Chuck Norris!!

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › Chuck Norris!!

22.07.07 klo 16:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jonkun verran katottu ekaa boksia Walkerista, ja aijai että on mahtavaa menoa. Joskus skidinä tullut katottua kolmoselta viimeksi tätä ja edelleen potkii kovaa. Chuckin roundhouse-kierrepotku on joka jaksossa yhtä tappava ja pick upin luukun avaaminen saa aina hymyn huulille. Parhaimpia jaksoja ovat tähän mennessä olleet Prodigal Son ja On Deadly Ground. Kyllä tätä sarjaa täytyy hankkia lisää.

Tiesittekös että "1 tuotantokausi" sisältää oikeasti ensimmäisen ja toisen kauden sillä ekassa kaudessa on vain kolme jaksoa ja loput jaksot ovan toisen kauden jaksoja. Ja toinen kausi sisältää taas kolmannen kauden... :o

28.07.07 klo 11:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja Future pamauttaa taas Chuckia Suomen markkinoille. Nyt tulee Indy-rip off Tulijalka aka Firewalker, jonka olen kaiketi kerran nähnyt mutta mitään muistikuvaa ei ole. Futurelta ilmestyy myös tukku muita Cannon-äksönejä, kuten Murphy's Law, Assassination (nämä ovat tosin ilmestyneet aiemminkin FS filmin toimesta) sekä älyttömän kova Dudikoff-actioni Avenging Force, jossa on tyylikäs loppu.

Sekä esimerkkiä tappelusta:

Sekä lopuksi traileri, joka on taattuun kasarityyliin, tyylikäs!

Raadolle ja Alelle suosittelen (sekä muille tälläisen roskan ystäville). Ette pety!

juhan lumi

28.07.07 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Delta Force odottaa katsomistaan.

murskain

Invasion USA
The Delta Force 1-2
Hero And The Terror
Firewalker

Tuossapa ne tärkeimmät ovat, itse suosittelisin vielä Hitmania, jossa Chuck on hyvässä vireessä, ysärimeininki jyllää ja veristä väkivaltaa piisaa. Saa myös suomilevynä.

murskain

30.07.07 klo 12:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onneks et suositellu mitään Forest Warrioria :lol:

Ale

31.08.07 klo 10:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

No kyllähän se Cutteri oli ihan ok. Kateltiin se tossa muutama viikko sitten ja saihan siitä vähän nauruja sekä "jee"-huutoja irti, kun Chucki pisti paskiaisia pataan. Pääpahiksen viimeinen repliikki on kyllä elokuvahistorian hauskimpia heittoja ja taidan tästä lähtien käyttää Chuckin metodeja, kun tahdon raitista ilmaa. Mättöjä sekä toimintaa oli kyllä liian vähän ja kuten Raato sanoi meno oli vähän munatonta.

Ostin tuossa kasettina Sidekicksin ja vanhana kunnon kasarikasettina Breaker Breakerin. Sidekicks oli vallan törkeä ja hupaisa tapaus. Ihmettelen suuresti vanhaa K-16-leimaa, koska kaikki väkivalta on hyvin lapsellista eikä ollenkaan brutaalia. Norris oli kyllä aika hillitön tapaus ja varsinkin Hitman-uni sai nauramaan sekä ninja-aloitus. Breakerin tsekkailen tässä varmaankin parin päivän sisään. Alkua kerkesin hieman katsella ja meno näytti ihastuttavan juntilta ja rennolta. Rekkoja, junttimusaa, karatea ja Norris! Mitäpä sitä enää tarvitsee?

27.12.12 klo 19:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jotenkin minusta vaan tuntuu että Chuck Norris on vähän yliarvostettu näyttelijä. Ainakin Norriksen elokuvat ovat keskimääräisesti huonompia kuin vaikkapa schwarzeneggerin tai Stallonen elokuvat. Näihin kahteen edelliseen kun vertaa niin täytyy sanoa että Norris on tehnyt heihin verrattuna enemmän sontaa. Tällä hetkellä en keksi ainuttakaan Norriksen tähdittämää elokuvaa jolle antaisin enemmän kuin kolme tähteä. Schwarzeneggerilla on Terminaattorit, Predator ja Total Recall. Stallonella taas Taistelija, Cliffhanger ja Rocky. Chuck Norris taas ei ole tehnyt mitään näihin verrattavaa elokuvaa.

Joskus ihmettelen että mistä Chuck Norriksen maine on peräisin.

myggyra

27.12.12 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.12.12 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Chuck Norrisin maine perustuu kai enimmäkseen 80-luvulle, Reaganin aikakauteen, jolloin Yhdysvallat oli asevarustelun huipulla. Kukapas muu sopisi aseet kädessä paremmin poseeraamaan Amerikan lipun rinnalle Venäläisiä, Saksalaisia ja Muslimeja tappamaan, kun tavallinen, vahvaa Amerikanenglantia puhuva karvainen mies, jolla on itsepuolustustausta ja oma personal-trainer ja stuntmies, velipoika Aaron.

28.12.12 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Kyse on ihan erilaisista jätkistä. Schwarzenegger ja Stallone ovat saaneet jo 80-luvulla taustalleen isoja studioita ja törkeän kovat budjetit, kun taas Norris teki B-leffoja pikkurahalla. On ihan totta, että jos haluaa katsoa laadukasta actionia, kannattaa pysytellä totalrecalleissa, mutta toimintaelokuvahan on aidoimmillaan nimenomaan sellaista hutaisten leikattua paskaa, jossa vankkumaton asenne ja kovat lyönnit päähän ovat tärkeämpiä kuin joku yksittäinen erikoisefekti tai kuinka hyvä näyttelijä sivuosasta löytyy. Lisäksi toimintasankarina Chuck on omaa luokkaansa; Arnold on ollut Mr. Universum ja Sylttykin on ollut kovassa hapessa, mutta Norris voitti ihan oikeassa elämässä karaten maailmanmestaruuden seitsemän kertaa putkeen. Se näkyy kankaallakin, ja antaa väkivallalle sellaista uskottavuutta, josta Arnie voi vain haaveilla, vaikka hieno mies onkin.

Seppochu

31.12.12 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Action Eliten sivuilta löytyi tämmönen lista:

Top 10 Chuck Norris Movies

10. Silmä silmästä - An eye for an eye (1981)

9. Lohikäärmeen tie - Way of the Dragon (1972)

8. Hitman (1991)

7. The Expendables 2 (2012)

6. Kovat nyrkit - Forced Vengeance (1982)

5. Yksinäinen susi McQuade - Lone Wolf McQuade (1983)

4. Vaikenemisen laki - Code of Silence (1985)

3. Delta Force 1 & 2 (1986, 1990)

2. Suoraa toimintaa-trilogia - Missing In Action Trilogy (1984, 1985, 1988)

1. Invasion USA (1985)

PS. Tilasin Code of Silencen Discshopista pari päivää sitten

01.01.13 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidin loppuvuodesta oikein Chuck Norris- leffaputken. Hommasin kokoelmaan/ Katsoin mieheltä yhteensä 10 elokuvaa n. kuukauden sisään. Nyt homma on vihdoin ohi. Homma oli eittämättä raskas, ja miehen ansiosta saatiin aikaan iloa, surua ja jopa perheriitakin. Kyllähän se Chuckin turpavärkki alkoi jo hieman loppuvaiheessa v********n. Olin yllättynyt, että miehen uraan mahtuu todella paljon puhdasta kakkaa. Katsastin seuraavat elokuvat:

- Invasion U.S.A.
-Mustat tiikerit
-Vaikenemisen laki
-Sidekicks - yhdessä voittamattomat
-Pirullinen ajojahti

En nyt lähde noita suuremmin kommentoimaan tässä, mutta haluan nostaa esille mielestäni muutaman valopilkun.

Invasion U.S.A. oli todellakin kaiken hehkutuksen arvoinen ja yksi parhaista kasari-actioneista. Toimintaa tarjoiltiin lähes kokoajan, välillä melko yliampuvana ja todella viihdyttävänä. Vähän jäi harmittamaan Chuckin karate-liikkeet, joita ei muutamaa huitaisua lukuunottamatta ole.

Yhden Miehen armeija oli mukavaa viihdettä ajoilta, jolloin Chuck ei ollut yhtä läheisissä väleissä aseiden kanssa. Juoni oli kaikessa hölmöydessään viihdyttävä ja ajan henki on muutenkin läsnä koko melko lyhyen kestonsa ajan. Taistelua löytyykin sitten loppujen lopuksi melko runsaasti ja koreografiat ovat aikaansa nähden puhtaita ja selkeitä.

Delta Force alkoi trillerimäisesti. Hahmoihin tutustutaan hiljalleen ja Chuckilla on muutenkin aluksi hillitysti ruutu-aikaa. Viimeinen kolmannes vietetäänkin sitten pyssyjä paukutellen ja pommeja räjäytellen tehokkaalla tunnusmusiikilla höystettynä. Hämmentävää, mutta tarpeellista.

Loput olivat melko tasapaksuja ja paikoitellen todella tylsiä tapauksia. Myös huumori nousee näissä muissa huomattavasti isompaan osaan. Toki hyvät puolensa niissäkin silti on, muttei se vaan riitä. Yhden katsomiskerran jälkeen tule uusintakierrosta ainakaan pariin vuoteen. Saas nähdä, mitä tämän kevään Christopher Lambert-leffaputkesta tulee.

01.01.13 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

vallu_87 kirjoitti:

Saas nähdä, mitä tämän kevään Christopher Lambert-leffaputkesta tulee.

Uskallan luvata että siitä tulee jotain erittäin hienoa. Sillä ei ole niin väliä mitkä herran tuotokset siihen kuuluu. Omasta Lambert-maratoonistani http://www.leffatykki.com...sti/122977?p=136#c-337314 onkin ehtinyt jo kulua sen verran aikaa, että voisin harkita pitäväni Lambert marathon part 2 johon sisältyy jopa The Road Killers (1994) aka Roadflower veehooäss! Täysin ilman Lambertia en ole voinut maratoonin jälkeen elää, mutta onneksi vielä joitakin on katsomatta. Olen kyllä harkinnut Michael Dudikoff maratooniakin. Jos vaikka pitäisi molemmat!

01.01.13 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:
vallu_87 kirjoitti:

Saas nähdä, mitä tämän kevään Christopher Lambert-leffaputkesta tulee.

Kiitos. En ole nauranut vähään aikaan noin paljon, kun noita mietteitäsi omasta maratoonistasi luin. Huh, Alkaa nyt jo jänskättää.

JohnRambo

09.01.13 klo 13:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite en ollut aiemmin ihmeemmin fanittanut Norrisia, mutta pari päivää sitten katsottu leffa kyllä nosti homman aiempaa korkeammalle levelille, nimittäin Lone Wolf McGuade!!! Huhhuh, mikä leffa! :D Viimesen päälle viihdyttävää huumoria, kovia toimintakohtauksia ja Francesco De Masin eeppinen soundtrack vahvoilla Morricone-vaikutteilla. Tähän vielä lisäksi David Carradine pahikseksi ja Norrisille sydämeä lähellä oleva Texas tapahtumapaikaksi, niin ai että!! Läjäytin leffalle 4 tähteä, mutta soundtrackia viime päivinä kuunnelleena ja leffaa muistelleena, uskon, että rewatch on hyvin pian paikallaan ja pisteet tulevat nousemaan.

Aiemmin olen ukolta nähnyt Mission in Action-trilogian, Invasion U.S.A.:n ja Octagonin. Sen lisäksi lyhyet esiintymiset Way of the Dragonissa ja Expendaples 2:ssa. Osa noista pitää tarkastaa varmasti uudelleen, muistikuvien mukaan ovat olleet hyviä, muttei mikään yhtä päräyttävä kuin yllä mainittu. Olisiko Norris-faneilla jotain muuta suositeltavaa mulle? Mielellään suosituksena jotain muuta kuin Delta Forcea, sen aukon tunnistan itekin yleissivistyksessäni. :)

Seppochu

09.01.13 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kannattaa kattoo ainakin Vaikenemisen laki, on ihan hyvä actionleffa normaalia paremmalla juonella.

TheNameless

12.01.13 klo 00:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seppochu kirjoitti:

Tästä oon kyllä niin eri mieltä. Vasta kolmannella katselulla pääsin loppuun asti ja vaikka Chuck sanookin yhdelle vittuilevalle nilkille, että "If I want your opinion, I'll beat it out of you." ja vaikka Henry Silva vähän perseileekin, on elokuva loppuen lopuksi aika pirun tylsää kuraa.