Brooke

Sanat eivät riitä kertomaan kuinka hurahtanut olen tähän elokuvaan. Oiih. Mielettömän ihana.

Lalaith

Ylpeys ja Ennakkoluulo on loistava elokuva niin juoneltaan, kuin näyttelijävalinnoiltaankin. Mielestäni elokuva onnistui paremmin, kuin BBCn sarja. Matthew McFadyen on hurmaava Mr.Darcynä, Colin Firthin Darcystä en pitänyt niin kovasti. Myös Keira Knightley oli loistava Elizabethin roolissaan. Maisematkin olivat upeat, puvut omaa luokkaansa. Janeksi valittu Rosamund Pike vakuutti roolissaan ja Simon Woods nauratti Bingleyn roolissa hassuine eleineen ja ilmeineen. Kaikenkaikkiaan Ylpeys ja Ennakkoluulo on loistava kuvaus Jane Austenin klassikkoromaanista.

SiniPinni

Itse rakastuin Matthew MacFadyeniin niin etten voi enää katsoa 1995 versiota. Oli jotenkin niin ihanan tosikko ja hillitty millaiseksi olen Darcyn kuvitellut. Muistan ekan kosinta kerran kun aloin melkein itkemään ku Lizzie ei suostunu kosintaan koska Darcy oli niin suloinen märkänä. Lisäksi sain Fadyenilta varmistuksen siihen että persleukaiset miehet vetää minua puoleensa :D
Tekis nytkin mieli kattoa elokuva kun se on niin ah ihana mutta ku katoin sen toissa päivänä ja sitä edellisenä päivänä niin en kehtaa xD

Spidermonkey

Aivan ihana elokuva. Leffa ei tietenkään yllä kirjan tasolle, mutta omasta mielestäni voittaa paremmuudessa jopa tuon BBC:n paljon kiitosta saaneen TV-sarjan. Mielestäni Matthew MacFadyen on komeampi kuin Colin Firth ja muutenkin täydellinen (ah niin ihanan) Mr. Darcyn rooliin. Keira Knightleykin onnistuu roolissaan vähintään yhtä hyvin kuin sarjan Jennifer Ehle.
Ylpeys ja ennakkoluulo on kaunis ja mukavan romanttinen elokuva, joka kestää monta katselukertaa!

tiukkis

tiinanen

viip

Ylpeys & ennakkoluulo
Ylpeys & ennakkoluulo arvosana 3,72

Ylpeys & ennakkoluulo (2005)

Alkuperäinen nimi: Pride & Prejudice

Draama
2005
Ylpeys ja ennakkoluulo
Joe Wright
Deborah Moggach, Emma Thompson, Jane Austen
Brenda Blethyn, Carey Mulligan, Donald Sutherland, Jena Malone, Judi Dench, Keira Knightley, Kelly Reilly, Matthew MacFadyen, Rosamund Pike, Simon Woods, Talulah Riley
Ranska, Iso-Britannia, USA