DVD-levyjen järjestely

Foorumin päävalikkoonDigital... [DVD] › DVD-levyjen järjestely

The Wolf

29.08.06 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kokeilin pitkästä aikaa uutta järjestystä; julkaisuyhtiön mukaan.

Dus

10.09.06 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sekalaisessa järjestyksessä. Boksit omalla hyllyllään ja Kaikki länkkärit, jotka ei boksitettu, omalla hyllyllään.

Ns. "selkämysprojekti" on tällä hetkellä menossa ja tulostelen customselkämyksiä tavallisiin koteloihin. Puoliin jo sellainen valmistettu ja hyvältä muutokselta näyttää, kun kaikissa yhtenevän näköinen selkämys. Värimuutoksia ja omalaatuisia fontteja kyllä löytyy. Eipä ole kohta enää erikielisiä tai muuten niin rumia selkämyksiä nähtävissä. Ikärajapallotkin piiloon.

Dekabristi

17.09.06 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tälllä hetkellä täydellisessä sekajärjestyksessä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta:

Hitchcockit henkeen ja vereen vierekkäin, samoin Kaurismäet, tähtien sodat ja Tim Burtonin elokuvat.

Rowan Atkinsonin elokuvat vierekkäin järjestyksessä: Rowan Atkinson live, Musta Kyyt, Mr. Beanit, Mr.Bean elokuva ja Johnny English.

TV-sarjat tv:n oikealla puolella rivissä ja taas vastaavasti musa-DVD:t vasemmalla puolella.

Organismi

20.09.06 klo 21:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt laitoin ne genreittäin. Pienillä teipinpaloilla olen merkinnyt monesko kukin leffa on ostamisjärjestyksessä. Pitkään olivat siinä järjestyksessä ilman teippimerkkiä, mutta olihan se perseestä että esim. Halloween -ykkönen oli jatko-osista kaukana. Suuret ovat murheet :D

Squiddy

21.09.06 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus nuo oli numerojärjestyksessä ja sitä mukaan kirjattuna DVD-Profileriin.. Mutta eipä sitä kauaa jaksanu ja nyt nuo näyttää lojuvan siellä sun täällä :) :?

Jammar

07.12.06 klo 13:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meikä pitää DVD:itäni järjestyksessä julkaisijan perusteella. Futurefilmiä on pitkä rivi, sitten tulee Warner Brosin pahvikotelo-DVD:t jne.
Sitten toki jatko-osat ovat peräkkäin, huolimatta julkaisijasta. Tosin usein julkaisija on näillä sama. Sitten jenkki- ja brittijulkaisut ovat aivan viimeisenä.

Näyttää omasta mielestä viisaimmalta näin.

Hän

07.12.06 klo 15:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidän DVD-levyjäni järjestyksessä maakohtaisuus perustana. USA&Britit oma, Skandinavia, Etelä-Eurooppa, Keski-Eurooppa, Länsi-Eurooppa, Itä-Eurooppa jne. Alueiden sisällä taas määräytyy Genretys vallitsevasti, kauhulla oma osio alueiden sisällä, nekin voivat jakautua alagenreihin eli esimerkiksi Zombie-elokuvat luonnollisesti aluekohtaisesti samassa nipussa.

Poikkeuksia tapahtuu, jos omistan huomattavan määrän tietyn ohjaajan
elokuvia. Esimerkkinä vaikka Kubickit samassa jonossa.

Mutta näitä alagenrejä löytyy kyllä aika hyvin salaliittoilluminatidystopiaelokuvista ihan Art Houseen ja vaikkapa Vigilanteen.

Lamourhaaja

07.12.06 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käytän aakkosjärjestystä julkaisun nimen mukaan (ei alkuperäisnimen, vaan sen nimen, mikä on paketissa). Näin on kaikkein helpointa löytää haluamansa. Minulla on vain muutama kymmenen dvd:tä, mutta sitten kun niitä on sata tai jotain, voin harkita ohjaajien tai alkuperäisnimien mukaan lajittelua.

Scarface

08.12.06 klo 13:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lamourhaaja kirjoitti:

Minä käytän tätä systeemia kanssa. Erittäin käytännöllinen.

Nanopoli

08.12.06 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:
Lamourhaaja kirjoitti:

Minä käytän tätä systeemia kanssa. Erittäin käytännöllinen.

Samoin minä. Todettu hyväksi.

Doc

08.12.06 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä täysin sattumanvaraisessa järjestyksessä, tosin tarkoitus olisi joku yleispätevä arkistointi menetelmä kehittää kun alkaa tuota materiaalia olla jo lähemmäs varttitonni.

Ray Luonnonvoima

08.12.06 klo 17:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan sikin sokin lojuu hyllyssä vailla minkäänlaista järjestestystä. Täytyisi ehkä vähän organisoida hommaa paremmin ja pistää aakkosjärjestykseen, vaikkei se vielä niin tärkeätä ole kun 55 dvd:tä kuitenkin selaa helposti läpi.

Scarrr

08.12.06 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osa järjestetty ohjaajien mukaan, osa julkaisijoiden (for looks).
Aakkosjärjestyksestä olisi toki helpoin löytää...

Ville

09.12.06 klo 13:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tylsästi järjestetty alkuperäísnimen mukaan. Tosin elokuvasarjojen sisällä on järjestetty valmistusvuoden mukaan.

The Wolf

09.12.06 klo 14:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka mitä olen yrittänyt kokeilla, mutta huonolta ovat näyttäneet. Se ainoa oikea tapa pitää leffoja hyllyssäni on edelleen genreittäin (oman määrityksen mukaan tietenkin) ja genren sisällä samalta ohjaajalta peräkkäin valm. vuodesta riippuen. Poikkeuksena Kubrickin Warner-leffat ovat yhdessä valm. vuoden mukaisessa järjestyksessä. Aakkosjärjestystä koitin joskus, mutta näytti huonolta. Kuin myös kaikki muutkin järjestelyt mitä olen kokeillut, paitsi genretys. Olen tarkka järjestyksestä.

OutlawPuppet

11.12.06 klo 11:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt tuli vihdoin lajiteltua leffat hyllyyn muuttolaatikosta ja genreittäin ne sinne järjestin. Genren sisällä elokuvasarjan osat peräkkäin, samalta ohjaajalta peräkkäin ja jos vielä paljon saman näyttelijän leffoja, niin nekin peräkkäin. Muut jonkinlaisessa järjestyksessä. Paitsi Kauhukoira -boksin leffat peräkkäin.

mbay

27.01.07 klo 20:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli taas pitkästä aikaa laitettua uuteen järjestykseen. Julkaisijan mukaan, ja julkaisijan sisällä valmistusvuoden mukaan. Genretys ei ole oikein koskaan onnistunut minulla kiitettävästi.

OutlawPuppet

29.01.07 klo 10:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

On jo jonkin aikaa kytenyt idea uudesta järjestyksestä, tyyliin näyttelijöiden ja ohjaajien mukaan. Tiettyyn pisteeseen pääsen, kunnes tulee täydellinen stoppi ja järjestelystä ei tule mitään. Jotenkin ahdistaa yksittäisten elokuvien järjestys ja elokuvat joissa on näyttelijä, jonka leffoja on paljon, sekä ohjaaja, jonka leffoja on paljon.

Taidanpa pitäytyä genre järjestyksessä...

Jammar

02.04.07 klo 16:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajattelin huvikseni vaihtaa järjestystä pitkästä aikaa. Nythän olen pitänyt DVD:itäni julkaisufirman perusteella, joka on ihan järkevän näköistä, mutta on tullut kyllästyttyä katselemaan samannäköistä hyllyä seinälläni illasta toiseen. Ajattelin kokeilla genre-järjestystä, mutta siinäkin on miinuksensa - Kubrick, Hitchcock ja muut yhden sarjan DVD:t joutuisi hajottamaan, ja sehän ei näytä coolilta, ei ollenkaan. Toki kompromissin siinä voi tehdä, että muuten genrejärjestyksessä, paitsi Kubrickit ynnä muut vierekkäin. Mutta kompromissi ei ole jees. Toinen vaihtoehto on laittaa elokuvat ohjaajan perusteella, mutta sitten taas kun miettii, niin eri ohjaajia on liikaa hyllylläni. Ohjaajat vaihtuisivat noin joka toisen leffan jälkeen, ei hyvä.
Pitää katsoa iltaan mennessä, järjestänkö elokuvani genreittäin vaiko jollain muulla perusteella.

Noo

03.04.07 klo 12:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Värijärjestys. Eli selkämysten päävärin perusteella. Mustaa > keltaista > harmaa > sininen (esim. Trilogy of the Dead) > punainen > vihreä (Lotr ja Band of Brothers). Tämähän ei ole mistään trendiohjelmasta saatu idea :P Kannattaa kokeilla joskus, tulee melko jännän näköinen.

Edit. Jaha, eräät olivat jo keksineet loistavan ideani :)