Kaikille Clint-faneille ja hyvänmaun rajoissa pysyttelevien trillereiden ystäville.

Dave Garner (Clint Eastwood) on omaa Radio showta pitävä mies, jonka studioon tulee joka ilta soitto "Play Misty for me". Dave ei tästä pahemmin välitä ja tekee mitä nyt tekeekin. Kuitenkin eräänä päivänä baarissa Dave tapaa erään nuoren naisen nimeltä Evelyn Draper (Jessica Walter). Nainen on nimittäin se, joka iltaisin soittaa Davelle ja pyytää häntä soittamaan Mistyä. Juttu luistaa ja käydään jopa Daven Studiolla esittelemässä radiomaailman ihmeellisimpiä vehkeitä.
Pian Dave huomaa joutuneensa "vähän" pakkomielteisen faninsa armoille ja silloin ovat sekä läheiset, että Dave itse vaarassa.

Elokuva valmistui 1971, Clintin, ehkä tuottoisampana ja parhaana elokuvavuotena. Tuolloin valmistui kaikkien aikojen poliisi elokuva Dirty Harry, Clintin henkilökohtainen suosikki The Bequiled ja Miehen ensimmäinen ohjaustyö Play Misty for me.

Clint ohjaa hyvin ja leffa oli kuulema hyvä leffa aloittelevalle ohjaajalle.
Elokuva alkaa hieman samantyylisesti kuin Dustin Hoffmanin tähdittämä Maratoonari. Alussa on Draamaa, mutta pian se muuttuu piinaavaksi Trilleriksi. Jokainen roolisuoritus on mahtava. Varsinkin Jessica Walter pakkomielteisenä fanina loistaa kuin timantti. Leffassa nähdään myös Dirty Harryn ohjannut Don Siegel pienessä cameoroolissa.

Elokuva oli positiivinen yllätys. Evil Dead Kakkosen kanssa lainattuna. Oli ilo katsoa surkean tekeleen (Nyt saan kaikki Evil Dead fanit kimppuuni) päälle heti hieno elokuva, maailman kovimmalta jätkältä, Clint Eastwoodilta. Suosittelen elokuvaa kaikille Clint-faneille ja hyvänmaun rajoissa pysyttelevien trillereiden ystäville. Slasher genre fanitkin voivat kokeilla pienellä varauksella. 3.5 pistettä itse leffasta ja puolikas hienoista roolisuorituksista.

nimimerkki: Scarface

Scarface