskus varmasti hyllyyn saada. Näyttää muutamia videoita katsellessa siltä, että on täysin mielipuolisesti leikattu. Onkohan sitten jotain surrealismiakin mukana.

Yön sudet

Tuo tai sitten jotain muuta pitäisi saada ohjaajan leffoista hyllyyn koottua. Ajojahti veti nappiin, joten nuo muutkaan tuskin mitään pettymystä aiheuta. En kuitenkaan noita taida erikseen ostella, vaan tuon Melville boksin voisi joskus hankkia. Siinä pitäisi tuokin teos olla mukana.

Love Exposure

Tuo on nähtävästi sellainen teos, jonka jokainen japsielokuvien ystävän pitäisi nähdä. En ole toistaiseksi tuota missään hyllykössä vielä kohdannut, vaikka Filmifriikissä pitäisi olla nettikaupan kautta saatavilla. Kaipa tuokin joku kaunis päivä löytää tiensä kokoelmaani.

Yasujiro Ozu box [www.amazon.co.uk]

Tuollaisen voisi myös kait joskus hankkia. Siinä tulisi myös tuo Good Morning samassa nipussa. Hintakaan ei tuon kohdalla ole kovin paha.

Vapauden aave

Muutaman muun ohjaajan kyhäelmän jälkeen, tämä on nyt ainakin alkanut kiinnostaa. Surrealismista erityisesti olen innostunut, ja tämä saattaisi olla erinomaista lääkettä tuota nälkää kohtaan. Jos tämänkin jossain hoksaan niin voisi sen jokupäivä napata mukaan.

All About Lily Chou-Chou [www.amazon.co.uk]

Lupaavalta vaikuttava tekele. Trailerikin onnistu hyvin vakuuttamaan. Ohjaaja on minulle ennestään tuttu, joten lähinnä sen perusteella tuon kait lähiaikoina kokoelmaani kahlin kun 7 eurolla olen nähnyt myytävän.

Irréversible - syntiset

Tuon melko varmasti jossain lähiaikoina ostan. Hyviä arvosteluja on saanut, tykissä varsinkin.

Nielee mukavasti euroja noiden kaikkien ostaminen, mutta silti aina välillä pitää jotain noista saada kokoelmaan. Muutamia aukkoja tulee myös samalla paikattua.

ZukuZuku

25.05.10 klo 19:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olis hankintalistalla ainakin seuraavat elokuvat kuhan kesällä saan rahaa kerättyä.

-The Game - Oletko Valmis Peliin?
-Blues Brothers
-Zodiac
-Kuudes Aisti

Tollaset pitäis saada hankittua jostain kuhan saan vähän ylimäärästä rahaa kerättyä.

12.10.11 klo 14:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämä tulisi hankkia joskus lähiaikoina

+Tappava Tunnustus - Dressed to Kill
+Saw VII
+Xtro
+Shaun of the Dead
+Hellraiser 4 - Bloodline
(+Bats)

Näitä etsiskelen lähimmäisistä kaupoista tai internetistä. Nytkun on niin vähän rahaa saatan vuokrata hankintalistassani olevia elokuvia makuunista tai filmtownista.

Freddy

01.12.11 klo 16:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä ainakin muutama, jotka tulee tilattua kunhan rahatilanne paranee.

-Shaun Of The Dead (DVD)
-Re-Animator (DVD)
-Saw 1-6 Collection boxi (DVD)
-Naked Gun 1-3 boxi (DVD)
-My Bloody Valentine(DVD)
-Simpsons Movie(Blu-Ray)

Kurt

01.12.11 klo 18:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä joitain leffoja joita pitäisi tilailla kun on rahaa, tosin kaikkien pätkien haalimiseen saattaa vierähtää vuosi jos toinenkin. Lisäksi kun retkahdan vielä kaikenmaailman tarjouksiin ja uutuusleffoihin, jolloin hankintalistalla olevien elokuvien osto viivästyy.

1. Child's Play DVD
14. Halloween 2 DVD
15. Jackie Brown DVD
16. Reservoir Dogs Blu-ray
17. Over the Top DVD
18. Night of the Living Dead (alkuperäinen)
19. Dawn of the Dead (alkuperäinen)
20. Day of the Dead (alkuperäinen)

Siinä ainakin ne tärkeimmät. Kolme viimeistä kyllä kuumottelee eniten, ja niitä on tietääkseni aika hankala hankkia Suomesta verkkokaupoista nykyään. Lisäksi on useita eri sarjoja, mitä haluaisin keräillä esim. Sopranos, Supernatural, Rome, Boardwalk Empire jne. Saatan myös joskus päivitellä listaa, sitä mukaa kun ostelen näitä leffoja.

22.12.11 klo 01:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lista on pitkä, ja kasvaa päivä päivältä:

The Island
Saksikäsi Edward
Kauna
Leaves of grass
(2 edellistä kumpikin anttilan 4e alekorista, enempää en noista maksaisikaan)
Beetlejuice
Paranormal activity 3
Tartunta
kuolleiden runoilijoiden seura
Taksikuski

Ja tuossakin vain nopeimmin mieleen pälkähtäneet nimekkeet.
Onneksi lähestyvä joulu ainakin hieman lyhentää tuota listaa.

hebbu

Robocop
Phenomena
Handullinen Hynää
Vain muutaman dollarin tähden
Once upon a time in the west
Miller's Crossing
Falling down
Cobra
Scream

21.01.12 klo 02:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska joulu todellakin lyhensi edellisen listan melkeinpä olemattomaksi, tässä päivitystä:

Vihreä maili
Jekyll 1. tuotantokausi
Gilbert grape

Vasuri

27.01.12 klo 01:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oma listani melko pitkä, joten laitan tähän vain osan (päivitän sitten myöhemmin). Se on siis aakkosjärjestyksessä.

Adventures Of Young Indiana Jones - kausi 1
Indiana Jonesin ystävänä olisi tämäkin tarkoitus ostaa, kysymys vaan kuuluu, että milloin. Olisi hienoa nämäkin nähdä, kun nämä tällaiset seikkailufilmit ovat mieleeni.

Alfred Hitchcock Present - Kausi 1
Koska Hitch on lempiohjaajani ajattelin että hommaisin tämänkin joskus. Kertaalleen TV:stä nähneenä kiinnostuin tästä ihan silmittömästi. Eihän tämä tietenkään miehen elokuvien veroinen ole, mutta Hitchiä kumminkin.

Alfred Hitchcock Present - Kausi 2
Olen sen verran perfektionisti, että hyvän sarjan ensimmäisen kauden täytyy saada seuraajansa hyllylle. Eipä tästä muuta osaa sanoa.

Amazing Spider-Man
Alkanut kiinnostaa Tykin keskustelun myötä. On tässä kyllä muutenkin tarpeeksi monta kiinnostavaa seikkaa miksi laittaa kyseinen leffa listalleen, kuten esim. hyvä alku uudelle saagalle sekä mielenkiintoinen pahis.

Amistad
Kiinnostaa lähinnä Morgan Freemanin takia, mutta on se juonikin houkutteleva. Jep, näillä eväillä mennään.

Apinoiden planeetan synty
En ole tätä vielä nähnyt, mutta kun alkuperäisen Apinoiden planeetan näin, heräsi kiinnostus tästäkin. Jotenkin ajatus apinoiden planeetasta kiehtoo.

Apinoiden planeetan valloitus
Scifin ja Apinoiden planeetta -elokuvan ystävänä on tämäkin ostettava.

Atlantis
Merelliset aiheet kiinnostavat ja kun ohjaajana on Luc Besson, kasvaa kiinnostavuusprosentti 100% suuruiseksi. Tämäkin on varmasti upea katseluelämys.

Baskervillen koira
Tämä on käsittääkseni Sherlock Holmes-elokuva. Joitakin sen sarjan jaksoja nähneenä tämäkin alkoi kiinnostaa. Mutta itse vanhaa sarjaakin enemmän kiinnostaa tämän juoni, joka vaikuttaa erikoiselta ja jännältä. Tämä on pakko saada.

Birth
Nicole Kidmanin elokuva, jonka juoniselostus rupesi kiinnostamaan ihan hullun lailla. Tämäkin olisi hienoa saada kokoelmiini. Jo pelkästään päätähdenkin takia.

Black Swan
Kunnon laatuelokuvien ystävänä tämäkin kiinnostaa paljon. Juoniselostus lupasi hyvää. Ei tästä muuta sanottavaa keksi.

Boheemielämää
Kaurismäkeläinen, joka on alkanut kiinnostamaan muiden saman ohjaajan elokuvien tavoin. Lisäksi mukana on hyviä suomalaisnäyttelijöitä - ainakin Matti Pellonpää. Ja muistaakseni juonkin oli hyvä.

Blade Runner - Ultimate Collection
Scifiä sen olla pitää ja miksei myös Harrison Fordin parissa. Eräs tärkeä seikka kiinostukselleni tätä julkaisua kohtaan on sen kansikuva, joka on eri hieno.

Bones - Kausi 1
Tuttua kauraa muutaman jakson nähtyäni, joten uskallan tämänkin joskus hommata. Näyttelijät ovat hyviä, juonet jaksoissa vakuuttavia ja muutenkin laatutyötä. Ärsyttää vaan, etten ole tätä vieläkään ostanut.

Bride of Frankenstein
Jotenkin vaan alkoi tämäkin kiinnostaa, sillä varsin erikoinen tarina tästäkin löytyy. Toiseksi selitykseksi tämän kohdalla on, että pyrin olemaan massan ulkopuolella.

Cainen kapina - Special Edition
Noh, Bocartin leffat kiinnostavat paljon, niin myös tämäkin. Juoni oli varsin mielenkiintoinen. Ja jos on hyviä speciaaleja tiedossa, niin aina parempi.

Carnage
Vanha tuttu mottoni on, että kun leffassa esiintyy Kate Winslet, on se saatava. Lumoava näyttelijär. Myös Christoph Waltz kiinnostaa paljon.

Charlie Chaplin - Chaplinin revyy
Taikasanana on Chaplin ja tarkoituksena kerätä kaikki maholliset elokuvat mitä häneltä löytyy, yksittäisinä dvd:einä. Miehen leffoihin ei kyllästy millään.

Countess From Hong Kong
Tämä komedia vuodelta 1967 olisi mukava omistaa ja nähdä. Jo yksistään Marlon Brandonin mukana oleminen riittää nostamaan odotukset korkealle.

Dogville
Noh, Nicole Kidman kiinnostaa juu. Mutta on tämä juonensakin takia mainio nimi osotoslistassa. Vielä enemmän se kiinnostaisi, jos saisin sen kokoelmiini.

Elämä on ihanaa
Tämä on näköjään näitä hyvän mielen elokuvia, joita olisi kai hyvä olla enemmän kokoelmissaan. Tässäkin kun on hyvä ja ammattitaitoinen näyttelijä (Jack Nicholson), odotukseni ovat korkealla. Pakkohankinta siis tämäkin.

Finding Neverland - Tarinan lähteillä
Päänäyttelijäpari kuulostaa täydelliseltä, Johnny Depp ja Kate Winslet, ja jo se tieto saa kiinostukseni huippuunsa. myös juoni oli näkemisen arvoinen.

Hachiko - Tarina uskollisuudesta
Tässä on kuulemma koskettava ja (jollakin tavalla) syvällinenkin juoni, joten ajattelin varmuuden vuoksi senkin laittaa listalleni. Richard Gere ei pahemmin innosta.

Havukka-ahon ajattelija
Kai lehtinen teki Raid -elokuvassa ja -sarjassa teki lähtemättömän vaikutuksen, joten ajattelin tämänkin joskus hommata. Ties vaikka olisi minun makuuni parhaita suomalaisia filmejä.

EDIT (10.11.2012): Lista muuttui taas, olennaisia muutoksia ilmeni ja uusia tuli mukaan. Cape Fear -julkaisu tuli juuri tilattua, joten sekin sai lähteä veke.

12.02.12 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämä tulisi hankkia joskus lähiaikoina

+Tappava Tunnustus - Dressed to Kill
+Saw VII
+Xtro
+Shaun of the Dead
+Hellraiser 4 - Bloodline
(+Bats)

Hankintaistani kasvaa.. Batsin olen saanut jo katsottua mutta lisää pukkaa kokoajan.

+Iho jossa elän
+Macabre
+Giallo
+Drive (?)
+Blade Runner/Director's Cut/Final Cut
+Hangover II
+Last House on the Left (1972)

Kuten tuossa aiemmassa viestissä mainitsin saatan vuokrata noita elokuvia Makuunista tai Filmtownista. Laitoin ne tänne etten unohtaisi mitä pitää ostaa. Tuntuu kuin olisin unohtanut jonkun elokuvan hankintalistaltani, hmm...

Grinch

09.09.12 klo 00:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ne mitä ainakin olen ollut näkevinäni DVD:nä, niin niistä olisi joskus mukava saada seuraavat:

*Contract Killer
*Joe Kidd
*Hang 'em High
*Vain muutaman dollarin tähden
*Dragon Eyes
*Expendables 2 (tulossa joulukuussa)
*6 Bullets
*El Gringo
*Batman vs Dracula: The Animated Movie
*Batman: Under the Red Hood

Nutipää pohjolasta

03.11.12 klo 13:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jo jonkin aikaa olen kuolannut Hammer collectionin perään. Jos en pahasti väärin muista, nin kyseinen laatikko pitää sisällään hulppeat 21 elokuvaa Hammerin vuosien varrelta. Tilailen luultavasti itselleni joululahjaksi jo vähän etukäteen.

03.11.12 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lista pitenee sopivasti näin joulun alla...

-Drive
-Ed Wood
-Dark shadows
-Minä olen Sam
- Star wars -boksi (Blueray tottakai)
- Kalaiset ansiot 3. tuotantokausi

Freddy

06.11.12 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ostoslistallani on niin monta leffaa, että en niitä kaikkia edes jaksa listata, mutta tässä nyt muutama tärkeintä.. Hostel, Hostel 2, Hostel 3, Reservoid Dogs, Hang Em' High, Pet Semetary... nuo nyt ainakin pitäisi hankkia täydentämään kokoelmaa, jotkut devareina ja jotkut siniraimoina. ;)