King Diamond*

Jaa. Ite en oo mikään romantiikan ystävä, enkä draaman mut se iski kyllä missä on Colin Firth ja Jennifer Ehle, tämä vaikuttaa selvältä tyhmältä remakelta joka ei tarjonnu Jennifer Ehleä eikä Colin Firthiä, tätä tuskin tulee katottua enää, tosin mielipiteitähän nämä on. Jennifer Ehlen paras rooli kuitenki ja taitaa olla Colin Firthinkin + muiden.

Ysärin versio on parempi, suositella voin ihan naisille/miehille, ite tykkään eniten ysärin versiosta, en tästä.

Ei lähellekään niin hyvä ku ysärin versio, huonompi jopa ja paljon, ei mun näkökulmasta näyttelijät eivät sovi oikein rooleihinsa.

cronenberger

Visuaalisesti näyttävän elokuvan kiinnostavuus lässähtää jo alkumetreillä, sllä Matthew Macfadyen Mr. Darcynä on kuin jostain kesäteatterin varamiespalvelusta varoituksetta lavalle revitty, umpitylsä mörökölli. Siinä missä vuoden 1995 BBC-minisarjan Colin Firthin hahmoinen Mr. Darcy oli synkimpinäkin hetkinään salaperäinen, kiinnostava ja karismaattinen aristokraatti, ja pääparin keskinäisissä otoksissa sähköä ja kemiaa, näyttää Macfadyen enimmän aikaa lähinnä murjottavalta teiniltä, jolta yksinhuoltajaäiti on kieltänyt enemmän tietokoneella pelaamisen. Karismaa Macfadyenin Darcystä ei löydy senkään vertaa kuin Colin Firthin varjosta pilvisenä päivänä. Keira Knightley ja muu casting tekevät parhaansa, mutta se ei elokuvaa pelasta, sillä päästoorin, Elizabethin ja Mr. Darcyn rakkaustarinan, uskottavuus kompuroi jo lähtötelineisiin.

koala

Jane Austenin teosten ystävänä tämä elokuva oli minulle pettymys. Elokuva oli pitkäveteinen ja juonta ei jaksanut seurata. Lisäksi näyttelijävalinnat eivät miellyttäneet. Järki ja tunteet säilyy edelleenkin parhaana Austenin kirjojen elokuvaversiona.

AP

cilla

mannapuuro

Pullopostinkantaja

Rue Morgue

zBeatrixKiddo

Ylpeys & ennakkoluulo
Ylpeys & ennakkoluulo arvosana 3,72

Ylpeys & ennakkoluulo (2005)

Alkuperäinen nimi: Pride & Prejudice

Draama
2005
Ylpeys ja ennakkoluulo
Joe Wright
Deborah Moggach, Emma Thompson, Jane Austen
Brenda Blethyn, Carey Mulligan, Donald Sutherland, Jena Malone, Judi Dench, Keira Knightley, Kelly Reilly, Matthew MacFadyen, Rosamund Pike, Simon Woods, Talulah Riley
Ranska, Iso-Britannia, USA