montako dvd:tä omistat?

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › montako dvd:tä omistat?

13.06.13 klo 07:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moicca vielä!
Haluaako joku lähteä kimppaan keräämään?Kesä menee hiljaisesti, mutta elo-syyskuusta alkaen tavoite 2000-5000 dvd:tä kuukaudessa.Keräily hidastuu sitten taas huhtikuussa.Mikähän on tällä hetkellä se Suomen suurin kokoelma määrältään?Sanokaa suurimmat luvut mitä olette kuulleet?
En ole itse seurannut ollenkaan.

Kurt

13.06.13 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

tavoite 2000-5000 dvd:tä kuukaudessa

13.06.13 klo 17:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

vallu_87

13.06.13 klo 19:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen myös aivan pihalla Pikajuna a.k.a Köpin puheista.

13.06.13 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

16.06.13 klo 06:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moicca vielä
Jakaminenhan on maailman helpoin asia.Jos on 2 kerääjää, niin jaetaan kahdella, jos kolme, niin kolmella.Elokuvat laitettaisiin aivan sekaisin ja toi sulle toi mulle.Ei pitäs vaatia kovin suurta äota.

16.06.13 klo 06:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sit vielä se, etten kyllä ole mikään miljonääri.Jos kerätään jotain, niin siihen pitää satsata
ja esim. meidän tapauksessa koko perheen uhrautua.Me ei esim. käydä ulkomailla, ei ryypätä,ei tupakkaa.Maksan elokuvista max.1e/kpl.Joudun kävelemään satoja kilometrejä kuukaudessa tämän takia.Kumpikin hommissa ja yksi talo vuokralla.Jos tavoitellaan Suomen suurinta dvd kokoelmaa, niin kysyn, oletko valmis tekemään sen eteen paljon hommia vai kuvitteletko, että dvd:t kävelevät kotiisi?En etsi kaveria, joka ei ole valmis tekemään kokoelman eteen töitä.Haluan tähän mukaan todellisen kerääjän, lösöjä ei tarvita.Kokoelman keräämiseen voi mennä vaikka 5 v, mutta kerään sen ja sit voin olla ylpeä saavutuksestani.Laskin, että jos toinen löytyy, niin homma voi hoitua 2,5 vuodessa.Korostan, että talous menee tiukalle, mutta tavoite on sen väärti.

16.06.13 klo 07:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miettikääs vielä, jos löydettäis esim. viiden hengen porukka ja kun kirppareilta ostettais ja saatais dvd:n keskihinta 0,8e, mikä minulla tällä hetkellä on(ja on sitten paljon huippuelokuvia ja pelejä), niin 100000 dvd:tä maksaisi 80000e.Se jaetaan 5:llä tekee 16000E/nuppi.Se jaetaan vaikka sillä 5 vuodella, jolloin saadaan 3200e/vuosi.Se ei liene mahdoton summa, jos käy töissä.Porukassa on voimaa.Sit, kun tavoite täynnä ja otettu kuvat elokuvista jaetaan kaikki satunnaisessa järjestyksessä viiteen osaan.Milles kuulostaa?Jos tulee probleemia mieleen, niin mietitään porukalla ratkaisu.Jokainen säilyttäis ostamansa elokuvat kotonaan.Lopuksi ne sitten kerätään yhteen ja otetaan kuvat.Iso projekti, joka vaatii pitkäjänteisyyttä.Korostan kuitenkin porukan voimaa, vaikka en kommunisti olekaan.

16.06.13 klo 07:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuitenkin paras jakoperuste olisi se, että jokainen pitää ostamansa elokuvat.ne siis olisi yhdessä ainoastaan silloin, kun kuvat otetaan.On tämä vaan hieno projekti.Eikä muuten sit haittaa vaikka meitä olis 10.Kaikki halukkaat mukaan.Tulipa mieleen myös se, että jos elokuvat näin jaetaan, niin kukin voi olla mukana, vaikka ei pystyisikään paljon rahaa sijoittamaan.Jos pystyy tuomaan kokoelmaan 4-5 vuodessa vaikka 500 dvd:tä, niin homma menee eteenpäin.Saa sitten lopuksi omansa pois.Katotaan paljonko dvd elokuvia saadaan yhteen nippuun.

16.06.13 klo 08:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos saatais tämä projekti hanskaan, niin miettikääs vielä, kun päästäis kokoelman kanssa kiertelemään eri kesätapahtumia ja talvisin muita tapahtumia.Olisiko dvd elokuville ja yleensä elokuville hyvää mainosta!Voittoa ei tavoitella.otettaisiin kokoelman näytöstä pelkät kulut.Uskoisin, että kiinnostusta riittäisi.

16.06.13 klo 08:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt rupesi homma hahmottumaan lisää.Jossain vaiheessa, jos innokkaita löytyy, perustettais ry.Ry:n tarkoituksena olisi keräilyn ja elokuvaharrastuksen eteenpäin vienti ja edistäminen.Se mahdollistaisi pienimuotoisen rahanhankinnan kokoelman siirrosta syntyvien kulujen kattamiseen.Itse kuitenkin hankittaisiin lisää elokuvia omalla rahalla kaiken aikaa.Katotaan löytyykö kiinnostuneita.Jos olet mukana laita tälle palstalle viesti.Laita myös lisää ideoita.

Amis

16.06.13 klo 10:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siis mitä helvettiä juuri luenkaan?

J.Lipponen

16.06.13 klo 11:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

T.Köpi

Nyt taitaa mennä vähän överiksi.

16.06.13 klo 12:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sgt.Rane

16.06.13 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

ossjuh

16.06.13 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thespirit kirjoitti:

T.Köpi

Siis mitä vitun kesätapahtumia? Ja ole ystävällinen ja käytä tuota muokkaa painiketta.

Niin, ja mistä lähtien käsistä lähtenyt elokuvien kerääminen on ollut edellytyksenä jonkin tapahtuman järjestämiseen?

17.06.13 klo 00:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

AP

20.06.13 klo 01:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika häiriintynyt tapaus tämä "pikajuna2" - sama Äänekoskelta kotoisin oleva tyyppi oli kirjoittanut tännekin yhtä levotonta settiä:

"Moi!
Mulla on 100 prosenttinen tapa rikastua ja rahaa voidaan tehdä vaikka 100 miljoonaa vuodessa.Olen keräämässä 2-5 henkilöä lisäkseni.sijoitus 1000e/nuppi.pari vuotta menee,kun päästään hirmutuloihin,mutta hyvä voitto
alkaa heti."

Eli siis se pikajuna2:n "liikeidea" on käsittääkseni seuraava: ostetaan porukalla parin vuoden aikana kymmeniä tuhansia elokuvia ja sitten kierrellään ympäri Suomea tapahtumissa esittelemässä tätä leffakokoelmaa. Vau, millaista nerokkuutta! Miten joku ei ole jo aiemmin keksinyt näin briljanttia ja aukotonta tapaa rikastua? En toki halua olla pessimisti, mutta pidän sadan miljoonan euron vuosituloja hiukan haastavana tavoitteena. Itse asiassa minulle jäi hiukan epäselväksi, että miten tässä "liikeideassa" oikein sitten päästään edes pienille tuloille?

21.06.13 klo 12:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

No,näille älyn jättiläisille vaikka veistäis rautalangasta asian, niin ei mene jakeluun.Keräänpä itse kokoelmani.Adios!

Ryakar

21.06.13 klo 13:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onnea vaan yritykselle. Muista postata tänne kuva kuukauden välein niin nähdään kuinka hurja kokoelma kasvaa.