CLOSEThero

Johnny sopii tällaisten hieman eksentristen hylkiöiden rooleihin kuin hansikas nenänpäähän, mutta muuten tämä elokuva olikin sitten aikamoista sontaa. Henkilöhahmot ovat loppujen lopuksi hyvin hataralla pohjalla eikä erikoistehosteilla leikkiminen miellytä silmää. Lisäksi muutamien kohtausten olemassaoloa voi vain ihmetellä.
The Ninth Gate jää mieleen hyvin yksipuolisena ja ponnettomana trillerinä, jota katselee mielellään lähinnä vain Johnnyn ja veikeiden musiikien vuoksi.

RevyFan

Aihe kiinnosti ja lähdin katsomaan odottaenkin jotain mutta en saanut muuta kuin vahvistuksen siitä että minun ei ehkä kannata katsoa lisää tämän ohjaajan elokuvia. Jotkut ovat tästä saaneet jotain hyytäviä tunnelmia irti, itselleni jäi mieleen lähinnä Lena Olin niin sukkanauhoineen kuin alasti ja Shellin huoltoasema.Johnny Depp ja Emmanuelle Seigner tuntuvat lähinnä vain lukevan repliikkinsä suoraan paperilta. Todella vaisu ja huonolla tavalla ikäistään vanhemman oloinen elokuva. En voi suositella trilleriä tai kauhua hakeville.

akaharo

Trilleri,
1999
Roman Polanski
Arturo Pérez-Reverte, Enrique Urbizu, John Brownjohn, Roman Polanski
Barbara Jefford, Emmanuelle Seigner, Frank Langella, Jack Taylor, James Russo, Johnny Depp, José López Rodero, Lena Olin, Tony Amoni
Espanja, Ranska, USA
englanti, ranska, latina, portugali