DarkEmotion

Yksi suosikkielokuvistani. Kirjakin on todella hyvä.
5/5

DRUGS

Aivan ihana. Tähän mennessä paras vampyyrielokuva mitä olen nähnyt. Kauniilla tavalla julma. Elokuva saa parhaimmillaan katsojan itkemään,hymyilemään tai pelkäämään. Hieno ''kauhu elokuva'' johon on myös hienosti sisälletty draamaa. Vakavaa sellaista. Myönnän kyllä että jotkut kohdat ovat todella ennalta-arvattavia mutta itseäni se ei ainakaan niin kovasti haitannut. On paljon tullut katsottua vampyyrileffoja ja yleensä (varsinkin amerikkalaiset) ne ovat niin epätodellisen tuntuisia ja imeliä. Ainahan näissä on jonkinmoinen rakkaustarina ja niin on tässäkin, tällä kertaa kahden lapsen välillä. Elokuvassa on hyvin saatu esille idea vampyyristä meidän ''normaalissa'' maailmassamme ja se saa tarinan vaikuttamaan paljon todellisemmalta. Näyttelijät erinomaisia.
Ehdottomasti ruotsalaisten elokuvaparhaimmistoa.
Pistäkääs suomalaiset paremmaks.

ghost

En uskonut, että enää 2000 luvulle tultaessa mikään elokuva voisi tehdä minuun samanlaista vaikutusta kuin esim. Suspiria, yksi lensi yli käenpesän, The Shining yms. Noh, tähän onnistui Tomas Alfredson. Kiitos tästä. Herätti suunnattoman mielenkiinnon ruotsalaisia tuotantoja kohtaan!

hebbu

Yksi parhaimpia sweduleffoja.

Pelimies

Harvoja hyviä pohjoismaisia elokuvia⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Ystävät hämärän jälkeen on erittäin kaunis ja lämmin, vaikka koko ajan paikan päällä onkin kylmä. Koulukiusaus on esimerkiksi itselleni ollut joskus hyvinkin läheinen asia, ja sen tuoma yksinäisyys ei ole kaunista katseltavaa. Ahdistava kokemus, mutta myös opettavainen. Filmi on vampyyrielokuvien ehdotonta eliittiä, mutta myös draamana asettaa riman erittäin korkealle, sillä lopetuskin on täydellisen onnistunut. Tämä kannattaa ja jopa melkein täytyy kokea.

AcidBurn

ussoj

ZombieJesus

Ystävät hämärän jälkeen
Ystävät hämärän jälkeen arvosana 3,78

Ystävät hämärän jälkeen (2008)

Alkuperäinen nimi: Låt den rätte komma in

2008
Tomas Alfredson