Ehkä hieman koitettiin kosiskella nuorempaa väestöä leffaa ajankulukseen tarttumaan. Tietynlainen rosoisuus puuttui joko lähes kokonaan tahi ilman,

Epäselvä kokonaisuus muka syntytarinaksi, vaikka loppu huojentaa kaikki ne saatavilla olevat pisteet kertauksena ja oman kantansa kautta. Liian pehmoa käytöstä eräiltä.

Joidenkin näyttelijöiden osalta kyseessä on lippulaiva suuremman tuotannon elokuviin selkeästi,

Extiumi

Jaa-a, tylsän alun jälkeen ihan toimivaa viihdettä. Erityisesti tykkäsin näyttelijäsuorituksista.

Muhun ei vaan uppoo näiden supersankareiden erityiskyvyt, tosi "ufoja" monet näistä sankareista. Esimerkkinä Ulvoja, mitä vittua... Kaveri ulvoo ja lentää sillä ääniaallolla? Tykkään ehkä just siksi enemmän batmaneista ja spidermaneista supersankarileffoina niiden hahmojen takia.

Jos on X-Men - fani niin varmasti hyvä leffa, itelle oli ihan keskitason leffa. Viihdyin kuitenkin ja oli katsottavan arvonen.

Grinch

Ei oikein iskenyt tämäkään Ryhmä-X. Silti melko keskinkertainen sarjakuvaleffa, jolla oli omat hetkensä. Ehkä enemmän tosifanille iskisi paremmin.

Q+Black

Tottakai olin innoissani kun yhteen lempi leffasarjoistani on tulossa vielä ainakin yksi tuotos. Vaikka jotenkin henkiklökohtaisesti karsastan näitä "tapahtui ennen" - leffoja. Mielestäni tämä tuotos ei yltänyt alkuunkaan muiden leffojen tasalle. Minusta James McAvoy ja Michael Fassbender eivät sopineet ollenkaan jo tutuksi tulleiden legendaaristen johtohahmojen paikoille. Näyttelykokemusta molemmilla rutkasti on, mutta en aistinut heistä X-menmaista tunnelmaa. Mielenkiintoisinta oli oikeastaan se, että miten Xavierista ja Erikistä tuli sellaisia kuin he olivat muissa elokuvissa. Erikin tulevaisuutta jopa hahmotettii hiukan, kun taas Xavier jäi täysin varjoon. Ravenin lapsuus oli myös mielenkiintoinen. Leffan juoni oli minusta jotenkin pakosti keksitty juttu, mutta taistelukohtaukset ja uudet hahmot antoivat vähän positiivisuutta tähän elokuvaan.

Addeh

2011
X: First Class
Matthew Vaughn
Ashley Miller, Bryan Singer, Jamie Moss, Jane Goldman, Zack Stentz
Edi Gathegi, James McAvoy, January Jones, Jason Flemyng, Jennifer Lawrence, Kevin Bacon, Lucas Till, Michael Fassbender, Michael Ironside, Morgan Lily, Nicholas Hoult, Oliver Platt, Ray Wise, Rose Byrne
englanti, saksa, ranska, espanja, venäjä