stranger in this town

Kiva, hauska ja viihdyttävä elokuva aiheesta, josta ei kauheasti elokuvia ole tehty. Kirjaa en ole lukenut, mutta monet ovat kehuneet. Sen suhteen siis minulla ei ollut ennakko-odotuksia, tosin pari lupaavaa traileria olin nähnyt.

Elokuva soljui kivasti eteenpäin kokoajan eikä tylsiä hetkiä juuri ollut. Kaikki näyttelijät tekivät roolinsa hyvin. Hivenen leffa kärsi siitä, että se oli tehty niin kokoperheen pikkunätiksi komediaksi. Voi olla hyväkin valinta sinänsä, mutta itse olisin vähän ronskimpaa otetta ja nainen mies roolimallien ja yhteiskunnan normien vastakkainasettelua kaivannut, sillä nyt siihen olisi ollut kerrankin kunnon tilaisuus. No elämme metoo-aikaa, joten näin nyt. Joskus toivoisin jonkun tekevän kunnon revittelykomedian, jossa pilkattaisiin kunnolla vanhoja sukupuolirooli, ammatti ja yhteiskunnan normeja jne. Petteri Summaselle antaisin seuraavan pääosajussin suorituksestaan tässä elokuvassa. Yösyöttö on onnistunut hyvänmielen elokuva perheen sunnuntaipäivään hyvän naposteltavan kanssa.

Termis85

Komedia
2017
Marja Pyykkö
Eve Hietamies, Marko Leino
Hannele Lauri, Juha Muje, Lauri Tilkanen, Marjaana Maijala, Marja Salo, Niko Saarela, Petteri Summanen, Pihla Viitala, Ria Kataja, Ulla Tapaninen
Suomi
suomi