eeeno

Elokuva ei ole jännärinä edes kovin jännittävä, se on vain mysteerielokuva, ei mitään muuta. Kauhuksi sitä on hankala kutsua. Se voisi olla jopa tv-elokuva tai minisarja kuin kokopitkä elokuva.

Jos elokuvan olisi ohjannut joku muu kuin Polanski, se olisi vain yksinkertaisesti kehno, keskiverto jännäri. Pelkästään ohjaajan nimi vaikuttaa nostavan elokuvan arvostusta.

Teknisesti elokuva ontuu. Tehosteet ovat joissain tilanteissa hieman kömpelöitä, mutta eivät häiritsevällä tavalla. Mielestäni jos elokuvassa halutaan käyttää tietokone- animaatiota, se pitäisi luoda niin hyvin, ettei katsoja ymmärtäisi sen olevan vain tehoste.

Kokonaisuus jää varsin laimeaksi, eikä elokuvasta oikein osaa vetää mielipidettä. Sen elementit ovat toki mielenkiintoisia, mutta elokuva ei mielestäni ole niin onnistunut kuin se oikeasti voisi olla. Polanskilta voisi odottaa parempaakin kuin mitä lopputulos oli.

Ihan katsottava, jos jaksaa katsoa yli kaksi tuntia ilman mitään sen suurempia odotuksia.

Pertsa69

Hyvän alun jälkeen elokuva floppasi.

Rinbe

Siis yksi paskimmista lopetuksista ikinä. Muuten leffa oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava, mutta siis hei se lopetus, en kestä!

shinji

En ole Polanskin elokuvien suuri ystävä, eikä tämäkään ikävä kyllä muuttanut mielipidettäni. Alku on todella hyvä, vakava ja kiinnostava, mutta jossain keskivaiheilla alkaa pikkuhiljaa lässähtämään ja loppu onkin todella, todella huono. Loppupuolella monet kohtaukset oli myös tehty niin typerästi/kömpelösti, että oli vaikea olla nauramatta. Depp oli kohtalaisen hyvä aluksi, mutta leffan edetessä typerämmäksi tuntui, että hänkin lopetti yrittämästä. Seigner vain ärsytti - en tiedä johtuiko se näyttelijästä vai huonosta hahmosta. Kerrankin ajattelen, että yksinkertainen satanistien salaseura juonikin olisi ollut parempi, kuin tällainen olevinaan taiteellinen/syvällinen sillisalaatti. 1½ - 2 tähteä enintään.

ainolinnea

Trilleri,
1999
Roman Polanski
Arturo Pérez-Reverte, Enrique Urbizu, John Brownjohn, Roman Polanski
Barbara Jefford, Emmanuelle Seigner, Frank Langella, Jack Taylor, James Russo, Johnny Depp, José López Rodero, Lena Olin, Tony Amoni
Espanja, Ranska, USA
englanti, ranska, latina, portugali