Elokuvat, jotka tulisi julkaista suomeksi DVD:lle

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Elokuvat, jotka tulisi julkaista suomeksi DVD:lle

15.10.06 klo 14:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli tänne vaan listoja niistä elokuvista, jotka vaatisivat, mutteivat ole vielä saaneet kotimaista julkaisua.

Tässäpä muutama näin pohjaksi.

M - kaupunki etsii murhaajaa
Sunrise
Nosferatu
Horror of Dracula
Dracula has risen from the grave
Dracula - pimeyden ruhtinas
Curse of Frankenstein
The Mummy (1959)
Twin Peaks tv-sarja ja elokuva "Tuli kulje kanssani"
Darklands

Korjatkaa, jos olen väärässä jonkun kohdalla ja mieluiten linkki paikkaan, josta elokuvan voisi hankkia :D

Mr. Pink

15.10.06 klo 14:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuolta M hintaan 7.95 :) Ja näyttää sisältävän suomitekstit.

15.10.06 klo 14:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

M:n julkaisu on pohjoismainen (takakansi sisältää juoniselostuksen suomeksi, ruotsiksi, tanskaksi ja norjaksi). Julkaisu on hävettävän surkean laatuinen.
Mutta omaa listaa;

Eraserhead
Straight Story
Twin Peaks TV-sarja ja Fire Walk With Me
The Killing
Paths of Glory
Oz TV-sarja
X-Files TV-sarja
Riget TV-(mini)sarja (Tanskalainen julkaisu sisältää suomenkieliset tekstit, mutta olisihan se varsin mukavaa kun Suomesta saisi ostettua kyseistä loistosarjaa. (VHS-nauhoitus löytyy itseltäni, mutta DVD olisi kiva))
Lars von Trierin Eurooppa trilogia (Ruotsista ja Tanskasta saisi suomeksi tekstitettynä, mutta ei Suomesta)
Seppuku (VHS-nauhoitus löytyy itseltäni, mutta DVD olisi kiva)
Ugetsu monogatari (VHS-nauhoitus löytyy itseltäni, mutta DVD olisi kiva)
Tokyo monogatari
Boyz N the Hood (VHS-nauhoitus löytyy itseltäni, mutta DVD olisi kiva)
Miller's Crossing (VHS-nauhoitus löytyy itseltäni, mutta DVD olisi kiva)

Siinä nyt jotain.

Pingutyyppi

15.10.06 klo 18:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wolf kirjoitti:

Kyllä mä noita bokseja oon Suomessa iha kiitettävästi nähnyt. FRS myy ainakin, ja nettiliikkeistä ainakin friikistä on löytyny. Suomiteksteistä ei tosin välttämättä mainita kansissa, jos se irtolappunen uupuu.

Ja niin, merkittävin aukko suomidvd:n laajahkossa valikoimassa on itselleni edelleen David Lynchin Straight Story. Myös Miyazakia saisi tulla suomitekstein (lapsille miksei dubeinkin) lisää, ja tämän julkaisijat ovat onneksi jo alkaneet huomata.

15.10.06 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin ja tottakai Yellow Submarine. Jo olisi tämän sukupolvenkin lapsien aika saada tuo leffa alitajuntaansa.

15.10.06 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pingutyyppi kirjoitti:
The Wolf kirjoitti:

Siistiä. Täytyypä joskus käydä katsomassa. Lähin FRS vain on Turussa ja Tampereella.

Mask

- Extreme Justice
- The Hidden
- Death Before Dishonor
- Excessive Force
- Chain of Command (1994)
- Project Shadowchaser II
- Strike Commando
- Punisher (1989)

Nämä nyt olisi kiva saada edes R2-alueen julkaisuina...

Mara

15.10.06 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sofien valinta, ihan Meryl Streepin suorituksen takia haussa ja aiheen kiinnostavuuden. Tämä tuli nyt ekana mieleen...

Einherjer

15.10.06 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee mieleen lähinnä elokuvia, joiden suomiversiot on aikoja sitten loppuunmyyty tai ainakin erittäin huonosti saatavilla. Hyväksytäänkö nekin tänne ? No olipa niin tai näin, niin tässä listaa elokuvista, joista toivoisin ainakin uutta suomenkielistä julkaisua:

16.10.06 klo 14:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seven

Tarviiko tästä tosiaan saada uusi julkaisu? Nykyinenhän on varsin loistavan laatuinen. Loistava kuva, vielä parempi ääni ja ekstraa iso tukku.

mbay

16.10.06 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Einherjer taisi tarkoittaa että sen saatavuus on nykyään todella huono

Schwarzenegger

16.10.06 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

mbay kirjoitti:

Einherjer taisi tarkoittaa että sen saatavuus on nykyään todella huono

Itsekin haluaisin saada ja nähdä tämän kyseisen elokuvan, mutta missään en ole suomiteksteillä nähnyt.

Trollokki

16.10.06 klo 17:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Commandon leikkaamaton versio.

17.10.06 klo 18:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

L.A. Confidental (ruotsikansilla varustettua versio ei houkuttaisi :D )

Jos tälle linjalle lähdetään niin Sergio Leonen dollaritrilogia olisi "se" juttu. Hitto kun jäi sinne kauppaan pölyttymään se Hyvät pahat ja rumat ja kun seuraavan kerran menin niin eiköhän oltu myyty loppuun...

Niin ja olin ainakin näkevinäni Deer hunterin ABC:llä tuossa mennä viikolla (Itselläni kun on se jo niin ei sillä tavalla kiinnittänyt huomiota :D). Sevenistä ja Leonista olen kanssasi ehdottoman samaa mieltä.

17.10.06 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauriinmetästäjästä kyllä tosiaan tarvisi saada arvoisensa julkaisu. Tämä Future Filmin julkaisu ei kyllä laadulla juhli. No, olipahan 4€ hintaa. 8) aikaa ostostakin on n. 1,5 vuotta, jonka jälkeen sitä ei ole missään näkynyt, jonka johdosta varmasti moni on jäänyt tätä mestariteosta vaille.

Niin oli mulla asiaakin; Langin Metropolis tarvisi saada ihan yleisille markkinoille asti.

Einherjer

17.10.06 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sano mitä sanot kirjoitti:

Deer hunter ABC:llä ? Siis huoltoasemalla vai missä ? :D

Tuon dollaritrilogian kahta jälkimmäistä osaa kyllä löytää vielä aika helpostikkin.

18.10.06 klo 02:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tahtoo Kluten (1971)! Vanha virsi, mutta sen takia juuri olisikin jo aika saada leffasta suomijulkaisu. Saksassa olisi oma versionsa, mutta eipä hirmuisesti innosta sellainen köyhäilyjulkaisu, jolla DVD:n mahdollisuuksia on hyödynnetty pelkästään saksalaiseen dubbaukseen...

Muutamia vanhoja rainoja (osa harvinaisuuksia) olisi eri jännä nähdä Suomessa (mutta kun niitä ei juuri muuallakaan maailmassa näy, jäänee vain kiihkeän kosteaksi unekseni):
* Pimpernel Smith tai Mister V (1941) - natsiaikaan siirretty versio Punaisesta neilikasta [www.leffatykki.com] samalla päästarballa. Heebo kuoli saksalaisten toimesta parisen vuotta leffan julkaisun jälkeen, tosin ei tämän elokuvan takia.
* Berkeley Square (1933) - uutta TV-sarjaa olisi tarjolla vaikka kuinka, mutta tätä leffavanhusta ei ikinä ole missään. Sehän olisi esim. YLE:n puolelta mukavasti tehty, jos lähtisivät DVD-markkinoille julkaisemalla jotain semmoista, mitä ei muualtakaan saisi.
* The Servant (1963) - region 0:na taitaa olla liikkeellä (tekstitysvalikoima naurettava) ja r1:nä peräti Dirk Bogarde -boksissa, mutta miksi ihmeessä tälläinen kehuttu tapaus ei ole vielä meillä lätyllä? Traileri. [www.imdb.com]
* Laura (1944) - Premingerin klassikko, jonka kuuluisi ilman muuta löytyä samasta laarista kuin All About Eve, Judy Garland -julkaisut ja Bogart-kiekot.
Ja kun tuo Judy Garland tuli nyt mainittua, ainakin itseäni kiinnostaisi nähdä tähden (keskivertoa paremmaksi arvioitu) joutsenlaulu leffanäyttelijänä, eli tällä hetkellä vain r1:nä tarjolla oleva...
* I Could Go on Singing (1963)

Tricky Dicky

23.10.06 klo 04:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mask kirjoitti:

Punisher (1989)
Nämä nyt olisi kiva saada edes R2-alueen julkaisuina...

Punisherin "unrated" versiosta on kyllä R2 alueella jo kolmekin eri julkaisua.

Saksalainen bootleg levy, jossa unrated osuudet kai huonolaatuisia (laatu ei varmaan muutenkaan ole mikään paras mahdollinen).

Saksalainen ilmeisesti virallinen julkaisu, jossa laatu on parempaa, mutta tämä on sitten sekunnin verran leikattu (eli voiko tätä nyt sitten unratediksi kutsua ;) ). Tästä myös FSK16 versio josta puuttuu n. 5min.
Ilmeisesti tämä ( http://www.amazon.de/Puni...356-5349350?ie=UTF8&s=dvd ) amazonin levy on tuo leikelty FSK16 vaikka Amazon onkin jo pari viikkoa myynyt myös joitain FSK18 levyjä (niitä ei kai Saksassa saa nettikaupoissa yleensä myydä, mutta Amazonilla on nyt joku iän tarkistus toimituksen yhteydessä)

Ja kolmantena Itävallassa julkaistu levy, joka unrated version (jonka laatu taas vähän heikompaa ja unrated kohdat heikompia) lisäksi sisältää Workprint version leffasta toisella levyllä, joka on vielä huomattavasti pidempi (ja jostain vhs:tä tms. otettu) ja ilmeisesti jotkut kohtaukset on vähän erilailla leikeltyjä tai eri kulmista tms. En ole mitenkään erityisemmin asiaan perehtynyt. Tätä kuulemma on kolmella eri kannella joista kaksi jotain limited editionia (500 kappaletta), joita en ole ikinä missään nähnyt. :P

Kaikissa levyissä valittavissa ääniraita englanniksi.

OutlawPuppet

23.10.06 klo 10:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvista ei äkkiseltään tule muita mieleen kuin Johnny Deppin loistava Dead Man, josta on jo turhan kauan saanut odotella julkaisua.

TV-sarjoja tuleekin jo paljon enemmän, kuten Babylon 5 (tuotantokaudet 2-5), Oz ja Twin Peaks.

Hän

23.10.06 klo 11:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikseivät englantitekstit kelpaa? Tai R2, mutta suomitekstittömänä. Ja kyllä muutenkin moni dvd-soitin on aluekoodittomaksi cracattava.