Britney Spears vetää viattoman neitsyen roolin kunnialla läpi.

20.10.2008 10:51

Alkuperäinen nimi:Crossroads
Valmistusvuosi:2002

Ensimmäisenä Crossroads – tienristeyksessä elokuvasta tulee mieleen, että se on se Britneyn leffa. Ja niinhän se toden totta onkin. Kyseessä on kliseitä pursuileva romanttinen seikkailukomedia, joka on rakennettu liikaa pääosan näyttelijän julkkisvetovoiman ja hänen musiikkinsa varaan. Muut osa-alueet, kuten juoni ja käsikirjoitus ovat laimeaa tavaraa.

Kolme lapsuuden ystävää ovat eksyneet murrosiän mutkikkaassa maastossa toisistaan ja valmistujaisissa kolmikko onkin jo täysin erilaisista maailmoista. Heidät saatetaan kuitenkin erittäin kömpelöllä käsikirjoituksella takaisin yhteen ja matkaamaan kohti Hollywoodia ja tähteyttä, sillä yllätysyllätys tytöt ovat ylilahjakkaita laulajanalkuja. Sitten käydään läpi romanttisista komedioista tuttu kaava ja päädytään onnelliseen loppuun. That’s it.

Näyttelijöistä on vain positiivista sanottavaa, sillä Britney Spears vetää viattoman neitsyen roolin kunnialla läpi ja häntä komppaava tyttöduo Taryn Manning ja Zoe Saldana ovat rooleihinsa juuri täydellisiä valintoja (kiitettävää tasoa). Ja jos joku muukin jäi ihmettelemään Britneyn esittämän Lucyn lapsiversion ihmeellistä yhdennäköisyyttä aikuisversioon, niin kyseessähän oli Britneyn pikkusisko Jamie Lynn.

Vaikka Crossroads etenee paikoitellen todella töksähtelevästi, niin lopulta elokuvan rentoon tunnelmaan pääsee helposti mukaan. Tästä on varmasti pyrittykin tekemään tällainen helposti katsottava romanttinen komedia, jonka voi huoletta jonain tylsänä viikonloppuna katsastaa. Mitään se ei anna, mutta ei otakaan. Perus kahden tähden hömppäkomedia, joka ei tosin onnistu edes naurattamaan missään vaiheessa. Suosittelen katsojakuntaa katsomaan mieluummin elokuvan Coyote Ugly, joka on hyvin paljon samantyylinen, mutta selvästi laadukkaampi ja hauskempi versio.

Arvosteltu: 20.10.2008